Κυριακή, 19 Μαΐου, 2024

Φωτογραφικές συναντήσεις

Οι ετήσιες Φωτογραφικές Συναντήσεις θα διεξαχθούν και φέτος στα Χανιά, από την Πέμπτη 31 Μαρτίου έως την Κυριακή 3 Απριλίου 2022, υπό την αιγίδα του Δήμου Χανίων και της Περιφέρειας Κρήτης και με την υποστήριξη του Goethe-Zentrum Chania σε συνεργασία με το Goethe-Institut Athen.

Κεντρικός άξονας των Συναντήσεων θα είναι όπως πάντα το διήμερο Συνέδριο για την Ιστορία της Ελληνικής Φωτογραφίας, που φέτος θα διεξαχθεί στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής Μεσογείου. Στο πλαίσιο του 17ου συνεδρίου, προσκεκλημένοι ομιλητές θα είναι ο Αντώνης Λιάκος, ομότιμος καθηγητής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και διακεκριμένος ιστορικός, ο Ιάσονας Χανδρινός, επισκέπτης καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Regensbruck και μεταδιδακτορικός υπότροφος του Γερμανικού κράτους (Deutsche Forschungsgemeinschaft -DFG) και ο Ian Jeffrey, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου και εμβληματική μορφή της Ιστορίας της Φωτογραφίας, που θα παρουσιάσει την πρόσφατη έκδοσή του “All at War: Photography by German soldiers 1939-45”.

Παράλληλα με το συνέδριο θα παρουσιαστούν οι φωτογραφικές εκθέσεις:

ΤΟΠΟ-ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΕΣ: Πέτρος Κοκκόλης – Παναγιώτης Λάμπρου – Ορέστης Σεφέρογλου
[Κέντρο Αρχιτεκτονικής Μεσογείου]

Οι φωτογραφικές σειρές των τριών φωτογράφων που παρουσιάζονται στην έκθεση αποτελούν ένα τμήμα της μεγαλύτερης έκθεσης που παρουσιάστηκε μεταξύ Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου 2021 στο ΜΙΕΤ της Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο της Photobiennale. Η έκθεση αποσκοπούσε στο να δώσει μια όσο γίνεται πιο αντιπροσωπευτική εικόνα των μέχρι τότε αποτελεσμάτων του εγχειρήματος της πλατφόρμας Τhe Provinces. Η πλατφόρμα, που ιδρύθηκε το 2018, εστιάζει στον διαρκή αναπροσδιορισμό του όρου “επαρχία” παρέχοντας τις βάσεις για έναν διάλογο ανάμεσα στο κέντρο και την περιφέρεια απαλλαγμένο από στερεοτυπικές προκαταλήψεις.

Μανώλης Φατσέας: Πόλεμος & Κατοχή στα Κύθηρα
[Χαμάμ οδού Κατρέ]

Ιστορία της Ελληνικής ΦωτογραφίαςΣπάνια φωτογραφική μαρτυρία του πολέμου και της κατοχής στα Κύθηρα από το αρχείο του Κυθήριου φωτογράφου Μανώλη Φατσέα (1923-2015). Το αρχείο του συμπεριλαμβάνει τριάντα περίπου “επίσημα” πορτραίτα Γερμανών (το σαφώς μεγαλύτερο ποσοστό) και Ιταλών οπλιτών και υπαξιωματικών, ποζαρισμένων και τραβηγμένων στο φωτογραφείο. Ένας μικρός αριθμός λήψεων απαθανατίζει τους άνδρες των δυνάμεων κατοχής σε στιγμής ανάπαυλας, όπως Χριστουγεννιάτικο γεύμα ή ερασιτεχνική θεατρική παράσταση. Η έκθεση θα συνοδεύεται από σχετική διάλεξη στο φετινό συνέδριο.

Γεωργία Ματσαμάκη: New Food-Intrasomniac Index
[SOUTH Space for Photography]

Ιστορία της Ελληνικής ΦωτογραφίαςΗ ιδέα πίσω από τη φωτογραφική σειρά “Νέο Φαγητό” επικεντρώνεται γύρω από τα μεταλλαγμένα και τυποποιημένα τρόφιμα. Πειραματικά υβρίδια, κάποια μοιάζουν σαν να έχουν πέσει από το διάστημα, κάποια δανείζονται την αισθητική του junk food και των super markets. Στο όνομα του καταναλωτισμού και της απληστίας των πωλήσεων, ολοένα και πιο περίεργοι συνδυασμοί γεύσεων (που παρουσιάζονται ως πρωτότυποι και μοναδικοί) μπαίνουν στα ράφια της αγοράς. Το “Intrasomniac Index” είναι συλλογή φωτογραφιών που διατρέχει το σύνολο του έργου της Ματσαμάκη, απομονώνοντας χαρακτηριστικά δείγματα από το αρχείο της τοπιογραφίας και των ειδών που απαντώνται στο φαντασιακό σύμπαν που εκείνη οικοδομεί κατά καιρούς.

Λεωνίδας Κουργιαντάκης: ΣΥΡΤΑΡΙ ΧΧΙΙ, Φωτογραφίες σε αποσύνθεση
[Άγιος Ρόκκος]

Ιστορία της Ελληνικής ΦωτογραφίαςΤο έναυσμα για την πραγμάτωση της εργασίας αυτής έδωσε το περιεχόμενο του συρταριού με νούμερο ΧΧΙΙ, τμήμα μιας μεταλλικής συρταροθήκης που βρίσκεται στον χώρο όπου φυλάσσεται το πρωτότυπο υλικό των Φωτογραφικών Αρχείων του Μουσείου Μπενάκη. Είναι το σημείο συγκέντρωσης των αρνητικών με μεγάλη έως και ολική καταστροφή της υπόστασής τους και κατ’ επέκταση του ειδώλου τους. Οι φθορές που παρουσιάζουν δεν είναι αναστρέψιμες και οφείλονται κυρίως στην αναπόφευκτη χημική αλλοίωση του υποστρώματός τους, η οποία ενισχύεται από τις περιβαλλοντικές συνθήκες στις οποίες είχαν βρεθεί πριν από την ένταξή τους στο Ίδρυμα. Καθώς το υλικό αυτό έχει χάσει το αφηγηματικό του περιεχόμενο και υπό κανονικές συνθήκες δεν θα εκτίθονταν ποτέ. Ωστόσο, ο φωτογράφος Λεωνίδας Κουργιαντάκης είδε πέρα από τη φθορά, προχώρησε σε μια προσωπική ανάγνωση και έδωσε τη δική του ερμηνεία δημιουργώντας φωτογραφίες με έντονο εικαστικό ενδιαφέρον.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα