Τετάρτη, 22 Μαΐου, 2024

Στάσιμος ο τουρισμός κρουαζιέρας

» Αρνητικές εντυπώσεις από την έλλειψη υποδομών στο λιμάνι της Σούδας

Καθηλωμένη θα παραμείνει το 2014 η τουριστική αγορά στον χώρο της κρουαζιέρας στα Χανιά, αλλά και σ’ όλη τη Μεσόγειο, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, αλλά και των μικρότερων ποσοστών κέρδους για τις εταιρείες κρουαζιέρας. Παράλληλα, η έλλειψη υποδομών στο λιμάνι της Σούδας, αλλά και η εικόνα που αυτό παρουσιάζει με τα κατασχεμένα και εγκαταλελειμμένα σκάφη στις προβλήτες, προκαλούν, όπως φαίνεται, αρνητική εντύπωση στους εκπροσώπους των εταιρειών.

Τα παραπάνω προκύπτουν από τα μέχρι τώρα στοιχεία σχετικά με τις επισκέψεις τουριστών κρουαζιέρας για τη νέα χρονιά. Το σίγουρο είναι πως από τη Μεσόγειο φεύγει το “Νavigator of the Seas”, ένα εκ των μεγαλύτερων κρουαζιερόπλοιων που ερχόταν στα Χανιά κάθε Παρασκευή με 3.000 επιβάτες και πλήρωμα, κάτι που ήδη έχει προκαλέσει ανησυχία στον εμπορικό κόσμο της πόλης.
Οπως επεσήμανε στα “Χ.Ν.” ο κ. Ν. Τσαγκαράκης, ναυτιλιακός πράκτορας, η “Royal Caribbean” αποφάσισε να   στείλει το “Νavigator” στην  Καραϊβική στο πλαίσιο του προγραμματισμού της. Η “Royal Caribbean” δεν προτίθεται να αντικαταστήσει το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο για το 2014, ενώ αυτήν την εποχή κάνει τον σχεδιασμό της για το 2015 – 2016.
«Η εταιρεία παίρνει το πλοίο όχι γιατί ήταν δυσαρεστημένη από τα Χανιά, αλλά επειδή διαβλέπει ότι έχει αυτήν τη στιγμή άλλες ανάγκες. Λόγω των γεγονότων στην Αίγυπτο και την κρίση στη Μ. Ανατολή  υπάρχουν πολλές ακυρώσεις  και οι εταιρείες ψάχνονται να αλλάξουν κάποια δρομολόγια για το 2014», λέει ο κ. Tσαγκαράκης.

ΟΙ ΥΠΟΔΟΜΕΣ
Αναφορικά με τις υποδομές που υπάρχουν στο λιμάνι της Σούδας, οι υπεύθυνοι των εταιρειών δεν φαίνονται ευχαριστημένοι καθώς, όπως λέει ο κ. Τσαγκαράκης, δεν βλέπουν κάποια σοβαρή βελτίωση και καινούργια πράγματα. Συγκεκριμένα μεγάλο χώρο στις προβλήτες καταλαμβάνουν κατασχεμένα και εγκαταλελειμμένα σκάφη, ο χώρος υποδοχής δεν είναι ο καταλληλότερος, δεν υπάρχουν στέγαστρα και διαπιστώνονται και άλλες αδυναμίες εν συγκρίσει πάντα με τα πολλά από τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου».
ΤΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ
«Οι περισσότερες εταιρείες έχουν διαμορφώσει τα πλάνα τους για το 2014. Δεν έχουμε απόλυτη εικόνα για τις αφίξεις. Είμαστε σε επαφή με εταιρείς και προσπαθούμε να προσελκύσουμε περισσότερες, αλλά ακόμα δεν μπορούμε να πούμε συγκεκριμένα πράγματα. Σε γενικές γραμμές θα γίνει προσπάθεια να κρατηθούμε στα ίδια μεγέθη με τα φετινά», δήλωσε στα “Χ.Ν.” ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Χανίων κ. Κώστας Μπροκαλάκης.
Ο κ. Μπροκαλάκης δηλώνει πεπεισμένος ότι τα όποια προβλήματα παρουσιάζονται με την κρουαζιέρα δεν έχουν να κάνουν με τις υποδομές και οι εταιρείες είναι ευχαριστημένες από το λιμάνι της Σούδας. «Το “Navigator” το απομακρύνει η “Royal Caribbean” από όλη τη Μεσόγειο λόγω της οικονομικής κρίσης. Σε καμία περίπτωση δεν υπάρχει θέμα με τις υποδομές του λιμανιού της Σούδας και είμαι κατηγορηματικός σε αυτό. Απλά και οι εταιρείες κάνουν τον σχεδιασμό τους σε παγκόσμιο επίπεδο και για τους δικούς τους λόγους κάνουν αυτές τις κινήσεις. Οπως μας είπε και ο πρόεδρος της εταιρείας στην έκθεση “Ποσειδώνια” στην Αθήνα τον Ιούνιο, είναι πολύ ικανοποιημένος από το λιμάνι της Σούδας και τα Χανιά και το ίδιο μας είπε και ο αρχικαπετάνιος της εταιρείας ο κ. Ανταλής. Το ότι δεν είναι δυσαρεστημένοι το δείχνουν τα ερωτηματολόγια που έχουν απαντήσει οι πελάτες τους. Η αξιολόγησή μας δείχνει ότι είμαστε βελτιωμένοι το 2012 εν συγκρίσει με το 2011 και στους περισσότερους δείκτες βρισκόμαστε πολύ υψηλότερα σε σύγκριση με τα περισσότερα από τα λιμάνια που εξυπηρετεί η “Royal Caribbean”».
Αναφορικά με τα ζητήματα που υπάρχουν με τις υποδομές στο λιμάνι της Σούδας ο κ.  Μπροκαλάκης σημειώνει:
• Κατασχεμένα – Παροπλισμένα σκάφη: «Υπάρχουν πολλά κατασχεμένα και παροπλισμένα σκάφη. Το Λιμενικό Ταμείο κάνει ό,τι μπορεί στο πλαίσιο της νομιμότητας για να απομακρυνθούν. Εχει ανατεθεί σε δικηγόρο η όλη διαδικασία και είναι πρώτη μας προτεραιότητα να απομακρυνθούν για να απελευθερωθούν οι προβλήτες. Πρόκειται για τα  σκάφη “Οδυσσέας”, “Ρομέο” και “Δάφνη” και αναζητούμε λύση με την ΑΝΕΝΔΥΚ για το πλοίο “Σφακιά”».
• Μόνιμος χώρος υποδοχής επιβατών: «Εχουμε κάνει πρόταση για αλλαγή του χώρου χρήσης της αποθήκης σε συνεργασία με το Τελωνείο, ώστε να επεκτείνουμε τον υπάρχων προσωρινό χώρο υποδοχής. Ο χώρος που υπάρχει σήμερα παραδόθηκε τον Οκτώβριο και κόστισε 80.000 ευρώ».
• Επέκταση της προβλήτας “Αδρίας”. «Η μελέτη επέκτασης βρίσκεται στο στάδιο έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων και προχωρά παράλληλα με τη μελέτη που αφορά το πολυχρηστικό τμήμα του λιμανιού. Χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης και οι δύο μελέτες έχουν στις αρχές του 2014 και μετά θα αναζητηθεί χρηματοδοτικό πρόγραμμα».
• Εργολαβίες: Θα πραγματοποιηθούν δύο εργολαβίες 220.000 ευρώ για νέες ασφαλτοστρώσεις, επισκευές ασφαλτοστρώσεων και επισκευές κρηπιδωμάτων. Οι εργολαβίες θα έχουν δημοπρατηθεί και συμβασιοποιηθεί μέχρι το τέλος του 2013. Πέρα από τους 8 προσκρουστήρες, κόστους 70.000 ευρώ, που αποκτήθηκαν πέρυσι, θα  δοθούν φέτος 25.000 ευρώ για την αγορά και άλλων.
• Αλλα έργα. Εγιναν δεντροφυτεύσεις, απομακρύνθηκαν κοντέινερ των ιδιοκτητών φορτηγών, καθαριότητα της χερσαίας ζώνης (απομακρύνθηκαν 22 κάδοι απορριμμάτων με 8 φορτηγά), τοποθετήθηκαν στέγαστρα για ταξί και λεωφορεία κ.ά.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα