Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Όλα από την αρχή για τη σύνδεση ΒΟΑΚ – αεροδρομίου Χανίων

» Νέος σχεδιασμός με διαφορετική χάραξη
» Σε αχρησία παλαιότερη μελέτη εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ

Νέα μελέτη για τη σύνδεση ΒΟΑΚ – Αεροδρομίου, που θα αφήνει “έξω” τους οικισμούς Πυθάρι και Αρώνι και για να υλοποιηθεί θα απαιτηθούν περισσότερα από 100 εκ. ευρώ, εκπονεί το Υπουργείο Υποδομών! Αυτό μεταξύ άλλων ανακοινώθηκε κατά τη χθεσινή περιοδεία στα Χανιά του υφυπουργού Υποδομών κ. Γιώργου Καραγιάννη.

Στην κλειστή σύσκεψη για τους δημοσιογράφους στην Π.Ε. Χανίων επισημάνθηκε πως θα γίνει προσπάθεια το έργο σύνδεσης “ΒΟΑΚ – Αεροδρόμιο” να ενσωματωθεί στο έργο του ΒΟΑΚ ή να χρηματοδοτηθεί παράλληλα καθώς έτσι θα βρεθούν ευκολότερα οι πόροι που θα απαιτηθούν για την κατασκευή του.
Σημειώνεται πως υπήρχε μελέτη από την Περιφέρεια για το συνδετήριο δρόμο πάνω στην υπάρχουσα χάραξη στην οποία προβλέπονταν κυρίως η διαπλάτυνση του υφιστάμενου οδικού δικτύου. Η παλιά μελέτη κρίθηκε ακατάλληλη και η νέα μελέτη που ακόμα βρίσκεται στο στάδιο της προμελέτης θα περνάει το δρόμο δίπλα στις εγκαταστάσεις του Ναυστάθμου Κρήτης στο Ακρωτήρι και εκτός οικισμών. Πάντως όπως ειπώθηκε και στη σύσκεψη στην Π.Ε. Χανίων η χάραξη του νέου δρόμου δίπλα στις στρατιωτικές εγκαταστάσεις δεν έχει πάρει ακόμα αδειοδότηση των υπηρεσιών του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

ΝΕΑ ΧΑΡΑΞΗ

Στοιχεία της υπό εκπόνηση μελέτης παρουσίασε ο γενικός διευθυντής συγκοινωνιακών υποδομών κ. Γιάννης Καρνέσης. Στα βασικά στοιχεία της τοποθέτησης του ο κ. Καρνέσης είπε:
• Υπήρχε μια παλιά προσέγγιση (σ.σ. μελέτη ) από την Περιφέρεια Κρήτης που δεν μπόρεσε να ολοκληρωθεί γιατί υπήρχαν πολύ μεγάλες αντιδράσεις στον οικισμό Πυθάρι και στη Σούδα.
• Κάναμε και εμείς μια θεώρηση πριν από ενάμιση χρόνο που επίσης δεν μπορούσε να γίνει αποδεκτή γιατί δημιουργούσε προβλήματα σε οικιστικές περιοχές, γιατί υπάρχει μεγάλη οικιστική ανάπτυξη.
• Σκεφτήκαμε μια άλλη λύση, να πλησιάζουμε τη ζώνη του Ναυστάθμου Κρήτης που είναι μια αδόμητη περιοχή ώστε να μην ενοχλήσουμε καθόλου τις αστικές περιοχές.
• Ξεκινώντας από τον κόμβο του πεδίου βολής ο νέος δρόμος θα φεύγει προς τα νότια, “βουτώντας” όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Καρνέσης “προς της θάλασσα”. Ο νέος δρόμος θα κατευθύνεται του οικισμού του Αρωνίου στα όρια της Ναυτικής περιοχής, του Ναυστάθμου- Αμερικανικής βάσης. Η νέα αυτή χάραξη δεν επηρεάζει σύμφωνα με τους μελετητές του οικισμούς Αρώνι και Πυθάρι. Σημειώνεται ότι η πρώτη μελέτη ουσιαστικά προέβλεπε διαπλάτυνση του υπάρχοντος δρόμου στο μεγαλύτερο μέρος του οποίου έχουν γίνει απαλλοτριώσεις αλλά παράλληλα έχουν γίνει και πολλές καταπατήσεις.
• Ανάμεσα σε Ακρωτήρι και Σούδα χωροθετούνται δύο κοιλαδογέφυρες ώστε να μειωθεί η απόσταση του δρόμου. Αυτά τα δύο σημεία θα πρέπει να λάβουν τις απαραίτητες περιβαλλοντικές αδειοδότησεις.
• Στην επόμενη φάση της μελέτης θα προβλέπεται μεγάλη γέφυρα μήκους περίπου 800 μέτρων θεμελιωμένη σε πασσάλους που θα συνδέει την περιοχή ανατολικά της Σούδας με το ΒΟΑΚ.
• Ο νέος δρόμος θα καταλήγει 1 χλμ. δυτικά του σημερινού κόμβου της Σούδας όπου θα γίνει νέος κόμβος.
«Το έργο δεν δημιουργεί προβλήματα σε αστικές περιοχές, απαιτεί όμως να γίνει άμεσα συνεννόηση με το Ναύσταθμο Κρήτης και το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού ώστε να μας δοθεί η άδεια στα όρια της επιτηρούμενης ζώνης» είπε ο κ. Καρνέσης, συμπληρώνοντας πως η βασική διαφορά της προηγούμενης μελέτης ήταν ότι «έτεμνε τον οικισμό και προκαλούσε προβλήματα στην αστική ζώνη».

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ

«Είναι προτεραιότητα μας το “Σούδα (ΒΟΑΚ) – αεροδρόμιο” δήλωσε στους δημοσιογράφους ο υφυπουργός κ. Γ. Καραγιάννης. Επισήμανε επίσης πως «αφού το έργο του ΒΟΑΚ έχει μπει στην τελική ευθεία για τη διαγωνιστική διαδικασία ήδη έχουμε προβλέψει τον κόμβο της Σούδας για να έλθει να συνδεθεί με ένα μεγάλο έργο της σύνδεσης “Σούδας (ΒΟΑΚ) Αεροδρομίου”. Προχωρούν οι μελέτες και στις αρχές του 2023 ,το πρώτο τρίμηνο – τετράμηνο θα το στείλουμε για περιβαλλοντική αδειοδότηση». Ο κ. Καραγιάννης παρατήρησε πως έχει επισκεφθεί δύο φορές την περιοχή και η νέα χάραξη έχει σκοπό να αποφευχθεί το ιδιαίτερο ανάγλυφο. Για το ότι δεν υπάρχει ακόμα αδειοδότηση από το Υπ. Εθν. Άμυνας δήλωσε τη βεβαιότητα ότι το θέμα θα ξεπεραστεί. « Για την Κρήτη έχουμε ένα συνολικό σχεδιασμό, μια ολιστική προσέγγιση ώστε η Κρήτη τα επόμενα χρόνια να είναι ένα διαφορετικό νησί» είπε χαρακτηριστικά.
Στη σύσκεψη στην Π.Ε. Χανίων το παρών έδωσαν ο αντιπεριφερειάρχης κ. Ν. Καλογερής και οι βουλευτές Ντ. Μπακογιάννη, Μ. Βολουδάκης και Β. Διγαλάκης, υπηρεσιακοί παράγοντες κα.

ΚΟΜΒΟΣ ΜΟΥΡΝΙΩΝ

Επισκεπτόμενος το εργοτάξιο στο κόμβο των Μουρνιών και συνομιλώντας με τον εργολάβο ο υφυπουργός του ζήτησε να παραδώσει το έργο τον Απρίλη, ενώ στη συνέχεια στις δηλώσεις του εκτίμησε πως σίγουρα θα είναι έτοιμο στα τέλη Μαΐου.
«Στην αρχή της τουριστικής σεζόν- τέλη Μαΐου – θα έχουμε ολοκληρώσει αυτό το έργο ώστε να απελευθερώσουμε και τους κατοίκους και την πόλη των Χανίων από μια ταλαιπωρία ετών. Τα έργα αυτά έχουν μεγάλη πολλαπλασιαστική αξία για τους κατοίκους. παρεμβαίνουμε για έργα που θα αλλάξουν την εικόνα του νησιού» είπε ο κ. Καραγιάννης.
Από κατοίκους της περιοχής τέθηκε στον κ. Καραγιάννη το θέμα των πεζοδρομίων στο βόρειο τμήμα της οδού Μουρνιών καθώς παρότι προβλέπονται στη μελέτη υπάρχει η ανησυχία ότι δεν θα γίνουν. Ο κ. Υφυπουργός ανέφερε πως το έργο θα παραδοθεί έτοιμο και όπως πρέπει , ενώ ο κ. Αρ. Παπαδογιάννης, δ/νων σύμβουλος του ΟΑΚ, τόνισε πως «στη σύσκεψη συζητήσαμε πολλά τεχνικά θέματα και ο ίδιος ο κ. υφυπουργός ξεκαθάρισε πως αυτό το έργο θα ολοκληρωθεί όπως πρέπει να ολοκληρωθεί με τα πεζοδρόμια».
Από τους κατοίκους σχολιάστηκε αρνητικά το ότι δεν έδωσε το παρών εκπρόσωπος του Δήμου Χανίων και ότι δεν προχωράει το σχέδιο πόλης αναφορικά με μια σειρά δρόμους ανάμεσα στις οδούς Μουρνιών και Ζυμβρακάκηδων.

ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΚΙΣΣΑΜΟΥ

Στην Π.Ε. Χανίων ο υφυπουργός συναντήθηκε με τον δήμαρχο Κισσάμου κ. Γιώργο Μυλωνάκη και συζήτησαν το έργο της “Παράκαμψης Κισσάμου”. Η μελέτη του έργου έχει ανατεθεί σε ειδικό σύμβουλο ώστε να “τρέξει” με μεγαλύτερη ταχύτητα. Θα τροποποιηθεί η παλιά μελέτη και θα γίνει προσπάθεια ώστε να ενσωματωθεί η κατασκευή του στο έργο του ΒΟΑΚ ώστε να “κουμπώσει” με το νέο δρόμο. Το κόστος της παράκαμψης αναμένεται να ξεπεράσει τα 40 εκ. ευρώ, ενώ η μελέτη εκτιμάτε πως θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2023.

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΑΡΝΑΟΥΤΑΚΗ

Δεκτές οι παρατηρήσεις για τις παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου
Δεκτές έκανε το Υπουργείο Υποδομών αρκετές από τις παρατηρήσεις των φορέων της Κρήτης για το έργο παράκαμψης Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου στα πλαίσια του νέου ΒΟΑΚ. Αυτό ειπώθηκε κατά τη συνάντηση του υφ. Υποδομών Γ. Καραγιάννη με τον Περιφερειάρχη Κρήτης Στ. Αρναουτάκη. Όπως ανακοίνωσε η Περιφέρεια ο υφυπουργός «παρέδωσε τις απαντήσεις του Υπουργείου Υποδομών με την τεχνική έκθεση που περιλαμβάνει απαντήσεις επί των θεμάτων που τέθηκαν κατά τη διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης της ΜΠΕ Παρακάμψεων Χανίων – Ρεθύμνου – Ηρακλείου του ΒΟΑΚ από την Περιφέρεια Κρήτης. Για ένα έργο που έχει ανάγκη η Κρήτη να γίνει πραγματικότητα, μίλησε ο Υπουργός στις δηλώσεις του τόνισε πως είναι πάρα πολύ σημαντική η συνεργασία του υπουργείου υποδομών με την Περιφέρεια Κρήτης “γιατί γνωρίζουμε ότι με καλή διάθεση προχωρούμε ένα πολύ, πολύ μεγάλο έργο, ένα έργο που θα αλλάξει ουσιαστικά την Κρήτη”.» Ο Περιφερειάρχης Κρήτης σύμφωνα με την ανακοίνωση δήλωσε πως «οι παρατηρήσεις οι οποίες κάναμε στο Περιφερειακό Συμβούλιο αποδεικνύει ότι ήταν σωστές και οι περισσότερες έγιναν δεκτές. Το θέμα θα συζητηθεί και στο Περιφερειακό Συμβούλιο για να προχωρήσουμε αυτό το μεγάλο αναπτυξιακό έργο της Κρήτης που ήταν για χρόνια ένα όνειρο για όλους τους κρητικούς, για όλο τον κόσμο που έρχεται στο νησί μας».
Τη χαρά του δήλωσε ο βουλευτής Ρεθύμνου κ. Γ. Κεφαλογιάννης για το ότι το Υπουργείο αποδέχθηκε τις προτάσεις για την παράκαμψη της πόλης του Ρεθύμνου .« Υπάρχει σαφής δέσμευση για πρώτη φορά ότι θα χρηματοδοτηθεί πλήρως το σύνολο των απαιτούμενων αντίστοιχων μελετών, με το κόστος κατασκευής του Περιφερειακού Δρόμου να εκτιμάται στα 18 εκατομμύρια ευρώ. Ως εκ τούτου διασφαλίζεται η απαραίτητη ολοκλήρωση των ενεργειών ωρίμανσης του έργου προκειμένου να υλοποιηθεί και να δώσει ισχυρή κυκλοφοριακή ανάσα στο Ρέθυμνο» δήλωσε ο κ. Κεφαλογιάννης.

Η κατάργηση του τεχν. συμβουλίου στον ΟΑΚ

Κατά την επίσκεψη του στον ΟΑΚ, στον υφυπουργό τέθηκε από τον πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού κ. Λ. Κοπάση το ζήτημα της κατάργησης του τεχνικού συμβουλίου (όπως έγινε σε όλους τους εποπτευόμενους φορείς από το Υπουργείο Υποδομών). Για το θέμα ρώτησαν τον υφυπουργό τα “Χ.ν.” και απάντησε πως είναι ένα θέμα που θα συζητηθεί σε επόμενη φάση. Ο διευθ. Σύμβουλος του ΟΑΚ κ. Α. Παπαδογιάννη από τη μεριά του για το ίδιο θέμα επισήμανε πως «ο κ. Υπουργός ανέπτυξε τη φιλοσοφία του Υπουργείου που στηρίζεται στο να υπάρχει μια ενιαία αντιμετώπιση , θεσμικά και νομικά. Συνεπώς άκουσε την πρόταση μας, καθώς το τεχνικό συμβούλιο αφορά τους πολύ μεγάλους οργανισμούς. Είμαστε σε επαφή και θέλουμε να πιστεύουμε ότι η εξέλιξη θα είναι τέτοια για να βοηθήσει τον ΟΑΚ στην μεγάλη προσπάθεια που κάνει».
Ο κ. Παπαδογιάννης ευχαρίστησε το Υπουργείο «για την εμπιστοσύνη που δείχνει στον ΟΑΚ» και υπογράμμισε πως με το νέο εσωτερικό κανονισμό που θα δίνει τη δυνατότητα για προσλήψεις προσωπικού θα ενισχυθεί ακόμα περισσότερο ο Οργανισμός.
Στη σύσκεψη στα γραφεία του ΟΑΚ ο κ. Καραγιάννης σύμφωνα και με ανακοίνωση του Οργανισμού, ο κ. Παπαδογιάννης « έθεσε τα κυρίαρχα ζητήματα που πρέπει ν’ αντιμετωπιστούν αναφορικά με το ενεργειακό κόστος, αλλά και της ενίσχυσης του «Οργανισμού» με προσωπικό.»
Στο χώρο του ΟΑΚ ο κ. Καραγιάννη συναντήθηκε και με του κ. Μαρινάκη και Κοντουδάκη και με άλλα κομματικά στελέχη της ΝΔ .


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

1 Comment

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα