Αθήνα
Στα 30 δισ. ευρώ ανέρχεται ο συνολικός τζίρος του λιανεμπορίου τροφίμων, κινούμενος στα αντίστοιχα επίπεδα της Ολλανδίας, της Ελβετίας και του Βελγίου, με τις επενδύσεις της τελευταίας οκταετίας να ξεπερνούν τα 6 δισ. ευρώ.
Τούτο επισημαίνει μελέτη του Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, υπογραμμίζοντας ωστόσο την περιορισμένη συμμετοχή που έχει το οργανωμένο λιανεμπόριο στο συνολικό τζίρο. Αντιπροσωπεύει μόλις το 40%, ήτοι 11,5 – 12,5 δισ. ευρώ. ´Αυτό υποδηλώνει´, αναφέρεται στη μελέτη, ´σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης στο μέλλον για το οργανωμένο λιανεμπόριο που επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι η Ελλάδα έχει το μικρότερο ποσοστό συμμετοχής των μη ειδικευμένων καταστημάτων στις συνολικές πωλήσεις του λιανεμπορίου τροφίμων στην Ευρώπη, με 63% περίπου όταν ο Ευρωπαϊκός Μέσος Όρος είναι 84%´.
Το λιανεμπόριο τροφίμων έχει το πιο διαδεδομένο πανελλήνιο δίκτυο καταστημάτων και με 57.000 σημεία πώλησης εξυπηρετεί 10 εκατομμύρια καταναλωτές. Την τελευταία 10ετία τη μεγαλύτερη ανάπτυξη δικτύων είχαν τα αρτοποιεία (+25%) και τα σούπερ μάρκετ (+17,5%). Τα σούπερ μάρκετ παρά το μικρό ποσοστό καταστημάτων που εκπροσωπούν (περίπου 4.400 και σε ποσοστό 9,5%) έχουν μια ευρεία πανελλαδική κάλυψη και υψηλή πυκνότητα, αφού αντιστοιχεί ένα κατάστημα σούπερ μάρκετ ανά 2.600 κατοίκους περίπου (για γεωγραφικούς, κοινωνικούς και θεσμικούς λόγους) όταν οι αντίστοιχοι αριθμοί για ΗΠΑ είναι 8.600, Αγγλία είναι 9.600 και Γαλλία 5.100.
Στη δεκαετία του 2000, η απασχόληση στο λιανεμπόριο τροφίμων αυξήθηκε κατά 30% (από τις μεγαλύτερες κλαδικές αυξήσεις στην Ελλάδα), ενώ στο λοιπό λιανεμπόριο αυξήθηκε μόνο κατά 4,3%. Σήμερα στον κλάδο απασχολούνται 190.000 άτομα.
Τα Χανιώτικα Νέα συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία Journalism Trust Initiative (JTI) των Δημοσιογράφων Χωρίς Σύνορα, έχοντας συμπληρώσει και δημοσιεύσει την Αναφορά Διαφάνειας. Η Πρωτοβουλία JTI είναι ένα διεθνές πρότυπο και έχει ως στόχο την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του κοινού στα ΜΜΕ μέσω της ανάδειξης και προώθησης της αξιόπιστης δημοσιογραφίας.
Συμμετέχοντας στην πρωτοβουλία αυτή, αναλαμβάνουμε την ευθύνη να συμβάλλουμε στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και να προάγουμε την αξιοπιστία και την ηθική στη δημοσιογραφία. Με αυτόν τον τρόπο, στηρίζουμε τις βασικές αρχές της ελευθερίας του τύπου και της δημοκρατίας, προσφέροντας στους πολίτες έναν αξιόπιστο πυλώνα πληροφόρησης.