Μουσείο Τυπογραφείας

ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2021

Φυσικό αέριο στην Κρήτη

Μέσα από το σχέδιο επέκτασης του δικτύου της ΔΕΠΑ

fysiko aerioΣτο δίκτυο φυσικού αερίου της Δημόσιας Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ) αναμένεται να συνδεθεί η Κρήτη μέχρι το 2021, με το νησί άλλωστε να βρίσκεται στο επίκεντρο των ενεργειακών εξελίξεων στην ανατολική Μεσόγειο.

Μιλώντας χθες για την πορεία του ελληνοβουλγαρικού  διασυνδετήριου αγωγού  φυσικού αερίου (IGB),  ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Θόδωρος Κιτσάκος αναφέρθηκε στο σχεδιασμό της επιχείρησης για το μέλλον.
Όπως επεσήμανε στο πλαίσιο συνεδρίου για τις προκλήσεις και τις επενδυτικές ευκαιρίες στον τομέα της ενέργειας που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στην ελληνική αγορά στόχος της ΔΕΠΑ είναι η αύξηση της χρήσης φυσικού αερίου με τροφοδοσία απομακρυσμένων περιοχών με υγροποιημένο ή συμπιεσμένο αέριο, τροφοδοσία της Κρήτης και μεγάλων νησιών σύμφωνα με σχετικό μνημόνιο που έχει υπογραφεί με τη ΔΕΗ, καθώς και 16 πόλεων ως το 2021.
Στα διεθνή πρότζεκτς της ΔΕΠΑ περιλαμβάνονται, επίσης, ο νότιος διάδρομος φυσικού αερίου «που θα μεταφέρει αέριο από τη Ρωσία, την Κασπία, το Ιράν ή το Ιράκ προς την Ευρώπη, με πλήρη σεβασμό της ευρωπαϊκής νομοθεσίας», όπως είπε ο κ. Κιτσάκος, καθώς και ο αγωγός East Med που σχεδιάζεται να μεταφέρει αέριο από την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου μέσω Κρήτης και ηπειρωτικής Ελλάδας προς την Ιταλία. Χαρακτήρισε το έργο τεχνικά εφικτό, οικονομικά βιώσιμο και εμπορικά ανταγωνιστικό και τόνισε ότι η Ελλάδα μπορεί να αναδειχθεί σε γέφυρα για μεταφορά φυσικού αερίου προς την Ευρώπη η οποία εκτιμάται ότι θα χρειαστεί επιπλέον 100 δισ. κυβικά μέτρα αερίου το 2030.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ
Στο ίδιο συνέδριο ο διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, Γιάννης Καμπούρης, παρουσίασε τα σχέδια για ηλεκτρική διασύνδεση των Κυκλάδων (η πρώτη φάση αναμένεται να είναι έτοιμη εφέτος και η επόμενη το 2019) και της Κρήτης η οποία θα γίνει σε δύο φάσεις: η «μικρή» διασύνδεση Πελοποννήσου – Χανίων θα λειτουργήσει το 2020 και η «μεγάλη» (Αττικής – Ηρακλείου) το 2023, σύμφωνα τουλάχιστον με τον προγραμματισμό του Διαχειριστή που βρίσκεται υπό αξιολόγηση από τη ΡΑΕ.
Εξάλλου, σε συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους χθες, ο υφυπουργός Οικονομίας Στέργιος Πιτσιόρλα, έκανε ειδική αναφορά  στην εξαγορά από την κινεζική State Grid του 24% του ΑΔΜΗΕ σημειώνοντας ότι αποτελεί απτή απόδειξη του κινεζικού ενδιαφέροντος για τα ελληνικά δίκτυα και πρόσθεσε ότι θα μπορούσε να υπάρξει κινεζική συμμετοχή στην ηλεκτρική διασύνδεση Ισραήλ- Κύπρου – Κρήτης – Αττικής.

ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
Πέραν των ενεργειακών εξελίξεων, η Κρήτη βρίσκεται στο προσκήνιο αναφορικά με νέες επενδύσεις και σχεδιαζόμενα έργα, γεγονός που επιβεβαιώνεται από αναφορές τόσο του πρωθυπουργού όσο και του αρχηγού της αξιωματική αντιπολίτευσης.
Ο Αλέξης Τσίπρας συνομιλώντας με δημοσιογράφους το βράδυ της Τετάρτης, τόνισε ότι οι Κινέζοι ενδιαφέρονται να επενδύσουν στην Κρήτη και συγκεκριμένα στο αεροδρόμιο στο Καστέλι.
Από την πλευρά του, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στην  25η Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), τόνισε πως η Ν.Δ. στηρίζει  την ολοκλήρωση του αεροδρομίου στο Καστέλι, αλλά και την κατασκευή του Βορείου Οδικού Άξονα με τη λογική των πληρωμών διαθεσιμότητας (availability payments). «Μεγάλο κενό που έχουμε σήμερα σε έργα υποδομής, δυστυχώς, βρίσκεται στην Κρήτη. Και αν τα έργα δεν προχωρήσουν, η Κρήτη δεν θα μπορέσει ποτέ να εκμεταλλευτεί πλήρως τη δυναμική την οποία έχει», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Ν.Δ.

Mε πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δανός
Chania Bank

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.