Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Ζητούμενο ο σχεδιασμός για το κυκλοφοριακό

Αλλαγές πρόσφατα στην οδό Πλουμιδάκη, ανάμεσα στον Κήπο και το Πάρκο Ειρήνης και Φιλίας: δρόμος ελεγχόμενης στάθμευσης μέχρι πρότινος. Ως τέτοιον δρόμο τον γνωρίζουν ακόμη οι Χανιώτες.

Ωστόσο, τα συνεργεία του Δήμου Χανίων έκαναν νέες διαγραμμίσεις και αφαίρεσαν την ελεγχόμενη στάθμευση καθώς χωροθέτησαν θέσεις για προσωρινή στάθμευση τουριστικών λεωφορείων και το υπόλοιπο του δρόμου καθορίστηκε για τα αυτοκίνητα. Ετσι, ίσα – ίσα χωράνε δύο αυτοκίνητα, στις δύο νέες λωρίδες κυκλοφορίας. Αν παρκάρει ένα όχημα στο σημείο της μέχρι προ ημερών ελεγχόμενης στάθμευσης, “κολλητά” στον Κήπο, μοιραία οι οδηγοί με κατεύθυνση προς την οδό Τζανακάκη, εισέρχονται στην άλλη λωρίδα κυκλοφορίας με ό,τι κινδύνους αυτό συνεπάγεται και με το μποτιλιάρισμα να είναι αναπόφευκτο.

Ετσι, προχθές για μια ακόμη φορά η μία λωρίδα “αποκλείστηκε” από τα παρκαρισμένα οχήματα και η Τροχαία έσπευσε και αφαίρεσε τις πινακίδες από αυτά. Αργότερα, όμως, στάθμευσαν και άλλα οχήματα. Οπως διαπιστώσαμε, αρκετοί οδηγοί έπραξαν με τη δύναμη της συνήθειας, δεν παρατήρησαν τις διαφορές, ούτε πρόσεξαν τις διαγραμμίσεις.

Οταν βρεθήκαμε στο σημείο, μία οδηγός που μόλις είχε σταθμεύσει, μάς ρώτησε αν άλλαξε κάτι και αν γνωρίζουμε αν μπορούσε, ως είθισται, να αφήσει το αυτοκίνητό τους. Της δείξαμε τις διαγραμμίσεις, είδε και ένα αυτοκίνητο που του έλειπαν οι… πινακίδες και αποχώρησε προς αναζήτηση αλλού πάρκινγκ.

Στο διά ταύτα, άλλος ένας χώρος ελεγχόμενης στάθμευσης καταργήθηκε εν μέσω καλοκαιριού και με την κίνηση των οχημάτων να αυξάνεται.

Οταν όμως καταργούνται χώροι ελεγχόμενης στάθμευσης πρέπει να βρίσκονται εναλλακτικοί χώροι αντί να μειώνονται οι θέσεις στάθμευσης στην πόλη. Οσο για τον σχεδιασμό χωροθέτησης πάρκινγκ περιμετρικά της πόλης, είναι μια κάποια λύση.

Αρκεί να υπάρχει σωστός και συγκροτημένος σχεδιασμός. Οχι όμως ο αποκλεισμός των αυτοκινήτων από την πόλη.

Οι αρμόδιοι ας μη αγνοούν ότι δεν μπορούν όλοι οι πολίτες (είτε για λόγους υγείας, είτε για λόγους ηλικίας) να μετακινούνται με τα πόδια ή να περιμένουν τα… μίνι μπας.

Επιπλέον, ανυπόφορη είναι και η προσπάθεια να σταθμεύσεις το βράδυ κοντά στην παλιά πόλη, καθώς η κίνηση έχει αυξηθεί.

Εν τέλει, ζητούμενο δεν είναι οι βιαστικές και αποσπασματικές λύσεις αλλά ένας συγκροτημένος, μελετημένος, συνολικός σχεδιασμός για το κυκλοφοριακό στην πόλη των Χανίων.

 


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα