Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

Πρωτιές για τις τοπικές εφημερίδες στην Ελλάδα σε αναγνωσιμότητα και αξιοπιστία

Τα πρωτεία της έντυπης ενημέρωσης στην Ελλάδα συνεχίζουν να διατηρούν οι τοπικές εφημερίδες στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ετήσιας παγκόσμιας έρευνας του Ινστιτούτου Reuters με τίτλο “Digital News Report 2021”. “Kαθημερινή” και “Real Νews” (έντυπη και ραδιόφωνο) μοιράζονται την πρώτη θέση από τα έντυπα στο ποσοστό των ατόμων που δηλώνουν ότι ενημερώνονται από αυτά από μία έως τρεις φορές την εβδομάδα τουλάχιστον. Ακολουθεί η τοπική εφημερίδα με 15%, όσο και το “Πρώτο Θέμα”, ενώ στην σχετική λίστα έπονται το “Βήμα” με 14% , και τα “Νέα” με 12%. Πρώτο μέσο ενημέρωσης είναι ο “SKAI” (τηλεόραση και ραδιόφωνο), ενώ από τις ιστοσελίδες πρώτο είναι το Newsbomb.gr .

Στο 3ο επεισόδιο, καλωσορίζουμε και επίσημα το καλοκαίρι με τραυματισμούς σε παραλίες, κάνουμε… τζετ σκι στον Μπάλο και αναζητούμε μονοπάτι για τα Σεϊταν Λιμάνια.

 

ΣΧΕΣΗ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ

Ακόμα πιο εντυπωσιακά τα αποτελέσματα για την αξιοπιστία του τοπικού τύπου με το 58% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα να δηλώνει ότι εμπιστεύεται όσα διαβάζει στα έντυπα αυτά. Στη σχετική λίστα αξιοπιστίας, την πρώτη θέση καταλαμβάνει η ιστοσελίδα dikaiologitika.gr (62%) ενώ ακολουθούν η “Καθημερινή” (60%), η ΕΡΤ (58%). Ακολουθεί η τοπική εφημερίδα με 58%, και έπονται στην πρώτη δεκάδα τα “Νέα” με 57%, το in.gr με 56% ο “Alpha” με 56%, ο Ant1 με 55% η Real News με 54% και το News247 με 53%.

Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΙΚΟΝΑ

Σύμφωνα πάντα με την έρευνα, αρκετά ψηλά σε ποσοστά αναγνωσιμότητας είναι ο τοπικός Τύπος στις εξής χώρες: Γερμανία (27%), Βραζιλία 24%), Μεξικό (23%), Σουηδία (21%), Νορβηγία (20%), Αργεντινή (20%), Ινδία (19%), Ιαπωνία (19%), Φινλανδία (18%), Ρουμανία (18%), Γαλλία (16%), Ν. Αφρική (16%), Βουλγαρία (15%), Ελβετία (15%), Ινδονησία (15%), Πολωνία (14%), Η.Π.Α. (14%) (Τσεχία (13%), Από άποψη αξιοπιστίας διεθνώς, ψηλά στη σχετική λίστα είναι ο τοπικός Τύπος στις εξής χώρες: Φινλανδία (81%), Νορβηγία (80%), Ολλανδία (75%), Δανία (73%), Σουηδία (71%) Βέλγιο (70%), Ιταλία (68%), Ελβετία (68%), Γερμανία (66%), Ινδία (66%), Αυστρία (65%), Γαλλία (64%), Βραζιλία (63%), Μαλαισία (63%), Αυστραλία (62%), Κροατία (61%), Βουλγαρία (55%) Βρετανία (52%).

ΑΛΛΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ

Η έρευνα καταγράφει το βαθύ αποτύπωμα του κορωνοϊού στα Ελληνικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, εστιάζοντας στην τεράστια μείωση της διαφημιστικής δαπάνης. Παράλληλα στέκεται στην κρατική διαφημιστική εκστρατεία του “Μένουμε Σπίτι”, σχολιάζοντας ότι το 54% των ερωτηθέντων την αντιμετώπισε αρνητικά. Παράλληλα σχολιάζεται η αντιπαράθεση Ν.Δ. – ΣΥΡΙΖΑ για την ΕΡΤ αλλά και για την υπόθεση με τις αδειοδοτήσεις καναλιών και το πρόβλημα της παραπληροφόρησης μέσω των κοινωνικών δικτύων. Πάντως το 69% των Ελλήνων που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο, δηλώνει ότι ενημερώνεται από τα κοινωνικά δίκτυα, ποσοστό πολύ μεγαλύτερο από τις υπόλοιπες χώρες της έρευνας. Σε ό,τι αφορά τα κανάλια, ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην επαναλειτουργία του τηλεοπτικού σταθμού “MEGA” αλλά και στην υπηρεσία “ERTflix” που παρουσίασε η κρατική τηλεόραση. Στον χώρο του διαδικτύου, επισημαίνεται ο υπερβολικά μεγάλος αριθμός ειδησεογραφικών ιστοσελίδων, γεγονός που ενθαρρύνει την “κουλτούρα της δωρεάν ενημέρωσης” σε αντίθεση με άλλες χώρες. Μόλις 12% των Ελλήνων πληρώνει για να ενημερωθεί διαδικτυακά. Εντυπωσιακή άνοδο κατέγραψαν οι ακροατές των podcasts με το 40% των ανθρώπων που ενημερώνονται από το διαδίκτυο, να δηλώνουν ότι ακούν τουλάχιστον ένα podcast το μήνα.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

1 Comment

  1. Μονό η σύνταξη της εφημερίδας, το πιστεύει αυτό. Γενικά είναι ευρύτερα γνωστό ότι παρ’ ότι τα χανιώτικα νέα αυτό προβάλλονται σαν αντικειμενική τοπική εφημερίδα. Ασκούν πολίτικη, συγκεκριμένα κεντρώα πολιτική. Δυο ενδεικτικά περιστατικά θα αναφέρω σε σχέση με αυτήν τους την στάση. 1) Στο ζήτημα σε σχέση με την μονή γουβερνετού διάβαζες στα χανιώτικα νέα αποκλειστικά άρθρα που υπερασπίζονταν της θέσης της μονής, παρ’ ότι στην κοινωνία ήταν πλειοψηφική η κριτική προς τις κινήσεις της μονής. 2) Στο ζήτημα του Λόφου Καστέλι και της κατάληψης Rosa Nera η εν λόγο εφημερίδα συμμετείχε στο δημοσιογραφικό εμπάργκο απέναντι σε κάθε κείμενο που υπερασπιζόταν ή τουλάχιστον δεν καταδίκαζε ευθαρσώς την κατάληψη. Κατά αυτό τον τρόπο είναι σαφές ότι τα χανιώτικα νέα θα μπορούσαν να συμμετείχαν στην πρωτοβουλία πολιτών από την στιγμή που με κάθε μέσο προέβαλαν αυτήν την θέση.

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα