Δευτέρα, 20 Μαΐου, 2024

Παραμένουν τα προβλήματα στην παλιά πόλη

» 5 χρόνια στασιμότητας αναδείχθηκαν σε χθεσινή συνεδρίαση της Δημοτικής Κοινότητας

 

Μικρά και μεγάλα προβλήματα, ζητήματα καθημερινότητας, θέματα που έχουν να κά- νουν με την υγιεινή και την ασφάλεια· όλα παραμένουν ανοικτά για την παλιά πόλη των Χανίων καθώς ούτε κατά διάνοια δεν έχουν αντιμετωπιστεί την τελευταία 5ετία!
Στη χθεσινή συνεδρίαση της Δημοτικής Κοινότητας Χανίων έγινε μια εκτενής συζήτηση για τα προβλήματα της παλιάς πόλης και αναδείχθηκε η στασιμότητα σε πολλούς τομείς.
Μια σειρά από ερωτήματα διατυπώθηκαν από τους συμβούλους της δημοτικής κίνησης “Όνειρο εί- ναι τα Χανιά” Μιχαηλίδη Αλέξανδρο, Μανατάκη Ντίνα, Ξενάκη Γιώργο με εισηγητή το κ. Μιχάλη Αποστολάκη.

Στα ερωτήματα απάντησαν ο αντιδήμαρχος αρμόδιος για την Παλιά Πόλη και πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Χανίων Μανώλης Κοτσιφάκης και ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας Μιχάλης Τσουπάκης, ενώ στη συζήτηση τοποθετήθηκε και η πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Τουριστικών Καταστημάτων Νίνα Παπαδουλάκη. Πιο συγκεκριμένα:

• ΑΣΦΑΛΕΙΑ: Τέθηκε η ανάγκη για βάψιμο διαβάσεων, επισκευή φωτισμού, ανανέωση κατεστραμμένων πινακίδων. «Διαπιστώνεται σε αρκετά σημεία της Παλιάς πόλης προβληματικό και σπασμένο πλακόστρωτο που αποτελεί κίνδυνο για πεζούς και για άτομα που κινούνται με αμαξίδιο και που μπορεί να πέσουν και να τραυματιστούν. Συγκεκριμένες αναφορές για προβληματικό πλακόστρωτο έ- χουν γίνει για τις οδούς: Μουσούρων, Τσουδερών, Χρυσάνθου Επισκόπου (ιδίως χαμηλά), τη συμβολή των οδών Θεοτοκοπούλου και Ρίτσου, Κανεβάρο καθώς και τα πεζοδρόμια στην πλατεία Τάλω» αναφέρθηκε από τον κ. Αποστολάκη.
Απαντώντας ο κ. Κοτσιφάκης ανέφερε πως γίνεται μια αποτύπωση αυτή τη στιγμή και έχει σταλεί στην Τεχνική Υπηρεσία έγγραφο που επισημαίνει τα σημεία όπου θα πρέπει να γίνουν αποκαταστάσεις του πλακόστρωτου στα πλαίσια της μεγάλης εργολαβίας του Δήμου Χανίων. Συμπλήρωσε πως «έχουμε δώσει το βάρος στη Σπλάντζια που υπάρχει πρόβλημα, στη αρχή της Θεοτοκοπούλου που υπάρχει ένα βαθούλωμα που μα- ζεύει νερά είναι θέμα της ΔΕΥΑΧ που θα γίνει στο τέλος της σεζόν» ενώ για τις πινακίδες την επόμενη εβδομάδα θα ξεκινήσει η αντικατάστασή τους.
Για την έλλειψη φωτισμού στο πάρκινγκ της ΑΒΕΑ που τέθηκε από τον κ. Αποστολάκη ο κ. Κοτσιφάκης τόνισε πως υπάρχει ο προγραμματισμός να μπει προ- σωρινός, διακριτικός φωτισμός το επόμενο διάστημα.
Ξεχωριστή συζήτηση έγινε για το Κουμ Καπί και την πολύ κακή κατάσταση του πλακόστρωτου με τον αντιδήμαρχο να υπογραμμίζει ότι η μελέτη Τσακαλάκη ήταν μια αρχιτεκτονική μελέτη και τα τελευταία χρό- νια έγιναν όλες οι μελέτες εφαρμογής και αναμένονται μόνο οι περιβαλλοντικές εγκρίσεις. «Τον επόμενο χρόνο θα υπάρχει ανάδοχος για το έργο του Κουμ Καπί» είπε.
• ΥΓΙΕΙΝΗ: Θίχτηκε από τον κ. Αποστολάκη «η σημαντική απουσία επαρκών δημοσίων τουαλετών στο λιμάνι και το κέντρο της πόλης γενικότερα». Συμπλήρωσε πως οι τουαλέτες στην οδό Ζαμπελίου και στην πλατεία Τάλω είναι ασυντήρητες, υποβαθμισμένες και σε πολύ κακή κατάσταση.
«Ζητήσαμε ως Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο να πάρουμε την τουαλέτα της Ζαμπελίου και να την ανακαινίσουμε. Ο εργολάβος θα μπει τη Δευτέρα που έρχεται και θέλει 20 ημέρες. Για την πλατεία Τάλω θα παρέμβουμε την επόμενη σεζόν» ανέφερε ο κ. Κοτσιφάκης, ενώ και ο κ. Μιχ. Τσουπάκης, μιλώντας για την επιτυχημένη αναβάθμιση της τουαλέτας στην οδό Αφεντούλιεφ επισήμανε πως «η υπηρεσία αυτή προσφέρεται δωρεάν όταν σε άλλες χώρες υπάρχει χρέωση».

Στο αίτημα για χημικές τουαλέτες μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες στην πλατεία 1866 και στη Δημοτική Αγορά σχολίασε ότι «δεν είναι η καλύτερη λύση, θέλουν καθάρισμα κάθε μια ώρα». Η έλλειψη δημόσιων τουαλετών γύρω από το εμπορικό κέντρο και την παλιά πόλη τέθηκε και από την κα Νίνα Παπαδουλάκη που υπογράμμισε πως το πρόβλημα είναι πολύ έντονο και καθημερινά δέχονται παράπονα από επισκέπτες. Στις επίμονες ερωτήσεις της κας Παπαδουλάκη να δοθούν χρονοδιαγράμματα για τα έργα, οι αντιδήμαρχοι απάντησαν ότι «μπορούμε να σας πούμε αόριστα ή περίπου γιατί πολλές φορές έχουμε βγει εκτός χρονοδιαγράμματος λόγω των χρόνων του δημοσίου».
• ΝΟΤΙΟ ΤΕΙΧΟΣ – ΣΚΡΥΔΛΩΦ: Από τον κ. Αποστολάκη υπογραμμίσθηκε το θέμα της βλάστησης στα τείχη πίσω από την οδό Σκρυδλωφ, στην επικινδυνότητα για πυρκαγιά και στο έλλειμμα καθαριότητας. Οι αντιδήμαρχοι επισήμαναν πως «εκεί είναι αρχαιολογική ζώνη Α ́ και χρειάζεται η έγκριση της Αρχαιολογίας. Τα δέντρα έχουν προκαλέσει τεράστια προβλήματα στο τείχος. Θα κάνουμε μια προσπάθεια για ένα καθαρισμό μέσα στο καλοκαίρι αλλά είναι πάρα πολύ δύσκολο γιατί δεν υπάρχει πρόσβαση ειδικά για τα μεγάλα μηχανήματα. Κανείς δεν έχει την εικόνα του τι γίνεται εκεί πάνω, υπάρχει πρόσβαση μόνο από ένα μαγαζί στη Μουσούρων.
Επικρατεί κατάσταση ζούγκλας λόγω της βλάστησης. Υπάρχουν ελιές που κάποιος τις μάζευε πριν μερικά χρόνια, υπάρχει και αμπέλι ακόμα!»
«Είναι η τρίτη χρονιά που συζητάμε το ίδιο πράγμα, κάθε χρόνο μας λέτε τα ίδια, αν πάρει φωτιά εκεί θα φτάσει στο λιμάνι» είπε η κα Παπαδουλάκη προσθέτοντας πως «έχω στείλει τόσα email, δεν είναι απλό το θέμα είναι δύσκολο αλλά εδώ και χρόνια δεν έχουμε δει κάτι. Χαίρομαι που το βάζετε σε προτεραιότητα».

• ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ: «Αναφορικά με το μεγάλο θέμα της προσβασιμότητας και της στάθμευσης πέριξ ή εντός της παλιάς πόλης, ένα θέμα που παραμένει εδώ και αρκετά χρόνια χωρίς λύση. Αρχικά αποτελεί αίτημα εδώ και αρκετά χρόνια και αποτελεί και ανάγκη το να υπάρξει περιφρούρηση του δακτυλίου της Παλιάς Πόλης από τροχοφόρα όπως συμβαίνει σε άλλες πόλεις της χώρας με βυθιζόμενες μπάρες -όπως στη Λάρισα, στην Ξάνθη κ.α.- ή μπάρες όπως στην πόλη του Ρεθύμνου ή ένας συνδυασμός και των δύο» είπε στην εισήγηση του ο κ. Αποστολάκης.
Για την τοποθέτηση μπαρών ο κ. Κοτσιφάκης ενη- μέρωσε πως είναι σε εξέλιξη μια εργολαβία μέσω προγράμματος και η τοποθέτηση τους θα γίνει μέχρι το τέλος της χρονιάς (Κονδυλάκη, Χάληδων, Φιρκάς, Θεοτκοπούλου κ.α.) σε 17 σημεία συνολικά, ενώ ο έλεγχος θα γίνεται κεντρικά.
• ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ: Για τη μείωση των θέσεων parking για μόνιμους κατοίκους, επαγγελματίες και επισκέπτες ο κ. Αποστολάκης υποστήριξε πως «τα περιφερειακά parking (που είχαν ανακοινωθεί πριν 4 χρόνια) και τα πραγματικά δρομολόγια με τα πράσινα λεωφορεία μένουν ακόμη σε θεωρητικό επίπεδο. Η ιδέα του να παύσει από περιοχή parking η ανατολική τάφρος θα μεγεθύνει το πρόβλημα από τη στιγμή που δεν έχει ήδη υπάρξει εναλλακτική για τις θέσεις που θα χαθούν». Για αυτό το θέμα ο κ. Κοτσιφάκης ενημέρωσε πως αίτημα της Αρχαιολογίας είναι να κλείσει η ανατολική τάφρος όπως και η δυτική τάφρος επειδή είναι Α ́ αρχαιολογική ζώνη και πως οι χώροι στάθμευσης που θα ανοίξουν το επόμενο διάστημα στον Κλαδισό και στο μέλλον στην ΑΒΕΑ θα συμβάλλουν στη λύση του προβλήματος.
Για το παρκάρισμα μπροστά στα Νεώρια (στο λιμενοβραχίονα) η απάντηση ήταν πως έχουν δοθεί 5 θέσεις στάθμευσης για επαγγελματίες αλιείς και οι άλ- λοι οδηγοί που παρκάρουν εκεί εισπράττουν κλήσεις.
Για το οικόπεδο της ΑΒΕΑ που χρησιμοποιείται σήμερα ως χώρος στάθμευσης παρατηρήθηκε πως δεν έχει φωτισμό το βράδυ και είναι γεμάτο σκουπίδια, με τους υπεύθυνους του Δήμου Χανίων να δεσμεύονται ότι θα μπει ένας διακριτικός φωτισμός και θα καθαριστεί.
Για την πλατεία Τάλω ειπώθηκε ότι θα κρατηθεί ένας χώρος για τους μόνιμους κατοίκους (πέρυσι οι αιτήσεις ήταν για 17-20 αυτοκίνητα), και πως το 70% των ΙΧ που παρκάρουν στην πλατεία ανήκει σε εργαζόμενους στην παλιά πόλη και το ίδιο ισχύει και για τα δίκυκλα που βρίσκονται στις οδούς Λιθινών και Κανεβάρο. «Η λογική μας είναι πως θα μπορούσε όλος αυτός ο κόσμος να προσεγγίσει διαφορετικά το λιμάνι, γιατί έχουμε παραλάβει μια παλιά πόλη με πολλά προβλήματα, κακοδομημένη και καλούμαστε να τα αντιμετωπίσουμε» ανέφερε ο κ. Μ. Τσουπάκης.
Ο κ. Κοτσιφάκης παρατήρησε ότι είναι σε εξέλιξη η μελέτη για τον υπόγειο χώρο στάθμευσης στην ΑΒΕΑ και για το πάρκιγκ κάτω από το Εθνικό Στάδιο πως είναι σε εξέλιξη συζητήσεις για το πώς θα μπορούσε να γίνει εκεί υπόγειος χώρος στάθμευσης.
ΠΡΟΜΑΧΩΝΑΣ “ΣΑΝ ΣΑΛΒΑΤΟΡΕ”: «Στον επιπρομαχώνα μπορούμε να πάμε για συναυλίες και δεν μπορούμε να πάμε να τον επισκεφθούμε τις άλλες ώρες. Είναι ασφαλές δηλαδή για τις συναυλίες, και ανασφαλές το υπόλοιπο διάστημα;» ρώτησε ο κ. Αποστολάκης. «Είναι αρχαιολογική ζώνη Β που παραχωρείται στο Δήμο από την Αρχαιολογία. Είναι μια συζήτηση που θα κάνουμε με την αρχαιολογική υπηρεσία» ήταν το σχόλιο του κ. Κοτσιφάκη.
• ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΣΕΖΟΝ: Στην εισήγηση τονίσθηκε πως εν μέσω της σεζόν ορισμένοι συνεχίζουν τις μεγάλες οικοδομικές εργασίες προκαλώντας μεγάλα προβλήματα. «Από όσο ξέρω δεν γίνονται μεγάλες οικοδομικές εργασίες» δήλωσε ο κ. Κοτσιφάκης, «γίνονται και παραγίνονται» απάντησαν επαγγελματίες και δημ. σύμβουλοι, με το θέμα να μένει ανοικτό.
• ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ: «Θα θέλαμε να μεταφέρουμε τη δυσαρέσκεια των επαγγελματιών της Παλιάς Πόλης εξαιτίας της αύξησης των δημοτικών τελών με βάση τα τετραγωνικά του κάθε καταστήματος κι όχι ανάλογα με το βάρος και το είδος των παραγόμενων σκουπιδιών. Τα σκουπίδια των εμπορικών καταστημάτων είναι ως επί το πλείστον κούτες/κουτιά τα οποία μπορούν να ανακυκλωθούν απ’ την ΔΕΔΙΣΑ (ακόμη και να πωλούνται/επιδοτούνται με πιθανότητα κέρδους π.χ. χαρτόκουτες) σε αντίθεση με τα καταστήματα επισιτισμού που παράγουν ούτως η άλλως μεγαλύτερη ποσότητα και σχετίζονται με ‘‘πραγματικά’’ (μη ανακυκλώσιμα) σκουπίδια. Στο θέμα αυτό θα θέλαμε να ζητήσουμε να επανεξετάσετε τον τρόπο υπολογισμού των τελών ωστε να είναι δι- καιότερος. Μια τέτοια κίνηση θα ήταν στις προθέσεις της δημοτικής αρχής;» ρώτησε ο κ. Αποστολάκης. Για το θέμα αυτό οι αντιδήμαρχοι είπαν πως θα πρέπει να συζητηθεί σε δεύτερο χρόνο παρουσία του αντιδημάρχου Οικονομικών κ. Τ. Αλόγλου. Για την παράταξη της “Λαϊκής Συσπείρωσης” η κα Ιωάννα Νικήτα υπογράμμισε την ανάγκη παραμονής των μόνιμων κατοίκων στην Παλιά Πόλη καθώς «κάθε χρόνο μειώνεται ο αριθμός τους! Είναι κάτι που πρέπει να το σταματήσουμε, να το αναστρέψουμε να βοηθήσουμε το μόνιμο κάτοικο να μείνει στην Παλιά Πόλη».


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα