Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

Χρήστος Σπίρτζης: «Εγκατέλειψε τα Χανιά η κυβέρνηση»

«Αναποτελεσματικότητα», «αδράνεια», «κανένας σεβασμός στην Κρήτη και στα Χανιά», καταλόγισε στην κυβέρνηση ο πρώην υπουργός Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ κ. Χρήστος Σπίρτζης που χθες πραγματοποίησε επίσημη επίσκεψη στα Χανιά, συνοδευόμενος από τον βουλευτή Π. Πολάκη, την πρώην βουλευτή κα Β. Βαγιωνάκη και στελέχη του κόμματος.

O κ. Σπίρτζης συναντήθηκε με τους κ. Καλογερή και Μαλανδράκη, επισκέφθηκε τη γέφυρα του Κερίτη και μίλησε σε πολιτική εκδήλωση στο Μάλεμε.

Σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους ο κ. Σπίρτζης τόνισε πως «δυστυχώς η ΝΔ ως κυβέρνηση τιμά την παράδοση της Δεξιάς και έχει εγκαταλείψει την Κρήτη και στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων δεν έχει στηρίξει ένα νέο έργο! Ό,τι γίνεται αυτή τη στιγμή είναι προβλέψεις, έργα και χρηματοδοτήσεις από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και το λέω με λύπη μου αυτό γιατί τα έργα δεν ανήκουν σε κανένα παρά μόνο στον ελληνικό λαό που τα πληρώνει».

Ο πρώην υπουργός μίλησε για «αναιτιολόγητες καθυστερήσεις» σε μια σειρά από έργα και ανέφερε πως όσα υλοποιούνται « στα Μεγάλα Χωράφια και όλα τα υπόλοιπα έργα στο ΒΟΑΚ γίνονται είτε από προβλέψεις που είχαν κάνει το Υπ. Υποδομών και το Υπ. Ανάπτυξης επί ΣΥΡΙΖΑ , είτε την Περιφέρεια».

Επίσης υποστήριξε πως «το 2019 δόθηκαν από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ 200 εκ. για το Νομό, σε Περιφέρεια και Δήμους. Αυτά είναι τα έργα που εκτελούνται και τώρα. Οι συντετμημένες διαγωνιστικές διαδικασίες που είχαν γίνει τότε αφορούσαν εταιρείες της Κρήτης και όχι τις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες στις οποίες απευθύνεται αποκλειστικά η κυβέρνηση Μητσοτάκη».

Από τη μεριά του ο κ. Π. Πολάκης άφησε αιχμές σε βάρος της κυβέρνησης ότι «καθυστερεί γιατί διαπραγματεύεται με τους εργολάβους άλλα πράγματα», ενώ βολές εξαπέλυσε και σε βάρος των άλλων τοπικών βουλευτών. «Θυμάστε τι έλεγε ο κ. Διγαλάκης για τα σχολεία στην Κίσσαμο ; Από το Νοέμβρη του 2019 έλεγε πως σε ένα- δύο χρόνια θα είναι έτοιμα. Και σήμερα μάθαμε ότι οι μελέτες θα καθυστερήσουν άλλο ένα χρόνο. Αυτό είναι το “επιτελικό κράτος της αχρηστίας και των αχρήστων”. Για τη γέφυρα του Κερίτη ευτυχώς που έχει εξασφαλίσει τα 8 εκ. ο Σπίρτζης, αυτά που δεν έβρισκε η κ. Ντ. Μπακογιάννη. Ο κ. Βολουδάκης δεν ήταν που έλεγε ότι θα πάρουμε τα χρήματα των ευρωπαϊκών ομολόγων για το ΒΟΑΚ; Έκαναν δύο χρόνια για να καταλήξουν σε αυτό που ετοίμαζε ο Χρ. Σπίρτζης. Όταν θα ξαναγίνει υπουργός ο Σπίρτζης θα ξεκινήσει και πάλι ο ΒΟΑΚ. »

ΓΙΑ ΤΟΝ ΒΟΑΚ

Ερωτηθείς από τα “Χ.ν.” αναφορικά με την πορεία του ΒΟΑΚ και της αναφορές της κυβέρνησης ότι παρέλαβε από τον ΣΥΡΙΖΑ ως σχέδιο «μια μολυβιά στο χάρτη» ο κ. Σπίρτζης απάντησε πως: «Να μην βιάζονται τόσο πολύ γιατί θα τους γράψει η τροχαία και θα ψάχνουν μετά τον κ. Θεωδορικάκο να τους σβήσει την κλήση! Εμείς αυτά που κάναμε τα έχουμε ανακοινώσει σε Ηράκλειο και Χανιά, είναι δημοσιευμένα,είχε βγει η υπουργική απόφαση κτλπ. Το σχέδιο της κυβέρνησης Μητσοτάκη ήταν να τα πάρει όλα πίσω λέγοντας ότι είναι “γονατογραφήματα”. Και έκανε το λάθος να σπαταλήσει πάνω από 2,5 εκ. ευρώ για γεωτεχνικές μελέτες, ενώ προβλέπονταν να τις κάνουν οι εργολάβοι. Παρόλα αυτά ενώ είδαμε 10 φορές να αλλάζουν το σενάριο πως θα γίνει ο ΒΟΑΚ (στην αρχή έλεγαν για ενιαία δημοπράτηση από την Κίσαμο- Σητεία, μετά είπαν πως θα κάνουν το ΒΟΑΚ μαζί με την Αττική οδό, μετά πως θα το χρηματοδοτήσουν με χρήματα από τα Ευρωπαϊκά ομόλογα κα.) τελικά αυτό που κάνουν είναι να συνεχίσουν τους διαγωνισμούς που κάναμε εμείς και να κάνουν ρουσφέτια όπως μαθαίνουμε σε δικούς τους ανθρώπους για να αλλάξει η όδευση όχι με διαφάνεια και με διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες, την Περιφέρεια, το ΤΕΕ. Και θέλω να δω σε ποια σημεία θα αλλάξει η όδευση και πως θα γίνει αυτό. ».

ΣΤΟΝ ΚΕΡΙΤΗ

Σχολιάζοντας το ζήτημα της γέφυρας Κερίτη, ο κ. Σπίρτζης έκανε σύγκριση με το γεφύρι της Πλάκας στην Άρτα το οποίο αποκαταστάθηκε το 2019 μετά την κατάρρευσή του το 2015, υποστηρίζοντας ότι «είχαν προβλεφθεί οι απαιτούμενες χρηματοδοτήσεις για τις μελέτες , την ανακατασκευή του παλιού γεφυριού και τη νέα γέφυρα. Από ότι βλέπεται τρία χρόνια μετά δεν έχει γίνει τίποτα και από ότι ξέρουμε δεν έχουν καν κατατεθεί να δημοπρατηθούν οι μελέτες. Είναι ενδεικτική η αδράνεια της κυβέρνησης Μητσοτάκη, είναι ενδεικτικό πως σέβονται την ιστορία μας, την πολιτιστική κληρονομία των Χανίων και το έργο του Ελ. Βενιζέλου στην περιοχή».

ΟΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ

Στη συνάντηση που είχαν με τον κ. Καλογερή ο τελευταίος αναφέρθηκε στο πρόβλημα που έχει προκληθεί από τις μεγάλες ανατιμήσεις στα υλικά οικοδομών καθώς είναι ξεκάθαρη πια « η απροθυμία των εργολάβων να εκτελέσουν τα έργα. Δόθηκε μια μικρή αναθεώρηση που αφορούσε την κάλυψη των αυξήσεων των υλικών λόγω covid και ξαφνικά ήλθε ο πόλεμος , οι ανατιμήσεις έχουν ξεφύγει και υπάρχει απροθυμία να συνεχίσουν τα έργα.» Για το θέμα αυτό ο κ. Σπίρτζης παρατήρησε πως «είχαμε θεσμοθετήσει μετά από σκληρές διαπραγμάτευση με τους δανειστές το ηλεκτρονικό παρατηρήριο για τα τιμολόγια των έργων. Αυτό το άλλαξε η κυβέρνηση Μητσοτάκη και δεν έγινε τίποτα! Είναι στη λογική της ΝΔ να μην έχουμε τιμολόγια για τα έργα».

 

 


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα