Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Τουρισμός και ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων

» Περισσότερες γραμμές εσωτερικού από Χανιά προς Αθήνα, Θεσσαλονίκη και μία καινούργια θερινή γραμμή για εξωτερικό προς Σκωτία ανακοίνωσε χθες η εταιρεία low cost Ryanair. Μάλιστα η υπεύθυνη Πωλήσεων και Μάρκετινγκ της Ryanair για την Ελλάδα Κιάρα Ραβάρα εξέφρασε την ικανοποίησή της για τις προκρατήσεις που έχουν γίνει τονίζοντας όμως παράλληλα ότι οι υψηλοί φόροι του αεροδρομίου αποτελούν εμπόδιο για την επέκταση των πτήσεων της εταιρείας περισσότερους μήνες του χρόνου.
Έτσι εξηγείται και το γεγονός, όπως σχολίαζαν επαγγελματίες του τουρισμού, ότι η εταιρεία ανακοίνωσε μεν περισσότερες πτήσεις εσωτερικού, αλλά περιορίστηκε μεν σχεδόν στον ίδιο αριθμό πτήσεων εξωτερικού με πέρυσι. Για παράδειγμα πέρυσι είχε ανακοινώσει τέσσερις νέες γραμμές εξωτερικού για το 2014, ενώ φέτος ανακοίνωσε μόλις μία, αυτή προς Σκωτία.
Ετσι, όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά γνώστες του τουρισμού, η διαφοροποίηση στον αριθμό των επισκεπτών που θα μεταφέρει η εταιρεία προς Χανιά του χρόνου σε σχέση με φέτος, δεν είναι μεγάλη, αφού τα 800.000 άτομα αναμένεται να φτάσουν στα 850.000. Παράλληλα εξέφραζαν τον προβληματισμό τους για τις αλλαγές στη διάρκεια ορισμένων πτήσεων εξωτερικού όπως για Μπολώνια, Πίζα, Μασσαλία, Γλασκώβη και Στοκχόλμη που αντί να ξεκινούν από τον Απρίλη έως 30 Οκτωβρίου, του χρόνου θα ξεκινούν από τον Μάιο, συνεπώς αντί να επιμηκύνεται η τουριστική σεζόν, αυτή περιορίζεται!
Με λίγα λόγια οι επαγγελματίες του τουρισμού εκφράζουν τους φόβους τους για την παρουσία της συγκεκριμένης εταιρείας χαμηλού κόστους και στο μέλλον, εάν η ελληνική κυβέρνηση δεν δώσει κίνητρα όπως μείωση φόρων, αλλά κυρίως τι θα γίνει όταν η χρήση του αεροδρομίου Χανίων παραχωρηθεί σε ιδιώτη επενδυτή. Κι αυτό είναι κάτι που πρέπει να προβληματίζει όλους.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

5 Comments

  1. Στην Ελλάδα το δημοσιο εχει παραξηγηθει σε σχιζοφρενικο βαθμό, κ. Φουντουλάκη. Ολοι να βυζανουνε το δημοσιο θέλουνε αλλα αξιολόγηση, προσφορά, εργατικότητα, απόδοση και φυσικά συνδρομή κανένας ! Δαιμονοποιουμε την ιδιωτικοποίηση γιατι σε αυτήν αξιολόγησε και αν δεν προσφέρεις πας σπιτι σου, ομως αυτος ειναι ο δρόμος που φέρνει ανάπτυξη, ευημερία, παραγωγικότητα και πρόοδο. Γιαυτο οι χωρες που το δημοσιο ειναι ο εργοδότης παραμένουν σε παρακμή, Κούβα, Β.κορεα, πρώην σοσιαλιστικά κρατη και βεβαια η Ελλάδα μας (προσωρινά ευχωμαι), ενω αντίθετα τα κρατη που οι ιδιώτες ειναι οι εργοδότες εχουν προοδεύσει (άσχετα με το παραμυθι των αριστερων για καπιταλισμό κλπ). Στο εξωτερικο οταν δουλευεις για το δημοσιο θεωρείσαι αποτυχεμενος και άνευ προσόντων, ανικανος να παραβγεις, να ανταγωνιστές και να εξελιχθεις ανάμεσα σε αλλα ταλέντα ! Ίσως χρειαζεται να διαβάσετε το επομενο αρθρο των Χανιωτικων νέων αναφορικά με τις δηλώσεις για τις τουαλέτες στο αεροδρόμιο και θα καταλαβετε γιατι το δημοσιο δεν ειναι άξιο να κρατήσει καθαρή μια …τουαλέτα ! Ευχαριστω

  2. Το δημόσιο στην Ελλάδα δεν ήταν ποτέ ένας ανταγωνιστικός τομέας σε σχέση με τον ιδιωτικό αλλά χρησιμοποιούνταν κυρίως για πελατειακούς λόγους.
    Και ενώ η στόχευση της Πολιτείας θα έπρεπε διαχρονικά να ήταν η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και της παραγωγικότητας στο δημόσιο υπέρ του Κράτους και του πολίτη, τα τελευταία χρόνια της κρίσης αυτό επιβάλλεται μέσω Μνημονίων που προβλέπουν ιδιωτικοποιήσεις στο όνομα της ανάπτυξης της χώρας.
    Στην περίπτωση εκχώρησης χρήσης των κρατικών αεροδρομίων και λιμανιών σε επενδυτές, σύμφωνα με τους όρους της ελεύθερης αγοράς, τα όποια οφέλη πρόκειται να αποβούν υπέρ του ιδιώτη και εις βάρος της τοπικής οικονομίας. Δεν φέρνουν οι ιδιωτικοποιήσεις των κρατικών υποδομών την πρόοδο, την ευημερία και την ανάπτυξη αλλά η ανταγωνιστικότητα και η παραγωγικότητα του δημοσίου με όρους αξιοκρατίας και στα πρότυπα της ελεύθερης αγοράς. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να εκσυγχρονιστεί το δημόσιο ώστε να γίνει ανταγωνιστικό. Ιδιαίτερα υπηρεσίες που αφορούν το δημόσιο συμφέρον όπως οι μεταφορές, η ενέργεια, η Υγεία και η Παιδεία, πρέπει να παραμένουν δημόσιες.

  3. Εξηγησετε μας πως ενα αεροδρόμιο που ετοιμάζεται να δοθεί σε ιδιώτη λογω χαμηλής απόδοσης και ασύμφορης λειτουργείας θα γινει ξαφνικά ανταγωνιστικό και παραγωγικό ? δειτε το παράδειγμα της κινεζικής Costco στο Κερατσινι. Πηρε ενα νωχελικό σχεδόν ανενεργο ντοκο που βυζαιναν μια κλικα ναυτεργατών ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΗΛΟΙ και την μετέτρεψαν σε μια συχρονη μονάδα εκφόρτωσης με εκατοντάδες αμεςα εργαζόμενους και χιλιαδες περιφερειακούς εργαζόμενους που εξαρτώνται απο τη μονάδα, οδηγοι νταλίκας, βενζιναδες, μηχανικοί, συντηρητές κλπ

  4. “Χαμηλή” απόδοση και “ασύμφορη” λειτουργία; Το κρατικό αεροδρόμιο Χανίων θεωρείται ένα κερδοφόρο αεροδρόμιο με καθαρά ετήσια κέρδη 10-12 εκατομμύρια ευρώ. Η τιμή εκκίνησης παραχώρησης της χρήσης του, σύμφωνα με πληροφορίες, ξεκινά από τα 20 εκατομμύρια ευρώ (!) ενώ την ίδια ώρα στο αεροδρόμιο εκτελούνται έργα αναβάθμισης και επέκτασης με ευρωπαϊκά χρήματα μέσω ΕΣΠΑ προϋπολογισμού 100 εκατομμυρίων ευρώ! Δεν χρειάζεται να έχει σπουδάσει κανείς οικονομικές επιστήμες για να διαπιστώσει πως στην όλη διαδικασία κάτι δεν πάει καλά.

    • Θα πίστευε κανεις με τετοια κέρδη να μπορούσαν να κρατούν μια τουαλέτα καθαρη ! Δεν νομίζετε ? η μηπως οι χιλιαδες τουρίστες λενε ψέματα !
      Επισης το θολό οτι “στην διαδικασία κατι δεν παει καλα ” δεν πιστευω να ειναι ισχυρισμός που πρεπει να ληφθεί υπόψιν. Κανεις δεν θελει το κακο της Κρήτης η των Κρητικών, το αντίθετο μαλιστα ! Η μηπως θεωρείται οτι το “Ελευθέριος Βενιζελος” που έχτισαν και εκμεταλευωνται ιδιωτικές αυθαιρεσίες ειναι αποτυχία και πρεπει να επιστρέψουμε στο Ελληνικό. Η αληθεια ειναι οτι το δημοσιο με τους διορισμένος ψηφοφόρους μας έφερε στη χρεωκοπια, οι ξένοι και οι δανειστές (που μας κρατούν στον αφρό) μας φωνάζουν συνεχεια το αυτονόητο : μεταρρυθμίσεις, δηλαδη το δημοσιο να σταματισει το εναγκαλισμό και στραγκαλισμο των πάντων στη ζωηρά, οι κηφηνες να πανε σπιτια τους και οι άξιοι και ικανοι ( οι ιδιώτες) να αναλάβουν τη χωρα ! Οπως γινεται παντου στα αναπτυγμένη κρατη ! Ευχαριστω

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα