Στην ελληνική γεωργία αντιστοιχεί το 29% της αξίας των ελληνικών εξαγωγών (εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών). Σχεδόν 1/3 από τα κορυφαία 100 εξαγώγιμα ελληνικά προϊόντα συνδέονται άμεσα με την αγροτική, με την πρωτογενή παραγωγή της χώρας. Μεταξύ των 15 κυριότερων εξαγωγικών προϊόντων συγκαταλέγονται τα ιχθυηρά, τα λαχανικά, τα φρούτα, τα τυριά, το βαμβάκι, το παρθένο λάδι και τα γουνοδέρματα.
Αυτό σημείωσε η πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων Χριστίνα Σακελλαρίδη σε εκδήλωση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με θέμα «Η εξωστρέφεια των αγροτικών προϊόντων ως στρατηγική επιλογή».
Η κ. Σακελλαρίδη ανέφερε ότι η Ελλάδα αποδεικνύεται βασικός προμηθευτής αγροτικών προϊόντων στις χώρες του ΟΟΣΑ και παγκόσμια δύναμη στην ιχθυοκαλλιέργεια, τα οπωροκηπευτικά, την ελιά και το ελαιόλαδο, το βαμβάκι, ενώ διαθέτει περισσότερα από 100 προϊόντα Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) και Γεωγραφικής Ένδειξης, όπως πρόσφατα επισημοποιήθηκε και από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Ο αγροτοδιατροφικός τομέας της χώρας κερδίζει διαρκώς μερίδια στις διεθνείς αγορές και σύμφωνα με έρευνα του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων, σχεδόν το 30% των νέων επιχειρήσεων που αποκτούν σήμερα εξαγωγικό προσανατολισμό, αφορά τα προϊόντα διατροφής της ελληνικής γης.
«Ο εγκεκριμένος Έμπορος Οπωροκηπευτικών, το εξελιγμένο σύστημα ανάλυσης κινδύνου για τους ελέγχους των φορτίων και η επικείμενη διασύνδεση με το ICISnet, αποτελούν σημαντικά βήμα προς τη νέα εποχή του εξωτερικού εμπορίου της χώρας, συνολικά», σημείωσε η πρόεδρος και συνέχισε:
«Με άλλα λόγια, στην ελληνική γη έχει πέσει ο σπόρος και η προοπτική της ανάκαμψης της, μέσα από την εξωστρέφεια και την εξωστρεφή επιχειρηματικότητα. Αυτό που απαιτείται είναι η συντονισμένη και καλά σχεδιασμένη πολιτική περαιτέρω ενίσχυσης της παραγωγικής βάσης και προώθησης-προβολής των ελληνικών προϊόντων».