Μουσείο Τυπογραφείας

Σχίσμα: Η Εκκλησία της Ρωσίας κόβει τους δεσμούς της με το Πατριαρχείο

Τους δεσμούς της με το Πατριαρχείο αποφάσισε να διακόψει η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία.
Η  Ιερά Σύνοδος της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας έκρινε ότι είναι αδύνατο να υπάρξουν περαιτέρω επαφές με την Κωνσταντινούπολη, δήλωσε ο Μητροπολίτης Ιλαρίων, επικεφαλής Εξωτερικών Σχέσεων της Ρωσικής Εκκλησίας.
Η απόφαση ελήφθη μετά την πρωτοβουλία του Φαναρίου για παραχώρηση αυτοκεφαλίας στην Ουκρανική Εκκλησία, οδηγώντας σε «ιερό πόλεμο» τις σχέσεις με την Μόσχα.
Η Ιερά Σύνοδος του Πατριαρχείου Μόσχας και Πασών των Ρωσιών που συνέρχεται στο Μινσκ της Λευκορωσίας – για πρώτη φορά στην ιστορία της εκτός Ρωσικού εδάφους –  εξέδωσε και ανακοίνωση όσον αφορά την “επιβουλή” του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως στην κανονιστική επικράτεια της Ρωσικής Εκκλησίας.

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΡΩΣΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
«Η αποδοχή διαλόγου με σχισματικούς και πρόσωπα στα οποία έχει επιβληθεί ανάθεμα από εκκλησία άλλης δικαιοδοσίας, η επιβουλή σε ξένα κανονιστικά όρια, η προσπάθεια αποποίησης δικών της ιστορικών αποφάσεων και υποχρεώσεων, όλα αυτά θέτουν το Πατριαρχείο της Κωνσταντινουπολεως έξω από τα όρια του κανονιστικού πεδίου και προς μεγάλη μας λύπη κάνει πλέον για εμάς αδύνατη την επαφή της ευχαριστίας με τους ιεράρχες, τους πνευματικούς και τους πιστούς…”
Στο εξής και μέχρι την άρση των αντικανονικών αποφάσεων που πήρε το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως οι ιερείς του Πατριαρχείου Μόσχας είναι αδύνατο να συλλειτουργούν με τους κληρικούς της Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως και για τους πιστούς (αδύνατη) η συμμετοχή σε πράξεις λατρείας σε ναούς αυτής», τονίζεται στην ανακοίνωση.
Τα Μόνιμα Μέλη της Ιεράς Συνόδου είναι: Μητροπολίτης Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Ονούφριος, Μητροπολίτης Κρουτίσης και Κολόμνας Ιουβενάλιος, Μητροπολίτης Κισινάου και πάσης Μολδαβίας Βλαδίμηρος, Μητροπολίτης Αστάνα και Καζακστάν Αλέξανδρος, Μητροπολίτης Τασκένδης Βικέντιος, Μητροπολίτης Αγίας Πετρουπόλεως Βαρσανούφιος, Μητροπολίτης Μινσκ Παύλος, Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνας. Επίσης συμμετείχαν: Μητροπολίτης Ζαπορόζιε Λουκάς, Μητροπολίτης Αλτάι Σέργιος, Επίσκοπος Νάρβα Λάζαρος, Επίσκοπος Ρούμπινσκ Βενιαμίν και ο Επίσκοπος Νακχόντκα Νικόλαος.

Ο ΠΟΥΤΙΝ ΕΘΕΣΕ ΣΤΟ Σ. ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΟΗΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ
Την ίδια ώρα ο Πρόεδρος της Ρωσικής Ομοσπονδίας Βλαντίμιρ Πούτιν και τα Μέλη του Συμβουλίου ασφαλείας, συζήτησαν σύμφωνα με τον εκπρόσωπο Ντιμτρι Πεσκόφ και την κατάσταση της Ρωσικής Εκκλησίας για το θέμα της Ουκρανίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες το Κρεμλίνο πιστεύει ότι οι αποφάσεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου σχετικά με το Ουκρανικό ζήτημα, θα επηρεάσει αρνητικά την κατάσταση της Ρωσικής Εκκλησίας στην Ουκρανία.
«Έγινε μια ανταλλαγή απόψεων για το ζήτημα της Ρωσικής Εκκλησίας στην Ουκρανία. Οι αποφάσεις της Κωνσταντινούπολης, κατά κάποιο τρόπο θα επηρεάσουν την ζωή των πιστών της Ρωσικής Εκκλησίας στην χώρα» – δήλωσε ο Ντμίτρι Πεσκόφ.
Επίσης, ο εκπρόσωπος του Προέδρου Πούτιν, υπογράμμισε για ακόμη μια φορά ότι η Ρωσική Ομοσπονδία παρακολουθεί τις εξελίξεις στον Ορθόδοξο κόσμο, χωρίς όμως να παρεμβαίνει στα εσωτερικά ζητήματα της Εκκλησίας.
«Αν λάβουν χώρα παράνομες ενέργειες, τότε προφανώς, όπως η Ρωσία προστατεύει παντού τα συμφέροντα των Ρώσων και των ρωσοφώνων, έτσι θα υπερασπιστεί και τα συμφέροντα των ορθοδόξων. Είναι μια συνολική και κατανοητή θέση», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου.
Αυτή η προστασία των ορθοδόξων θα γίνει «αποκλειστικά με πολιτικά και διπλωματικά» μέσα, διευκρίνισε ο Πεσκόφ. «Αφορά το ενδεχόμενο οι ουκρανικές αρχές να μην καταφέρουν να κρατήσουν υπό έλεγχο την κατάσταση και μέσα στα όρια της νομιμότητας, αν η κατάσταση πάρει χαρακτήρα άσχημο και βίαιο».

ΣΤΑ ΑΚΡΑ Ο “ΙΕΡΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ” ΡΩΣΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ -ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ
Η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία θα απαντήσει «σθεναρά και με τον ίδιο τρόπο» στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, μετά την απόφαση του τελευταίου να αναγνωρίσει την ανεξαρτησία της ουκρανικής εκκλησίας από τη Μόσχα.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, το Φανάρι ανακοίνωσε ότι χορηγεί αυτοκεφαλία στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας και ταυτόχρονα επανέφερε στην κανονικότητα τον σχισματικό Μητροπολίτη Κιέβου Φιλάρετο ο οποίος ελπίζει ότι θα τεθεί επικεφαλής της νέας, ανεξάρτητης Εκκλησίας.
Ο Φιλάρετος είχε καθαιρεθεί και αφοριστεί από το την Ιερά Σύνοδο του Πατριαρχείου Ρωσίας τη δεκαετία του 1990, αφού ίδρυσε δικό του Πατριαρχείο.
Ο Αλεξάντερ Βολκόφ, ο εκπρόσωπος του Πατριάρχη της Ρωσίας Κύριλλου, είπε ότι η Ιερά Σύνοδος της Ρωσικής Εκκλησίας «θα εκφράσει τη θέση της», όταν θα συνεδριάσει στο Μινσκ. Δεν έδωσε όμως περισσότερες διευκρινίσεις για το τι μέτρα μπορεί να ληφθούν.
Κατά την άφιξή του στο Μινσκ της Λευκορωσίας, ο Πατριάρχης Κύριλλος είπε στους δημοσιογράφους: «Ελπίζω ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία θα βρει τη δύναμη να ξεπεράσει τις αντιπαλότητες και να μείνει ενωμένη»

ΑΛΛΑ ΜΕ ΑΠΕΙΛΕΣ ΝΕΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΣΧΙΣΜΑΤΩΝ Η ΠΑΠΙΚΗ ΔΥΣΗ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΙ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΑΝΑΤΟΛΗ
Όταν η Μόσχα προσπαθεί να δημιουργήσει τετελεσμένα  ο Έλληνας πρόεδρος της Δημοκρατίας που συμμετείχε στην πρόσφατη βαρυσήμαντη εκδήλωση  της ορθοδοξίας στην Ορθόδοξη Ακαδημίας Κρήτης  διεμήνυσε να αναλάβουν τις ευθύνες τους όσοι δεν παρέστησαν στην σημαντική αυτή συνάντηση της Ορθοδοξίας, ενώ ο Μητροπολίτης Βολοκαλάμσκ Ιλαρίων στην Ρωσσία υποστήριζε ότι δεν υπάρχει ούτε μία δήλωση στήριξης από οποιαδήποτε τοπική Εκκλησία προς τις ενέργειες του Πατριαρχείου Κωνσταντινούπολης, για την παροχή αυτοκεφάλου στην Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία. Ο πατριάρχης Μόσχας επίσης  διεμήνυσε στον πατριάρχη Αλεξανδρείας ότι τον ευγνωμονεί για την στήριξη της κανονικής Εκκλησίας της Ουκρανίας. Όμως σε σχετικό κείμενό του ο Ανδρέας Λουδάρος στην εφημερίδα Ορθοδοξία γράφει ότι “το λάθος της ηγεσίας της ρωσικής Εκκλησίας δεν έγκειται απλά στο γεγονός πως δεν μπορεί να κατανοήσει τον τρόπο που σκέπτεται και λειτουργεί ο υπόλοιπος ορθόδοξος κόσμος αλλά στην έκπληξη της κάθε φορά που διαπιστώνει πως οι υπόλοιποι ορθόδοξοι δεν σκέπτονται όπως αυτή. ‘Ο μητροπολίτης Εσθονίας διετύπωσε ότι το ουκρανικό ζήτημα δεν είναι πλέον κάτι κρυφό. Ωστόσο ο  εκλεγμένος Πατριάρχης Αντιοχείας Ιωάννης Ι’ Γιαζίγκι δηλώνει ότι η ορθόδοξη εκκλησία θα παραμείνει μάρτυρας της αλήθειας, και μάλιστα της πραγματικής πνευματικής αλήθειας.
Πάντως οι Σταυροφορίες ήταν η κύρια αιτία αφανισμού της ανατολικής αυτοκρατορίας με θρησκευτικές διαχρονικές επενέργειες και πολιτικές συνέργειες που την ενίσχυσαν. Όπως έγραψε το περιοδικό TIME στις 15 Οκτωβρίου του 2018 καταγράφοντας ανοικτά τη σύγκρουση Ρωσσίας Δύσης στο βιβλίο της ιστορίας το Βυζαντίου από τη μεγάλη γαλλική σειρά “Τι γνωρίζω”  ο καθηγητής Ζαν Κλώντ Σεμέντ στο συμπέρασμά του αναφέρει ότι όταν ο Πώλ Λεμέρλ ολοκλήρωνε την δική του ιστορία του Βυζαντίου κατηγορούσε την Δύση και κατά πρώτο τους Σταυροφόρους πως ήταν η κύρια αιτία του αφανισμού της ανατολικής αυτοκρατορίας. Αργότερα συμφώνησε μάλιστα ο Πάππας Ιωάννης Παύλος ο  Β΄ για να ζητήσει συγγνώμη εκ μέρους της Ρωμαϊοκαθολικής παπικής εκκλησίας για τον ρόλο της στις συμφορές της χριστιανικής ενότητας, αγάπης και αλληλεγγύης.

ΑΙΩΝΙΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΦΟΡΜΕΣ ΓΙΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΣΧΙΣΜΑΤΑ
Στη βασιλεύουσα πολύ πριν από το μεγάλο σχίσμα υπήρξαν άλλα εσωτερικά σχίσματα όπως αυτό της Βουλγαρίας  αλλά και άλλα  στα δυτικά και ανατολικά Βαλκάνια. Ιδιαίτερα τώρα όμως δημιουργούνται αξιοπρόσεκτοι γεωπολιτικοί συσχετισμοί  που έχουν εκκλησιαστικοπολιτικές προεκτάσεις και που οι μεν κύριες χώρες ανήκουν στην ΕΕ και το ΝΑΤΟ χωρίς όμως η σημερινή Ρωσία να ανήκει στο ΝΑΤΟ και παρόλο τις μυστικές συνομιλίες με τον σημερινό πρόεδρο Πούτιν  για τις οποίες έχουν λεχθεί και λέγονται πολλά. Για τα αμερικογερμανικά συμφέροντα που σχετίζονται με την FYROM η οποία στηρίζεται ποικιλοτρόπως δημιουργείται μια νέα  επίσης εκκλησιαστικοπολιτική ανατροπή. Παρόλα τα φανερά και κρυφά σημεία της θρησκευτικής κρίσης  πολύ πριν ξεσπάσει το θέμα της αυτοκεφαλίας της Ουκρανίας που στηρίζεται από το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως δημιουργείται τώρα θέμα Ρωσσικής ενίσχυσης των μεγάλων δυνάμεων του Πατριαρχείου Μόσχας.

Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΡΩΣΙΚΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η ΤΡΙΤΗ ΡΩΜΗ
Ένας στόχος με νέες ανοικτές απειλές και κλειστές κινητοποιήσεις για ένα σύγχρονο σχίσμα της ορθόδοξης εκκλησίας της Ρωσσίας των 145 εκατομμυρίων πιστών με την Ουκρανία και την Γεωργία, διαμορφώνεται με προοπτική η Μόσχα να γίνει η Τρίτη Ρώμη, μετά την Κωνσταντινούπολη διακηρύττοντας και την σημερινή και την μέλλουσα  οικουμενική ορθόδοξη υπερεξουσία της. Το όραμα αυτό όμως φαίνεται πολύ δύσκολο λογαριάζοντας τις έντονες στρατηγικές αντιδράσεις των Η.Π.Α, ΝΑΤΟ Ευρώπης  και όλων των πρωτογενών Πατριαρχείων της Μέσης Ανατολής.

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.