Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

Αεροδρόμια τέλος

Ας πούμε την αλήθεια, όπως έχει, για την πώληση, ενοικίαση, όπως θέλετε πείτε την, παραχώρηση δικαιώματος χρήσης λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης για 40 χρόνια των 14ων περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Το ζήτημα ξεκίνησε με το 2ο μνημόνιο επί πρωθυπουργίας Σαμαρά, όμως τη σύμβαση δεν πρόλαβαν να την υπογράψουν, διότι μεσολάβησε η πτώση της κυβέρνησης Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ.
«Εθνικό έγκλημα» ήταν, κατά τον κ. Λαφαζάνη, «η παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων. Είναι ευθεία παράδοση ασφαλείας και κυριαρχίας». Ο ΣΥΡΙΖΑ ως αντιπολίτευση κατέκρινε με δριμύτητα την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων στρατηγικής σημασίας, όπως είναι των Χανίων, του Ακτίου, της Καβάλας και των νήσων του Αιγαίου.
Ο βουλευτής Χανίων κ. Σταθάκης καυτηρίαζε την παραχώρηση και ιδίως του “Ιωάννη Δασκαλογιάννη”, που θα ήταν επιζήμια για τα Χανιά και σε περίπτωση, που θα ’παιρνε την εξουσία ο ΣΥΡΙΖΑ, θα εξαιρούσε την πώλησή του. Πρόκειται για εμπαιγμό των Χανιωτών, διότι ως υπουργός Οικονομίας ήταν απ’ τους πρώτους, που υπέγραψε τη συμφωνία. Ο δε υπουργός κ. Σπίρτζης δήλωσε: «Την υπέγραψα με πόνο καρδιάς. Ματώσαμε, αλλά την υπογράψαμε»!!
Ηταν για την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ μνημονιακή υποχρέωση και θέμα πολιτικής συνέπειας του 3ου μνημονίου. Ο Ευρωβουλευτής κ. Ν. Μαριάς υπογράμμισε ότι: «η Fraport έχει μονοπωλειακή θέση στην ελληνική αγορά, μετατρέποντας την Ελλάδα σε Γερμανικό Τουριστικό Προτεκτοράτο. Παραδίδονται σ’ ένα ξένο κράτος, που δεν έχει υπογράψει συνθήκη ειρήνης με την Ελλάδα, για να μην πληρώσει αποζημιώσεις».
Στην ουσία τα “φιλέτα αεροδρόμια”, τα οποία πήρε η Fraport που εκμεταλλεύεται το αεροδρόμιο της Φραγκφούρτης και άλλα αεροδρόμια στα Βαλκάνια, παραδόθηκαν στη Γερμανία, καθ’ όσον μέτοχος στην εταιρεία είναι το γερμανικό κράτος και η Lufthansa.
Από δημοσιογραφικές πληροφορίες προκύπτει, ότι πριν την ανάδειξη του πλειοδότη προσελήφθη ως αποτιμητής εταιρεία, που ήταν μέτοχος της Fraport και η οποία προσδιόρισε ως πρώτη τιμή εκκίνησης τα 340 εκ. ευρώ. Τελικώς η Fraport έφτασε το τίμημα στο 1,23 δισ. ευρώ, που πρέπει να κατατεθεί στο δημόσιο εφάπαξ.
Επειδή, όπως λέγεται, τα διαθέσιμα κεφάλαια του πλειοδότη είναι μόνο 200 εκ. ευρώ, ψάχνει να δανειοδοτηθεί από διάφορα χρηματοδοτικά ιδρύματα. Είναι η διεθνής Τράπεζα ανασυγκρότησης και δεύτερον ο Διεθνής Οργανισμός Χρηματοδότησης που υπάγεται στην Παγκόσμια Τράπεζα. Τρίτον μία τράπεζα με έδρα τη Θεσσαλονίκη για την ανάπτυξη των Παρευξείνιων χωρών όπου συμμετέχουν Ρωσία, Τουρκία και Ελλάδα με ποσοστό 16,5% η κάθε μία στο Δ.Σ. της οποίας μετέχει ο Ελληνας υπ. Οικονομίας. Ως τέταρτος χρηματοδότης είναι η Alpha Bank.
Πρόκειται, λοιπόν, για επένδυση, που προέρχεται όχι από χρήματα του επενδυτή, αλλά από λεφτά Ευρωπαίων και Ελλήνων πολιτών, αφού οι τρεις πρώτοι χρηματοδότες έχουν συσταθεί με δημόσιο χρήμα, ο δε τέταρτος έχει ανακεφαλαιοποιηθεί με ποσά του ελληνικού δημοσίου. Στην ουσία είναι επένδυση με δανεικά, με εγγύηση “αέρα”, κάτι θυμίζει αυτό, αποτέλεσμα πολιτικών πιέσεων από ισχυρούς σ’ ένα αδύναμο κράτος, που βλάπτεται το δημόσιο συμφέρον και απειλείται η εδαφική συνοχή της νησιωτικής και ηπειρωτικής χώρας.
Εν προκειμένω, κατετέθη στο ευρωκοινοβούλιο απ’ τον κ. Ν. Χουντή ευρωβουλευτή της ΛΑΕ και πρώην υπουργό της πρώτης κυβέρνησης Τσίπρα, τροπολογία περί ακύρωσης της εν λόγω σύμβασης, με το αιτιολογικό: «Η κύρωση της συμφωνίας δεν προωθεί την συνδεσιμότητα, την κοινωνική ένταξη, τα συμφέροντα των νησιωτικών περιφερειών, δεν είναι σύμφωνα με τους κανόνες της Ε.Ε., σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις και το δίκαιο του ανταγωνισμού». Η τροπολογία στηρίχθηκε από Ελληνες ευρωβουλευτές και την ευρωομάδα της αριστεράς, αλλά απορρίφθηκε. Ψήφισαν 120 υπέρ, 417 κατά και υπήρξαν 14 αποχές. Χάσαμε και τις αερομεταφορές!!


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα