Κυριακή, 13 Ιουνίου, 2021

Τι πρέπει να γνωρίζουμε ώστε να μην ανέβει η ζυγάριά μας!

Το Πάσχα πλησιάζει. Τα εδέσματα που περιλαμβάνει το πασχαλινό γεύμα είναι ιδιαίτερα πλούσια σε ενέργεια, κορεσμένο (ζωικό) λίπος και χοληστερόλη. Αυξημένη πρόσληψη ενέργειας συμβάλει στην αύξηση του βάρους και συντελεί στην εμφάνιση του υπέρβαρου και της παχυσαρκίας . Απολαύστε το φαγητό σας χωρίς ενοχές αλλά με μέτρο και σύνεση! Καλό Πάσχα με υγεία…

Αρνί: Ο παραδοσιακός οβελίας δε λείπει σχεδόν από κανένα πασχαλινό τραπέζι. Η ενέργεια που αποδίδει διαφέρει ανάλογα με το κομμάτι που διαλέγουμε να καταναλώσουμε. Ετσι, αν προτιμήσετε τα πλευρά και τον ώμο θα προσλάβετε 374 θερμίδες/100 γρ. και 32 γρ λιπαρών. Πιο ελαφριά επιλογή αποτελεί το αρνίσιο μπούτι που αποδίδει 262 θερμίδες/100 γρ. και 21 γρ. λιπαρών. Φροντίστε να αφαιρέστε την πέτσα και κάθε μορφής λίπους από το αρνί και τότε η ενεργειακή απόδοση προσεγγίζει τις 158 θερμίδες/100 γρ. και 8 γρ. λιπαρών. Κατσίκι: Δεν είναι λίγοι αυτοί που προτιμούν το κατσίκι για το πασχαλινό γεύμα είτε λόγω γεύσης, είτε λόγω χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά. Πράγματι, το κατσίκι έχει σαφώς λιγότερο λίπος από το αρνί αφού περιέχει 9 γρ. λιπαρών ανα 100 γρ. Πασχάλινα

Κουλούρακια: Τα πασχαλινά κουλουράκια περιέχουν αρκετή ζάχαρη, αυγά και βούτυρο που αποτελεί πηγή ζωικού λίπους, χοληστερόλης και ενέργειας. Πιο συγκεκριμένα, η κατανάλωση του συγκεκριμένου εδέσματος αποδίδει στον οργανισμό ενέργεια ίση με 370 θερμίδες/100 γρ. Φροντίστε να μην υπερκαταναλώνετε πασχαλινά κουλουράκια. Πέρα από όσα αναφέρθηκαν, η υψηλή περιεκτικότητά τους σε ζάχαρη, αυξάνει τη συγκέντρωση της γλυκόζης στο αίμα, ειδικά στα διαβητικά άτομα.

Μαγειρίτσα: 100 γρ μαγειρίτσας με αυγολέμονο αποδίδουν 208 θερμίδες. Ενα πιάτο μαγειρίτσα αποδίδει περίπου 600 θερμίδες. Συνοδεύοντας με μαγειρίτσα με μια φέτα ψωμί και λίγη σαλάτα έχουμε ένα ολοκληρωμένο θερμιδικά και θρεπτικά γεύμα. Τι γίνεται όμως με τη χοληστερόλη; Δυστυχώς η μαγειρίτσα είναι εξαιρετικά πλούσια σε χοληστερόλη. Η μαγειρίτσα λόγω του ότι περιέχει συκωτάκι είναι ιδιαιτέρα πλούσια σε πουρίνες που αυξάνουν τα επιπέδα ουρικού οξέος στο αίμα. Το θετικό στοιχείο είναι ότι στη μαγειρίτσα προστίθενται διαφόρα πράσινα λαχάνικα και μυρωδικά τα οποία είναι πλούσια σε φυτικές ίνες. Οι φυτικές ίνες έχουν την ιδιότητα να δεσμεύουν τη χοληστερόλη και έτσι ελαττώνεται η απορρόφηση της από τον οργανισμό.

Τσουρέκι: Αποδίδει 386 θερμίδες, 12 γρ. λιπαρών και περίπου 100 mg χοληστερόλης ανά 100 γρ. Προτείνουμε να καταναλώσετε μια μικρή φέτα. Επειδή το τσουρέκι προσφέρει αρκετή ενέργεια, προτείνεται η κατανάλωσή τους τις πρωινές ώρες που χρειαζόμαστε αλλά και δαπανούμε περισσότερη ενέργεια.

Μερικές επιπλέον πρακτικές συμβουλές

1) Τρώτε μικρά και ελαφριά γεύματα αντί για ένα μεγάλο.
2) Προτιμήστε το κρασί από την κατηγορία των ποτών και πάντα με μέτρο.
3) Επιλέξτε εξ αρχής τα συνοδευτικά που θα προσθέσετε στο πιάτο σας και γεμίστε με συνοδευτικά της επιλογής σας.
4) Προσέξτε την ποσότητα του αλατιού που θα προσθέσετε επιπλέον στο πιάτο σας.
5) Τα περισσεύματα του πασχαλινού τραπεζιού μοιραστείτε τα με τους συγγενείς και φίλους.

 

*Η Γιάννα Τρουλάκη είναι διαιτολόγος – διατροφολόγος.

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Σχόλια

Συνεργασίες

Διαδρομές

Podcasts

Επιστολές

Χρήσιμα

Μόνιμες στήλες