… ΠΑΡ’ ΟΛΗ την οικονομική κρίση, τα Χανιά δεν παύουν να είναι όμορφα και να αποτελούν πόλο έλξης για τους ξένους – Ελληνες και μη. Εξάλλου και οι… μαντινάδες που πολλοί μας έστειλαν, δεν στερούνται ομορφιάς λόγου και εξυπνάδας. Όπως: «Αγιος Βασίλης θα ντυθώ/ να βάλω μες στο σάκο
λουκάνικα, παλιό κρασί/ αλατσολιές και ντάκο
να πάω όπου αγαπώ/ να δώκω ευχή μεγάλη
να’ ναι η νέα η χρονιά/ καλλιά από κάθε άλλη».
Λίγο απίθανο μας φαίνεται να γίνει κάτι τέτοιο, αλλά η αισιοδοξία δεν έβλαψε κανένα.
ΟΠΟΥ ΚΛΕΙΝΕΙ ένα μαγαζί η βιτρίνα του είναι… παράδεισος για διαφημίσεις: λεία επιφάνεια, μεγάλη προβολή, μεγάλη αναγνωσιμότητα! Απόδειξη; Η βιτρίνα μαγαζιού (φωτ. 2) στα Χανιά. Και τι δεν διαφημίζει; Λαϊκό τραγούδι, ποτό, ελληνικό ροκ, πάρτι κ.λπ. Με δυο λόγια, τόσο οι δαπανηρές διαφημίσεις, όσο και το… απτόητο κάλεσμά τους με το περιεχόμενο που υπόσχονται δεν δηλώνουν ότι μερικοί συμπολίτες μας μπορούν ακόμη να ξοδεύουν άνετα για… ξέσκασμα;
ΜΠΟΡΕΙ το χριστουγεννιάτικο δέντρο του Δήμου, που δεσπόζει στην πλατεία Αγοράς, να είναι ιδιαίτερα γοητευτικό τις νύχτες με τα εκατοντάδες λαμπιόνια του, όμως, τη μέρα με το φως υπάρχουν κάτι άλλα δεντράκια που υποδηλώνουν την κατάσταση που βιώνουμε: τη φτώχεια και τη μιζέρια μας. Κάπου στην Κοραή, έξω από ένα σχολείο (φωτ. 3), ίσως οι μαθητές, ίσως οι δάσκαλοι, για να μας υπενθυμίσουν τη φτώχεια στην οποία μας έχουν βυθίσει κυβέρνηση και τρόικα, στόλισαν επί τούτου με… αντιπροσωπευτικά δείγματα της καθημερινότητάς μας το δέντρο που βρίσκεται στον πεζόδρομο μπροστά από τα σχολεία τους. Είναι κι αυτό μια… εικαστική παρέμβαση με πολλαπλά μηνύματα!
Στ.Γ.Κ.