Μουσείο Τυπογραφείας

Παιδότοπος

ΣΟΥΗΔΙΑ Φ5ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΑΜΟΥ
Μια μαθήτριά μας στη Σουηδία μιλά για την Ευρώπη

Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Ταξίδι ζωής για τη μαθήτρια του Γυμνασίου Βάμου Κατερίνα Χαιρετάκη, που διακρίθηκε σ’ έναν Πανευρωπαϊκό διαγωνισμό δοκιμίου με θέμα “Το μέλλον της Ευρωπαϊκής Eνωσης και ο ρόλος του Ενεργού πολίτη στη διαμόρφωσή του”, αλλά και για τη συνοδό της καθηγήτρια Κατερίνα Παπαγρηγόρη το ταξίδι τους στην πόλη Udevalla της Σουηδίας στις 19-22 Μαρτίου τ.ε. Κι αν έχουν να πούνε τα μύρια όσα γι’ αυτό τόσο, η μαθήτρια, που συμμετείχε και στον διάλογο που έγινε με θέμα “Το μέλλον της Ευρώπης”, όσο και καθηγήτριά της… Να ‘ναι καλά η και συνεργάτις της εφημερίδας μας καθηγήτρια Πληροφορικής του Σχολείου, Ειρήνη Καλαϊτζάκη για την ενημέρωση. Και, βέβαια, οι δυο Κατερίνες που κατέγραψαν τις εντυπώσεις τους, η κάθε μια με τον δικό της μοναδικό τρόπο. Ούτε δημοσιογράφοι να ήταν! Συγχαρητήρια και από μένα, Κατερίνα Χαιρετάκη! Πάντα ωραία ως Αποκορωνιώτισσα!
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!

ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΕΠΟΥΡΑΝΙΟ ΔΩΡΟ

ΣΟΥΗΔΙΑ Φ3
Το ταξίδι που κέρδισα σε αυτόν τον μαθητικό διαγωνισμό ήταν για εμένα ένα επουράνιο δώρο. Eχοντας πλέον την εμπειρία και την γνώση αυτού του ταξιδιού κι έχοντας βιώσει την σωματική κούραση αλλά και την ψυχική και πνευματική ικανοποίηση, μπορώ να πω με σιγουριά ότι ήταν κάτι τόσο συναρπαστικό, που θα μου μείνει αξέχαστο.

ΣΟΥΗΔΙΑ Φ4
Η επαφή με έναν διαφορετικό «κόσμο»  και η γνωριμία με έναν άλλο τρόπο σκέψης και αντίληψης είναι αυτά που με προβλημάτισαν, με εξέπληξαν και ίσως στιγμιαία με στεναχώρησαν μερικές φορές. Βρισκόμουν σε έναν τόπο όπου όλα γίνονται αυτόματα, με την βοήθεια κάποιου υπολογιστή. Στα σχολεία της Σουηδίας η χρήση των βιβλίων είναι κάτι που ανήκει κυριολεκτικά στο παρελθόν. Τα τετράδια και τα βιβλία έχουν αντικατασταθεί αποκλειστικά από τους φορητούς υπολογιστές και τις συσκευές των κινητών τηλεφώνων των μαθητών. Όταν το είδα αυτό, αρχικά προβληματίστηκα αρκετά. Στη συνέχεια όμως, κατάλαβα ότι το μόνο που στην πραγματικότητα διέφερε, ήταν ο τρόπος σκέψης. Εκεί, οι άνθρωποι δεν σκέφτονται περίπλοκα. Είναι απλοί και λιτοί. Προσπαθούν να βελτιώσουν τον κόσμο και το περιβάλλον τους, χωρίς να περιμένουν τους άλλους να κάνουν την αρχή. Η ευγένεια, η καλοσύνη και η χαρά είναι τυπωμένα στα πρόσωπά τους. Δένεσαι εύκολα και γρήγορα μαζί τους και νιώθεις ότι τους γνωρίζεις χρόνια, ώστε έτσι απλά να τους εμπιστεύεσαι.
Μέσα από όλη αυτή τη μοναδική εμπειρία κατάφερα κι εγώ να «πάρω» πράγματα τα οποία δεν μπορείς ούτε να τα αγοράσεις ούτε να τα πουλήσεις. Δημιούργησα φιλίες με παιδιά που γνώρισα μέσα σε μια μέρα. Κι όμως, ο χρόνος αυτός, ήταν αρκετός για να τους καταλάβω αλλά και να κερδίσω κι εγώ μια θέση στην καρδιά τους. Μπορεί να κατάφερα να απαθανατίσω με την φωτογραφική μηχανή κάποιες στιγμές μου ή κάποια τοπία και εικόνες, όμως το ανεκτίμητο αρχείο όλων όσων έζησα και ένιωσα βρίσκεται χαραγμένο στην καρδιά μου.
Για εμένα, το γεγονός ότι ταξίδεψα σε μία μακρινή χώρα, έγινα για λίγο ένας από τους πολίτες της και συζήτησα με τους Ευρωβουλευτές της, αποτελεί ένα σημείο σταθμό, σημαντικό για την ζωή μου. Μέσα από αυτό, απέσπασα μια πληθώρα από καινούριες και πολύτιμες εμπειρίες ώστε να θέσω τον εαυτό μου ένα σκαλί παραπάνω σε γνώσεις, ωριμότητα, χαρακτήρα και τρόπο σκέψης. Μπορεί ο τόπος που μένω λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης, να μου δίνει την δυνατότητα να συναναστρέφομαι με διαφορετικές εθνικότητες καθ΄ όλη την διάρκεια του χρόνου. Όμως, όλα είναι διαφορετικά όταν οι θέσεις αλλάζουν. Η επιφυλακτικότητα και οι μικρές δόσεις ξενοφοβίας διαλύονται ευκολότερα όταν περνάς στην απέναντι όχθη. Από κοντά, συνειδητοποιείς ότι αυτό που εκ πρώτης όψης δείχνει ξένο και άγνωστο, είναι γνωστό και οικείο. Είναι ανθρώπινο.
Για όλους αυτούς τους λόγους, θέλω από καρδίας να ευχαριστήσω όσους εμπνεύστηκαν και συντέλεσαν στην πραγματοποίηση αυτού του ταξιδιού. Ευχαριστώ το έμψυχο δυναμικό του Γυμνασίου Βάμου, που με όρεξη διοχετεύει τους μαθητές του σε παρόμοιες δράσεις, δίνοντάς τους την ευκαιρία να γίνουν αρωγοί τέτοιων εμπειριών.
Κατερίνα Χαιρετάκη

ΑΠΟ ΤΟ “ΡΕΠΟΡΤΑΖ” ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑΣ

ΣΟΥΗΔΙΑ Φ2 ΣΟΥΗΔΙΑ Φ1
«[…] Κατά τη διάρκεια της εκεί παραμονής μας ξεναγηθήκαμε στο Αgneberg Gymnasieskola από την καθηγήτρια κοινωνικών επιστημών Μarie-Louise Klevestat, η οποία την επόμενη ημέρα με τη βοήθεια των δεκαοκτάχρονων  σπουδαστών της θα διοργάνωνε μια συζήτηση στην οποία θα συμμετείχαν Σουηδοί Ευρωβουλευτές. Τα θέματα της συζήτησης είχαν οριοθετηθεί από τους μαθητές της και θα κινούνταν στους ακόλουθους τομείς: κλίμα, μετανάστευση, εκπαίδευση και ισότητα.[…]
Η μαθήτρια μου διάβασε το δοκίμιο της, μεταφρασμένο στα αγγλικά και τόνισε την αναγκαιότητα δημιουργίας δημοκρατικά σκεπτόμενων και συνειδητοποιημένων πολιτών που θα νοιάζονται για το κοινό καλό και για όσα συμβαίνουν στο άμεσο περιβάλλον τους που θα έχουν λόγο και ευαισθησίες, τις οποίες θα εκφράζουν δυναμικά αναλαμβάνοντας ενεργό δράση για να διατηρηθεί το μέλλον του ευρωπαϊκού οικοδομήματος. Στο τέλος συσχέτισε την Ευρωπαϊκή Ένωση μ’ ένα ρόδι που έχει κόκκινους και λευκούς σπόρους. Oπως αυτοί δίνουν άλλοτε γλυκιά ή πικρή γεύση ,έτσι λοιπόν και στην Ευρωπαϊκή Ένωση υπάρχουν αντίστοιχα ενεργοί και αδιάφοροι πολίτες. Έπειτα η μαθήτρια μου κρατούσε ένα ρόδι προκειμένου να γίνει αντιληπτός αυτός ο παραλληλισμός. Η καθηγήτρια εφαρμόζοντας την ομαδοσυνεργατική μέθοδο, τους χώρισε σε ομάδες , φωτογράφισε με το κινητό της τις ερωτήσεις που είχαμε προετοιμάσει και μεταφράσει στα αγγλικά και ανέθεσε στις ομάδες να τις επεξεργαστούν όσο θα μας ξεναγούσε στο χώρο του σχολείου. Εντυπωσιάστηκα από την οργάνωση τους , τις υποδομές τους και συγκεκριμένα από τη βιβλιοθήκη τους , το γυμναστήριο τους ,την αίθουσα καθηγητών, την αίθουσα εκδηλώσεων και την τραπεζαρία τους, όπου καθημερινά παρέχεται δωρεάν γεύμα σε 1000 μαθητές.[…]
.Την επόμενη ημέρα μεταφερθήκαμε στο αμφιθέατρο του σχολικού κτιρίου Οstrabo όπου θα παρακολουθούσαμε τη συζήτηση με τους υποψήφιους Ευρωβουλευτές, οι οποίοι εξέφρασαν την ανησυχία τους για την κλιματική αλλαγή ενώ παράλληλα μας έκανε εντύπωση ότι η ανακύκλωση αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι στη ζωή τους , αφού ανακυκλώνουν το 99% των απορριμμάτων τους. Η μαθήτρια μου συμμετείχε σε συζήτηση μαζί τους παραθέτοντας τους ερωτήσεις. Μετά τη διεξαγωγή αυτού του debate, το όλο εγχείρημα αξιολογήθηκε από τους Σουηδούς σπουδαστές και την καθηγήτρια τους .Το απόγευμα επισκεφτήκαμε το παραδοσιακό μουσείο αλιείας, Bohuslans museum και απολαύσαμε τη βόλτα μας στη λίμνη. […]

ΔΙΟΡΘΩΣΗ
Στον προηγούμενο Παιδότοπο δεν γράφτηκε εκ παραδρομής το όνομα της δασκάλας της Στ1 τάξης του 2ου Δημ. Σχ. Χανίων Βασιλικής Χαραλαμπίδου. Πάντα άξια σ’ όλα τα σπουδαία που κάνεις, συναδέλφισσα!

Maria Orfanoudaki

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.