Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Χωροθέτηση μονάδων υγρών καυσίμων στό Πέρα Πλατάνι

Κύριε διευθυντά,
η απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης στις 10/11/15 για την αξιολόγηση, αναθεώρηση και εξειδίκευση του Περιφερειακού πλαισίου χωροταξικού σχεδιασμού και αειφόρου ανάπτυξης της Περιφέρειας Κρήτης, περιλαμβάνει την χωροθέτηση μονάδων αποθήκευσης υγρών καυσίμων στη θέση Πέρα Πλατάνι.
Η παραπάνω απόφαση ουσιαστικά:
1) Καταστρατηγεί το σύνολο των ομόφωνων αποφάσεων του Καποδιστριακού Δήμου Σούδας και του Καλλικρατικού Δήμου Χανίων, αποφάσεις ενάντια στην περαιτέρω επιβάρυνση του κλειστού κόλπου της Σούδας.
2) Αγνοεί το σύνολο των μακροχρόνιων δικαστικών αγώνων απο το 1997 έως και σήμερα για την μη αδειοδότηση μονάδας αποθήκευσης υγρών καυσίμων στην περιοχή Πέρα Πλατάνι.
3) Απαξιώνει το σύνολο  των προτάσεων των κατοίκων και των θεσμικών οργάνων για μια ήπια και βιώσιμη ανάπτυξη του κόλπου της Σούδας.
Επιπρόσθετα η χωροθέτηση μονάδων αποθήκευσης υγρών καυσίμων σε περιοχή που τίτλους ιδιοκτησίας έχει συγκεκριμένος επιχειρηματίας στο χώρο των καυσίμων, αποτελεί φωτογραφική διάταξη με την οποία παραβιάζεται η αρχή της ανταγωνιστικότητας, και επι της ουσίας, καθιερώνει μονοπωλιακές πρακτικές στην αποθήκευση και εμπορία καυσίμων στο νησί.

Οικιστική και Τουριστική Ανάπτυξη
Πρόταση της Μελετητικής Ομάδας προς το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης, ήταν ο ορισμός των περιοχών, από την παραλία του Κόκκινου Χωριού έως και το Κολυμπάρι, ως παράκτιες ζώνες ελέγχου οικιστικής και τουριστικής ανάπτυξης και ποιοτικής περιβαλλοντικής αναβάθμισης.
Η Αντιπεριφέρεια Χανίων στις παρατηρήσεις που ενσωματώθηκαν στο τελικό κείμενο, διέγραψε τις περιοχές από Κόκκινο Χωριό έως Σούδα, έτσι ώστε να μπορεί να χωροθετήσει τον υποδοχέα υγρών καυσίμων στο Πέρα Πλατάνι, το οποίο συμπεριλαμβάνεται στις διαγραφέντες περιοχές.
Κατά συνέπεια με την παραπάνω πράξη η Αντιπεριφέρεια αφαιρεί τη δυνατότητα ήπιας οικιστικής και τουριστικής ανάπτυξης ενώ επιβαρύνει με οχλούσες και ρυπογόνες δραστηριότητες τον μόνο ελεύθερο χώρο του κλειστού κόλπου της Σούδας.
Σε αντίθεση με την Αντιπεριφέρεια, το Τ.Ε.Ε. Δυτικής Κρήτης, στις 9 Ιουνίου 2015 στις απόψεις που δημοσιοποίησε για την αξιολόγηση, αναθεώρηση και εξειδίκευση του περιφερειακού πλαισίου χωροταξικού σχεδιασμού και αειφόρου ανάπτυξης της περιφέρειας Κρήτης προτείνει ως άξονα τουριστικής ανάπτυξης την περιοχή από Σούδα έως και Καλύβες, που ως έκταση, περικλείει και το Πέρα Πλατάνι.

Περιοχές Ρυθμιζόμενης Πολεοδόμησης
Η εισήγηση της Μελετητικής Ομάδας και της Αντιπεριφέρειας προτάσσει τον περιορισμό της εκτός σχεδίου δόμησης για παραθεριστική κατοικία με διοχέτευση της κατά το δυνατόν στο δίκτυο των οικισμών και των ΠΕΡΠΟ. Αρα φαίνεται ξεκάθαρα ότι οι μελετητές και η Αντιπεριφέρεια συμφωνούν στην αξιοποίηση των εκτός σχεδίου περιοχών μέσω ΠΕΡΠΟ.
Στην εν λόγω περιοχή και συγκεκριμένα απο τον Αγιο Παντελεήμονα Σούδας, έως και το Πέρα Πλατάνι, νοτίως του ΒΟΑΚ, έχει εγκριθεί με το ΦΕΚ 42. 06/10/06 ΠΕριοχή Ρυθμιζόμενης ΠΟλεοδόμησης (ΠΕΡΠΟ) έκτασης 3.724στρεμμάτων.
Αποτελεί μία από τις ελάχιστες ελεύθερες περιοχές, που μπορεί να αναπτυχθεί οικιστικά ο Δήμος Χανίων τις επόμενες δεκαετίες, εάν συνυπολογίσει κανείς ότι δυτικά της πόλης υπάρχει κορεσμός, βόρεια υπάρχει η θάλασσα και νότια οι μεγάλοι ορεινοί όγκοι.
Η αντίφαση είναι εμφανής, σε μια περιοχή που με ΦΕΚ το επίσημο κράτος, έχει οριοθετήσει περιοχή ρυθμιζόμενης πολεοδόμησης και οι επενδυτές από το 2009 έχουν αγοράσει πάνω από 300 στρέμματα, έρχεται σήμερα η Αντιπεριφέρεια και υποβαθμίζει τη συγκεκριμένη περιοχή με τη χωροθέτηση μονάδων υγρών καυσίμων.

Αδυναμία διαπλάτυνσης του ΒΟΑΚ
Ενα άλλο θέμα που προκύπτει σε περίπτωση χωροθέτησης των καυσίμων στο Πέρα Πλατάνι είναι οι παρεμβάσεις που θα πρέπει να γίνουν στον ΒΟΑΚ έτσι ώστε να επιτευχθεί η οδική σύνδεση με τις εν λόγω ιδιοκτησίες. Οι μελέτες προβλέπουν λωρίδες επιτάχυνσης και επιβράδυνσης εκατέρωθεν της υφιστάμενης εθνικής οδού.
Κατά συνέπεια οι παραπάνω παρεμβάσεις αφαιρούν τη δυνατότητα διαπλάτυνσης μελλοντικά του Βορείου Οδικού Αξονα στη συγκεκριμένη περιοχή.

Κορεσμός σε οχλούσες δραστηριότητες
Ο Δήμος Χανίων, στα γεωγραφικά του όρια “φιλοξενεί” αρκετές οχλούσες δραστηριότητες όπως οι εγκαταστάσεις της ΔΕΗ στην Ξυλοκαμάρα που στην ουσία αποτελεί μια βραδυφλεγή βόμβα, Νατοϊκές και στρατιωτικές εγκαταστάσεις, τον Ναύσταθμο Κρήτης, το εργοστάσιο ΔΕΔΙΣΑ κ.λπ.
Ως Δήμος, νομίζω οτι έχουμε αναλάβει στο ακέραιο, το σύνολο των επιβαρύνσεων του Νόμου.

Μελέτη Πολυτεχνείου
Το Πολυτεχνείο Κρήτης τον Μάιο του 2010 παρέδωσε στην τότε Νομαρχία Χανίων, επιστημονική μελέτη που διεξήχθη σε (15) δεκαπέντε υποψήφιες περιοχές του Νομού για χωροθέτηση μονάδων υγρών καυσίμων.
Στην τελική έκθεση, και συγκεκριμένα στο σχήμα 4·1 που επισυνάπτω, καταδεικνύεται ότι από τη βασική εφαρμογή όλων των κριτηρίων στις 15 περιοχές, είναι δυνατή η διακριτοποίηση των περιοχών από πλευράς καταλληλότητας για την εγκατάσταση οχλουσών δραστηριοτήτων και όπως επιστημονικά τεκμηριώνεται το Πέρα Πλατάνι είναι (4) ΤΕΤΑΡΤΟ σε σειρά προτίμησης.
Μετά και τη δημοσιοποίηση της παραπάνω βαθμολόγησης (εαν αμφισβητηθεί η εγκυρότητα της δημοσίευσης υπάρχει το σύνολο της μελέτης που αποδεικνύει την αξιολόγηση και τα επιστημονικά κριτήρια), νομίζω ότι ο κύριος Βουλγαράκης οφείλει μια ξεκάθαρη απάντηση.
Και επειδή δεν μου ταιριάζει η στείρα άρνηση, σας παραθέτω μια εναλλακτική πρόταση για ήπια, βιώσιμη και αειφόρο ανάπτυξη του κόλπου της Σούδας ως αντίβαρο στην οχλούσα και ρυπογόνο επένδυση.
Η περιοχή πέρα Πλατάνι, είναι εξαιρετικού κάλλους και αποτελεί το μοναδικό εναπομείναν ελεύθερο Τμήμα απο διάφορες οχλούσες δραστηριότητες στρατιωτικών εγκαταστάσεων στον κλειστό κόλπο της Σούδας.
Το Λιμάνι μας αποτελεί ένα από τα λίγα λιμάνια οπού είναι χωρισμένο το εμπορικό από το επιβατικό τμήμα και είναι χωροθετημένες όλες οι χρήσεις του με την εγκεκριμένη μελέτη του λιμενολόγου http://κ.ΡΟΓΚΑΝ”>κ.ΡΟΓΚΑΝ. Ετσι μπορούν να αναπτύσσονται ταυτόχρονα οι πολυποίκιλες χρήσεις του χωρίς να εμποδίζει η μία την άλλη εξαιτίας της έκτασής του και των φυσικών του δυνατοτήτων.
Καθ’ αυτόν τον τρόπο μπορούν να συνυπάρχουν αρμονικά η επιβατική, η εμπορική, η τουριστική, η αλιευτική, η ναυταθλητική καθώς και η στρατιωτική χρήση του λιμανιού της Σούδας.
Οργανισμός Λιμένος Σούδας Α.Ε.
(Εταιρική Ταυτότητα)
Προτεραιότητα πρέπει να είναι η αλλαγή του θεσμικού πλαίσιου που διέπει τον Λιμένα Σουδας με την δημιουργία ένος σύγχρονου Οργανισμού ΑΕ.
Είναι ιστορικό καθήκον της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να αποκτήσει το Λιμάνι της Σούδας ένα σύγχρονο Οργανισμό, Ανώνυμη Εταιρία που θα μπορεί να εγγυηθεί την ανάπτυξη, τη σωστή λειτουργία και τη διαχείριση του λιμένα.

ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ
Για την ανάδειξη του τουρισμού κρουαζιέρας πρέπει ο μελλοντικός Οργανισμός Λιμένα να παρέχει υψηλού επιπέδου ανταγωνιστικές υπηρεσίες. Παράλληλα να εφαρμόζει σύγχρονες πρακτικές και ειδικές δράσεις (projects) έτσι ώστε η Σούδα να αποτελέσει τη βάση αφετηρίας και τερματισμού για τα πλωτά παλάτια των μεγαλύτερων εταιριών κρουαζιέρας και να αναδειχτεί ως ένα από τα σημαντικότερα περιφερειακά home-port κρουαζιέρας όχι μόνο της Ελλάδας, αλλά ολόκληρης της Ανατολικής Μεσογείου.

Σύμπραξη Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα (Σ.Δ.Ι.Τ)
Η Σύμπραξη Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα είναι ένα αναπτυξιακό εργαλείο για τη δημιουργία υποδομών, συμπληρωματικός τρόπος παραγωγής δημοσίων έργων όπου επικουρικά με τους υφιστάμενους θα λειτουργήσει αποτελεσματικά για την εφαρμογή του αναπτυξιακού σχεδιασμού για το Λιμάνι της Σούδας.
Καθ’ αυτόν τον τρόπο μπορούμε να κινητοποιήσουμε πρόσθετους πόρους από Ιδιωτικά Κεφάλαια για την συνεκμετάλλευση αναπτυξιακών έργων πνοής για τον τόπο μας, όπως είναι:
• Μαρίνα Τουριστικών Σκαφών.
• Πρόσθετες εγκαταστάσεις για τη διοργάνωση Διεθνών Ναυταθλητικών αγώνων.
• Ξενοδοχειακά καταλύματα.
• PARKING στο επιβατικό Λιμάνι.
• Ανάπλαση Κεντρικής Πλατείας, εφόσον δεν ενταχθεί στο επόμενο ΕΣΠΑ.

Πρόταση για την δημιουργία Μαρίνας
Τουριστικών Σκαφών Αναψυχής
• Δημιουργία Μαρίνας Τουριστικών Σκαφών Αναψυχής, όπως αυτή προβλέπεται στη ήδη υπάρχουσα μελέτη (MASTER PLAN), με αρχική πρόβλεψη 160 θέσεων, με δυνατότητα επέκτασης στις 1000, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.
• Δημιουργία υποδομών για την ανάπτυξη των παράπλευρων δραστηριοτήτων (καταστημάτων, ξενοδοχειακών καταλυμάτων κ.λπ.), που συμπληρώνουν και ολοκληρώνουν τη λειτουργία της Μαρίνας, στην εγγύς της Μαρίνας περιοχή.
• Δημιουργία των παράπλευρων δρόμων για διευκόλυνση της προσβασιμότητας.

ΝΑΥΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΤΜΗΜΑ ΚΩΠΗΛΑΣΙΑΣ Ν.Α.Ο. ΣΟΥΔΑΣ
& Κάνοε Καγιάκ Ναυτικός Όμιλος Χανίων
Στα αθλήματα της κωπηλασίας και κανόε καγιάκ συμμετέχουν και αθλούνται σήμερα με την καθοδήγηση και οδηγίες ειδικευμένων προπονητών – γυμναστών περίπου 110 παιδιά καθώς και 14 αθλητές Καγιάκ Special Olympics.
Οι δυο όμιλοι κατά καιρούς έχουν διοργανώσει Αγώνες σε Πανελλήνιο, Βαλκανικό, Μεσογειάκο, και Πανευρωπαϊκό επίπεδο με απόλυτη επιτυχία και έχουν αποσπάσει ευμενή σχόλια από όλους τους συμμετέχοντες Ομίλους και Σωματεία αλλά και μέσω αυτών έχει προβληθεί τουριστικά η περιοχή των Χανίων.
Επιπρόσθετα υπάρχει προοπτική, για να αποτελέσει η Σούδα μόνιμο προπονητικό κέντρο προετοιμασίας διεθνών ομάδων.

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ – ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ. ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΚΑΣΤΡΩΝ
Με την παραχώρηση του Ιντζεδίν στον Δήμο Χανίων, την επισκεψιμότητα του κάστρου στο νησάκι του Αγίου Νικολάου, την αξιοποίηση της Αρχαίας Απτέρας και την ανάδειξη του Κουλέ, δημιουργείται ένα σπάνιο πολιτιστικό σύμπλεγμα που θα οδηγήσει σε μια ριζική αναβάθμιση της τουριστικής οικονομικής δραστηριότητας με ευκαιρίες για φυσικές διαδρομές, πολιτισμικές υποδομές ιστορικού τουρισμού και ποιότητας.

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – ΠΡΑΣΙΝΟ
Ποταμός Μορώνης – υγροβιότοπος.
Η περιοχή του υγροβιότοπου παίζει σημαντικό ρόλο στην προστασία της άγριας πανίδας και μπορεί να αξιοποιηθεί ως σημαντικό εργαλείο εκπαιδευτικών – περιβαλλοντικών δραστηριοτήτων σε κάθε επίπεδο.
Παράλληλα αποτελεί ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα περιοχή για ερευνητικές δραστηριότητες, ως ένα από τα ελάχιστα τέτοιου είδους οικοσυστήματα που συνδυάζουν γλυκό και αλμυρό νερό, ρηχή θάλασσα και διαφορετικούς τύπους βλάστησης. Ολα τα παραπάνω μπορούν να υλοποιηθούν σε συνεργασία με την WWF, τον επιστημονικό φορέα που θα αναλάβει την κύρια ευθύνη για τη διατήρηση της ισορροπίας του οικοσυστήματος και την αποφυγή κάθε είδους αρνητικής παρεμβάσεως στην περιοχή.
Τέλος, θα πρέπει με μεγάλη ευαισθησία οι ιθύνοντες του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής, να λάβουν υπόψιν τους όλα τα παραπάνω σημαντικά προτερήματα του τόπου και να απορρίψουν το σκέλος της απόφασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης που αφορά την χωροθέτηση μονάδων υγρών καυσίμων στη θέση Πέρα Πλατάνι.

Μιχάλης Βλαχάκης,
Δημοτικός Σύμβουλος Χανίων
– πρόεδρος Δ.Ο.ΚΟΙ.Π.Π.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα