Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Το 2ο Γυμνάσιο Κισάμου με το eTwinning στην Πολωνία

Γεωργiα Πιπέλη*
Στo πλαίσιo του μαθήματος της Γερμανικής Γλώσσας υλοποιούνται στο 2ο Γυμνάσιο Κισάμου κάθε χρόνο προγράμματα eTwinning. Στόχος του eTwinning είναι οι μαθητές με τη βοήθεια της ξένης γλώσσας και των νέων τεχνολογιών να έρθουν σε επαφή με συνομηλίκους τους από άλλες χώρες της Ευρώπης δουλεύοντας δημιουργικά πάνω σε ένα θέμα. Συγκεκριμένα φέτος υλοποιήθηκε το έργο “Rund um uns – Σχετικά με εμάς”, στο οποίο συμμετείχαν 18 ευρωπαϊκά σχολεία. Από το σχολείο μας συμμετείχαν μαθητές της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου. Τα θέματα, με τα οποία ασχολήθηκαν τα παιδιά, ήταν θέματα που άπτονται των ενδιαφερόντων τους όπως: o εαυτός μου, η πόλη μου, το σχολείο μου, η οικογένειά μου, η μουσική, ο αθλητισμός, οι γιορτές, η παραδοσιακή κουζίνα. Τα μέσα που χρησιμοποίησαν για τη δημιουργία των εργασιών τους ήταν για παράδειγμα ηλεκτρονικές παρουσιάσεις, βίντεο, κινούμενα κόμικς, κόμικς που μιλάνε, προγράμματα επεξεργασίας εικόνων, ηλεκτρονικά κολάζ, ηλεκτρονικά παζλ κ.ά.. Πρόκειται για εργασίες που έδωσαν στα παιδιά κίνητρα για μάθηση και ενίσχυσαν τη δημιουργικότητά τους. Επίσης κάποιες βιωματικές δραστηριότητες τα έφεραν ακόμη πιο κοντά, όπως για παράδειγμα η ξενάγηση στα σημαντικότερα αξιοθέατα της Κισάμου, η παρασκευή παραδοσιακού κρητικού ντάκου στη γερμανική γλώσσα, και η αποστολή των αντίστοιχων βίντεο στους συνεργάτες τους, η κατασκευή και η ανταλλαγή χριστουγεννιάτικων καρτώv, καθώς και η συνομιλία μέσω του προγράμματος skype. Η συνεργασία που είχαμε με όλα τα σχολεία ήταν εξαιρετική. Λόγω όμως του ότι είχαμε πιο συχνή επικοινωνία με το σχολείο Zespół Placówek Oświatowych της Πολωνίας, το οποίο ήταν και ο ιδρυτής του έργου, αποφασίσαμε να πραγματοποιήσουμε κατόπιν πρόσκλησης εκπαιδευτική εκδρομή στην Πολωνία και επίσκεψη στο συγκεκριμένο σχολείο. Η εκδρομή μας πραγματοποιήθηκε το χρονικό διάστημα από 28 Απριλίου έως 2 Μαΐου 2014. Συμμετείχαν 15 μαθητές, μέλη του προγράμματος eTwinning, με συνοδούς εκπαιδευτικούς την κ. Πιπέλη Γεωργία, εκπαιδευτικό γερμανικής γλώσσας και συντονίστρια του προγράμματος, και την κα Μαραθάκη Καλλιόπη, φιλόλογο. Πρώτος μας σταθμός ήταν η πρωτεύσουσα της Πολωνίας, Βαρσοβία. Στη σύντομη ξενάγηση που είχαμε είδαμε το άγαλμα του Φρεντερίκ Σοπέν, το οποίο στολίζει τους κήπους του ανακτόρου Λαζιένσκι, την κεντρική πλατεία της Αγοράς με τον οβελίσκο, το Βασιλικό Ανάκτορο, το παλάτι και την πλατεία του Κάστρου της Βαρσοβίας. Ύστερα από μία όμορφη διαδρομή μέσα σε καταπράσινα τοπία φτάσαμε στην Κρακοβία, όπου μείναμε όλες τις μέρες της εκδρομής μας. Σαράντα χλμ. από την Κρακοβία, στην περιοχή Λίπνικ της κοινότητας Βισνιόβα, βρίσκεται το σχολείο Zespół Placówek Oświatowych, το οποίο επισκεφτήκαμε την επόμενη μέρα και γνωρίσαμε από κοντά τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς, με τους οποίους συνεργαστήκαμε όλη τη χρονιά. Η επίσημη υποδοχή έγινε από τον διευθυντή του σχολείου, κ. Arkadiusz Skiba, ενώ μας περίμενε και μια ιδιαίτερη έκπληξη, καθώς οι Πολωνοί μαθητές και η καθηγήτριά των Γερμανικών κ. Malgorzata Janik μας καλωσόρισαν στο προαύλιο σύμφωνα με την πολωνική παράδοση, δηλαδή προσφέροντας μας ψωμί και αλάτι. Μετά από το καλωσόρισμα και την πρώτη γνωριμία όλοι οι μαθητές παρακολούθησαν μάθημα Αγγλικών, όπου μέσα από ομαδικές εργασίες και υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας κ. Elzbieta Michalik ασχολήθηκαν με την ελληνική μυθολογία και τους πολωνικούς θρύλους. Στη συνέχεια έγινε παρουσίαση των δύο περιοχών στη Γερμανική Γλώσσα, μιας εργασίας την οποία είχαν ετοιμάσει τα παιδιά στα πλαίσια του eTwinning. Oι Έλληνες μαθητές παρουσίασαν την Βισνιόβα και το Λίπνικ, ενώ από την άλλη πλευρά οι Πολωνοί μαθητές παρουσίασαν υλικό με την Κρήτη και συγκεκριμένα την Κίσαμο. Κατόπιν τα παιδιά χόρεψαν όλα μαζί παραδοσιακούς πολωνικούς και κρητικούς χορούς κάτω από τους ήχους αντίστοιχης παραδοσιακής μουσικής αποδεικνύοντας πως ο πολιτισμός και η παράδοση ενώνουν τους ανθρώπους. Ακολούθησε ξενάγηση από τους μαθητές στους χώρους του Γυμνασίου, καθώς και στο Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο που συστεγάζονται στο ίδιο κτήριο κι έγινε συζήτηση για τις ομοιότητες και τις διαφορές των εκπαιδευτικών συστημάτων των δυο χωρών. Στο τέλος μέσα σε κλίμα χαράς αλλά ταυτόχρονα και συγκίνησης έγινε η ανταλλαγή δώρων, πολλά από τα οποία ήταν κατασκευασμένα από τα ίδια τα παιδιά, γεμάτα από τα συναισθήματά τους. Μετά από την επίσκεψη στο σχολείο ακολούθησε από κοινού περιήγηση στις φυσικές ομορφιές και τα αξιοθέατα του Λίπνικ, ενώ ιδιαίτερης σημασίας ήταν η επίσκεψή μας στο Δημαρχείο της περιοχής, όπου τύχαμε θερμής υποδοχής από τον δήμαρχο, κ. Wieslaw Stalmach. Έχοντας στο μυαλό και την καρδιά μας πολύ όμορφες αναμνήσεις από τη μέρα μας στο Λίπνικ πήραμε το δρόμο της επιστροφής για την Κρακοβία. Στη διαδρομή μας κάναμε μια δίωρη στάση στο χειμερινό θέρετρο Ζακοπάνε, όπου γνωρίσαμε την ορεινή Πολωνία, τα έθιμα και τις παραδοσιακές ενδυμασίες της όμορφης αυτής περιοχής με τα ξυλόγλυπτα σπίτια και τις εκκλησίες του 18ου αιώνα. Την επόμενη μέρα ξεναγηθήκαμε στην παραμυθένια Κρακοβία. Στην κεντρική πλατεία της πόλης, η οποία είναι η μεγαλύτερη μεσαιωνική πλατεία της Ευρώπης, επισκεφτήκαμε την εκκλησία Μαριάτσκι που είναι αφιερωμένη στην Παναγία. Ακολουθώντας την Βασιλική Οδό φτάσαμε στο λόφο Βάβελ, όπου θαυμάσαμε το κάστρο, τον Καθεδρικό Ναό και το υπέροχο πάρκο και καταλήξαμε στη “σπηλιά του δράκου”. Ένα σπουδαίο μάθημα ζωής και ιστορίας πήραν οι μαθητές μας κατά την επίσκεψη στα στρατόπεδα συγκέντρωσης του Άουσβιτς και του Μπίρκεναου, όπου τα πρόσωπα όλων πάγωσαν βλέποντας τα πιο ζωντανά μνημεία της ανθρώπινης θηριωδίας. Όμως στα πρόσωπα των παιδιών αποτυπώθηκε και πάλι ο θαυμασμός κατά την επίσκεψη μας στο Αλατωρυχείο Βιελίτσκα, το οποίο είναι Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ουνέσκο. Με τη συνοδεία ξεναγού φτάσαμε σε βάθος 135 περίπου μέτρων, όπου σε μια διαδρομή 3χλμ. περίπου είδαμε σπήλαια, αίθουσες και αγάλματα από αλάτι, ενώ την μεγαλύτερη εντύπωση μας έκανε ο Καθεδρικός Ναός, ο οποίος είναι εξ ολοκλήρου κατασκευασμένος από το αλάτι του ορυχείου. Το πρόγραμμα eTwinning και η εκπαιδευτική εκδρομή στην Πολωνία μάς χάρισαν πολύ όμορφες αναμνήσεις από τη χώρα, τους ανθρώπους της, τα αξιοθέατα, τις φυσικές ομορφιές και κυρίως από τη γνωριμία μας με την πολωνική ομάδα του eTwinning και τις νέες φιλίες που δημιουργήσαμε. Ήταν η απόδειξη πως ο πολιτισμός διευρύνει την αντίληψή μας για τη ζωή και τον κόσμο και μας φέρνει πιο κοντά στους ανθρώπους.

*Εκπαιδευτικός Γερμανικής Γλώσσας (ΠΕ07) – Συντονίστρια του προγράμματος eTwinning

Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

1 Comment

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία