Τετάρτη, 2 Δεκεμβρίου, 2020

Υπεύθυνο νέο ξεκίνημα στον κλάδο εστίασης στα Χανιά

Νέο ξεκίνημα για τους επαγγελματίες της εστίασης, τα καταστήματα των οποίων επαναλειτουργούν από σήμερα μετά από δύο και πλέον μήνες. Τηρώντας όλα τα μέτρα ασφαλείας που προβλέπει η νομοθεσία αλλά και ακόμα περισσότερα, οι Χανιώτες επαγγελματίες είναι έτοιμοι από το πρωί να δεχθούν τους πελάτες τους.

Στον “Κήπο” ξανά…
Ανοικτό από σήμερα το πρωί μετά από δυόμιση μήνες και το ιστορικό καφέ “Κήπος” στο Δημοτικό Κήπο. Το ανθρώπινο δυναμικό του “Κήπος” εργάζονταν τις τελευταίες ημέρες για την καλύτερη προετοιμασία τους καταστήματος και την προσαρμογή του στις νέες απαιτήσεις.
«Περιμένουμε τον κόσμο, έχοντας λάβει όχι μόνο τα μέτρα που προστάζει η νομοθεσία αλλά ακόμα περισσότερα για να λειτουργήσει θετικά στην ψυχολογία του» μας λέει ο ιδιοκτήτης του καφέ κ. Βασίλης Σταθάκης.
Τα τραπέζια και οι καρέκλες έχουν μετακινηθεί σε απόσταση μεγαλύτερη των 2 μέτρων, τα παιγνίδια για τα παιδιά έχουν περιοριστεί, κάθε τραπέζι μετά την αναχώρηση του πελάτη θα απολυμαίνεται και υπάρχει παντού διαθέσιμα αντισηπτικά, μαντιλάκια, ενώ και για το προσωπικό που δουλεύει εσωτερικά είναι διαθέσιμες ειδικές μάσκες. «Ο “Κήπος” που συμπληρώνει φέτος 150 χρόνια και είναι σημείο αναφοράς για την πόλη από το 1870 μέχρι και σήμερα δεν θα μπορούσε παρά να είναι απαραίτητος για πολύ κόσμο. “Πότε και πότε;” ήταν το ερώτημα για τη λειτουργία μας ειδικά οι καθημερινοί μας πελάτες που το αναζητούσαν συνεχώς. Ο “Κήπος” προσελκύει όλο τον κόσμο από το νεογέννητο μέχρι τον υπερήλικο, όλες οι τάξεις, όλα τα επαγγέλματα. Για αυτό θα είμαστε πάλι κοντά του από το πρωί της Δευτέρας» καταλήγει ο κ. Σταθάκης.

Ωρα για μπουγάτσα

Ο Ι. Ακασιάδης στο καθήκον…

«Περνούσε όλη την προηγούμενη εβδομάδα κόσμος και με ρωτούσε “θα έχεις τραπέζια στο μαγαζί τη Δευτέρα” για να καθίσουν και να απολαύσουν τη μπουγάτσα που τους έλειψε» μας λέει ο Ιορδάνης Ακασιάδης, της γνωστής μπουγάτσας -σήμα κατατεθέν- εδώ και χρόνια.
Το κατάστημα στην οδό Αποκορώνου έχει ξεκινήσει να λειτουργεί από τις 7 Μαΐου με take away. «Ημασταν για πάρα πολλές εβδομάδες κλειστά, ανοίξαμε στις 7 Μαΐου δίνοντας το προιόν με τη μορφή “πακέτο”. Τώρα από τη Δευτέρα θα μπορεί ο κόσμος να κάθεται στο “πάσο” που έχουμε εξωτερικά και θα βάλουμε και κάποια τραπεζάκια στο σημείο όπου είναι ανοικτό το μαγαζί» σημειώνει ο κ. Ακασιάδης συμπληρώνοντας πως όσο διάστημα έμεινε κλειστός «πολλοί Χανιώτες μου διαμαρτύρονταν, μου έλεγαν πότε θα ανοίξεις. Η μπουγάτσα είναι ένα προϊόν που το αγαπάνε οι Χανιώτες. Βέβαια δεν ξέρουμε πως θα πάμε φέτος με τον τουρισμό και τους επισκέπτες που επίσης θέλουν τη μπουγάτσα μας».

Υπομονή αλλά
και αισιοδοξία

Χ. Μαρακάκης και Γ. Μαρκουλάκης στο “Παλλάς”.

«Το “Παλλάς” έλειψε πολύ από τους Χανιώτες και αυτό μας το λένε όλο αυτό το διάστημα» μας λέει ο Γιώργος Μαρκουλάκης εκ των ιδιοκτητών του καφέ στο λιμάνι. Όλες αυτές τις ημέρες στο κατάστημα γίνονται εργασίες προετοιμασίας, καθαριότητας, ώστε σήμερα να είναι όλα έτοιμα να δεχθεί τους πρώτους πελάτες. Παράλληλα «έχουμε πάρει όλα τα μέτρα που προβλέπει η νομοθεσία και ακόμα περισσότερα. Και στο υγειονομικό κομμάτι, και στις αποστάσεις, έχουμε κάνει πολλά meeting με το προσωπικό ώστε να ανταποκριθούμε όσο καλύτερα στις απαιτήσεις που επιβάλλει το κράτος και πρέπει να τις υποστηρίξουμε. Είμαστε αισιόδοξοι, ο καιρός είναι καλός, το λιμάνι πάντα όμορφο για αυτό και καλούμε τον κόσμο να έλθει να χαλαρώσει και εμείς θα κάνουμε ότι μπορούμε για αυτόν. Βέβαια το πρώτο διάστημα θα είναι λίγο δύσκολο για όλους μας, θα πρέπει να εξηγούμε στον κόσμο ότι δεν πρέπει να αλλάζουν τις θέσεις των τραπεζιών και των καρεκλών, ότι θα πρέπει να κρατάνε τις αποστάσεις. Χρειάζεται λίγη υπομονή από όλους μας, αλλά να είναι σίγουροι ότι έχουμε κάνει την καλύτερη δυνατή οργάνωση» αναφέρει ο κ. Μαρκουλάκης.
Οι επαγγελματίες ελπίζουν ότι η Κρήτη και τα Χανιά, λόγω των περιορισμών κρουσμάτων θα μπορούν να αποτελέσουν ένα πόλο έλξης για όσους αποφασίσουν να πάνε για διακοπές.

Στην παραλία
της Αγ. Μαρίνας

«Είμαστε πανέτοιμοι» δηλώνει ο Β. Κώτσος στο κατάστημά του “Καρέτα- Καρέτα” στην Αγ. Μαρίνα.

Έτοιμο να δεχτεί τους πελάτες του και το ουζερί “Καρέτα-Καρέτα” στην Αγ. Μαρίνα. Ο ιδιοκτήτης κ. Β. Κώτσος μας εξηγεί τα μέτρα που έχει πάρει ώστε ο πελάτης να είναι απόλυτα εξασφαλισμένος και ήσυχος. «Οφείλουμε να ακούμε τους υγειονομικούς και τους επιστήμονες και σε αυτήν την κατεύθυνση έχω κινηθεί και εγώ» σημειώνει και στη συνέχεια υπογραμμίζει «έχουμε πάρει όλα μέτρα υγειονομικής προστασίας, οι αποστάσεις των τραπεζιών είναι σύμφωνες με τα υγειονομικά δεδομένα υπάρχει απολυμαντικό σε τουαλέτες, μπαρ, μέσα στην κουζίνα και θα τοποθετήσουμε και σε όλα τα τραπέζια παρότι δεν υποχρεωνόμαστε από το νόμο για μια επιπρόσθετη προφύλαξη αν κάποιες πελάτης θέλει μια επιπλέον προφύλαξη».
Ο κ. Κώτσος σημειώνει πως τα μέτρα υγειονομικού χαρακτήρα είναι στη σωστή κατεύθυνση. Παράλληλα σημειώνει όμως την ανάγκη στήριξη των μικρομεσαίων επαγγελματιών. «Υπάρχει θέμα ρευστότητας των καταστημάτων και ανάγκη στήριξης της εστίασης. Δυστυχώς η πολιτεία μέχρι τώρα δεν έχει ενισχύσει όσο θα έπρεπε την εστίαση. Υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι με σοβαρά προβλήματα ρευστότητα θα έπρεπε να είχαν πάρει μια επιδότηση έστω μικρής κλίμακας ώστε να μπορούν να ανακουφιστούν. Πρέπει να στηριχθούν οι αδύνατοι και όχι οι δυνατοί και
να στηριχθούν οι άνθρωποι οι μικρομαγαζάτορες για να μπορέσουμε να κάνουμε και τις προσλήψεις» επισημαίνει.

Οδηγίες
Ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ) σε συνεργασία με το Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ) και την Ελληνική Ένωση Επιχειρήσεων Οργανωμένης Εστίασης (ΕΠΟΕΣ) εξέδωσε τον «Οδηγό Επανεκκίνησης για τη Μαζική Εστίαση»
Στις κατευθυντήριες οδηγίες για τους υπεύθυνους των επιχειρήσεων περιλαμβάνονται τα παρακάτω:
•Αποφυγή συγχρωτισμού και τήρηση των απαιτήσεων «απόστασης» με αναδιάταξη του εργασιακού χώρου και αναδιοργάνωση των τραπεζοκαθισμάτων των εξωτερικών και εσωτερικών χώρων με βάση τις συστάσεις των αρμόδιων φορέων.
•Διαμόρφωση προγράμματος σταδιακής προέλευσης /αποχώρησης των εργαζομένων με δημιουργία ομάδων εργασίας ώστε να υπάρχει περιορισμένη αλληλεπίδραση μεταξύ τους.
•Διαμόρφωση προγράμματος ελεγχόμενης πρόσβασης των υπαλλήλων της επιχείρησης σε κοινόχρηστους χώρους (χώροι διαλειμμάτων, αποδυτήρια, λουτρά, τουαλέτες κ.ά.).
•Συναλλαγές σε ταμείο: 1. ενθάρρυνση πραγματοποίησης ανέπαφων συναλλαγών, 2. Τοποθέτηση αντισηπτικού στη θέση του ταμία και στη θέση του πελάτη, 3. Τοποθέτηση σήμανσης στο δάπεδο για την οριοθέτηση αποστάσεων για την αποφυγή σχηματισμού ουράς πελατών και ορισμός υπεύθυνου για συνεχή εποπτεία, 4. Τοποθέτηση plexiglas αν αυτό κρίνεται αναγκαίο.
•Προτροπή πελατών και εργαζομένων να χρησιμοποιούν τις σκάλες και να αποφεύγουν τους ανελκυστήρες στο μέτρο του δυνατού.
•Ανάρτηση πινακίδων ενημέρωσης – υπενθύμισης για την ατομική υγιεινή και τα προληπτικά μέτρα για όλους τους χώρους (σωστή χρήση γαντιών, μάσκας, σωστό πλύσιμο χεριών και τήρηση αποστάσεων).
•Ρύθμιση της προσέλευσης τρίτων (συνεργατών, διανομέων κ.ά) στον χώρο εργασίας ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να εξασφαλίζεται η τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων και η χρήση μέτρων ατομικής προστασίας.
•Μέριμνα για επαρκή επαρκή αερισμό (με έμφαση στον φυσικό αερισμό) όλων των χώρων και την αποφυγή του συγχρωτισμού των ατόμων σε κλειστούς χώρους χωρίς επαρκή ανανέωση του αέρα.
•Τα πάσης φάσης συνεργεία θα πρέπει να εισέρχονται στους χώρους εργασίας με χρήση προστατευτικού ρουχισμού (πλαστική ποδιά μιας χρήσης, μάσκες και γάντια).
•Μέριμνα για ένα οργανωμένο πρόγραμμα διαχείρισης απορριμμάτων.
•Λήψη μέτρων για την υγεία και την υγιεινή του προσωπικού, των χώρων και του εξοπλισμού
•Λήψη ειδικών μέτρων για το service, την παραλαβή από το κατάστημα (takeaway), τη διανομή (delivery), τους προμηθευτές και τα συνεργεία συντηρήσεων.
•Αναγκαία κρίνεται η εκπαίδευση προσωπικού και μέσω γραπτών οδηγιών σχετικά με την ατομική υγιεινή, πλύσιμο χεριών, ορθή χρήση γαντιών και μάσκας, αποφυγή συγχρωτισμού καθώς και η καθοδήγησή του για τα συμπτώματα της νόσου ώστε να είναι σε θέση να τα αναγνωρίζει νωρίς και να μπορεί να ζητήσει ιατρική βοήθεια και εξετάσεις.
•Αν ένας εργαζόμενος εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με τη νόσο COVID-19, ο υπεύθυνος της επιχείρηση πρέπει να απομονώσει το ύποπτο περιστατικό, να καλέσει τον ΕΟΔΥ για οδηγίες, να ενημερώσει τους άλλους υπαλλήλους και να φροντίσει για την απολύμανση του χώρου εργασίας.
•Αναγκαία κρίνεται η ενίσχυση προγραμμάτων καθαρισμού των σταθμών εργασίας επειδή οι επιφάνειες μπορεί να αποτελέσουν πηγές μετάδοσης του ιού.

ΟΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ
Στο μεταξύ, μιλώντας χθες στον “Σκάϊ”, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Αδ. Γεωργιάδης, ανέφερε ότι το υπουργείο έχει ζητήσει να ανοίξουν και οι εσωτερικοί χώροι στα καταστήματα εστίασης έως τις 15 Ιουνίου και όπως εξήγησε, ετοιμάζονται τα υγειονομικά πρωτόκολλα που θα τεθούν υπόψη της αρμόδιας επιτροπής.

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Σχόλια

Συνεργασίες

Διαδρομές

Podcasts

Επιστολές

Χρήσιμα

Μόνιμες στήλες