Παρασκευή, 30 Οκτωβρίου, 2020

Υδατοδρόμια και προτεραιότητες

Ενα από τα κυρίαρχα προβλήματα των Χανίων τη δεδομένη χρονική και πολιτική συγκυρία, είναι η αδυναμία ιεράρχησης προτεραιοτήτων, τόσο για τον “μητροπολιτικό” Δήμο όσο και για το σύνολο της Περιφερειακής Ενότητας.

Αυτό έγινε ακόμα πιο ξεκάθαρο με αφορμή τη δημόσια συζήτηση που άνοιξε ξανά για τα υδατοδρόμια, με αφορμή τη φημολογία για τη χωροθέτηση ή όχι μιας τέτοιας υποδομής στη Σούδα. Ο Δήμος Χανίων βέβαια και η Αντιπεριφέρεια, “άφαντοι” επ’ αυτού.

Ποιος και πότε θα εξετάσει σοβαρά, μακριά από λαϊκισμούς και ευχολόγια, τη χρησιμότητα μιας τέτοιας υποδομής; Ποιος θα πει υπεύθυνα αν όντως χρειάζεται άραγε η Σούδα και η πόλη των Χανίων γενικότερα ένα υδατοδρόμιο;

Ενα ερώτημα που προκύπτει αβίαστα, είναι τι άλλο ακόμα θα φορτώσουμε στην περιοχή της Σούδας; Εχουμε ένα αεροδρόμιο, ένα εμπορικό λιμάνι, στρατιωτικές και βιομηχανικές εγκαταστάσεις οι οποίες θα “αυγατέψουν” με όσα θα γίνουν στο πέρα Πλατάνι.

Να πάμε και στην πράξη όμως. Πόσο κόσμο θα φέρει στα Χανιά ένα υδατοδρόμιο, την ώρα που στο αεροδρόμιο “Δασκαλογιάννης” ψάχνουμε τις αεροπορικές εταιρείες με το… κιάλι; Τι πιθανότητες έχει να πετύχει εμπορικά ένα υδατοδρόμιο το οποίο δεν θα φέρνει τον τουρίστα στην… πόρτα ενός τουριστικού προορισμού αλλά στην “πίσω αυλή” του;

Αυτό λοιπόν, που φαντάζει λογικό τούτη τη στιγμή, είναι το υδατοδρόμιο να γίνει στην πόλη του Ρεθύμνου. Εκεί όπου θα έχει άμεσα οφέλη και αυξημένες πιθανότητες εμπορικής επιτυχίας.

Οσο για τα Χανιά, ας καταλάβουμε ότι αυτό που επείγει είναι η μέγιστη δυνατή αξιοποίηση του αεροδρομίου μας. Κι αυτή προϋποθέτει την άμεση ολοκλήρωση του συνδετήριου δρόμου Β.Ο.Α.Κ. – αεροδρομίου, η μελέτη για τον οποίο είναι έτοιμη αλλά διαρκώς εφευρίσκονται αφορμές για καθυστερήσεις.

Αντίστοιχα και άλλες περιοχές του νομού όπως το Καστέλι, οφείλουν να πιέσουν προς την κατεύθυνση της βελτίωσης των οδικών υποδομών. Σύγχρονοι και ασφαλείς δρόμοι που θα κάνουν το ταξίδι από/προς το αεροδρόμιο Χανίων γρηγορότερο, είναι αυτό που έχει ανάγκη ο νομός Χανίων. Αυτή λοιπόν, οφείλει να είναι η πρώτη προτεραιότητα για τα Χανιά.

Η ανυπαρξία οράματος και έργων που καταγράφεται σήμερα στα Χανιά, είναι αυτή που οδηγεί στο να κοιτάμε κάθε ιδέα ως… από μηχανής Θεό. Ο “πνιγμένος” άλλωστε, «από τα μαλλιά του πιάνεται». Αυτή όμως η πολυδιάσπαση της προσοχής και η αδυναμία προσήλωσης σε ένα στόχο είναι “κατάρα” για τον τόπο μας γιατί ευνοεί μονάχα αυτούς που βολεύονται στην απραξία τους.

5 Comments

  1. Σε μια χώρα νησιωτική έπρεπε όλη η χώρα μαζί με τα επίγεια αεροδρόμια να ήταν γεμάτη με υδατοδρομια…..για την περιπτωση των Χανίων πολυ καλα σημεία για την δημιουργία υδατοδρομιων είναι οι περιοχες της Γεωργιουπολης-Καβρου Σφακιων Καστελίου!!!!!!!!!!!!Ας το δουν όλοι οι παραγοντες που εμπλέκονται!!!!!!!!!

  2. Εννοείται ότι μαζί με την ιδέα της δημιουργίας υδατοδρομιων σε Γεωργιουπολη Σφακιά Καστέλι θα πρεπει να βελτιωθεί το οδικό δίκτυο από το αεροδρομιο Χανίων προς την πολη των Χανίων όπως κ η δημιουργία 24ωρης λεωφορειακης συνδεσης του αεροδρομίου Χανίων με την πολη των Χανίων!!!!!!!!!!!!

  3. Το υδροπλανο ειναι σαν το ΤΑΞΙ και πρεπει να υπαρχουν μικρες εγκαταστασεις οπου ειναι δυνατον ( ,αυτο το ειδα στη λιμνη Κομο ) που κυκλοφορουν 5-6 υδροπλανα και ο κεντρικος Σταθμος . .

  4. Δεν εχετε καταλαβει καποιοι οτι υδατοδρομιο σε ανοικτο πελαγος δεν γινετε … μονο σε κορφο . το εχω ξαναγραψει αλλα ο ιδιος τα ιδια γραφει

  5. Το υδατοδρομιο δεν γινετε σε ανοικτο πελαγος … θελει ορμο ! Μονο στη Σουδα μπορει να γινει ! Το λεω για τα σχολια που λενε Καστελι Σφακια Γιωργιουπολη ……..

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Σχόλια

Συνεργασίες

Διαδρομές

Podcasts

Επιστολές

Χρήσιμα

Μόνιμες στήλες