Σάββατο, 27 Φεβρουαρίου, 2021

Βασικά συμπεράσματα στο συμβούλιο Γεωργίας και Αλιείας, 21 Σεπτεμβρίου 2020

Με μια μηδενικού περιεχομένου ανακοίνωση αντιμετωπίστηκα το ερώτημα: Τι σημαίνει δίκαιο και βιώσιμο εμπόριο, με όρους τελωνειακής ένωσης! Η ανακοίνωση της Γερμανίδας Ομοσπονδιακής Υπουργού Τροφίμων και Γεωργίας αναφέρεται στη σημαντική πρόοδο στις συζητήσεις μας για τη μεταρρύθμιση της ΚΓΠ. Η υπουργός θεωρεί ότι υπήρξε μια ευρεία συναίνεση και υποστήριξη στην αμετάβλητη εστίασή προς τους ευρωπαίους αγρότες να παραμείνουν ανταγωνιστικοί ενώ μεταβαίνουν σε πιο πράσινες πρακτικές. Και καταλήγει η ίδια ότι «δεν πρέπει να αφήσουμε καμία αμφιβολία ότι οι πράσινες φιλοδοξίες μας είναι πραγματικές και εφικτές για τους ευρωπαίους αγρότες. Όμως για τα γεωργικά θέματα που σχετίζονται με το εμπόριο κουβέντα δε γίνεται για την τελωνειακή ένωση που είναι το σημείο που μπορεί να συνετίσει τη γείτονα! Έτσι, απλά οι υπουργοί συζήτησαν τις τελευταίες εξελίξεις στις τρέχουσες διαπραγματεύσεις των συμφωνιών και των εταιρικών σχέσεων ελεύθερου εμπορίου της ΕΕ με τρίτες χώρες. Οι Υπουργοί άκουσαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις αυξημένες εξαγωγές προϊόντων γεωργικών προϊόντων της ΕΕ κατά τους πρώτους μήνες του 2020, χάρη στην εφαρμογή των συμφωνιών που συνήφθησαν πρόσφατα. Πολλοί υπουργοί εξέφρασαν επίσης την έντονη υποστήριξή τους στις προσπάθειες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να συνάψει ανοιχτές, δίκαιες και βιώσιμες εμπορικές συμφωνίες με τρίτες χώρες, ιδίως κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19. Ούτε λέξη για τις στρεβλώσεις στην τελωνειακή ένωση η οποία τελεί και υπό αναδιαμόρφωση, και σίγουρα θα πρέπει να ανασκουμπωθούν οι διοικήσεις της χώρας μας και της Κύπρου, χρησιμοποιώντας
Επιμένουμε ότι οι συμβάσεις που πρέπει να υπογραφούν πρέπει να έχουν το ίδιο πλαίσιο και όχι ένα λάθος φαβοριτισμό υπέρ της Τουρκίας, ελέω Γερμανίας! Επιμένουμε ότι είναι καιρός η χώρα μας να πατήσει πόδι, γιατί με την οικονομική ευεξία που δημιουργούν άλλες δυνάμεις στην Τουρκία και με τη δική μας συναίνεση, επιτρέπουμε να αυξάνουν σε βάρος μας τις εξοπλιστικές τους δαπάνες, αφού, όπως έχουμε αποδείξει και με άλλα σημειώματά μας οι τουρκικές πολιτικές δυνάμεις δρουν ανεξέλεγκτα από τη λαϊκή τους βούληση.

Βασικά συμπεράσματα στο συμβούλιο στο Συμβούλιο Εξωτερικών Υποθέσεων, 21 Σεπτεμβρίου 2020
Το βασικό σημείο που έθιξαν οι υπουργοί αφορούσε τη Λευκορωσία, κατά την οποία επανέλαβε ότι η ΕΕ δεν αναγνώρισε το αποτέλεσμα των εκλογών του Αυγούστου, καθώς δεν ήταν ούτε ελεύθερα ούτε δίκαια. Στο θέμα της επιβολής κυρώσεων, παρά τη σύμφωνη γνώμη της Κύπρου, κινδυνεύουν να πάρουν την έκπληξη τους οι μεγαλοϊδεάτες της ΕΕ αφού μια μικρή χώρα, όπως η Κύπρος αποφάσισε και το διακήρυξε σε όλους τους τόνους, ότι θα θέσει βέτο αν δεν επιβληθούν κυρώσεις και έναντι της Τουρκίας.
Έτσι, μια ακροθιγώς φρασούλα καλεί την Τουρκία να λάβει περαιτέρω μέτρα για να αποσυρθεί από τις δράσεις της στην Ανατολική Μεσόγειο ενόψει του επικείμενου Ευρωπαϊκού Συμβουλίου. Δηλαδή την επαύριον ας ξανάρθουν να καταπατούν κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας μας και την ΑΟΖ της Κύπρου.
Λυπηρή εξέλιξη της συνεδρίασης του συμβουλίου με μια χώρα όπως η δική μας, που παρότι εγγυήτρια δύναμη, με χλιαρή παρουσία επί του θέματος!
Βέβαια, η θέση μας είναι ότι οι κυρώσεις δεν αποκτούν ενδιαφέρον για τις σχέσεις ΕΕ – Τουρκίας, παρά μόνον αν θιγούν τα υπέρογκα οικονομικά συμφέροντα της Τουρκίας με την ΕΕ. Εκεί μπορεί να έχει αποτελεσματικότητα η πολιτική κυρώσεων και η άσκηση μιας τέτοιας στρατηγικής ακούει στο όνομα της «Έναρξης ευρωτουρκικών συνομιλιών για την ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ της τελωνειακής ένωσης ΕΕ-Τουρκίας και για την απελευθέρωση της βίζας για τους Τούρκους πολίτες», όπως σημειώναμε και στο προηγούμενο σημείωμά μας.
Το θέμα της Λιβύης και οι τελευταίες εξελίξεις στη χώρα (παραίτηση Φάρατζ) οδήγησε τη συνεδρίαση στην κύρια προτεραιότητα για επίτευξη μόνιμης και βιώσιμης συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στο πλαίσιο της διαδικασίας του ΟΗΕ, η άρση του αποκλεισμού πετρελαίου στη Λιβύη και η επανάληψη του πολιτικού διαλόγου .

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα των Δήμων και των Περιφερειών
Για πρώτη φορά τα τελευταία 17 χρόνια που ισχύει ο θεσμός της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας των Δήμων και των Περιφερειών ξεκινά σε λίγες μέρες μια μεγαλόπνοη πορεία στο σοβαρό θέμα αυτό. Η πρώτη εβδομάδα (5 έως τις 11 Οκτωβρίου) είναι αφιερωμένη στον θεματικό σύμπλεγμα ενδυνάμωση των πολιτών, και αφορά μια ευρεία θεματολογία όπως ηλεκτρονική δημοκρατία, συν-δημιουργία σε δημόσιες υπηρεσίες, επιχειρηματικότητα και πολλά άλλα.
Η δεύτερη εβδομάδα (12 έως τις 16 Οκτωβρίου) είναι αφιερωμένη στο θεματικό σύμπλεγμα Συνοχή και Συνεργασία. Η εβδομάδα περιλαμβάνει τον υψηλότερο αριθμό συνεδριάσεων και είναι αφιερωμένη στην ψηφιοποίηση της περιφερειακής πολιτικής.
Ο νέος Πρόεδρος της ΕτΠ ι. Τζιτζικώστας, κατά το επίσημο άνοιγμα της «εβδομάδας» θα εκφωνήσει ομιλία με τίτλο «Ετήσιο Περιφερειακό και Τοπικό Βαρόμετρο – Κράτος της Ένωσης από την περιφερειακή και τοπική προοπτική».
Η τρίτη εβδομάδα αυτής της εκτεταμένης αυτής διάρκειας (19 έως 22 Οκτωβρίου) θα περιστραφεί γύρω από το θέμα « Πράσινη Ευρώπη» και με ενδιαφέρουσα εξειδίκευση θεμάτων, όπως ο εντοπισμός της πράσινης συμφωνίας, η ενεργειακή απόδοση και η βιοποικιλότητα.
Πάντως, για να μην ξεχάσουμε και την πανδημία, σε απάντηση στην κρίση Covid-19 και τους περιορισμούς που ισχύουν σε όλο τον κόσμο και για τον περιορισμό της εξάπλωσης του ιού, φέτος η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Περιφερειών και Πόλεων θα πραγματοποιηθεί ως εκδήλωση μόνο για εικονικούς σκοπούς. Παρόλο που ορισμένες από τις συνεδρίες θα μεταδίδονται σε ροή στον ιστό σε πραγματικό χρόνο και θα είναι ανοιχτές στο κοινό, οι περισσότερες από τις συνεδρίες θα είναι προσβάσιμες μόνο σε περιορισμένο αριθμό συμμετεχόντων.

Βιντεοδιάσκεψη των υπουργών Μεταφορών, 28 Σεπτεμβρίου 2020
Κατά τη διάρκεια της βιντεοδιάσκεψης, οι υπουργοί Μεταφορών της ΕΕ θα πραγματοποιήσουν συζήτηση για ένα σχέδιο έκτακτης ανάγκης λόγω της νόσου COVID-19 για τον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών
Ο τομέας των μεταφορών έχει πληγεί σοβαρά από την πανδημία COVID-19. Η επιδημιολογική κατάσταση και η επιβράδυνση της οικονομίας λόγω των μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας είχαν ως αποτέλεσμα τη δραστική μείωση της ζήτησης και της προσφοράς υπηρεσιών μεταφορών σε όλη την επικράτεια της ΕΕ, με οικονομικές επιπτώσεις για τον τομέα. Ήδη από τον Μάρτιο του 2020, τα κράτη μέλη της ΕΕ συμφώνησαν ότι απαιτείται συντονισμένη προσέγγιση για τη στήριξη του τομέα.
Όσον αφορά το σοβαρότατο θέμα της καθαρής και βιώσιμης κινητικότητας για μια κλιματικά ουδέτερη ΕΕ, οι υπουργοί θα συζητήσουν στη βάση της πράσινης μετάβασης και η βιωσιμότητας, ως ακρογωνιαίοι λίθοι του σχεδίου ανάκαμψης για μια οικονομία και μια κοινωνία μηδενικών εκπομπών έως το 2050.

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Σχόλια

Συνεργασίες

Διαδρομές

Podcasts

Επιστολές

Χρήσιμα

Μόνιμες στήλες