Κυριακή, 19 Μαΐου, 2024

Το 1ο Γυμνάσιο Κισσάμου στην Πορτογαλία

Στο πλαίσιο του  προγράμματος «Once upon an Island» (Μια φορά κι έναν καιρό σ΄ένα νησί) οι μαθητές Αλέξανδρος Φελεσάκης, Αντώνης Κουτσαυτάκης, Ελευθερία Σταθάκη, Μαρία Μαρτιμιανάκη και οι εκπαιδευτικοί του 1ου Γυμνασίου Κισάμου Μπαγιαρτάκη Καλλιόπη και Μυλωνάκη Σοφία επισκεφτήκαμε στις 12 Μαΐου την Πορτογαλία προσκεκλημένοι του σχολείου Jose Saraiva    που βρίσκεται στη Leiria,  μια πόλη κοντά στη Λισαβόνα.
Eκεί συναντηθήκαμε με καθηγητές και μαθητές από την Ιρλανδία, την Κροατία, την Πολωνία και την Ιταλία που συμμετέχουν στο ίδιο πρόγραμμα. Κατά τη διάρκεια την παραμονής μας στη Leiria ξεναγηθήκαμε στον  πλήρως εξοπλισμένο και πεντακάθαρο χώρο του σχολείου, συμμετείχαμε σε δημιουργικές δραστηριότητες που μας επέτρεψαν να γνωρίσουμε την πόλη της Leiria, γίναμε δεκτοί από τον υπεύθυνο εκπαιδευτικών θεμάτων της πόλης και φιλοξενηθήκαμε στο χώρο του τοπικού σταδίου όπου παρασκευάσαμε υγιεινά εδέσματα με βάση τα φρούτα. Μια ιδιαίτερη στιγμή βιώσαμε το βράδυ της 5ης μέρας καθώς οι μαθητές μας συμμετείχαν  σε μία εκδήλωση παρουσίασης ταλέντων  ξεσηκώνοντας  τους παρευρισκομένους χορεύοντας πεντοζάλι και σούστα .
Η επίσκεψη μας στη Leiria έγινε ακόμη πιο ενδιαφέρουσα καθώς κατά τη διάρκεια της 5νθήμερης παραμονής μας, είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε τη Λισαβόνα αλλά και τη  Nazarre, ένα γραφικό ψαροχώρι που βρέχεται από τον Ατλαντικό ωκεανό.
H εβδομάδα αυτή στη Leiria μας πρόσφερε μια μοναδική εμπειρία.Ιδιαίτερα οι  μαθητές μας βίωσαν την πορτογαλική φιλοξενία, ήρθαν σε επαφή με άλλους πολιτισμούς, γνώρισαν το εκπαιδευτικό σύστημα της Πορτογαλίας και δημιούργησαν δεσμούς με τους μαθητές του σχολείου της Leiria .Με τον τρόπο αυτό διεύρυναν τους ορίζοντες τους  και γέμισαν γνώσεις και εμπειρίες που θα τους συντροφεύουν στη μετέπειτα πορεία τους.
Έτσι έχοντας ακόμη νωπές τις καταπληκτικές εικόνες που μας άφησε το ταξίδι αυτό, δε θα μπορούσαμε να μην εκφράσουμε τη ευγνωμοσύνη μας στην ακούραστη  κ. Μαρία Φουρουντζόγλου ,τη ψυχή του προγράμματος, για την δυνατότητα που μας έδωσε να εμπλακούμε σ΄αυτό το πρόγραμμα του Erasmus και να αποκομίσουμε τόσο όμορφες εμπειρίες τα δυο αυτά χρόνια της διάρκειας του .

Οι μαθητές μας, ο Αλέξανδρος, η Μαρία, ο Αντώνης και η Ελευθερία αποτύπωσαν την εικόνα που τους άφησε το ταξίδι μας αυτό ως εξής:
Στο ταξίδι μας στην Πορτογαλία είδαμε πολλά μνημεία , γνωρίσαμε μια καινούρια κουλτούρα , δοκιμάσαμε παραδοσιακά φαγητά , συμμετείχαμε σε δραστηριότητες μέσα από τις οποίες  μάθαμε  να συνεργαζόμαστε με παιδιά απο άλλες χώρες εξασκώντας παράλληλα και τα αγγλικά μας.  Δεν θα ξεχάσω πότε αυτές τις  μοναδικές μέρες που έζησα με τα παιδιά όλου του Ερασμους αλλά ιδιαίτερα δεν θα ξεχάσω την josefa και την μάμα της που με φιλοξενησαν και  με έκαναν όλες τις μέρες να νιώθω οτι είμαι μέλος της οικογενείας τους. Το συμπέρασμα που έβγαλα από αυτό το ταξίδι είναι ότι πάντοτε πρέπει να είμαστε χαμογελαστοί και θετικοί σε νέες προκλήσεις που έχουμε ,να μην μένουμε στάσιμοι και να προσπαθούμε να πηγαίνουμε ταξίδια
(Ελευθερία Σταθάκη)

Το ταξίδι μου στην Πορτογαλία με το πρόγραμμα Erasmus ήταν μία μοναδική εμπειρία που θα μείνει για πάντα χαραγμένη στο μυαλό μου. Η φιλοξενία ήταν εξαιρετική!!! Από την πρώτη στιγμή που έφτασα στο σπίτι, οι άνθρωποι με καλωσόρισαν και προσπάθησαν να με κάνουν να αισθανθώ σαν να ήμουν στο σπίτι μου, πράγμα το οποίο έγινε. Ακόμη, το σχολείο ήταν πολύ μεγάλο και είχε πάρα πολλά παιδιά που φοιτούσαν σε αυτό. Ιδιαίτερη εντύπωση μου έκαναν οι τάξεις, το γυμναστήριο και η βιβλιοθήκη. Ήταν ωραίοι χώροι που τα παιδιά μπορούσαν να διασκεδάσουν και να περάσουν την ώρα τους στον ελεύθερο χρόνο τους. Επίσης, κατά την διάρκεια του προγράμματος  μέσα από τις δραστηριότητες που συμμετείχαμε, αναπτύχθηκε με τα παιδιά από όλες τις χώρες μία βαθιά φιλία. Τέλος, εύχομαι  κάποια στιγμή στην διάρκεια της ζωής μας να μπορέσουμε να ξαναβρεθούμε για να αναπολήσουμε όλες αυτές τις υπέροχες στιγμές που ζήσαμε μαζί!
(Αντώνης Κουτσαυτάκης)

Πριν λίγες μέρες ολοκληρώθηκε το ταξίδι μας στην Πορτογαλία.Σε αυτό το ταξίδι μας δόθηκε η ευκαιρία να παρατηρήσουμε τον τρόπο ζωής και τις συνήθειες ενός άλλου λαού πράγμα που προσωπικά με εντυπωσίασε. Η οικογένεια στην οποία φιλοξενήθηκα με <<αγκάλιασε>> σαν να ήμουν ένα μέλος της. Η Λείρια όπου μέναμε ήταν ιδιαίτερα όμορφη με τα καταπράσινα πάρκα της, τα ψηφιδωτά στις πλατείες και τα στενά της σοκάκια. Σε αυτό το ταξίδι όμως δεν γνωρίσαμε μόνο τις ομορφιές της χώρας αλλά δημιουργήσαμε και νέες φιλίες με παιδιά άλλων χωρών και πολιτισμών , κάτι που μας έκανε να διευρύνουμε τους ορίζοντες μας και να μυηθούμε στις νοοτροπίες άλλων λαών. Με λίγα λόγια ήταν μια αξέχαστη και μοναδική εμπειρία η οποία είχε να μας προσφέρει μεγάλες συγκινήσεις και αλησμόνητες αναμνήσεις και πιστεύω πως τέτοιες ευκαιρίες δεν πρέπει να χάνονται…
(Μαρία Μαρτιμιαννάκη)
Το ταξίδι μας στην Πορτογαλία ήταν υπέροχο.Η θέα από το αεροπλάνο ήταν μαγευτική καθώς περάσαμε πάνω από την Βόρεια Αφρική και την Ισπανία. Όλα τα παιδιά ήταν πολύ φιλόξενα και φιλικά απέναντι μας.Αυτο που μου αρεσε περισσότερο ήταν η φιλοξενία της οικογένειας και γενικότερα το κλίμα στο σπίτι. Όλοι ήταν τόσο ανοιχτοί και ζεστοί μαζι μου που με έκαναν να νιώσω σαν να βρίσκομαι σπίτι μου. Το χειρότερο πράγμα στο ταξίδι ήταν το ασιατικό φαγητό που φάγαμε , ή μάλλον , που δεν φάγαμε γιατί ήταν όλα χαλια. Κατά τ’άλλα ήταν μια αξέχαστη και μοναδική εμπειρία. Θα το ξανάκανα ευχαρίστως.
( Αλέξανδρος  Φελεσάκης)

Μπαγιαρτάκη Καλλιόπη-Μυλωνάκη Σοφία

Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία