Παρασκευή, 28 Ιανουαρίου, 2022

Τι εννοούμε και τι εννοούν;

Hρθε, λοιπόν, στην Κρήτη ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης κ. Τσίπρας.
Και ξεκινώντας από τα Χανιά, μας είπε, μεταξύ άλλων και για τις «παπαριές» που μας είχαν σερβίρει σχετικά με τον εικαστικό σχεδιασμό, τις ανύπαρκτες μελέτες, την ανύπαρκτη χρηματοδότηση για τον Β.Ο.Α.Κ. Τον οποίο μάλιστα θα δημοπρατούσαν αυτό τον καιρό, δηλαδή φθινόπωρο του 2019!

• Χρησιμοποιώ σκόπιμα την λέξη «παπαριές» που φέρεται να είπε ο κ. Πολάκης στην πρώτη συνεδρίαση της προανακριτικής επιτροπής της Βουλής και άναψε λέει τα αίματα.

• Δεν ξέρω τι εννοεί ο κύριος βουλευτής Χανίων αλλά η υπογράφουσα εννοεί τον καρπό του δέντρου παπαριά. Το οποίο παράγει ένα φρούτο παρόμοιο με το αχλάδι και ανήκει στην ίδια οικογένεια με την παπάγια και το αγγούρι. Πρόκειται για δέντρο αειθαλές που παράγει καρπούς όλο το έτος, το οποίο προστατεύει τον καρπό του με πολλά τριχίδια. Το παπάρια είναι πολύ ευαίσθητα σε πιέσεις. Μπορεί εύκολα να πρηστούν λόγω μεταβολών του περιβάλλοντος στη θερμοκρασία, το pH, και την υγρασία. Προτιμούν να αφεθούν σε ηρεμία και μετά από μια μικρή αύξηση θερμοκρασίας που προκαλείται από μικροερεθίσματα εκτοξεύονται τα σπόρια που μεταφέρονται στο άνθος με τον άνεμο (ανεμογκάστρι). Τέτοιους «καρπούς» σχεδίων μας ανακοίνωναν για τον Β.Ο.Α.Κ.

• Απαραίτητο επομένως το μικρό αυτό «μάθημα»… βοτανολογίας καθώς πλέον οι «παπαριές» έχουν, για ένα… ακατανόητο λόγο, συμπεριληφθεί στα λεγόμενα «γαλλικά» που ανταλλάσσονται μεταξύ πολιτικών και όχι μόνο. Επειδή η σημασία τους εξαρτάται πλέον από το τι εννοεί όποιος τα λέει και τι καταλαβαίνει όποιος τα ακούει. Το κακό είναι ότι πολλές από τις… ζούφιες εξαγγελίες των κυβερνήσεων για έργα που σχεδιάζονται προσιδιάζουν άριστα στον άχρηστο αυτό καρπό.

• Επίσης ο κ. Τσίπρας ισχυρίστηκε ότι έχουν εξασφαλίσει το έργο του Β.Ο.Α.Κ… ΧΩΡΙΣ ΔΙΟΔΙΑ! «Συνεπής» ο πρώην πρωθυπουργός!! Καθώς και εδώ και ένα χρόνο ο υπουργός του επί των υποδομών, αλήστου μνήμης κ. Σπίρτζης (που είπε «γρόθους» τους Κρητικούς που ζητούσαν Β.Ο.Α.Κ. από Κίσαμο μέχρι Σητεία) είχε επίσης πει, ότι θα το έκαναν χωρίς διόδια. Και γιατί να μην το πει; Αφού ήξεραν ότι θα χάσουν τις εκλογές. Και επομένως θα είχαν -έχουν- έτοιμα δήθεν επιχειρήματα αντιπολίτευσης. Το είχε άλλωστε «προφητεύσει»  (όπως βλέπουμε στο επίκαιρο και σήμερα σκίτσο του) και ο σκιτσογράφος μας Χρήστος Πετράκης. Αλλά και προχθές με ένα ανάλογο σκίτσο δείχνει το… μικρό καλάθι που κρατάμε μέχρι να ακούσουμε τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για το νέο Β.Ο.Α.Κ. αλλά και τις παρεμβάσεις σε όλο το οδικό δίκτυο.

• Ας ελπίσουμε ότι δεν θα είναι επίκαιρο και του χρόνου με κυβέρνηση Ν.Δ. αυτή τη φορά.

Βάλε «σύντεκνε»…

• Διότι ως γνωστόν Β.Ο.Α.Κ. αλλά και οδική ασφάλεια μας έχει “τάξει” και η κυβέρνηση της Ν.Δ. του Κρητικού πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη.

• Εχουμε και τρεις Χανιώτες βουλευτές της Ν.Δ. Και προχθές η βουλευτής κυρία Ντόρα Μπακογιάννη, σχολίασε τους ισχυρισμούς του κ. Τσίπρα στην Κρήτη σχετικά με τον Β.Ο.Α.Κ. σε γραπτή της δήλωση με την οποία επαναλάμβανε την προεκλογική δέσμευση του πρωθυπουργού για υλοποίηση του ΒΟΑΚ.
Και κατέληγε ότι «η Ν.Δ. γνωρίζει τις ιδιαιτερότητες της Κρήτης και θα προνοήσει για συγκεκριμένες διαδρομές που χρησιμοποιούνται από μόνιμους κατοίκους της περιοχής». Καταλαβαίνουμε ότι η κυρία Μπακογιάννη αφήνει να εννοηθεί ότι αναζητούν τρόπο να μην πληρώνουν διόδια οι ντόπιοι.

• Δεν είναι βέβαιο ότι αυτό είναι εφικτό. Επειδή, μεταξύ άλλων, δημιουργεί ανισότητες μεταχείρισης των πολιτών της ΕΕ που θα πληρώνουν διόδια σε ένα δρόμο που υπάγεται στο διευρωπαϊκό δίκτυο. Εξάλλου, σε όλη την Ελλάδα οι πολίτες πληρώνουν διόδια.

• Ομως, τα διόδια είναι το ζήτημα που θα επιδιώξουμε να λύσουμε πρώτα; Να πιαστούμε δηλαδή, στο “δόλωμα” ΣΥΡΙΖΑ και ψευτοδίλημμα «Β.Ο.Α.Κ. με ή χωρίς διόδια;» Βοηθά αυτό την δημόσια συζήτηση για το νέο Β.Ο.Α.Κ. ;

• Βάλε… «σύντεκνε να πιούμε μα οι αίγες θα βρεθούνε» λέμε στην Κρήτη.

• Μεταφορικά: Ανακοινώστε μας το δικό σας σχέδιο μελέτες, χρονοδιάγραμμα και τις πηγές χρηματοδότησης για το νέο Β.Ο.Α.Κ., αφενός.

• Αφετέρου τις ενέργειες και χρηματοδοτήσεις σας  για την οδική ασφάλεια στον υπάρχοντα Β.Ο.Α.Κ. και το επαρχιακό δίκτυο (που ιδιαίτερα στο νομό Χανίων είναι πεπαλαιωμένο και ασυντήρητο για χρόνια).

• Εκτιμούμε με βάση όσα οι τοπικοί φορείς ζητούν (και σε πρόσφατη επιστολή τους στον πρωθυπουργό), ότι προέχουν οι άμεσες παρεμβάσεις στον υπάρχοντα Β.Ο.Α.Κ. και το υπάρχον επικίνδυνο επαρχιακό δίκτυο. Και μετά θα κουβεντιάσουμε και για τα διόδια. Καθαρά λόγια θέλουμε να ακούσουμε.

• Εμείς, βασικά, εννοούμε ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ στο υπάρχον τμήμα Β.Ο.Α.Κ. του νομού και στο επαρχιακό του δίκτυο.

• Εννοείται ότι θα υπάρχει οδική ασφάλεια σε ένα νέο ΒΟΑΚ. Δεν γίνεται όμως να σκοτωνόμαστε περιμένοντας  4-5 χρόνια για να υλοποιηθεί ο νέος Β.Ο.Α.Κ. Ο υπάρχων Β.Ο.Α.Κ. στο τμήμα του νομού Χανίων είναι ο περισσότερο επικίνδυνος. Οπως καταγράφουν και οι ξενοδόχοι, το ΕΒΕΧ, το οικονομικό επιμελητήριο και άλλοι φορείς χρειάζονται ΑΜΕΣΑ παρεμβάσεις. Αρχικά για να λειτουργεί ο φωτισμός όπου υπάρχει αλλά και να τοποθετηθεί νέος όπου δεν υπάρχει. Γράφουν αναλυτικά για την επικινδυνότητα του ασφαλτοτάπητα (και στο επαρχιακό δίκτυο), για τα μπάζα, για τις διαγραμμίσεις που δεν ανανεώνονται, τα ανύπαρκτα ανακλαστικά στις λωρίδες και για την ανάγκη δημιουργίας κυκλικών κόμβων. Οπως π.χ. στη Σούδα.

• Η Περιφέρεια Κρήτης ήδη μιλά για επικείμενες παρεμβάσεις σε 452 σημεία του επαρχιακού οδικού Κρήτης εντός τους Φθινοπώρου, προϋπολογισμού 35 εκατ. ευρώ.

• Ομως, τα σημεία αυτά ποια είναι; Εχουν ήδη επιλεγεί; Με ποια κριτήρια προτεραιότητας; Στα Χανιά υπάρχουν μελέτες έτοιμες για παρεμβάσεις; Πόσες και πού; Κι αν δεν υπάρχουν, γιατί δεν χρηματοδοτήθηκαν; Ποιος ευθύνεται γι αυτό;

• Η Κρήτη γενικά αλλά και ο νομός Χανίων ιδιαίτερα λόγω του ειδικού “μοντέλου” της Ηρακλειοκεντρικής περιφέρειας Κρήτης, αυτά ζητούν. Αυτά εννοούν. Ισόρροπη ανάπτυξη. Σ’ αυτήν τα Χανιά είναι ελλειμματικά.

• Σε αυτά  τα συγκεκριμένα θέματα αναμένουμε απαντήσεις εδώ στα Χανιά. Από τον υπουργό υποδομών και τους Χανιώτες βουλευτές της Ν.Δ.

• Αυτά εννοούμε όταν μιλάμε για νέο Β.Ο.Α.Κ. και οδική ασφάλεια παντού. Φυσικά χρειάζεται και η οδική συμπεριφορά μας. Αλλά πρωτίστως χρειάζεται το αυτονόητο: Ασφαλείς δρόμοι.

• Η κυβέρνηση και οι βουλευτές μας, θα δώσουν απαντήσεις -λύσεις σ’ αυτά;

• Καθαρά λόγια για όλα περιμένουμε:

Τι εννοούν και πώς και…

"…πότε θα το πράξουν;"
“…πότε θα το πράξουν;”

1 Comment

  1. καλησπερα, μιας και μιλαμε για Βοακ, θα ηθελα να σας επισημανω ενα σημειο στην εθνικη που αποτελει μεγαλη παγιδα και κινδυνο, προπαντως για τους δικυκλιστες. ερχοντας απο Σουδα (δυτικα) μολις φτανουμε την εξοδο για Μουρνιες , ακριβως στη μεσα του οδοστρωματος υπαρχουν 5-6 λακκουβες σκαμπανεβασματα που αναγκαζουν τα μηχανακια η να τα καβαλικεψεις και να εκτοξευτης η να πας αριστερα οπου σε προσπερνουν με 150 χιλ/ωρα η να πας δεξια οπου ανεβαινει το ρευμα απο Μουρνιες με κινδυνο να πεσεις απανω στα αλλα αυτοκινητα , δηλαδη παγιδα θανατου ακρη ως ακρη… καποια στιγμη ας σοβαρευτουμε σε αυτο το τοπο. Ευχαριστω

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Σχόλια

Συνεργασίες

Διαδρομές

Podcasts

Επιστολές

Χρήσιμα