Πέμπτη, 19 Μαΐου, 2022

Θετικά και αρνητικά των βιντεοπαιχνιδιών

Έρευνα της Αμερικανικής Μ.Κ.Ο. Anti-Defamation League (ADL) που διενεργήθηκε το διάστημα μεταξύ Απριλίου και Μαΐου του 2019 μελετά την επιρροή που έχει στους παίκτες η κοινωνική αλληλεπίδραση μέσα από διαδικτυακά βιντεοπαιχνίδια (online multiplayer games).


Το 88% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι ωφελήθηκε σε κάποιο βαθμό παίζοντας τα συγκεκριμένα βιντεοπαιχνίδια, με το 51% να δηλώνει μάλιστα ότι έκανε φίλους μέσα από αυτά.
Τα βιντεοπαιχνίδια με την πιο θετική κοινωνική επίδραση βάσει των απαντήσεων των παικτών είναι το World of Warcraft και το Minecraft , ενώ το League of Legends (γνωστό και ως LOL) βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις, με μόνο το 37% των παικτών να δηλώνει ότι ωφελήθηκε από αυτό.

ΤΑ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ
Το 74% των παικτών αναφέρει ότι έχει υπάρξει θύμα κάποιας μορφής παρενόχλησης μέσα από διαδικτυακά βιντεοπαιχνίδια, με το 65% να δηλώνει συγκεκριμένα πως έχει υποστεί σοβαρή παρενόχληση, ενώ το 35% αναφέρει ότι δέχθηκε σεξουαλική παρενόχληση .
Τις περισσότερες αρνητικές αναφορές συγκέντρωσε το Dota 2 με 79% αρνητικές αναφορές, το Counterstrike: Global Offensive (75%), το Overwatch (75%), το Player Unknown’s Battlegrounds (75%) και το League of Legends το οποίο συγκεντρώνει και αυτό αναφορές για παρενόχληση από το 75% των συμμετεχόντων στην εν λόγω έρευνα. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα περισσότερα από τα συγκεκριμένα βιντεοπαιχνίδια είναι ιδιαίτερα δημοφιλή και στην Ελλάδα.
Όσον αφορά τις επιδράσεις που μπορεί να έχει η παρενόχληση στην ψυχολογία του παίκτη, η έρευνα τονίζει ότι οι επιπτώσεις ξεφεύγουν από τα στενά όρια της εικονικής πραγματικότητας και του διαδικτυακού gaming, καθώς επηρεάζουν μέχρι και την εικόνα που έχει ο παίκτης για την κοινωνία γενικότερα αλλά ακόμα και για τον ίδιο του τον εαυτό. Συγκεκριμένα, το 10% των παικτών που υπέστησαν παρενόχληση δήλωσαν ότι το γεγονός αυτό τους οδήγησε σε καταθλιπτικές σκέψεις ή ακόμα και σε αυτοκτονικό ιδεασμό, ενώ το 15% των θυμάτων παρενόχλησης απαντά πως νιώθει περισσότερη μοναξιά και απομόνωση (βλ. γράφημα).
Η έρευνα κλείνει με προτάσεις προς τις αρχές, τις οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών καθώς και την παγκόσμια βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών για να καταπολεμηθεί το συγκεκριμένο φαινόμενο.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

“Άφαντο” το κρητικό μέλι από τα ξενοδοχεία

Εκτός των ξενοδοχείων παραμένει το τοπικό μέλι, ένα θέμα που απασχολεί έντονα τους μελισσοκόμους. Είναι χαρακτηριστικό πως οι ποσότητες που διακινούνται στην τουριστική ζώνη...

Ορατότης… μηδέν εξαιτίας της ομίχλης στα Χανιά! (φωτ. & video)

Πυκνή ομίχλη έχει καλύψει το πρωί της Τετάρτης τα Χανιά με αποτέλεσμα η ορατότητα να είναι σημαντικά περιορισμένη όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες. Αυτή είναι...

Βιολογικές φράουλες στα Χανιά

Mια θέση στις προτιμήσεις και στο τραπέζι του καταναλωτή διεκδικεί η xανιώτικη υπαίθρια βιολογική φράουλα που παρά τις δυσκολίες συνεχίζει να παράγεται τα τελευταία...

1978: Απατεώνας συνελήφθη στα Χανιά – Εμφανιζόταν σαν γαμπρός

44 χρόνια πριν και στα Χανιά είχε προκαλέσει “σούσουρο” η σύλληψη ενός άντρα ο οποίος παρουσιαζόταν ως… γαμπρός αν και έγγαμος με παιδιά! Αναφέρει το...

“Στοπ” σε προκαταλήψεις και ανισότητες από μαθητές στο 2ο Γενικό Λύκειο Χανίων

Την αγκάλιασαν με τη συμπεριφορά τους, τη στήριξαν με τη φιλία τους, την έκαναν μέλος της τάξης τους. Το παράδειγμα των μαθητών του Α3...

Πόσο… ισόβια είναι τα ισόβια;

Όταν ακούμε για «ποινή ισόβιας κάθειρξης» θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι πρόκειται επί της ουσίας για ποινή κάθειρξης 16 ετών που είναι και η...

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Σχόλια

Συνεργασίες

Διαδρομές

Podcasts

Επιστολές

Χρήσιμα