Σάββατο, 20 Ιουλίου, 2024

Συνήθειες κερδοφόρες για μαθητές Λυκείου

Σήμερα οι ανάγκες πολλών μαθητών Λυκείων συνοψίζονται σε μια πρόταση «Θέλω περισσότερο χρόνο».

Έχουν δίκιο; Ναι υπό τον όρο ότι χρειάζονται διορθωτικές κινήσεις στον χώρο της μελέτης τους και στις στρατηγικές τους που θα τους βοηθήσουν να κατακτήσουν την επιτυχία…
Απλές, φθηνές αλλαγές στην καθημερινότητα φέρνουν μαθησιακά, ψυχολογικά και συναισθηματικά κέρδη για κάθε υποψήφιο.
Στο σημείωμα παραθέτω αποσπάσματα από το βιβλίο μου ΜΕΛΕΤΩ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ που πιστεύω ότι θα χαρίσουν ώρες την εβδομάδα στους φιλόδοξους μαθητές Λυκείου..

1. Ένα παραδοσιακό ξυπνητήρι
Όσοι μαθητές χρειάζονται ξυπνητήρι η πιο σοφή επιλογή είναι να έχουν ένα παραδοσιακό. Με ό,τι ήχο επιθυμούν. Τοποθετημένο στο πιο ψηλό ράφι.
Έφηβοι μου έλεγαν ότι ένας λόγος που έχουν το τηλέφωνο τους δίπλα στο μαξιλάρι τους είναι η χρήση του ως ξυπνητηριού.
Στη συζήτηση μας φάνηκε ότι ένα τηλέφωνο (ή ένα tablet) στο χώρο μελέτης είναι ίσως η πιο αντιπαραγωγική κίνηση. Ο λόγος;
Η παρουσία του ισοδυναμεί με χίλιους πειρασμούς. Είναι πηγή περισπασμών για να μας διακόπτει με φώς και ήχους.
Για να θυμίζει την ύπαρξη μαγικών κόσμων.
Ένα πραγματικό ξυπνητήρι έχει πρόσθετα οφέλη:
Η τοποθέτηση του μακριά από το κρεβάτι ή το γραφείο σημαίνει ότι πρέπει να σηκωθείτε για να το πάρετε.
Κάποια δεν έχουν διακόπτη κουμπί αναβολής, είναι πιο δυνατά και “πιο ενοχλητικά”.
Κατάλληλα δηλαδή.
Επίσης, χρησιμοποιείται για υπενθύμιση του διαλείμματος ή της αναχώρησής μας. Είναι φθηνό κι είναι ανεξάρτητο από το ηλεκτρικό ρεύμα.
Τέλος, βοηθάει σε μικρή απεξάρτηση από το κινητό.

2. Το αναλογικό ρολόι
Ένα αναλογικό ρολόι τοίχου, στο αγαπημένο σας χρώμα, προσφέρει ένα μοναδικό συνδυασμό χώρο-χρονικής αντίληψης. Ιδανική τοποθεσία πάνω δεξιά από το γραφείο σας.
Το ίδιο ισχύει με μια μικρή κλεψύδρα διάρκειας 30 λεπτών!

3. Ένα γυάλινο μπουκάλι νερό
Υγεία και παραγωγικότητα βελτιώνονται αν στο γραφείο σας έχετε ένα μπουκάλι νερό. Γυάλινο παρακαλώ!
Δεν γνωρίζαμε τα οφέλη της συνεχούς ενυδάτωσης, μέχρι την εφαρμογή της στα Κέντρα μας της Αγγλικής Γλώσσας.
Ο γιατρός σας ή η διατροφολόγος σας θα σας απαριθμήσει τα οφέλη της ενυδάτωσης.
Πώς ένα μπουκάλι νερό μας κάνει παραγωγικούς;
Κερδίζουμε χρόνο από την απουσία δρομολογίων στην κουζίνα, επιπλέον, μας υπενθυμίζει να πίνουμε νερό πριν διψάσουμε.
Τέλος, μετράει την ενυδάτωση μας!

4. Το αποθετήριο μας
Όλοι χάνουμε χρόνο ψάχνοντας κλειδιά, το πορτοφόλι, τα γυαλιά, το τηλέφωνο κ.α. Κι όταν υπάρχει χρόνος ο πανικός μας είναι διαχειρίσιμος.
«Σε περίπτωση σεισμού τι κάνετε; Ψάχνετε ή φεύγετε όπως είστε;».
Αυτή την ερώτηση έκανα προχθές σε έφηβους.
Η λύση είναι απλή και δεν μας επιβαρύνει γνωστικά σε έκτακτες καταστάσεις.
Ένα ξεχωριστό ορατό σημείο, κοντά στην εξώπορτα, που ονομάζω αποθετήριο είναι η θέση όλων των απαραίτητων -της σύγχρονης αγχωτικής ζωής μας. Απλά τα τοποθετούμε εκεί, μόλις επιστρέψουμε.
Το αποθετήριο είναι μια στρατηγική που μας εξοικονομεί πολύτιμο χρόνο. Επιπλέον μειώνει την πνευματική και φυσική μας ακαταστασία.

5. Τακτοποιώ συνεχώς
Είναι εύκολο; Όχι. Επειδή απαιτεί να έχουμε πάρει μια 2πλή απόφαση. Κατ’ αρχήν τι να πετάξουμε/κρατήσουμε κι αφετέρου πού θα φυλάξουμε όσα κρατήσουμε. Ας δούμε τα οφέλη ενός τακτοποιημένου εφηβικού δωματίου…
JΗ τάξη στον χώρο μας προδιαθέτει θετικά σε μόνιμη βάση.
JΗ τάξη στον χώρο ευνοεί την ταξινόμηση βιβλίων, σημειώσεων, σχεδίων.
JΗ μάθηση γίνεται πιο αποτελεσματική επειδή δεν υπάρχουν άσχετα αντικείμενα που μας αποσπούν.
JΕιδικά για την επιφάνεια του γραφείου μελέτης όσα λιγότερα αντικείμενα είναι στο οπτικό μας πεδίο τόσο καλύτερα.
JΚάθε άτομο που έρχεται στο χώρο προδιατίθεται θετικά. Έτσι δεν ακούμε αρνητικά ή επιτιμητικά σχόλια που αφορούν τον χώρο μας.
Κι αν φαίνεται το σιγύρισμα Ηράκλειος άθλος, ακολουθείστε την απλή συνταγή. Πρώτα πετάμε και μετά οργανώνουμε ότι έχει απομείνει.
Τι πετάμε; Ό,τι δεν έχει μεγάλη(!) συναισθηματική αξία και ό,τι δεν έχουμε χρησιμοποιήσει για μερικούς μήνες…
Αν δυσκολεύσετε να αποχωριστείτε κάτι κρατήσετε το και αναρωτηθείτε αν το συγκεκριμένο σας προσφέρει κάποια ικανοποίηση.

Συμπερασματικά
-Ακολουθείστε την προτροπή του Χείλωνα (600-520 πχ) ΟΡΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ η οποία ερμηνεύεται
«Δες το σκοπό της κάθε πράξης και υπολόγισε τις συνέπειες ή να είσαι προνοητικός».
-Η μάθηση διευκολύνεται αν το σώμα και το πνεύμα σας ισορροπούν ανάμεσα σε εγρήγορση και χαλάρωση.
-Μετρήσετε το όφελός σας, σε ώρες, μετά την υιοθέτηση των προτάσεων του σημειώματος.

Η σωστή διαχείριση του χρόνου σας βοηθά στην κατάκτηση
των στόχων σας.

 

Από το βιβλίο μου ΜΕΛΕΤΩ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ

23. Τι μου φταίει και δεν αποδίδω;
Α Είμαι συχνά αφηρημένος…
Κάποια από τα αίτια της αφηρημάδας μας είναι φανερά, άλλα είναι παιχνίδια του μυαλού μας.
-Η έλλειψη προγραμματισμού και εστίασης στις μετακινήσεις μας.
-Η τάση να εμφανιζόμαστε πολύ-λειτουργικοί, δηλαδή να κάνουμε πολλά πράγματα ταυτόχρονα, ενώ η χωρητικότητα της μνήμης εργασίας μας είναι περιορισμένη.
-Ο συνεχής βομβαρδισμός μας με ήχους, μουσική και εικόνες από τις έξυπνες συσκευές.

Λύση
Να προγραμματίζουμε τη μελέτη μας με λίστα ελέγχου όπως κάνουν οι πιλότοι ώστε να μην βασίζονται στη μνήμη τους μελλοντικών πράξεων…

*Πτυχ. Ψυχολογίας-Ανάπτυξης Παιδιού, Master Εκπαίδευσης στη Διά Βίου Μάθηση. Επικοινωνία polygnosi@otenet.gr
Τα βιβλία του ‘Μαθαίνω εύκολα΄ ‘Θυμάμαι εύκολα’ ‘Μελετώ αποτελεσματικά’ διατίθενται από τα βιβλιοπωλεία Libraire και ΚΥΒΟΣ.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα