Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024

Στήριξη εναλλακτικού σχολικού περιβάλλοντος

Έκλεισε με επιτυχία το τρίτο κατά σειρά πρόγραμμα Erasmus+ Βασικής Δράσης 1 του Γυμνασίου Κολυμβαρίου, το οποίο περιελάμβανε μετακινήσεις εκπαιδευτικών για επιμόρφωση σε χώρες της Ευρώπης, δηλώνοντας, με αυτόν τον τρόπο, την επιτυχημένη πορεία του σχολείου στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών προγραμμάτων από το 2015.
Η υλοποίηση εγκεκριμένων προγραμμάτων Erasmus+ αποτελεί εκπαιδευτικό έργο και δραστηριότητα που εμπλουτίζει την εκπαιδευτική πράξη.

Το Γυμνάσιο Κολυμβαρίου, υιοθετώντας μια ολιστική προσέγγιση για τον καθορισμό ιεραρχημένων στόχων, με επίκεντρο τις πολύπλευρες ανάγκες ενός σχολείου της Ελληνικής περιφέρειας και με γνώμονα την αποτελεσματική εκπαίδευση ως προς την υποδομή, το περιβάλλον, το περιεχόμενο μάθησης, τις παιδαγωγικές διαδικασίες, τις κοινωνικο-συναισθηματικές δεξιότητες κι ως προς την ενίσχυση της εξωστρέφειας, υλοποίησε τέσσερις δραστηριότητες κατάρτισης στις πόλεις Γιοένσου και Ελσίνκι της Φινλανδίας, στη Φλωρεντία της Ιταλίας και στο νησί Γουαδελούπη των υπερπόντιων διαμερισμάτων της Γαλλίας στην Καραϊβική θάλασσα. Ως δικαιούχος του προγράμματος, έχει αναλάβει τη δέσμευση να καταστήσει τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα του χρηματοδοτούμενου σχεδίου ανοικτά στο κοινό. Ειδικότερα:
Φεβρουάριος 2020: σεμινάριο κατάρτισης με τίτλο «New Learning Environments» στην πόλη Γιοένσου της Φινλανδίας, σε συνεργασία με τον φορέα Edukarjala. Το περιεχόμενό του αφορούσε τη δημιουργία νέων μαθησιακών περιβαλλόντων σύμφωνα με το παράδειγμα των σύγχρονων εγκαταστάσεων των άρτια εξοπλισμένων σχολείων Joensuun Yhteinskoulun Lukio και Lyseon Peruskoulu. Αποκτήθηκαν ιδέες και βελτιώθηκαν δεξιότητες σχετικά με τον σχεδιασμό του σχολείου έτσι ώστε να είναι ένα ευχάριστος χώρος για εκπαιδευτικούς και μαθητές/-τριες, καθώς και με την καλλιέργεια αισθητικής χώρων, τη σωστή διακόσμηση, την υγιεινή και τον φωτισμό των σχολικών εγκαταστάσεων.

Οκτώβριος 2021: Έπειτα από μία μακρά παύση των κινητικοτήτων λόγω των περιορισμών που επέβαλε η πανδημία COVID-19, η επόμενη κινητικότητα πραγματοποιήθηκε στο Ελσίνκι της Φινλανδίας, από τον οργανωτικό φορέα Europass Teacher Academy. Το περιεχόμενο εργασίας του σεμιναρίου «Introduction to the Finnish Education Model» αφορούσε την παρουσίαση του Φινλανδικού εκπαιδευτικού συστήματος και τη συγκριτική αξιολόγησή του με τα συστήματα των ευρωπαϊκών χωρών των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν. Στα μαθησιακά αποτελέσματα συγκαταλέγονται η δομή, η στοχοθεσία και η βασική φιλοσοφία του Φινλανδικού εκπαιδευτικού συστήματος, η θέση των εκπαιδευτικών μέσα σε αυτό και η δυνατότητα να αυτενεργήσουν, η βελτίωση της λειτουργίας του σχολείου και της διδασκαλίας μέσω της διαθεματικότητας, της παιδαγωγικής διαφοροποίησης, της ενσωμάτωσης στοιχείων σύγχρονης ζωής και της χειραφέτησης του μαθητικού δυναμικού, τα σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία και η ψηφιακή μαθητεία και, τέλος, η τεχνογνωσία της ευέλικτης διοίκησης μιας σχολικής μονάδας.

Οκτώβριος 2021: Παράλληλα με την παραπάνω μετακίνηση, υλοποιήθηκε δραστηριότητα στη Φλωρεντία της Ιταλίας, επίσης από τον φορέα Europass Teacher Academy. Το περιεχόμενο του σεμιναρίου με τίτλο «Soft skills for strong teachers» αφορούσε την καλλιέργεια των ήπιων δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών για την επιτυχή προσαρμογή στις απαιτήσεις του επαγγέλματος και στις εξελίξεις της εποχής. Οι ήπιες δεξιότητες σχετίζονται με τον τρόπο που αλληλεπιδρούμε με τους συναδέλφους και τους/τις μαθητές/τριές μας και με το ομαδικό πνεύμα, με τις επικοινωνιακές δεξιότητες, τη δυνατότητα εκπροσώπησης και με τις ικανότητες διαπραγμάτευσης, με την ευελιξία, τις ικανότητες διαχείρισης αλλαγών και ανάληψης ρίσκου, με την πρωτοβουλία και την εξωστρέφεια, με την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και τη διαχείριση χρόνου. Εξίσου σημαντικές ήπιες δεξιότητες αποτελούν στοιχεία της προσωπικότητας όπως η ευγένεια, η ακεραιότητα, η αισιοδοξία, η αυτοπεποίθηση, η υπευθυνότητα, η ισχυρή εργασιακή ηθική, η διαχείριση του στρες και η εξισορρόπηση εργασίας και προσωπικής ζωής.
Νοέμβριος 2021: Ο κύκλος των κινητικοτήτων του προγράμματος έκλεισε με την παρακολούθηση του σεμιναρίου με τίτλο «A classroom with a door to the world» στην πόλη Σαντ Ανν του νησιού της Γουαδελούπης, στα υπερπόντια διαμερίσματα της Γαλλίας στην Καραϊβική Θάλασσα, από τον φορέα Kaunas Biennial. Το σεμινάριο αφορούσε τη διερεύνηση ποικίλων μεθόδων κι εργαλείων διεθνοποίησης ενός σχολείου με τάξεις ανοικτές στον κόσμο, μέσα από τις δυνατότητες που πρoσφέρουν τα ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus+ και ηλεκτρονικής αδελφοποίησης eTwinning, με απώτερο στόχο την ενίσχυση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Η διεθνής εμπειρική έρευνα καταδεικνύει ότι η συμμετοχή σε προγράμματα Erasmus+ προάγει τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητες όσων συμμετέχουν σε αυτά, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με νέες κουλτούρες και πολιτισμούς. Ωφελεί ποικιλοτρόπως τα άτομα, τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, τους οργανισμούς και την κοινωνία στο σύνολο της. Οι εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Κολυμβαρίου επεσήμαναν την ικανότητα σύνδεσης των θεωρητικών γνώσεων που απέκτησαν με τις καθημερινές πρακτικές τους στο σχολείο και την συνεπακόλουθη ενίσχυση της ικανότητάς τους να ενσωματώνουν νέα στοιχεία στη διδασκαλία τους, Υποστήριξαν ότι η συμμετοχή τους στο παρόν ευρωπαϊκό πρόγραμμα ενίσχυσε τον επαγγελματισμό τους και την εμπλοκή τους σε διαδικασίες δια βίου μάθησης. Ιδιαίτερα σημαντική ήταν και η δήλωσή τους ότι οι δραστηριότητες αποτέλεσαν την πιο συστηματική επιμόρφωση στην οποία συμμετείχαν τα τελευταία χρόνια.
Αναγνωρίζοντας τα πολυεπίπεδα οφέλη του Erasmus+, παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτισμικά, το Γυμνάσιο Κολυμβαρίου συνεχίζει να εκτιμά ότι η προστιθέμενη αξία στη διδασκαλία και τη μάθηση κι ο εκσυγχρονισμός του εργασιακού περιβάλλοντος επέρχονται, μεταξύ άλλων, και με τη δημιουργία εναλλακτικών πρωτοποριακών διευρωπαϊκών δράσεων. Προωθώντας τα αποτελέσματα του προγράμματος «Στήριξη εναλλακτικού σχολικού περιβάλλοντος για ποιοτική εκπαίδευση», το σχολείο μας προσδοκά να διαδώσει την εμπειρία του προς όφελος της ευρύτερης κοινότητας μέσα από την ιστοσελίδα https://erasmusgymkolymvariou.weebly.com/, θεωρώντας, κατ’αυτόν τον τρόπο, ότι μπορεί να λειτουργήσει ως πρεσβευτής των αξιών της δια βίου μάθησης και της ανταλλαγής γνώσεων κι εμπειριών.

Οι εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Κολυμβαρίου
Μαρία Μανουσάκη (ΠΕ02-Φιλόλογος)
Ειρήνη Αθητάκη (ΠΕ03-Μαθηματικός)
Μαρία Παπαδάκη (ΠΕ06-Αγγλικής, Συντονίστρια ΒΔ1 Erasmus+)


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα