Τετάρτη, 1 Δεκεμβρίου, 2021

Σχεδιάζοντας την αυτόνομη οδήγηση του αύριο

Με την ιδέα των απολύτως αυτόνομων οχημάτων έχουμε αρχίσει να εξοικειωνόμαστε σταδιακά, καθώς ήδη πληθώρα αυτοματισμών είναι εγκατεστημένη στα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους μας. Στο Πολυτεχνείο Κρήτης όμως, υπάρχουν ερευνητές που σκέφτονται ακόμα παραπέρα και σχεδιάζουν δρόμους αυτόνομης οδήγησης χωρίς λωρίδες κυκλοφορίας!

 

ο καθηγητής του Πολυτεχνείου Κρήτης Μάρκος Παπαγεωργίου
ο καθηγητής του Πολυτεχνείου Κρήτης Μάρκος Παπαγεωργίου

O λόγος για τον καθηγητή της Σχολής Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης Μάρκο Παπαγεωργίου, η πρόταση του οποίου είναι μία από τις 222 που θα χρηματοδοτηθούν σε όλη την Ευρώπη από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Έρευνας (ERC).
Πρόκειται για την πρόταση “TrafficFluid” , την ιδέα για τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος κυκλοφορίας αυτόνομων οχημάτων χωρίς λωρίδες κυκλοφορίας.
Όπως εξηγεί στα “Χανιώτικα νέα” ο καθηγητής Παπαγεωργίου, «είναι μια πρόταση για το μέλλον, που θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε βάθος 10 ή 20 ετών. Η γενική ιδέα είναι ότι μπορεί κανείς να επινοήσει, να μηχανευτεί μια ροή κυκλοφορίας οχημάτων που καθορίζουμε εμείς τι χαρακτηριστικά έχει».
Επιχειρώντας να αποδώσει με όσο πιο απλό τρόπο την ιδέα του, ο κ. Παπαγεωργίου μας έφερε το παράδειγμα της ροής του νερού. «Φανταστείτε το νερό που τρέχει. Εκεί έχουμε πίεση από πίσω. Τα πίσω μόρια δηλαδή σπρώχνουν τα μπροστά. Όσο αυξάνεται η πίεση από πίσω, αυξάνεται και η ροή. Στα αυτοκίνητα σήμερα, αυτό δεν ισχύει. Τη ροή την καθορίζουν τα μπροστινά οχήματα και όχι τα πίσω. Η καινοτομία στην δική μας πρόταση είναι ότι όταν τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους, θα μπορούν να “σπρώχνουν” τα μπροστά. Για να το πω πιο απλοϊκά, θα λέει το ένα στο άλλο… πήγαινε πιο γρήγορα, άνοιξε να περάσω, είμαι επιβατικό ενώ εσύ είσαι φορτηγό».
Το εντυπωσιακό αυτό μέλλον της αυτοκίνησης που περιγράφει στα “Χ.ν.” ο κ. Παπαγεωργίου, θα αλλάξει ριζικά τους χρόνους αλλά και την ασφάλεια των μετακινήσεών μας. Άλλωστε η αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας είναι από τους βασικότερους λόγους ατυχήματος σε αυτοκινητόδρομους, ενώ και για τα σημερινά ημιαυτόνομα οχήματα, είναι επίσης δύσκολο εγχείρημα να τα βάλεις ν’ αλλάξουν λωρίδες.
Μπορεί το μέλλον αυτό να ακούγεται μακρινό, όμως όπως εξηγεί ο κ. Παπαγεωργίου «οι αυτοκινητοβιομηχανίες εργάζονται πυρετωδώς για αυτό το μέλλον και ο ανταγωνισμός μεταξύ τους είναι πολύ μεγάλος. Σήμερα άλλωστε έχουμε αυτοκίνητα με αισθητήρες που “κοιτάζουν” παντού, αυτοκίνητα που διατηρούν τη θέση τους σε μια λωρίδα και τηρούν απόσταση από το μπροστινό όχημα».
Ο ίδιος βέβαια εξηγεί ότι όπως κάθε τεχνολογία, έτσι και αυτή θα χρειάζεται τον στοιχειώδη εκσυγχρονισμό υποδομών, ενώ σε ερώτημά μας για το αν υπάρχει δίαυλος επικοινωνίας της επιστημονικής κοινότητες με την Πολιτεία για την κατασκευή σύγχρονων δρόμων, η απάντηση είναι απογοητευτική. «Έχουμε επαφές με την Αττική οδό για παράδειγμα, αλλά στο ζήτημα της κατασκευής ενός νέου αυτοκινητόδρομου στην Κρήτη που με ρωτάτε, δεν έχουμε ερωτηθεί».
Η διάρκεια του έργου είναι 5 έτη και ο προϋπολογισμό του 2.495.500 €. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή είναι η δεύτερη φορά που το ERC χρηματοδοτεί έργο του Καθ. Παπαγεωργίου.

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Σχόλια

Συνεργασίες

Διαδρομές

Podcasts

Επιστολές

Χρήσιμα