Δευτέρα, 29 Απριλίου, 2024

Προτίμηση σε παραδοσιακά προϊόντα

» Κίνητρο για να ξανάρθουν οι απευθείας πτήσεις από τις χώρες τους στα Χανιά
» Συμπεράσματα έρευνας για λογαριασμό του Ε.Β.Ε.Χ.

Πρώτα στις αγοραστικές προτιμήσεις των τουριστών της Παλαιόχωρας βρίσκονται τα παραδοσιακά προϊόντα με το 81,4% να απαντά ότι έχει αγοράσει ή σκοπεύει να αγοράσει κάποιο τοπικό παραδοσιακό προϊόν. Παράλληλα, το 43,3% δήλωσε ότι η ύπαρξη απευθείας πτήσεων από τη χώρα του προς τα Χανιά θα ήταν ένα ισχυρό κίνητρο για να επισκεφθεί ξανά την Παλαιόχωρα, ενώ το 36,9% ανέφερε ότι θα έβλεπε θετικά να έρθει κατά τους χειμερινούς μήνες, αν εξασφαλίζονταν δράσεις εναλλακτικού τουρισμού.

Τα παραπάνω αναδείχθηκαν, μεταξύ άλλων, σε έρευνα με θέμα τον τουρισμό και το εμπόριο στην Παλαιόχωρα που διεξήγαγε το δίμηνο Αύγουστος – Σεπτέμβριος 2013 η εταιρεία “Sentiment Analysis” για λογαριασμό του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Χανίων.
ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τις χώρες προέλευσης των ξένων επισκεπτών της Παλαιόχωρας πρώτοι έρχονται οι Βρετανοί (18,7%) και ακολουθούν οι Νορβηγοί (16,1%), οι Γερμανοί (14,3%), οι Ιταλοί (11,7%), οι Αυστριακοί (11,3%), οι Σουηδοί (6,5%), οι Γάλλοι (6,1%), οι Πολωνοί (5,4%) κ.ά.
Η πλειονότητα των επισκεπτών είναι από 45 ετών και άνω (61,7%), είναι έγγαμοι (69,4%) και έχουν υψηλό μορφωτικό επίπεδο με το 69,9% να δηλώνει απόφοιτος Πανεπιστημίου.
Επίσης, ένα αξιοσημείωτο ποσοστό (14,8%) απάντησε ότι έχει εισόδημα από 70.000 ευρώ και άνω, ενώ μόλις το 7,4% ανέφερε ότι έχει εισόδημα έως 15.000 ευρώ. Πάντως θα πρέπει να σημειωθεί ότι στη συγκεκριμένη ερώτηση το 33,5% του δείγματος απέφυγε να απαντήσει.
ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΟ ΠΡΟΦΙΛ
Σχετικά με το ταξιδιωτικό προφίλ των επισκεπτών το 77,8% δήλωσε ότι κατέφτασαν στην Κρήτη μέσω του αεροδρομίου Χανίων, ενώ το 17,8% ήρθε μέσω του αεροδρομίου Ηρακλείου και μόλις το 4,4% έφτασε στην Κρήτη ακτοπλοϊκώς είτε από τη Σούδα (2,2%) είτε από το λιμάνι του Ηρακλείου (2,2%). Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι το 77,5% όσων ήρθαν αεροπορικώς στα Χανιά κατέφθασε με κάποια απευθείας πτήση από τη χώρα του, ενώ το 10,8% μέσω ανταπόκρισης.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η ερώτηση από που πληροφορήθηκαν για την Παλαιόχωρα με το μεγαλύτερο ποσοστό (46,8%) να απαντά από «φίλους ή συγγενείς», το 26,4% μέσω Διαδικτύου, το 9,6% από κάποιο ταξιδιωτικό πρακτορείο και το 7,7% από εφημερίδες ή περιοδικά.
Σε ό,τι αφορά την οργάνωση του ταξιδιού η πλειονότητα (70,4%) ανέφερε ότι προχώρησε σε απευθείας κράτηση καταλύματος μέσω Διαδικτύου και ακολουθούν με 13% μέσω ταξιδιωτικού γραφείου  και  με 4,9% με απευθείας επικοινωνία με tour operator.
Οι περισσότεροι δε επισκέπτες, ποσοστό 76%, δήλωσαν ότι η παραμονή τους στην Παλαιόχωρα κράτησε πάνω από 5 ημέρες, ενώ 3 με 4 ημέρες απάντησε το 13,5%, μια απλή επίσκεψη το 6,1% και 2 ημέρες το 4,4%.
Σε ό,τι αφορά το μέσο μεταφοράς που χρησιμοποίησαν οι ερωτηθέντες για να φτάσουν στην Παλαιόχωρα το 37,4% απάντησε μέσω αυτοκινήτου που νοίκιασε, το 36,5% μέσω λεωφορείου, το 19,1% με ταξί και το 7% με κάποιο άλλο μέσο.
Την «αφοσίωσή» του στην Παλαιόχωρα δήλωσε επίσης το 53,3% του δείγματος καθώς απάντησε ότι έχει επισκεφθεί ξανά την Παλαιόχωρα κατά στο παρελθόν, ενώ το 46,7% ανέφερε ότι ήρθε για πρώτη φορά.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει ακόμα η επιλογή αεροπορικών εταιρειών από τους επισκέπτες προκειμένου να φτάσουν στην Κρήτη, με την “Ryanair” (εταιρεία χαμηλού κόστους) να καταλαμβάνει με σημαντική διαφορά την πρώτη θέση, ποσοστό 24,9%, και να ακολουθούν οι “Easy Jet” (9,4%), “Austrian Airlines” (9,4%), “Norwegian” (8,9%), η “Aegean Airlines” (6,6%), η “Condor” (6,6%) κ.ά.
ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν ακόμα τα στοιχεία σε ό,τι αφορά την οικονομική δυναμική και την αγοραστική συμπεριφορά των τουριστών καθώς οι ξένοι που συμμετείχαν στην έρευνα έδωσαν «ψήφο εμπιστοσύνης» στα τοπικά παραδοσιακά προϊόντα.
Συγκεκριμένα, απαντώντας στην ερώτηση ποια προϊόντα έχετε αγοράσει ή σκοπεύετε να αγοράσετε κατά τη διάρκεια της παραμονής σας στην Παλαιόχωρα το 81,4% ανέφερε τοπικά παραδοσιακά προϊόντα, το 44,9% σουβενίρ, το 39,6% είδη ένδυσης/υπόδησης, το 31,7% αξεσουάρ/τσάντες και το 31% εποχικά είδη.
Επίσης, η συντριπτική πλειονότητα των επισκεπτών (97%) δήλωσε «αρκετά – έως πολύ ικανοποιημένη» από τις τιμές των προϊόντων, ενώ σε ό,τι αφορά την ποιότητα των προϊόντων το 59% απάντησε αρκετά ικανοποιημένο και το 35,5% πολύ ικανοποιημένο.
Θετικές ήταν οι απαντήσεις και ως προς την ποικιλία των προϊόντων με το 53,4% να δηλώνει αρκετά ικανοποιημένο και το 36,8% πολύ ικανοποιημένο, ενώ σχετικά με την εξυπηρέτηση των πελατών και την παροχή αποδείξεων τα ποσοστά που συγκέντρωσαν οι απαντήσεις «αρκετά έως πολύ ικανοποιημένος» ήταν 94,2% και 92% αντίστοιχα.
Υψηλός ήταν και ο βαθμός ικανοποίησης από τα προσφερόμενα προϊόντα και τις υπηρεσίες σε σχέση με την τιμή τους. Ειδικότερα μόλις το 1% χαρακτήρισε ακριβά τα ρεστοράν και τις καφετέριες με την πλειονότητα να απαντά ότι βρίσκει «φυσιολογικές τις τιμές».
Αντίστοιχα στον τομέα της ένδυσης/υπόδησης το 76,8% απάντησε ότι οι τιμές είναι φυσιολογικές, το 15,5% ότι είναι φθηνά και το 7,7% ότι είναι ακριβά.
Σε ό,τι αφορά τα σουβενίρ οι περισσότεροι (87,1%) ανέφεραν ότι οι τιμές είναι φυσιολογικές και μόλις το 5,8% τις βρήκε «τσιμπημένες». Για τις μεταφορές τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν 71,7% και 7%, ενώ το 21,3% απάντησε ότι το κόστος μεταφοράς είναι «φθηνό».
Για τις υπηρεσίες στην παραλία το 80,2% δήλωσε ότι οι τιμές είναι φυσιολογικές και το 16,8% ότι είναι φθηνές και τέλος το 81,1% απάντησε ότι οι τιμές σε ό,τι αφορά τη διαμονή είναι φυσιολογικές, το 15% ότι είναι φθηνά και το 3,9% ακριβά.
Σχετικά με το ερώτημα πόσα ήταν τα χρήματα που δαπάνησαν κατά τη διάρκεια της παραμονής τους η πλειονότητα (16,1%) απάντησε έως 150 ευρώ, ενώ ακολουθούν εκείνοι που ξόδεψαν 1.000 ευρώ (11,3%) και 300 ευρώ (11,3%).
ΔΕΙΚΤΗΣ ΕΠΑΝΕΡΧΟΜΟΥ
Οι επισκέπτες ρωτήθηκαν επίσης κατά πόσο θεωρούν πιθανό να επισκεφθούν ξανά την Παλαιόχωρα τα επόμενα δύο έτη με σχεδόν τους μισούς (47,4%) να δηλώνουν ότι «σίγουρα θα επισκέπτονταν ξανά την Παλαιόχωρα» και το 35,7% «μάλλον ναι», ποσοστά που αποτυπώνουν τον υψηλό βαθμό ικανοποίησης των ερωτηθέντων από τις διακοπές τους.
Επίσης, στο ερώτημα τι θα σας έλκυε περισσότερο να επισκεφθείτε ξανά την Παλαιόχωρα αναδείχθηκε η σημασία ενίσχυσης των αεροπορικών συνδέσεων των Χανίων με το εξωτερικό καθώς το 43,3% απάντησε οι απευθείας πτήσεις από τη χώρα του προς τα Χανιά, το 34,4% τα φθηνά προϊόντα και υπηρεσίες, το 26,9% οι εναλλακτικές δράσεις και το 19,1% τα χάπενινγκς. Ιδιαίτερα ενδιαφέρον ήταν επίσης ότι ένα υψηλό ποσοστό (36,9%) έδειξε να είναι θετικό (απαντώντας «σίγουρα ναι» και «μάλλον ναι») στην προοπτική να επισκέπτονταν και τον χειμώνα την Παλαιόχωρα, αν εξασφαλίζονταν δράσεις εναλλακτικού τουρισμού, ενώ ως προς τις δράσεις που θα ενδιέφεραν περισσότερο αυτές είναι οι πεζοπορία με 55,1%, ποδηλασία με 35,3%, αγροτουρισμός και ιππασία με ίδιο ποσοστό 6,1%, καταδύσεις με 5,6%, σέρφινγκ με 4,8%, θρησκευτικός τουρισμός με 3,9% και αθλητικές δραστηριότητες με 2,8%.

Προβλήματα – ενστάσεις
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 62% των τουριστών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσε ότι δεν αντιμετώπισε κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα κατά τη διάρκεια των διακοπών του. Ωστόσο, οι ερωτηθέντες αναφέρθηκαν και σε κάποια αρνητικά στοιχεία που παρατήρησαν. Μεταξύ αυτών ήταν: το κυκλοφοριακό, η έντονη οδήγηση κατά τη διάρκεια της νύχτας, το πρόβλημα της στάθμευσης, η κακή πρόσβαση σε δημοφιλείς παραλίες, η ελλιπής σήμανση στους δρόμους, τα προβλήματα πρόσβασης για άτομα με αναπηρία, οι πέτρες στους δρόμους, η έλλειψη ενημερωτικών σταθμών κ.ά. Επίσης, ανέφεραν ως προβλήματα τα λίγα δρομολόγια ΚΤΕΛ από και προς την Παλαιόχωρα, την ελλιπή καθαριότητα στις τουαλέτες των παραλιών, τον μικρό αριθμό κάδων απορριμμάτων, τους ακάθαρτους δρόμους και την ελλιπή σύνδεση Wi-Fi δικτύων.

Η ταυτότητα της έρευνας
Η έρευνα, που διεξήγαγε τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο του 2013 στην Παλαιόχωρα η εταιρεία “Sentiment Analysis”, ήταν ποσοτική με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου, ανοιχτών και κλειστών ερωτήσεων και δείγμα 300 ατόμων. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε ήταν προσωπικές συνεντεύξεις σε ξένους επισκέπτες της Παλαιόχωρας.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα