Σάββατο, 4 Δεκεμβρίου, 2021

Πέπλο μυστηρίου γύρω από το χαμένο Μπόινγκ

Απόπειρα αεροπειρατείας; Εσκεμμένη “απόσυρση” του αεροσκάφους για να χρησιμοποιηθεί στη συνέχεια σε τρομοκρατική επίθεση; Σαμποτάζ; Μέρα με τη μέρα τα σενάρια πυκνώνουν και το μυστήριο κάθε άλλο παρά διαλύεται όσον αφορά το εξαφανισμένο Boeing των Μαλαισιανών αερογραμμών.

Με τις έρευνες να συνεχίζονται αμείωτες και 26 χώρες στο “παιχνίδι” της αναζήτησης, το σενάριο για διάλυση του αεροσκάφους στον αέρα, μοιάζει πλέον παρωχημένο.
Αντίθετα, όσο περνούν οι μέρες φαίνεται πως ενισχύονται τα σενάρια δολιοφθοράς και αεροπειρατείας ιδιαίτερα μάλιστα μετά και το «ύποπτο» μήνυμα που εστάλη από το πιλοτήριο προτού διακοπεί κάθε επικοινωνία με το αεροσκάφος.

Όπως μεταδίδουν τα ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία, στο μικροσκόπιο των ερευνητών που συμμετέχουν στις έρευνες για τον εντοπισμό του Boeing είναι όλοι οι επιβαίνοντες που ενδεχομένως ήξεραν να πιλοτάρουν, μεταξύ αυτών και ένας 29χρονος που φέρεται πως ήταν μηχανικός και εργαζόταν σε εταιρεία ενοικίασης ιδιωτικών τζετ.
Η “καληνύχτα” ήρθε μετά την εσκεμμένη διακοπή λειτουργίας της επικοινωνίας.

Εν τω μεταξύ, μετά και το -ανεπίσημο- τελευταίο μήνυμα που εξέπεμψε μέσω ασυρμάτου ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους, οι ερευνητές τείνουν περισσότερο στα σενάρια της αεροπειρατείας ή του σαμποτάζ.

H TEΛΕΥΤΑΙΑ ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ…
Σύμφωνα με τη Malaysia Airlines, o 27χρονος συγκυβερνήτης της πτήσης MH370, Φαρίκ Αμπντούλ Χαμίντ, ήταν εκείνος που πρόφερε τις τελευταίες λέξεις από το πιλοτήριο. Μάλιστα το μήνυμα «Όλα καλά, καληνύχτα» εστάλη μετά την εσκεμμένη διακοπή της λειτουργίας ενός από συστήματα επικοινωνίας του αεροπλάνου και αφού κάποιος είχε ήδη αρχίσει να θέτει εκτός λειτουργίας τα αυτόματα συστήματα ανίχνευσης του αεροπλάνου.

«Οι προκαταρκτικές έρευνες δείχνουν ότι μιλούσε ο συγκυβερνήτης», ανέφερε ο πρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας, Αχμάντ Ζαουχάρι Γιαχία, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
Μάλιστα, ο Ζαουχάρι ανακοίνωσε ότι η τελευταία επικοινωνία έγινε στη 1:19 (τοπική ώρα) του Σαββάτου 8 Μαρτίου, 12 λεπτά μετά από την τελευταία μετάδοση δεδομένων από το σύστημα μηνυμάτων ACARS (Aircraft Communication Addressing And Reporting System), το οποίο μεταδίδει στην εταιρεία αναφορές για οποιεσδήποτε ανωμαλίες κατά την πτήση, βλάβες κ.λπ.

Στο μικροσκόπιο το παρελθόν των πιλότων
Παράλληλα η μαλαισιανή Αστυνομία ερευνά το παρελθόν των πιλότων, του προσωπικού πτήσης και του προσωπικού εδάφους για να εντοπίσει ο,τιδήποτε μπορεί να αποτελούσε πιθανό κίνητρο. Ακόμα, όπως έγινε γνωστό χθες, άνδρες της ειδικής υπηρεσίας της Αστυνομίας ερεύνησαν τα σπίτια στην Κουάλα Λουμπούρ του πιλότου, του 53χρονου Ζαχαρίε Άχμαντ Σαχ και του συγκυβερνήτη, του 27χρονου Φαρίκ Αμπντούλ Χαμίντ.

Ανάμεσα στα ύποπτα αντικείμενα που εξετάζονται εξονυχιστικά, είναι ο εξομοιωτής πτήσης που είχε κατασκευάσει ο Ζαχαρίε Άχμαντ Σαχ και χρησιμοποιούσε στο σπίτι του. Ομως σύμφωνα με ανώτερο αξιωματικό της αστυνομίας τα προγράμματα του εξομοιωτή μοιάζουν καθ’ όλα φυσιολογικά, ενώ άλλος αξιωματικός δήλωσε πως δεν βρήκαν στοιχεία που να αποδεικνύουν σχέση του πιλότου με οποιαδήποτε οργάνωση.

«Με βάση τα στοιχεία που έχουμε μέχρι στιγμής, δεν βλέπουμε κάποια σχέση με τρομοκρατία», είπε. Επίσης έγινε γνωστό πως δεν βρέθηκαν σημειώματα αυτοκτονίας σε κανένα από τα σπίτια που ερευνήθηκαν.
Τώρα στο «στόχαστρο» των ερευνητών έχουν μπει και οι επιβάτες της πτήσης, ανάμεσα στους οποίους είναι και ο μηχανικός αεροπλάνων Μοχντ Χαϊρούλ Άμρι Σέλαματ, ένας 29χρονος Μαλαισιανός που εργαζόταν για ιδιωτική αεροπορική εταιρεία τσάρτερ με έδρα την Ελβετία.

Ο Σέλαματ είναι εξειδικευμένος σε μικρά αεριωθούμενα και δεν είναι καθόλου σίγουρο αν θα είχε τις γνώσεις για να εκτρέψει από την πορεία του ή να κυβερνήσει ένα μεγάλο επιβατικό αεροπλάνο.
«Επικεντρώνουμε σε οποιονδήποτε άλλο πάνω σ’ αυτό το αεροπλάνο μπορεί να είχε την ικανότητα να πιλοτάρει», ανέφερε στο πρακτορείο Ρόιτερς αστυνομική πηγή.

Πού βρίσκεται το αεροσκάφος;
Δορυφορικά δεδομένα δείχνουν ότι το αεροπλάνο είναι πιθανό να συνέχισε το ταξίδι του για σχεδόν 7-8 ώρες αφότου βγήκε από την εμβέλεια των μαλαισιανών στρατιωτικών ραντάρ στα ανοικτά των βορειοδυτικών ακτών, ενώ ενδέχεται να βρίσκεται σε οποιοδήποτε σημείο πάνω σε δύο εκτεταμένα τόξα: το ένα εκτείνεται από τη βόρεια Ταϊλάνδη μέχρι τα σύνορα του Καζακστάν και του Τουρκμενιστάν, το άλλο είναι ένα νότιο τόξο που ξεκινά από την Ινδονησία και προχωρεί μέσα στον Ινδικό Ωκεανό δυτικά της Αυστραλίας.
Σύμφωνα με το Reuters, το boeing θεωρητικά θα μπορούσε να έχει φθάσει στο Καζακστάν, αλλά αν αυτό ίσχυε, θα το είχαν εντοπίσει τα ραντάρ.
Σύμφωνα με την επιτροπή πολιτικής αεροπορίας του Καζακστάν, στις 8 Μαρτίου, εννέα αεροπλάνα της Malaysian Airlines πραγματοποίησαν κανονικά πτήσεις από και προς την Ευρώπη, ενώ όπως επισημαίνεται δεν σημειώθηκε οποιαδήποτε χρήση του εναέριου χώρου δίχως το «πράσινο φως» των αρχών.

Έρευνες και στον Ινδικο Ωκεανό
Εν τω μεταξύ, το Υπουργείο Μεταφορών της Μαλαισίας ανακοίνωσε ότι θα αρχίσει τις έρευνες από θάλασσα και αέρα, και στον «νότιο διάδρομο», που εκτείνεται περίπου από την Ινδονησία μέχρι το νότιο Ινδικό Ωκεανό. Όπως μεταδόθηκε, ο Αυστραλός πρωθυπουργός, Τόνι Άμποτ δήλωσε πως η Αυστραλία θα ηγηθεί της έρευνας στον νότιο Ινδικό Ωκεανό, μετά από αίτημα των μαλαισιανών Αρχών. Να υπενθυμίσουμε ότι σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών της Μαλαισίας, συνολικά 26 χώρες βοηθούν πλέον στην έρευνα για την εξαφανισμένη πτήση ΜΗ370 της Malaysian Airlines.

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Σχόλια

Συνεργασίες

Διαδρομές

Podcasts

Επιστολές

Χρήσιμα