Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024

Παραμένει εχθρική για τους πεζούς η συνοικία της Χαλέπας

Κύριε διευθυντά,
φτιάχτηκε η νέα διάβαση στην συμβολή των οδών Δαγκλή, Ελ. Βενιζέλου και Φραγκοκαστέλου, αλλά τίποτα απολύτως δεν έχει αλλάξει στην νοοτροπία της συντριπτικής πλειοψηφίας των οδηγών ( εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων) ως προς την παραχώρηση προτεραιότητας στους πεζούς.
Πιστεύω πώς ο κόμβος μορφής Τ χρήζει διαφορετικής αντιμετώπισης. Η ταχύτητα με την οποία κινούνται τα οχήματα υπερβαίνει κατά πολύ τα 30 χλμ/ω και οι πεζοί ρισκάρουν την ζωή τους για να επισκεφθούν το μουσείο – οικία του Ελ. Βενιζέλου!
Πόσο μάλλον τώρα που άνοιξε το Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο και η συνοικία θα επιβαρυνθεί πολύ μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο.
Δεν διαθέτω γνώσεις κυκλοφοριακού σχεδιασμού αλλά ως απλός δημότης πιστεύω ότι υπάρχουν λύσεις αρκεί να υπάρχει θέληση και φιλότιμο από την Δημοτική Αρχή
Προτείνω να υλοποιηθούν τα κάτωθι:
1. Διαπλάτυνση πεζοδρομίων από την συμβολή των οδών Δαγκλή έως και την οδό Σκρα (πρώην γαλλική σχολή) και από τις δυο πλευρές όδευσης της Ελ. Βενιζέλου
2. Τοποθέτηση φωτεινού σηματοδότη πεζών επί της Ελ. Βενιζέλου προκειμένου οι πεζοί να μπορούν να διασχίζουν με ασφάλεια το δρόμο και κατ’ επέκταση να έχουν ασφαλή πρόσβαση στην οικία Βενιζέλου
Να σημειωθεί ότι ο φωτεινός σηματοδότης πεζών θα πρέπει να ρυθμιστεί έτσι ούτως ώστε να ενεργοποιείται μόνο όταν υπάρχει παρουσία πεζών, δείχνοντας σε όλες τις άλλες περιπτώσεις πράσινο για τους οδηγούς προκειμένου να μην διακόπτεται άσκοπα η κυκλοφορία και να αποφεύγεται το μποτιλιάρισμα στο φανάρι.
3. Τελευταία και βέλτιστη λύση κατά τη γνώμη μου θα ήταν η μονοδρόμηση των οδών Χαλέπας και κατ’ επέκταση της Ελ. Βενιζέλου (έως τη Νικηφόρου Φωκά) όπως προβλέπεται στην μελέτη ΣΒΑΚ του Δήμου ( Πηγή: www.svak4chania.gr/Διαβούλευση Μέτρων/ Σχέδιο Β1β Οδικό Δίκτυο/ μπλε γραμμή στο σχέδιο από αμφίδρομο σε μονόδρομο) .
4. Συνδυαστικά με την μονοδρόμηση δημιουργία υπερυψωμένων διαβάσεων πεζών με χρωματική ένδειξη για την ασφάλεια των πεζών/ μαθητών σε περίπτωση που δεν εγκριθεί η τοποθέτηση φωτεινού σηματοδότη πεζών.
5.Τοποθέτηση προστατευτικών κυγκλιδωμάτων στα νέα πεζοδρόμια προκειμένου να αποτρέπεται η συστηματική κατάληψή τους από οχήματα και να παραμένουν πλήρως προσβάσιμα για πεζούς και ΑΜΕΑ
Θεωρώ πώς αυτές οι λύσεις θα βοηθήσουν σημαντικά σε μια αρκετά πιο βιώσιμη συνοικία με λιγότερο κυκλοφοριακό και προπαντώς απρόσκοπτη ασφαλή πρόσβαση στα ιστορικά μνημεία της δεύτερης ιστορικότερης περιοχής της πόλης μετά το Ενετικό Λιμάνι.
Ας ελπίσουμε η Δημοτική Αρχή να προβεί σύντομα σε οργανωμένη κυκλοφοριακή μελέτη της περιοχής σύντομα.

Aλέξανδρος Μπατσάκης


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα