Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Παγκόσμια κρίση στη μάθηση

Η νέα έκθεση της UNICEF “Η Γενιά που Μαθαίνει: Επενδύοντας στην Εκπαίδευση για έναν Μεταβαλλόμενο Κόσμο” επισημαίνει ότι χωρίς μια επείγουσα αύξηση των επενδύσεων στην εκπαίδευση από τις εθνικές κυβερνήσεις, τα παιδιά σε χώρες χαμηλού εισοδήματος θα παραμένουν παγιδευμένα στον φαύλο κύκλο της φτώχειας από γενιά σε γενιά.

Δεν θα αποκομίσουν, επίσης, τις δεξιότητες και τις γνώσεις που χρειάζονται ώστε να συνεισφέρουν στις κοινωνίες και τις οικονομίες των χωρών τους όταν φτάσουν στην ενηλικίωση.
Περίπου δύο δισεκατομμύρια θέσεις εργασίας, αριθμός που αναλογεί στις μισές που υπάρχουν αυτή τη στιγμή σε όλο τον κόσμο, κινδυνεύουν να εξαφανιστούν εξαιτίας της αυτοματοποίησης τις ερχόμενες δεκαετίες. Το 2030, εκτιμά η οργάνωση, μόνο ένας στους δέκα νεαρούς ανθρώπους σε χώρες με χαμηλό εισόδημα θα έχει τη δυνατότητα στη βασική δευτεροβάθμια εκπαίδευση που θα του παρέχει τα απαραίτητα εφόδια να συμμετέχει στην αγορά εργασίας, αν συνεχιστούν οι παρούσες τάσεις.
«Κάθε παιδί, σε κάθε χώρα, σε κάθε γειτονιά, σε κάθε νοικοκυριό, έχει το δικαίωμα όχι μόνο σε ένα κάθισμα σε μια τάξη, αλλά σε μια ποιοτική εκπαίδευση – ξεκινώντας από τα πρώτα χρόνια της ζωής, το πιο σημαντικό στάδιο της ανάπτυξης του εγκεφάλου», αναφέρει ο εκτελεστικός διευθυντής της UNICEF Αντονυ Λέικ σε ανακοίνωση της οργάνωσης. «Πρέπει να επενδύσουμε εγκαίρως, να επενδύσουμε στην ποιότητα και να επενδύσουμε στην ισότητα – ή να πληρώσουμε το τίμημα μιας γενιάς παιδιών καταδικασμένης να μεγαλώσει χωρίς τη γνώση και τις δεξιότητες που χρειάζεται ώστε να αξιοποιήσει τις δυνατότητές της», προσθέτει.
Η έκθεση δείχνει ότι πάνω από 1,5 δισεκατομμύρια ενήλικες δεν θα έχουν άλλη εκπαίδευση πέραν αυτής του δημοτικού σχολείου το 2030. Η UNICEF υποστηρίζει τις συστάσεις που περιέχονται στην έκθεση και καλεί για αύξηση των εθνικών δαπανών στην εκπαίδευση από 3% έως 5% για να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση αυτού που θα μπορούσε να είναι μια παγκόσμια εκπαιδευτική κρίση.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Άλλα βασικά συμπεράσματα από την έκθεση:
263 εκατομμύρια παιδιά και έφηβοι δεν παρακολουθούν καν σχολείο.
Μόνο τα μισά παιδιά ηλικίας πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και λίγο πάνω από το ένα τέταρτο ηλικίας δευτεροβάθμιας, σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, μαθαίνουν βασικές δεξιότητες.
330 εκατομμύρια μαθητές πρωτοβάθμιων και δευτεροβάθμιων σχολείων δεν επιτυγχάνουν ούτε και τα πιο βασικά μαθησιακά αποτελέσματα.
Η κρίση μεγαλώνει, καθώς οι πληθυσμοί αυξάνονται – θα υπάρχουν κατ’ εκτίμηση 1,4 δισεκατομμύρια παιδιά σχολικής ηλικίας σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος έως το 2030.
Δύο φορές περισσότερα κορίτσια καθώς και αγόρια δεν θα πάνε ποτέ στο σχολείο.
«Αντιμετωπίζουμε τον αγώνα των πολιτικών δικαιωμάτων της γενιάς μας – την απαίτηση των νέων για το δικαίωμά τους στην εκπαίδευση και την ωρολογιακή βόμβα της δυσαρέσκειας ως αποτέλεσμα της διάψευσης των ελπίδων του μισού μιας ολόκληρης γενιάς», δηλώνει ο πρόεδρος της επιτροπής Παιδείας και ειδικός απεσταλμένος του Ο.Η.Ε. για την Παγκόσμια Εκπαίδευση, Γκόρντον Μπράουν στην ίδια ανακοίνωση.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα