Κυριακή, 28 Νοεμβρίου, 2021

Μάστιγα τα τροχαία στην Κρήτη

Δεν έχουν τέλος τα τροχαία δυστυχήματα στην Κρήτη. Προχθές το βράδυ ένας ακόμα νέος άνθρωπος έχασε τη ζωή του στα Χανιά, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των θυμάτων από την αρχή της χρονιάς σε 9 σε όλο το νησί.

Από τα 9 συνολικά θύματα μέσα στο 2020, τα 3 άφησαν την τελευταία τους πνοή σε δρόμους του νομού Χανίων, 5 στο Ηράκλειο και 1 στο Ρέθυμνο. Αξίζει να σημειωθεί ότι συγκριτικά με πέρυσι όταν όλη τη χρονιά είχαν χάσει τη ζωή τους στην άσφαλτο 60 άνθρωποι, ο αριθμός των θυμάτων φαίνεται μειωμένος. Όμως αυτό οφείλεται στην περίοδο της καραντίνας που η κίνηση ελέγχονταν και είχε περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό.

ΠΡΟΒΛΗΜΑ
ΣΤΟΝ ΑΣΤΙΚΟ ΙΣΤΟ

Ο πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (Ε.ΣΥ.ΠΡΟ.Τ.Α.) Κρήτης Γιάννης Λιονάκης με αφορμή το τελευταίο δυστύχημα, καυτηρίασε το ζήτημα των υποδομών και της οδικής συμπεριφοράς, υπενθυμίζοντας παράλληλα πως τα περισσότερα θανατηφόρα συμβαίνουν όχι στο εθνικό δίκτυο, αλλά σε δρόμους εντός της πόλης όπως και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο.
«Εχει περιοριστεί το πρόβλημα στις εθνικές οδούς, παρότι δυστυχώς στην Κρήτη υστερούμε ακόμα σε επίπεδο υποδομών και ιδίως στον Νομό Χανίων που είναι το χειρότερο τμήμα του ΒΟΑΚ. Ωστόσο, η αστυνόμευση που έχει αυξηθεί, οι κάμερες στον βαθμό που παίζουν τον ρόλο τους και τα 41 χλμ που έχουν διαχωριστικό στηθαίο, έχουν βοηθήσει στο να έχουμε κατά μέσο όρο περίπου 10 με 12 νεκρούς ετησίως, εκεί που είχαμε πάνω από 30 θύματα κάθε χρόνο μέχρι το 2003», τόνισε.
Το πρόβλημα, ωστόσο, όπως ανέφερε, είναι “μεταναστευτικό” και μπορεί να έχει περιοριστεί στην εθνική οδό αλλά έχει ενταθεί σε δρόμους μέσα στον αστικό ιστό και το επαρχιακό οδικό δίκτυο. «Για παράδειγμα έχουμε πρόβλημα με πολλές παρασύρσεις πεζών και ποδηλατών. Στα Χανιά το 2019 είχαμε 5 νεκρούς, πεζοί – ποδηλάτες, μέσα στην πόλη. Δεν μπορεί σε μια πόλη με 70.000 κατοίκους να έχεις τόσα περιστατικά. Είναι απαράδεκτο», τόνισε ο κ. Λιονάκης.

ΕΛΛΕΙΨΗ ΥΠΟΔΟΜΩΝ
Σε ό,τι αφορά τις αιτίες που καταγράφονται αυξημένα τροχαία ατυχήματα – δυστυχήματα μέσα στον αστικό ιστό, ο κ. Λιονάκης έκανε λόγο για σοβαρά προβλήματα σε επίπεδο υποδομών.
«Για παράδειγμα η λεωφόρο Σούδας είναι συνδετήριος άξονας με τον ΒΟΑΚ και το λιμάνι. Αυτό σημαίνει ότι μπαινοβγαίνουν φορτηγά και υπάρχει αυξημένη κυκλοφορία. Τι σημαίνει πως έχουμε βάλει μια διπλή διαχωριστική γραμμή; Έχει μπει μόνο και μόνο για να γλιτώνουν οι ασφαλιστικές εταιρείες από τις δαπάνες. Είναι απόσειση ευθύνης.Τόσο δύσκολο θα ήταν να γίνουν 2 κυκλικοί κόμβοι που θα λύσουν το πρόβλημα;», επεσήμανε και πρόσθεσε: « Ενα οδόστρωμα που έχει τόσα εκατομμύρια χλμ πάνω του κάθε χρόνο φθείρεται. Θα πρέπει λοιπόν να βάζουμε ακριβό και καλό αντιολισθηρό οδόστρωμα τουλάχιστον κάθε 5ετία. Εκτός αυτού πρέπει να αποφασιστεί ότι το όριο ταχύτητας στους κεντρικούς δρόμους, σύμφωνα με την τάση που υπάρχει παγκοσμίως, θα είναι τα 30 χλμ. Αυτά, μαζί με τη σωστή λειτουργία φαναριών, την ύπαρξη διαβάσεων για πεζούς και πεζοδρομίων, την αστυνομική παρουσία και τη “βαριά” αστυνόμευση θα μπορούσαν να περιορίσουν σημαντικά το πρόβλημα, όπως ήδη έχουν κάνει άλλες πόλεις που επιμένουν να προσπαθούν για την καταπολέμηση των τροχαίων».

1 Comment

  1. Πολύ σωστά τα παραπάνω αλλά ίσως σημαντικότερο από τις υποδομές είναι η οδηγική συμπεριφορά που στα Χανιά είναι απαράδεκτη. Οι ντόπιοι λοιπόν σπάνια ανάβουν φλας ,δεν τηρούν την προτεραιότητα (σε διαβάσεις πεζών ,πορτοκάλι φανάρια, ορια ταχύτητας ,κτλ. Φτάνουν σε σημείο να βρίζουν τους ξένους που τηρούν τον κοκ πχ να μην πατάνε την λεία λέγοντας ότι δεν “κατενε να οδηγάνε” ,(απίστευτο). Και δυστυχώς δεν καταλαβαίνουν τίποτα παρά μόνο με αυστηρές ποινές ίσως γίνει κάτι. Ότι όριο ταχύτητας και να μπει στην Λεωφόρο Σούδας η μαγκιά και η βλακεία θα το ξεπερνάει.

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Σχόλια

Συνεργασίες

Διαδρομές

Podcasts

Επιστολές

Χρήσιμα