Δευτέρα, 23 Μαΐου, 2022

Μαγευτικά μελωδική και δυναμική η νέα σκηνική καντάτα “Δαυίδ”

• Λιμπρέτο: Αρίστη Συντιχάκη
• Διεύθυνση Χορωδίας: Γιώργος Καλούτσης

Ενθουσιασμός, χαρά, συγκίνηση. Ατέλειωτα χειροκροτήματα από το υπερπλήρες ακροατήριο πασών των ηλικιών που είχε ασφυκτικά πλημμυρίσει την πλατεία, τα «θεωρεία», τους διαδρόμους και το φουαγιέ της κεντρικής αίθουσας του Μεγάλου Αρσεναλιού του Δήμου Χανίων, προχθές Κυριακή 15 Απριλίου.
• Όλα αυτά με το δοξαστικό φινάλε «Αλληλούια» του νέου μουσικού έργου του πιανίστα και συνθέτη μας Νίκου Περάκη. Της σκηνικής καντάτας «Δαυίδ», σε λιμπρέτο Αρίστης Συντιχάκη που εκτελέστηκε για πρώτη φορά από την Εφηβική Χορωδία του Δήμου Χανίων την οποία διευθύνει ο μεγάλος μουσικός μας Γιώργος Καλούτσης.  Σκηνοθεσία, χορός, κίνηση από την Μαρία Μινωτή και την Μαρία Παϊζη.
• Είχε προηγηθεί μια μουσική μυσταγωγία, κατά την διάρκειά της οποίας το ακροατήριο είχε παρακληθεί, από την πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων της Χορωδίας κυρία Μέλπω Σκουλά, να μην χειροκροτά στις μικρές μουσικές παύσεις και τα μικρά ρετσιτατίβο για να μην διακόπτεται η συνέχεια της σύνθεσης και της αφήγησης.
• Έτσι, το «ξέσπασμα» του κοινού ήταν ασυγκράτητο. Και πώς να μην είναι! Αφού το νέο αυτό μουσικό έργο, η καντάτα «Δαυίδ» καθώς και η άρτια μουσική εκτέλεση από την Εφηβική Χορωδία μας δημιούργησαν  συναισθήματα ευφορίας, χαράς, συγκίνησης, ενθουσιασμού σε όλη την διάρκειά της.


 Δαυίδ  
• Η καντάτα «Δαυίδ» είναι μια ιδέα του Νίκου Περάκη  για το ανέβασμα μιας πρωτογενούς μουσικής -σκηνικής σύνθεσης από την Εφηβική Χορωδία Χανίων την οποία διευθύνει ο Γιώργος Καλούτσης και συμπράττει ως πιανίστας ο Νίκος Περάκης. Η ιδέα αυτή «συναντήθηκε» με την Αρίστη Συντιχάκη η οποία και έγραψε το λιμπρέτο-στίχους των τραγουδιών πάνω στην γνωστή από την Παλαιά Διαθήκη ιστορία των Δαυίδ και Γολιάθ.
• Πρόκειται για στίχους γραμμένους σε κρητικό ιαμβικό δεκαπεντασύλλαβο. Γεγονός που –προφανώς- διευκόλυνε τη μουσική σύνθεση του Περάκη, αλλά και τα παιδιά της χορωδίας στη μουσική εκτέλεση και τις απαγγελίες.
• Προχθές στο Μεγάλο Αρσενάλι παρουσιάστηκε το πρώτο μέρος του μύθου. Δηλαδή τα 7 από τα 11 τραγούδια που περιλαμβάνει η καντάτα.
• Πρόκειται για μία δύσκολη μουσική σύνθεση – δημιουργία καθώς το όλο εγχείρημα  της σκηνικής καντάτας (λιμπρέτο – μουσική σύνθεση – μουσική εκτέλεση) είναι απαιτητικό και μόνο ως ιδέα. Αφού έχει να “αναμετρηθεί” με την παράδοση της Παλαιάς Διαθήκης, τις γνωστές μουσικές ψαλμωδίες του Δαυίδ, και το γεγονός ότι η χορωδία που το εκτελεί είναι Εφηβική Χορωδία.

Στοιχεία ποπ-ροκ
• «Λόγια θ’ απλώσω στην νυχτιά την αστροκεντημένη/ Την ιστορία του Δαυίδ να αρχίσει να υφαίνει….».  Όπως στα δημοτικά μας τραγούδια ξεκινά το λιμπρέτο με μία μικρή μουσική συνοδεία.
• Μια μουσική που στην πορεία, γίνεται όλο και πιο  ξεσηκωτική! Δυναμική, στακάτη. Υστερα έντονα ρυθμική. Ετσι που οι χορωδοί να λικνίζονται τραγουδώντας.
• Τα λόγια μπορεί να τα περιγράψει κανείς. Την μουσική όσο και να την περιγράψεις με λόγια, θα είναι αδικημένη.
• Θα πούμε μόνο ότι ειδικά στο 5ο κομμάτι (Δαυίδ-Ιωνάθαν) η μουσική πανδαισία με στοιχεία ποπ και ροκ μουσικής και η εκτέλεση από την τρίφωνη Χορωδία των παιδιών μας γοήτευσε. Το εμβατήριο στην «παρέλαση» συνέχισε να μας ενθουσιάζει  και φυσικά το φινάλε με το δοξαστικό «Αλληλούια» μας βρήκε όρθιους να χειροκροτούμε.
• Αν έκλεινες τα μάτια θεωρούσες ότι μια τέτοια εκτέλεση με φωνές εξαιρετικές γίνεται από έμπειρη επαγγελματική χορωδία. Γεγονός που αποδεικνύει βέβαια τη σκληρή δουλειά που γίνεται στις δύο χορωδίες του Δήμου (εφηβική και παιδική) τόσο από τον Γιώργο Καλούτση και τον Νίκο Περάκη όσο και από τα ίδια τα παιδιά με τη συμπαράσταση των γονιών τους.
• Αξίζει να σημειωθεί ξεχωριστά ο σημαντικός ρόλος που παίζουν στο ανέβασμα της παράστασης η Μαρία Μινωτή και η Μαρία Παΐζη οι οποίες έχουν αναλάβει το πολύ δύσκολο έργο σκηνοθεσίας, χορού, κίνησης. Αλλά…
• Υπάρχει κατά την άποψή μας ένα «αλλά» προφανές. Που αφορά στον Δήμο Χανίων και την παρούσα και στην παράσταση αντιδήμαρχο πολιτισμού κυρία Βαρβάρα Περάκη η οποία με θερμά λόγια την προλόγισε. Αφορά στον ανεπαρκή χώρο για μια τέτοια παράσταση. Θα το αναπτύξουμε όμως σε άλλη στήλη.

• Υ.Γ. Δυστυχώς για τον χώρο της στήλης (ευτυχώς για την χορωδία και το μέλλον μας) τα παιδιά της χορωδίας είναι πάρα πολλά. Παραθέτουμε όμως την φωτογραφία από το φυλλάδιο του προγράμματος ελπίζοντας ότι «ανοίγοντας» το κάποιος στην ηλεκτρονική έκδοση των Χανιώτικων Νέων θα μπορέσει να τα διαβάσει.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Σοβαρό τροχαίο ατύχημα στον Πλατανιά

Σοβαρό τροχαίο ατύχημα με τραυματισμό γυναίκας το βράδυ της Κυριακής στον Πλατανιά. Το περιστατικό συνέβη μέσα στον οικισμό του Πλατανιά στην παλιά εθνική οδό...

Στη ΜΕΘ 36χρονος μετά από σοβαρό τροχαιο στο ΒΟΑΚ

Τροχαίο με σοβαρό τραυματισμό ενός ατόμου σημειώθηκε λίγο μετά τις 3 το μεσημέρι του Σαββάτου 21 Μαΐου στην εθνική οδό Χανίων – Ρεθύμνης, στο...

Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων για την 81η επέτειο της Μάχης της Κρήτης

Ανακοινώθηκε από την Αντιπεριφέρεια Χανίων, το πρόγραμμα των εκδηλώσεων για την 81η επέτειο της Μάχης της Κρήτης. ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α΄ ΓΕΝΙΚΑ 1. Από τις 8 το...

Τζιπ εισέβαλε σε κρεοπωλείο

Ένα απίστευτο περιστατικό σημειώθηκε το Σάββατο στο κέντρο του Ηρακλείου. Τζιπ εισέβαλε σε κρεοπωλείο στην οδό Γερωνυμάκη. Υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες, ο οδηγός έχασε τον έλεγχο...

Η δήμαρχος Γαύδου Λίλιαν Στεφανάκη γράφει για τα γεγονότα με κατασκηνωτές

Το τελευταίο διάστημα το νησί μας βρέθηκε στο επίκεντρο της δημοσιότητας, δυστυχώς όχι για τα υπαρκτά προβλήματα που χρήζουν την αρωγή της Πολιτείας, αλλά...

Σε κρίσιμη κατάσταση ο 36χρονος από το τροχαίο στον κόμβο της Σούδας

Διασωληνωμένος στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Γενικού Νοσοκομείου Χανίων, παραμένει ο 36χρονος μοτοσικλετιστής ο οποίος τραυματίστηκε το Σαββάτο σε τροχαίο στον κόμβο της Σούδας. Σύμφωνα...

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Σχόλια

Συνεργασίες

Διαδρομές

Podcasts

Επιστολές

Χρήσιμα