Πέμπτη, 23 Μαΐου, 2024

Λάθος ο σχεδιασµός στον κόµβο Μουρνιών

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ – ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΕΝΩΣΗΣ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΩΝ

 

Για λάθος σχεδιασµό στον κόµβο Μουρνιών κάνει λόγο η Ένωση Τουριστικών Καταλυµάτων νοµού Χανίων, εστιάζοντας στην επιλογή της τοποθέτησης φαναριών αντί για την δηµιουργία κυκλικού κόµβου.

Σχετική επιστολή απευθύνει η Ένωση µέσω του προέδρου της Ι. Κουκουράκη, στον περιφερειάρχη Κρήτης και στον Οργανισµό Ανάπτυξης Κρήτης, αναφέροντας αναλυτικά τα εξής:
«Είναι  γεγονός  ότι  η  σύνδεση  του  ΒΟΑΚ  µε  την  πόλη  των  Χανίων  στον  κόµβο  Μουρνιών  τέλειωσε  επιτέλους,  αφού  ταλαιπώρησε  αφάνταστα  τουρίστες  αλλά  και  τους  κατοίκους  των  Χανίων.
Ένα  έργο  1,5  χιλιόµετρο  δρόµος  όλος  κι όλος,  που  σε  άλλες  χώρες  θα  έπαιρνε  κάτι  εβδοµάδες  η  ολοκλήρωση  του,  εδώ  χρειάστηκαν  κάτι  χρόνια.
Με  έκπληξη  είδαµε  στην  διασταύρωση  µε  το  εκκλησάκι  της  Αγ.  Μαρίνας  να  τοποθετούνται  φανάρια  κυκλοφορίας  αντί  για  κυκλική  πλατεία  όπως  είναι  η  διεθνής  πρακτική τις  τελευταίες  δεκαετίες  διεθνώς.
Μπορεί  τα  φανάρια  κυκλοφορίας  να  ήταν  νεωτερισµός  στις  δεκαετίες  1950 & 1960 τότε  που  πολλοί  πήγαιναν  τα  παιδιά  τους  στην Αθήνα  να  τους  δείξουν  τον  Σταµάτη  και  τον  Γρηγόρη  όπως  είχαν  βαφτίσει  τα  ανθρωπάκια  στους  σηµατοδότες.  Σήµερα  όµως  οι  σηµατοδότες αυτοί  είναι  λόγοι  ατµοσφαιρικής  ρύπανσης  καθώς  σταµατηµένα  αυτοκίνητα  περιµένουν  µε  τις  µηχανές  να  δουλεύουν  εκπέµποντας καυσαέριο,  δυσχεραίνουν  την  κυκλοφορία  χωρίς  λόγο  και  προκαλούν  καθυστερήσεις  στους  οδηγούς,  ενώ  άλλες  φορές  παθαίνουν  και  βλάβες  .
Πολλές  φορές  δεχόµαστε  την  απορία  αλλοδαπών  τουριστών  πελατών  µας  που  µας  ρωτούν «γιατί  έχετε  τόσα  φανάρια  στις  εισόδους – εξόδους  των  πόλεων  σας;» συνηθισµένοι  από  τις  Ευρωπαϊκές  χώρες  που  ζουν  σε  κυκλικές  πλατείες..
Εδώ  ακόµα  και  σε  χώρες  που  συνηθίζουµε  να  αποκαλούµε  του  Τρίτου  κόσµου  οι  κυκλικές  πλατείες   κυριαρχούν  και  µάλιστα  τοποθετούν  σ αυτές  όπως  φαίνεται  και  στην  φωτογραφία  χαρακτηριστικά  της  πανίδας  της  χλωρίδας  η  του  πολιτισµού  τους.
Θα  πει  κανείς  ναι  αλλά  το  θέµα  της  οδικής  ασφάλειας, γιατί  στην  πόλη  µας  στη  πλατεία  ∆ικαστηρίων  ή  στους  κόµβους  για  το  αεροδρόµιο  συµβαίνουν  ατυχήµατα;   Αντίθετα  στα  φανάρια  συµβαίνουν  από  υψηλές  ταχύτητες  και  παραβίαση  του  ερυθρού  σηµατοδότη. Φαντάζεται  κανείς  την  πλατεία  ∆ικαστηρίων  µε  τόσους  δρόµους  να  καταλήγουν  εκεί  να  είχε  φανάρια;
Άραγε  σε  ανάλογους  προγραµµατισµούς  δηµοσίων  έργων  λαµβάνεται  η  άποψη  του  Πολυτεχνείου  και  του  Τεχνικού  Επιµελητηρίου;».


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

2 Comments

  1. Ένας κυκλικός κόμβος όντως θα έλυνε το θέμα πολύ πιο απλά, αφού η ροή των οχημάτων στις εισόδους και εξόδους θα ήταν συνεχής.
    Στην Χαλέπα, ο κόμβος της Ευαγγελίστριας μας έχει λύσει τα χέρια, όπως και οι δύο κόμβοι στο Ακρωτήρι.
    Επίσης, έχει ανακοινωθεί, πριν κάμποσο καιρό βέβαια και νέος κόμβος στο Ακρωτήρι, στο ύψος των τάφων των Βενιζέλων, όπως επίσης και ο πολυπόθητος κόμβος στη Σούδα.
    Επίσης, μιας και αναφέρετε τον κόμβο των Δικαστηρίων, στην Πλατεία Ελευθερίας, να πούμε ότι ο κόμβος αυτός δίνει προτεραιότητα στους εισερχόμενους και όχι σε αυτούς που κινούνται ήδη σε αυτόν, οπότε και δημιουργείται μία καθυστέρηση στα σημεία σύνδεσης, όπου αυτοί που κινούνται περιμένουν αυτούς που εισέρχονται.
    Είναι ο μοναδικός κόμβος στα Χανιά και ίσως σε όλη την Ελλάδα που συμβαίνει αυτό.
    Μήπως πρέπει κάποια στιγμή να το δουν οι αρμόδιοι, ούτως ώστε αυτός να εναρμονιστεί με τους υπόλοιπους ώστε επίσης να μην προβληματίζονται και οι επισκέπτες της πόλης μας;

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα