Δευτέρα, 29 Απριλίου, 2024

Γύρω από την ύπαρξη και λειτουργία τεσσάρων Δομών Ειδικής Αγωγής στην περιοχή της Δεξαμενής του Αγίου Ιωάννη Χανίων

Κύριε διευθυντά,
με το παρόν κείμενο επιθυμώ να συμβάλλω στην αποκατάσταση της τάξεως με δύο σημαντικές διορθώσεις.
Διάβασα στο φύλλο της 20ης Ιουλίου 2018, στην σελίδα 06, ότι με ενέργειες εκ μέρους της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, του Δήμου και την υποστήριξη της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων, …«αλλάζει όψη το ειδικό Δημοτικό και Νηπιαγωγείο με αυτιστικά παιδιά που βρίσκεται στον Αγιο Ιωάννη με ανακατασκευή της αυλής, τοποθέτηση δαπέδου ασφαλείας και την τοποθέτηση, στην συνέχεια, πιστοποιημένων οργάνων για παιχνίδι…». Πρώτη διόρθωση: Οι εργασίες αφορούν τον αύλειο χώρο, εις τον οποίο θα απολαμβάνουν, επιτέλους, ποιοτικότερα τον ελεύθερο χρόνο τους οι Μαθητές και οι Μαθήτριες των: 1ου  και 3ου ειδικών Νηπιαγωγείων, 1ου και 3ου ειδικών Δημοτικών Σχολείων.
Στο μεν δικό σας δημοσίευμα φαίνεται σαν να είναι πρωτοβουλία μόνο του 3ου, στη δε παρουσίαση στην τηλεόραση, φαινόταν, αρχικά, σαν να αφορούσε μόνο το 1ο. Οι τέσσερεις σχολικές Δομές, σε καμία από τις δύο περιπτώσεις, δεν αναφέρθηκαν σωστά, ως έχουν. Διερωτώμαι, μήπως χρειαζόταν περισσότερη προσοχή; Ευτυχώς που, τουλάχιστον κατά την διάρκεια της τηλεοπτικής αναφοράς, ο φακός εστίασε στην Ταμπέλα με τα ονόματα και των τεσσάρων Δομών… Πρόκειται, λοιπόν, για τέσσερα, συνολικά Σχολεία για προσχολικούς και μαθητές του Δημοτικού, οι οποίοι δεν είχαν πώς και πού να παίξουν… Δεύτερη διόρθωση: «Η ανακατασκευή της αυλής αποτελούσε αίτημα των γονέων και των εκπαιδευτικών του σχολείου εδώ και πάνω από μια δεκαετία», αναφέρεται στο δημοσίευμά σας και εννοεί τους Γονείς και Εκπαιδευτικούς του 3ου ειδικού Σχολείου. Σέβομαι πολύ την αγωνία και την μέριμνα τόσο των Γονέων και Κηδεμόνων, όσο και των Εκπαιδευτικών, όμως, όπως είναι φυσιολογικό, δεν αποτελούσε αίτημα μόνο των συγκεκριμένων προσώπων. Εχοντας την οργανική μου θέση στο 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο, γνωρίζω την προσωπική μου παρέμβαση προς τον αντιπεριφερειάρχη Κρήτης, κ. Α. Βουλγαράκη, βλέπετε εφημερίδα Χανιώτικα νέα της 03ης Αυγούστου του 2012, παρέμβασή μου στην ίδια Εφημερίδα τον Ιούλιο του 2017, μέσω του δημοσιογράφου σας κ. Δ. Μαριδάκη, κατάθεση υπομνήματός μου στη Διεύθυνση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Χανίων τον Αύγουστο του 2017, Συλλογή Υπογραφών όλων των Μελών του Συλλόγου των Διδασκόντων για την υποστήριξη του αιτήματος της ανακατασκευής και τοποθέτησης οργάνων για παιχνίδι, υπό τον τότε διευθυντή του Σχολείου, κ. Αντ. Αποστολάκη, την συνυπογραφή του Κειμένου – Εκκλήσεως των Συναδέλφων Εκπαιδευτικών του 3ου ειδικού Σχολείου και εκ μέρους του Συλλόγου των Διδασκόντων και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Ειδικού Σχολείου, διάβημα που έλαβε χώρα φέτος την Ανοιξη, με ένα κείμενο – έκκληση για την ανάγκη να παίζουν τα παιδιά, το οποίο φιλοξενήθηκε, επίσης στην Εφημερίδα σας.…
Γνωρίζοντας, ότι η υποστήριξη Μαθητών και Μαθητριών στην πορεία τους προς την γόνιμη και αποτελεσματική εκπαίδευση και την απόλαυση των κοινωνικών αγαθών, είναι αποτέλεσμα της εκπληρώσεως και άλλων, πολλών, παράλληλα, παραμέτρων, επιτρέψετέ μου, στο πλαίσιο αυτής της επιστολής, μία ελάχιστη αναφορά – επανάληψη, από τα σημεία που είχα επισημάνει τότε, τον Αύγουστο του 2012 προς τον κ. αντιπεριφερειάρχη, σημεία – προτεραιότητες, που είχαν κοινοποιηθεί και στον κ. σύμβουλο της Ειδικής Αγωγής:
1.: Επιτόπου Επιμορφώσεις…
2.: Ανταλλαγές και ζύμωση μεταξύ όλων των Σχολείων…
3.: Συγχρωτισμό των παιδιών, των τυπικών, με τα παιδιά, τα λιγότερο προνομιούχα…
4.: Να υπήρχαν όργανα παιδικής χαράς στον αύλειο χώρο των Ειδικών Σχολείων και, ιδιαίτερα του 1ου και του 3ου στα Χανιά, προκειμένου και οι δικοί μας μαθητές να παίξουν, όπως παίζουν τα παιδιά όλου του κόσμου…
5.: Ανταλλαγές επιστημονικές μεταξύ ημών και του Εξωτερικού…
6.: Αδελφοποίηση με κάποιο από τα Σχολεία της Πόλης μας…
7.: Οι Μαθητές μας να αντιμετωπίζονται ως αυριανοί ενήλικοι και όχι ως “εσαεί παιδιά”…
Προσωπικά αισθάνομαι πολύ μεγάλη ανακούφιση για την τελευταία αυτή εξέλιξη με την ανακατασκευή της αυλής των Σχολείων μας.
Είναι υποχρέωσή μου να ευχαριστήσω όλους ανεξαιρέτως τους ανθρώπους που συντελούν σε αυτήν την πρόοδο. Τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, τους Εκπροσώπους των Φορέων, όπως αυτοί καταδεικνύονται στο δημοσίευμά σας, όπως και την διευθύντριά μου κ. Μ. Πρινιανάκη, η οποία διεκδίκησε με αποφασιστικότητα άμεση λύση στο ζήτημα της αυλής.
Με την ευκαιρία: Ισως θα έπρεπε να εξεταστεί το ενδεχόμενο διανοίξεως Εισόδου-Εξόδου για το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο, το οποίο ευρίσκεται πίσω, και από το πλάι, από την οδό Πωλογιώργη. Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης η δυνατότητα χρήσεως άμεσης εξόδου προς τον δρόμο, ίσως απέβαινε λύση καίριας σημασίας…
Με τη βεβαιότητα, ότι η καινούρια, ανάλογη των αναγκών των μαθητών/μαθητριών μας, αυλή, θα συντελέσει τόσο πολύ στη θετικότερη εξέλιξή τους και θα φέρει, μακροπρόθεσμα, νέα, σύγχρονη θεώρηση, γι’ αυτό που ονομάζουμε “ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες”,
σας χαιρετώ και σας ευχαριστώ
για την φιλοξενία .

Ελένη Μαραθάκη-Αναστασάκη,
ειδική δασκάλα-λογοθεραπεύτρια,
Κλάδος ΠΕ21 Λογοθεραπευτών,
Αύγουστος του 2018


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα