Τρίτη, 19 Οκτωβρίου, 2021

Για τις καταλήψεις και τη Rosa Nera

Με μια λιτή ανακοίνωσή του το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη έδωσε προθεσμία σε όσους έχουν καταλάβει κτήρια, δημόσια ή ιδιωτικά, να τα εκκενώσουν εντός 15 ημερών. Προχώρησε μάλιστα ακόμα ένα βήμα, αναφέροντας ότι εάν σε αυτά στεγάζονται αιτούντες άσυλο ή αλλοδαποί θα μεταφερθούν σε δομές της ενδοχώρας και όσοι έχουν καταλάβει ιδιωτικά κτίρια για να παραμείνουν θα πρέπει να έρθουν σε επαφή με τους ιδιοκτήτες και να συμφωνήσουν σε όρους μίσθωσης.

Εκτός από αστείο το τελεσίγραφο έχει και κάποια δείγματα αλήθειας. Δηλαδή ότι σε κατειλημμένα κτίρια βρίσκουν καταφύγιο πρόσφυγες-μετανάστες. Προφανώς και τα κτίρια αυτά είναι εγκαταλελειμμένα, γιατί διαφορετικά αν δηλ. κάποιος τα χρησιμοποιούσε, το παράπτωμα δεν θα ήταν μόνο «η κατάληψη», αλλά και «η φθορά ξένης ιδιοκτησίας», η «διατάραξη οικογενειακής ειρήνης» κλπ.
Το αρχικό ερώτημα που τίθεται λοιπόν είναι το εξής: Ποιο είναι μεγαλύτερο παράπτωμα, να βρίσκει κάποιος καταφύγιο σε ένα κτίριο που δεν χρησιμοποιείται, ή να εγκαταλείπεται στο δρόμο; Είναι προφανές ότι η κατάληψη είναι παράνομη αφού αντιβαίνει τους νόμους του κράτους, αλλά το άλλο του να κοιμάται κανείς στο δρόμο αντιβαίνει τους νόμους της ζωής. Τι μας ενδιαφέρει το νόμιμο ή το ηθικό;
Έχει σκεφτεί κανείς πόσοι άνθρωποι που δεν έχουν πού να μείνουν θα ήταν στο δρόμο αν δεν εύρισκαν καταφύγιο σε εγκαταλελειμμένα κτίρια, έστω προσωρινά χωρίς νερό και ρεύμα; Σε κανένα δεν αρέσει να ζει κάτω από αυτές τις συνθήκες, μέσα σε εγκαταλειμμένα κρύα κτίρια, το κάνει όμως γιατί δεν έχει άλλη επιλογή. Στο ερώτημα πώς βρίσκεται κανείς σε αυτή την κατάσταση, ας το απαντήσουν αυτοί που την προκάλεσαν. Δεν έχω κάνει έρευνα, αλλά οι άστεγοι την περίοδο που μας πέρασε εκτοξεύτηκαν στο ύψη, το ίδιο και οι εξώσεις από σπίτια αλλά και οι αυτοκτονίες. Οι πρόσφυγες βέβαια από μόνοι τους είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο. Αυτοί ξεσπιτώθηκαν, θαλασσοπνίγονται και γίνονται «παράνομοι» επειδή κάποιοι θέλουν να κερδίζουν περισσότερα.
Έχει σκεφτεί κανείς ότι οι καταλήψεις προσφέρουν κοινωνική υπηρεσία στους Δήμους και τις κρατικές υπηρεσίες πρόνοιας; Πόσοι άνθρωποι θα είχαν πεθάνει και ποιος θα λογοδοτούσε γι’ αυτούς του θανάτους; Εδώ στα Χανιά είχαμε τουλάχιστον 3 τέτοιες περιπτώσεις θανάτων αστέγων τα τελευταία χρόνια. Και δυστυχώς δεν έχουμε δει κανένα σοβαρό πρόγραμμα για τους αστέγους, εκτός από το υπνωτήριο, που φιλοξενεί μόνο 20 άτομα. Αντί λοιπόν να πει το κράτος ένα ευχαριστώ γι αυτές τις καταλήψεις που λύνουν σοβαρά κοινωνικά θέματα, τις έχει βάλει στο στόχαστρο.
«Νόμος και τάξη» μπορεί να εφαρμοστεί, αλλά οι νοικοκυραίοι δεν θα κοιμόνται πλέον ήσυχοι, όταν οι άστεγοι βρεθούν στους δρόμους. Όχι δεν ζητάμε το κράτος να παρανομήσει, δηλ. να βγάλει ανακοίνωση ότι μπορούν να μπαίνουν σε άχρηστα κτίρια άνθρωποι που το έχουν ανάγκη, αλλά κάποια πράγματα γίνονται και σιωπηλά και όταν έχεις λερωμένη τη φωλιά σου, τουλάχιστον δεν λες τίποτα. Αν βέβαια αντιλαμβάνεσαι τι σημαίνει «κράτος δικαίου» και όχι μια κυβέρνηση που εκπροσωπεί να συμφέροντα του κεφαλαίου. Αλήθεια γιατί ποτέ δεν έχουν μπουκάρει ΜΑΤ σε βιομήχανους που απολύουν παράνομα εργάτες, σε πολυτελείς βίλες που διακινούνται ναρκωτικά ή σε πολύκροτες επιχειρήσεις τύπου Novartis που έχει γεμίσει μίζες το πολιτικό κατεστημένο; Ωραία δικαιοσύνη…
Στα Χανιά λειτουργεί εδώ και 15 χρόνια η κατάληψη rosa nera (μαύρο ρόδο) σε κτίριο του Πολυτεχνείου Κρήτης που ήταν εγκαταλελειμμένο. Η κατάληψη έδωσε ζωή σε ένα άχρηστο χώρο και αν δεν ήταν αυτή, το κτίριο θα είχε καταρρεύσει όπως έχουν καταρρεύσει τόσα δημόσια κτίρια στα Χανιά. Ένα αντίστοιχο κτίριο (του Παπαδόπετρου) βρίσκεται στο κέντρο της πόλης και αραχνιάζει. Υπάρχουν πολλά δημόσια και δημοτικά κτίρια, που έχουν γίνει πλέον ερείπια όπως η βίλα Σβάρτς η βίλα Πολογιώργη, ο πρώην ιταλικός στρατώνας που κάηκε κλπ. Στο χώρο της R.N. γίνονται συνέχεια πολιτιστικές-πολιτικές εκδηλώσεις με ελεύθερη είσοδο. Και βεβαίως δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όταν το κράτος αδιαφόρησε για τους πρόσφυγες, στους χώρους της βρήκαν ένα κρεβάτι και ένα ζεστό πιάτο φαί.
Δεν είναι τυχαίο ότι τις τελευταίες μέρες έχει γίνει όργιο αστυνομικής βίας και αυθαιρεσίας. Η λέξη «ξύλο» είναι το σύνθημα που ακούγεται όλο και περισσότερο από τα στόματα των ένστολων που υποτίθεται ότι πληρώνονται για να προστατεύουν τον πολίτη. Θα πρέπει να καταλάβουν όμως οι υπέρμαχοι του «νόμος και τάξη», ότι με τη βία δεν πρόκειται να κερδίσουν τίποτα. Αν θέλουν είναι σίγουρο ότι μπορούν να μπουν ανά πάσα στιγμή σε όλες τις καταλήψεις και να φέρουν την πολυπόθητη «τάξη» εκδιώκοντας τους καταληψίες. Δεν μπορεί να συγκριθεί ούτε αριθμητικά ούτε από άποψη εξοπλισμού η μία με την άλλη πλευρά. Είναι αυτός όμως ο πραγματικός στόχος τους;
Όχι, ο στόχος τους δεν είναι οι καταλήψεις, αλλά οι ιδέες που αναπτύσσονται σε αυτές. Η αντίσταση απέναντι σε κάθε εκμετάλλευση, οι αγώνες για την κοινωνική απελευθέρωση, η αλληλεγγύη, ο αντιεμπορικός πολιτισμός και αν ένας χώρος που τις φιλοξενεί καταργείται, τότε θα βρεθούν άλλοι χώροι γιατί οι ιδέες δεν διώκονται, ούτε καταδικάζονται, πολύ περισσότερο δεν παθαίνουν.

8 Comments

  1. Κε Τσουκάτο, μερικα ερωτήματα παρακαλώ:
    1. Τι εργασίες συντήρησης (“για να μην καταρρεύσει”) στο κτήριο εχουν κανει οι καταληψίες τα 15 χρόνια που το οικοιοποιούνται;
    2. Από που προέρχονται τα έσοδα της κατάληψης και των καταληψιών συγκεκριμένα; Πως πληρώνεται το “1 πιατο φαι” που δινουν στους πρόσφυγες; Πως αγοράζουν τα αντικείμενα εντός του χώρου και με τι χρήματα τα συντηρούν;
    3. Τι εμποδίζει τους καταληψίες να αναπτύξουν (και εκθέσουν) τις “ιδέες” σε δικό τους χώρο η σε δρόμο / πλατεία; γιατί πρέπει να καταλάβουν δημόσιο κτήριο;
    4. Ποιος τελικά ειναι ο ιδιοκτήτης του κτηρίου; το Πολυτεχνείο η όλοι εμείς, καθως το Πολυτεχνείο είναι δημόσιο; Και αν ειμαστε όλοι εμείς, πότε μας ζητήθηκε η άδεια για να καταληφθεί το κτήριο?
    5. Δε θα ηταν καλύτερο την πρόνοια για τους απόρους/πρόσφυγες να την αναλάβει η συντεταγμένη Πολιτεία, αντί από μια παρέα ανθρώπων με καλυμμένα πρόσωπα και -τουλάχιστον σκοτεινά- ιδεώδη;

    Μάρκος Δασκαλάκης

    • Κ. Μάρκο Δασκαλάκη

      1. Για όποιον έχει πάει στη rosa nera είναι ξεκάθαρο ότι έχουν γίνει εργασίες επισκευών, διαφορετικά το κτίριο θα είχε καταρρεύσει. Επίσης έχουν γίνει και εργασίες βελτίωσης του χώρου, μέχρι και νέο ξύλινο θέατρο έχουν φτιάξει.
      2. Τα έσοδα της κατάληψης προέρχονται από εκδηλώσεις που γίνονται στο χώρο με ελεύθερη συνεισφορά. Οι εργασίες προφανώς και γίνονται από τους ίδιους αλλά και αλληλέγγυους και να είστε σίγουρος είναι πολλές. Τις επόμενες μέρες και μέχρι να λήξει το “τελεσίγραφο” θα γίνονται συνέχεια εκδηλώσεις με ελεύθερη είσοδο, αν θέλετε μπορείτε να πάτε να το διαπιστώσετε ο ίδιος.
      3. Το γιατί δεν πάνε κάπου αλλού δεν έχει να κάνει με κάποιου τύπου “ιδιοκτησιακή” σχέση, που έχουν με το χώρο, (εξ άλλου οι αναρχικοί είναι εχθρικοί με όποιου τύπου ιδιοκτησία), αλλά γιατί θέλουν να φανεί ότι τα άδεια-άχρηστα κτίρια πρέπει να χρησιμοποιούνται.
      4. Ο ιδιοκτήτης του κτιρίου είναι το Πολυτεχνείο Κρήτης, το οποίο είναι δημόσιο πανεπιστημιακό ίδρυμα. Το “αν μας ζητήθηκε η άδεια για να γίνει κατάληψη”, υποθέτω ότι είναι ρητορικό ερώτημα, αφού η κατάληψη είναι παράνομη πράξη και για να γίνει πρέπει να είναι συνωμοτική (να την ξέρουν λίγοι, δηλ. αυτοί που θα την κάνουν). Εγώ όμως θα αντιστρέψω το ερώτημα: Γιατί το Πολυτεχνείο που δεν είναι παράνομο όπως οι αναρχικοί δεν ρώτησε ποτέ τους Χανιώτες τι θέλουν να γίνει στο κτίριο, αλλά αποφάσισε να το εκμεταλλευτεί ως ξενοδοχείο; Δεν μας αφορά όλους το τι θα γίνει, ιδίως σε ένα τόσο συμβολικό χώρο όπως “το μπαλκόνι των Χανίων”;
      5. Σίγουρα είναι καλύτερο να έχει αναλάβει η πρόνοια και το συντεταγμένο κράτος με τις υπηρεσίες του την αντιμετώπιση των ευπαθών ομάδων, όποιες κι αν είναι αυτές. Μακάρι να μην είχαμε ανάγκη τα συσσίτια και τις δομές αλληλεγγύης. Είδατε όμως πόσο αντιφατικό είναι, ότι αυτοί οι “σκοτεινοί συνωμότες”, να λύνουν έστω και σε κάποιο βαθμό ένα πρόβλημα της πολιτείας;

      Γιάννης Τσουκάτος

    • 1. Αν όντως έχετε τέτοια απορία μπορείτε να περάσετε κάθε Δευτέρα στις 8 που γίνεται η ανοικτή πολιτική συνέλευση και να ρωτήσετε τους ίδιους. Επίσης, μπορείτε να πάτε στο ανοικτό αντιεμπορευματικό καφενείο κάθε Παρασκευή βράδυ, στις ελεύθερες, χωρίς αντίτιμο προβολές κινηματογράφου που γίνονται στις 9 κάθε Πέμπτη η σε μια από τις δεκάδες εκδηλώσεις που φιλοξενούνται στο κτήριο κάθε εβδομάδα. Το πρόγραμμα μπορείτε να το βρείτε εδώ: http://rosanera.squat.gr/

      2. Τα “έσοδα” της κατάληψης προέρχονται από τις ελεύθερες συνεισφορές που δίνονται στο αντιεμπορευματικό καφενείο κι απ’τους μισθούς και τα μεροκάματα των ανθρώπων που ζουν και δρουν στην κατάληψη. Ξέρετε οι άνθρωποι αυτοί έχουν δουλειές. Είναι εργάτες γης, οικοδόμοι, δάσκαλοι, καθηγητές, καλλιτέχνες, υπάλληλοι. Έχουν 2 μάτια, μια μύτη και 2 αυτιά, όπως κι εσείς.

      3. Οι αστυνομία; Το ότι χρειάζεται αντίτιμο για να ενοικιάσεις έναν χώρο; Την κατάληψη την χρησιμοποιούν δεκάδες ομάδες και συλλογικότητες, από θεατρικές και φιλολογικές μέχρι αθλητικές και αυτομορφωτικές. Αν δεν υπήρχε η κατάληψη αυτή, οι προαναφερθείσες ομάδες θα έπρεπε να καταβάλουν ένα αντίτιμο ώστε να βρουν κάποιον άλλον χώρο. Επειδή θεωρούν ότι δε θα έπρεπε να γίνουν όλα στην ζωή εμπορεύματα, προτιμούν να χρησιμοποιούν τον κατειλημμένο χώρο.

      4. Σας ζητήθηκε μήπως η άδεια να εγκαταλειφθούν τα τόσα εγκαταλελειμμένα κτήρια που έχει αφήσει το Πολυτεχνείο να ρημάζουν; Για αυτά που καταστρέφουν και γκρεμίζουν δεν σας πιάνει το παράπονο αλλά σας έπιασε για ένα κτήριο που κατέρρεε και τώρα χρησιμοποιείται από εκατοντάδες άτομα; Γιατί άραγε;

      5. Πού είδατε να έχουν καλυμμένα πρόσωπα; Περάσατε από εκεί και φορούσαν κουκούλες; Στις διαδηλώσεις, τις πολιτικές δράσεις τους είδατε να κρύβονται; Μάλλον εσείς είστε τόσο κρυμμένος στην γυάλα σας που δυσκολεύεστε να δείτε τα πρόσωπα που βρίσκονται απ’έξω από αυτήν. Τα σκοτεινά αυτά ιδεώδη ποια είναι; Η ισότητα, η αλληλεγγύη, η ειρήνη και η αντιεμπορευματικές ανθρώπινες σχέσεις; Τα αντίθετα αυτών που πρεσβεύετε εσείς είναι τα φωτεινά ιδεώδη;

  2. Κυριε Δασκαλάκη,
    χωρίς να ανήκω στον πολιτικό χώρο στον οποιο κινειται η καταληψη “Rosa Nera” , μπαινω στη διαδικασια να σχολιασω τα εξής σε σχεση με οσα σημειωσατε:
    1) Αν εχετε καποια σχεση -ή αν ειχατε στο παρελθον- με καποια δομή αλληλεγγυης, θα γνωριζατε οτι το ενα πιατο φαι την ημερα προσφερεται και σε ντόπιους και σε αλλοδαπούς από την τσεπη των ιδιων των εμπλεκομενων με τα εγχειρήματα αυτα ή απο εθελοντικες προσφορες απλου κοσμου και αγωνιστών. Πιστεψτε το: υπαρχει κοσμος που απο το 2008 και μετα-απο τις πρωτες ενδειξεις της κρισης- προσφερει σε ΣΤΑΘΕΡΗ ΒΑΣΗ αφιλοκερδως σε ανθρωπους χτυπημενους απο το νεοφιλελευθερισμο και τους πολεμους,Ελληνες ή ξενους. Σε ΣΤΑΘΕΡΗ βαση και απο το υστερημά του. Δεν καθισε στον καναπε του να μουντζωνει τους κακους πολιτικους και τη Μερκελ ουτε διαβαζει “Ελευθερη Ωρα” και ” Μακελειο” αυτος ο κοσμος ουτε θα τον δειτε στα ρεπορταζ του ΣΚΑΙ ουτε τα “παιρνει” -οπως ισως φανταζονται καποιοι- απο τον Σορος…Εχει ταξει τη ζωη του στον αγωνα για μια κοινωνια αλληλεγγυης και ισοτητας.
    2) Τουλαχιστον σκοτεινα ιδεωδη; Αν αναζητειτε σκοτεινα ιδεωδη,ψαξτε τα στους 178 βουλευτες που χθες καταψηφισαν διαταξη για τη συνταγματικη απαγορευση των διακρίσεων στο ελληνικό κράτος. Ή σε εκεινους που αναπολουν ξερονησια και στρατοπεδα συγκεντρωσης.
    3) Ακομα και περιστασιακος επισκεπτης των Χανιων να ειναι καποιος,γνωριζει οτι η Rosa Nera παρεμβαινει στα δρωμενα της πολης. Αν δεν το γνωριζετε, μπορειτε να αρχισετε να παρακολουθειτε ποδοσφαιρικα παιχνιδια του Ασπαλαθου Χανιων ετσι ωστε να προσεγγισετε μια μονο πτυχη της παρεμβασης τους- αυτην της εμπρακτης κριτικης στο συγχρονο εμπορευματοποιημενο αθλητισμό.
    4) Γνωσεις αρχιτεκτονικης δεν εχω για να γνωριζω αν η καταληψη διεσωσε το κτηριο απο την καταρρευση.Γνωριζω ομως οτι ειναι παγια ταση του κρατους και των επιχειρησεων να εγκαταλειπουν κτηρια και οταν καποιοι τα καθιστουν εκ νεου λειτουργικα,τοτε να ανακαλυπτουν…ξανα την χρησιμοτητα των κτηριων αυτων. Η υποκρισια στο τετραγωνο δηλαδη…
    5) Η θεα απο την καταληψη Rosa Nera ειναι εκπληκτικη. Ξενοδοχειακι μαλλον εν οψει στα σχεδια καποιων.Ειναι που τα Χανια εχουν λίγα ξενοδοχεία….
    Αυτα τα ολιγα απο καποιον που δεν ειναι αντιεξουσιαστης,καθως τασσομαι υπερ της υπαρξης κεντρικης εξουσιας. Μιας εξουσιας ομως που θα μεριμνα για τις πραγματικες αναγκες των ανθρωπων κι οχι για τις αναγκες του κεφαλαιου.
    υγ: συγχαρητηρια στον συντακτη του αρθρου.Ο δημοκρατικος λαος της Κρητης εχει ζησει τις σημαινει αστυνομικη βια τις μαυρες μερες του 1990-1993. Ας προσπαθησει να διακρινει και τωρα την αληθεια περα απο τους παραμορφωτικους φακους των τηλεοπτικων ΜΜΕ

  3. 1. Αν όντως έχετε τέτοια απορία μπορείτε να περάσετε κάθε Δευτέρα στις 8 που γίνεται η ανοικτή πολιτική συνέλευση και να ρωτήσετε τους ίδιους. Επίσης, μπορείτε να πάτε στο ανοικτό αντιεμπορευματικό καφενείο κάθε Παρασκευή βράδυ, στις ελεύθερες, χωρίς αντίτιμο προβολές κινηματογράφου που γίνονται στις 9 κάθε Πέμπτη η σε μια από τις δεκάδες εκδηλώσεις που φιλοξενούνται στο κτήριο κάθε εβδομάδα. Το πρόγραμμα μπορείτε να το βρείτε εδώ: http://rosanera.squat.gr/

    2. Τα “έσοδα” της κατάληψης προέρχονται από τις ελεύθερες συνεισφορές που δίνονται στο αντιεμπορευματικό καφενείο κι απ’τους μισθούς και τα μεροκάματα των ανθρώπων που ζουν και δρουν στην κατάληψη. Ξέρετε οι άνθρωποι αυτοί έχουν δουλειές. Είναι εργάτες γης, οικοδόμοι, δάσκαλοι, καθηγητές, καλλιτέχνες, υπάλληλοι. Έχουν 2 μάτια, μια μύτη και 2 αυτιά, όπως κι εσείς.

    3. Οι αστυνομία; Το ότι χρειάζεται αντίτιμο για να ενοικιάσεις έναν χώρο; Την κατάληψη την χρησιμοποιούν δεκάδες ομάδες και συλλογικότητες, από θεατρικές και φιλολογικές μέχρι αθλητικές και αυτομορφωτικές. Αν δεν υπήρχε η κατάληψη αυτή, οι προαναφερθήσσες ομάδες θα έπρεπε να καταβάλουν ένα αντίτιμο ώστε να βρουν κάποιον άλλον χώρο. Επειδή θεωρούν ότι δε θα έπρεπε να γίνουν όλα στην ζωή εμπορεύματα, προτιμούν να χρησιμοποιούν τον κατηλημμένο χώρο.

    4. Σας ζητήθηκε μήπως η άδεια να εγκαταληφθούν τα τόσα εγκαταλελημμένα κτήρια που έχει αφήσει το Πολυτεχνείο να ρημάζουν; Για αυτά που καταστρέφουν και γκρεμίζον δεν σας πιάνει το παράπονο αλλά σας έπιασε για ένα κτήριο που κατέρρεε και τώρα χρησιμοποιείται από εκατοντάδες άτομα; Γιατί άραγε;

    5. Πού είδατε να έχουν καλυμμένα πρόσωπα; Περάσατε από εκεί και φορούσαν κουκούλες; Στις διαδηλώσεις, τις πολιτικές δράσεις τους είδατε να κρύβονται; Μάλλον εσείς είστε τόσο κρυμμένος στην γυάλα σας που δυσκολεύεστε να δείτε τα πρόσωπα που βρίσκονται απ’έξω από αυτήν. Τα σκοτεινά αυτά ιδεώδη ποια είναι; Η ισότητα, η αλληλεγγύη, η ειρήνη και η αντιεμπορευματικές ανθρώπινες σχέσεις; Τα αντίθετα αυτών που πρεσβεύετε εσείς είναι τα φωτεινά ιδεώδη;

  4. Κύριε Δασκαλάκη,
    προφανώς αγνοείτε παντελώς το ζήτημα, ή ίσως απλά μεταφέρετε εσκεμμένα απαράδεκτους και ψευδείς χαρακτηρισμούς για ανθρώπους (και πολλές ομάδες) που είναι αγαπητοί, αλληλέγγυοι και γνωστοί με τα πρόσωπα τους σε πάρα πολλούς από εμάς στα χωριά και τις πόλεις της Κρήτης. Ας σας απαντήσω εγώ, λοιπόν, μιας και από ότι φαίνεται, οι πιο πολιτικοποιημένοι έχουν άλλες προτεραιότητες. Επίσης, φαίνεται πως η δέσμευση περί ελέγχου των σχολίων στα ΧΝ, όταν αυτά διατυπώνουν συκοφαντίες δεν λειτούργησε.

    Ας είναι.
    1.Ρωτάτε για τις εργασίες συντήρησης. Το κτίριο υπάρχει ακόμα ακριβώς λόγω της κατάληψης και εθελοντικές εργασίες έχουν γίνει άπειρες (σε εργατοώρες), με απόλυτο σεβασμό στο αρχιτεκτονικό και αρχαιολογικό μνημείο. Δεκάδες μηχανικοί, εργάτες, αρχαιολόγοι που συμμετέχουν στο ευρύτερο κοινωνικό και εργατικό κίνημα στην Κρήτη έχουν ασχοληθεί, γι’ αυτό και στους κλάδους αυτούς θα δείτε ανακοινώσεις σωματείων και συλλόγων (εργαζόμενων ή φοιτητών) να στηρίζουν την κατάληψη.

    2. Τα έσοδα της κατάληψης και των καταληψιών συγκεκριμένα προέρχονται από το μισθό τους, εθελοντικά και με βάση τις αξίες της αυτο-οργάνωσης. Όσο και αν σας φαίνεται περίεργο, υπάρχουν άνθρωποι που βάζουν την αλληλεγγύη πάνω από την ιδιοτέλεια, και την κοινωνική δικαιοσύνη πάνω από το προσωπικό κέρδος. Εργάτες, αγρότες, κτηνοτρόφοι, φοιτητές, μετανάστες στηρίζουν από το υστέρημα τους, το κίνημα (και όχι μόνο τη Ρόζα) και το συνάνθρωπο. Χωρίς καμία χρηματοδότηση και καμία κομματική υποστήριξη. Αυτό είναι όμως η πραγματική αριστερά, ο πραγματικός σοσιαλισμός, η αληθινή αναρχία. Η αλληλοβοήθεια, η εθελοντική και ανιδιοτελής υποστήριξη κάθε καταπιεσμένου ενάντια στους διώκτες και τους εκμεταλλευτές του.

    3. Ρωτάτε τι εμποδίζει τους καταληψίες να αναπτύξουν τις ιδέες σε δικό τους χώρο η σε δρόμο / πλατεία; Μα, τίποτα απολύτως, παρά τις προσπάθειες της δεξιάς. Γι’ αυτό και κάθε εβδομάδα σχεδόν υπάρχουν δράσεις, συναυλίες, πολιτικές εκδηλώσεις, πορείες κτλ καθώς οι άνθρωποι που μένουν ή στηρίζουν την κατάληψη είναι γνωστοί με το όνομα και το πρόσωπο τους. Είστε σίγουρα από τα Χανιά; Ρωτάτε, γιατί πρέπει να καταλάβουν δημόσιο κτήριο. Μα γιατί το κτίριο αυτό ήταν εγκαταλελειμμένο για 20 χρόνια και έτοιμο να πέσει, και για να του δώσουν ζωή, ψυχή, τέχνη και πολιτική για αυτούς που βρίσκονται από κάτω. Από ερείπιο έγινε αρκετά πιο δημόσιο ως χώρος. Πολύ πιο δημόσιο μάλιστα από τις πλατείες της πόλη. Π.χ. από τις επίσης παράνομα κατειλημμένες – από τραπεζοκαθίσματα και μπράβους – πλατείες της πόλης.

    4. Πολύ ωραία ερώτηση: αν είμαστε όλοι εμείς οι ιδιοκτήτες, πότε μας ζητήθηκε η άδεια για να καταληφθεί το κτήριο; ΔΕν έχουμε δει ακόμα μια αληθινά σοσιαλιστική κοινωνία όπου η συλλογική ιδιοποίηση θα είναι πραγματικότητα. Μου αρέσει όμως, ο τρόπος που σκέφτεστε. Η χρήση του κτιρίου είναι θέμα κοινωνικής διαβούλευσης. Από τη μια υπάρχει ένα κοινωνικό κίνημα, στο οποίο συμμετέχουν και οι πολλές ομάδες που λειτουργούν στην Κατάληψη και οι σύμμαχοι της (σε πόλη και χωριά) και από την άλλη τα συμφέροντα της κερδοσκοπίας (με τους δικούς τους συμμάχους). Το αποτέλεσμα δεν είναι προβλέψιμο.

    5. Εδώ τα χαλάμε. Δεν υπάρχει καμία παρέα, αλλά μια σειρά από πολιτικές ομάδες, γνωστές και φανερές. Αυτές οι ομάδες συντεταγμένα έχουν ωφελήσει σημαντικά τους πρόσφυγες, ακριβώς εκεί που η πολιτική της πολιτείας ήταν είτε αδιάφορη, είτε εγκληματική. Με άλλα λόγια, αυτοί οι άνθρωποι που ανέξοδα προσβάλλετε είναι η μόνη εγγύηση ότι οι αρχές θα πιεστούν να φερθούν ανθρώπινα. Aν όντως σας ενδιαφέρει η ζωή των προσφύγων ή των φτωχών ελλήνων θα συμμετέχατε σε κάποιες από τις δραστηριότητες αλληλεγγύης (μαθήματα π.χ.) που γίνονται σε αυτούς τους χώρους ή έστω σε κάτι ανάλογο, ίσως και να το κάνετε ήδη, και το εύχομαι. Μην μιλάτε όμως για σκοτεινά ιδεώδη γιατί εκτίθεστε. Δεν είναι σκοτεινά αλλά φωτεινά: η αλληλεγγύη, η ισότητα, η κοινωνική δικαιοσύνη, η ταξική πάλη.

  5. Σκοτεινα ειναι τα ιδεωδη και τα ιδανικα των ανθρωπων που σας κανουν να πιστευετε πως μια καταληψη ειναι το προβλημα , κυριε δασκαλακη. Σχετικα με τα ερωτηματα σας νομιζω οι φιλοι σας καλυψαν.

  6. Δεν ζω πλεον στα Χανια εδω και 5 χρονια…..οσο ζουσα εκει ομως η RN ηταν το μερος που εμαθα να εχω συναισθηματα …χαρα ,οταν μπορουσα να προσφερω εστω μια κατσαρολα φαγητο σε αυτους που το ειχαν αναγκη….χαρα σε οσους κρυωναν και εδινα μια κουβερτα που δεν ηταν αναγκη να εχω δευτερη…..ρουχα σε γυναικες που εμειναν στο δρομο με παιδια χωρις δουλεια….. χαρα γιατι οι μουσικοι του δρομου απο διαφορες χωρες με διασκεδαζαν και μαθαινα για τις χωρες τους……Γνωρισα ενδιαφεροντες ανθρωπους συζητουσα μαζι τους για καταστασεις και γεγονοτα που συμβαινουν γυρω μας και που κανεις αλλος δεν τα συζητουσε……παρακολουθησα θεατρικες και κινηματογραφικες παραστασεις με ουσια και φυσικα δωρεαν.Με βοηθησαν οταν ειχα εγω αναγκη …..για οτιδηποτε, απο καποια επισκευη στο σπιτι μου μεχρι που οταν βρεθηκα χωρις σπιτι μου προτειναν φιλοξενια εως οτου τακτοποιηθω……και πολλα παρα πολλα αλλα…Εσεις εχετε παει εκει να δειτε τι γινεται???ΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΤΟ ΚΤΗΡΙΟ ΕΜΕΝΕ ΑΚΑΤΟΙΚΗΤΟ ΘΑ ΕΙΧΕ ΚΑΤΑΡΕΥΣΕΙ…..Μαθετε λοιπον πρωτα τι προσφερει η ROZA NERA,και μετα κατηγορηστε οποιον θελετε…και ‘μενα μαζι…..

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Σχόλια

Συνεργασίες

Διαδρομές

Podcasts

Επιστολές

Χρήσιμα

Μόνιμες στήλες