Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024

Επιστολή θεατρολόγων από το Ρέθυμνο, για το μάθημα της Θεατρικής Παιδείας

Να μην υποβαθμιστεί το μάθημα της Θεατρικής Παιδείας και να μην επωμιστούν οι δάσκαλοι των Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄ τάξεων Δημοτικού την επιμόρφωση του αντικειμένου της θεατρικής παιδείας στους μαθητές τους, ζητάει ο σύλλογος Θεατρολόγων Ρεθύμνου
Με επιστολή που έστειλαν οι θεατρολόγοι του Ρεθύμνου στους συλλόγους γονέων και διδασκόντων των σχολείων, και στην ένωση γονέων Ρεθύμνου, τονίζουν ότι οι αλλαγές στην υπάρχουσα δομή εκπαίδευσης θα δημιουργήσει προβλήματα τόσο στους ειδικευμένους εκπαιδευτικούς όσο και στους μαθητές κυρίως της Ε΄και ΣΤ’ Δημοτικού από τις οποίες καταργείται το συγκεκριμένο μάθημα.

Με την κατάργηση αλλά και τη «χρέωση» του μαθήματος στους δασκάλους των τεσσάρων πρώτων τάξεων «το Υπουργείο Παιδείας υποβαθμίζει τους δασκάλους από παιδαγωγούς σε “δασκάλους-πολυεργαλεία” που καλύπτουν “τρύπες”, ενώ την ίδια στιγμή υπάρχουν οι εξειδικευμένοι επιστήμονες πτυχιούχοι από τέσσερα τμήματα, καθώς και οι απόφοιτοι δραματικών σχολών με παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια», αναφέρουν οι θεατρολόγοι του νομού.
Εξάλλου, επισημαίνουν ότι «…το Υπουργείο Παιδείας στερεί ένα αγαπημένο μάθημα από τους μαθητές με κριτήριο, την εξοικονόμηση κονδυλίων, απόφαση καθαρά αντιπαιδαγωγική και προσθέτει ένα ακόμα λιθαράκι στην πτώχευση της παιδείας στο ελληνικό σχολείο, την ίδια ώρα που ενώ όλα τα υπόλοιπα μαθήματα που διδάσκονται από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (Μουσική, Εικαστικά, Πληροφορική, Φυσική) έχουν υποστεί μείωση ωρών, η Θεατρική Αγωγή είναι το μόνο μάθημα που καταργείται εντελώς από τις τάξεις Ε’ και ΣΤ’».
Επιχειρηματολογώντας οι θεατρολόγοι, επισημαίνουν πως η Θεατρική Αγωγή ως μάθημα αποτελεί ένα πολυσύνθετο εργαλείο για την ψυχική ενδυνάμωση των μαθητών, πολλώ δε μάλλον εκείνων που βρίσκονται στις τελευταίες τάξεις, πιεσμένοι από τις προεφηβικές τους ανησυχίες και την απότομη μετάβασή τους από την αγκαλιά του δημοτικού σχολείου στο απρόσωπο και καθαρά γνωσιοκρατούμενο γυμνάσιο.
«Σκοπός του μαθήματος του θεάτρου μεταξύ άλλων, είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη του μαθητή μέσω του οποίου, μαθαίνει να συνεργάζεται με όλους τους υπόλοιπους μαθητές ανεξαιρέτως και γίνεται μέλος μιας ομάδας, κοινωνικοποιείται, καλλιεργεί και αναπτύσσει τα εκφραστικά του μέσα και την ικανότητα της επικοινωνίας, χρησιμοποιεί και αναπτύσσει τη φαντασία του και τη δημιουργικότητά του, μαθαίνει να εκφράζεται μέσα σε ένα πλαίσιο ορίων και κανόνων όπως γίνεται με κάθε παιχνίδι και αργότερα στην ίδια τη ζωή ενώ καλλιεργεί και την ενσυναίσθηση, την ικανότητα του ανθρώπου να μπορεί να μπει στη θέση του άλλου και να δείξει κατανόηση και ευαισθησία για τα συναισθήματα του άλλου, παράλληλα δε, μέσα από τη Θεατρική Αγωγή οι μαθητές κυρίως της Ε΄ και της ΣΤ΄ τάξης μπορούν να προσεγγίσουν το τεράστιο κεφάλαιο της ενδοσχολικής βίας (BULLYING) μέσα από βιωματικό τρόπο».
Για τους λόγους αυτούς, ζητούν την υποστήριξη γονέων και δασκάλων ώστε να μην καταργηθεί τελικά το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής από την Ε΄ και τη ΣΤ΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου και να υπάρξει μόνο εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό για την εκπαίδευση σε όλες τις τάξεις.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα