Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024

Εντός Δεκεμβρίου οι δύο διαγωνισμοί για τον ΒΟΑΚ;

Στην πρόθεση της κυβέρνησης ώστε εντός του Δεκεμβρίου να έχουν βγει οι δύο διαγωνισμοί που αφορούν τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, από τα Χανιά ως τον Άγιο Νικόλαο αναφέρθηκε στην ομιλία του στην Βουλή ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.

 

Αναλυτικά ο κ. Σπίρτζης ανέφερε

 

«Ολοκληρώθηκε μέσα στο 2017, όπως είχαμε πει, η διαδικασία για την ολοκλήρωση του δρόμου στη Μεσσαρά, στην Κρήτη.
Επειδή το 2017 δεν τέλειωσε, δουλεύουμε συνεχώς για να βγουν εντός Δεκεμβρίου δύο διαγωνισμοί, του βόρειου οδικού άξονα Κρήτης, από τα Χανιά ως τον Άγιο Νικόλαο, ένα ακόμα έργο εξήντα χρόνων εξαγγελίας και υποσχέσεων του παλαιοκομματισμού, που το υλοποιεί και αυτό η Κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα. Μετά από δεκαετίες υποσχέσεων, σειρά λαθεμένων, τμηματικών και ασύνδετων κατασκευών, θα δημοσιευτεί η πρόσκληση ενδιαφέροντος και η διαδικασία προεπιλογής.
Θα ήθελα να αναφέρω και έναν ακόμα διαγωνισμό εντός του 2017, αυτόν του ηλεκτρικού συστήματος αναλογικών διοδίων για όλη τη χώρα.
Το 2018 για εμάς ξεκινά η αρχή της υλοποίησης του Ε65 από τη Λαμία ως την Ξυνιάδα, του έργου «ανέκδοτο», που αφήσατε μόνο το μεσαίο τμήμα του. Θα προσπαθήσουμε εντός του 2018 να εκκινήσει και το βόρειο τμήμα του έργου, αλλά τουλάχιστον θα έχει το φοβερό έργο της αναθεώρησης της κυβέρνησης Σαμαρά και τα εγκληματικά λάθη της μείωσης του φυσικού αντικειμένου αρχή.
Εντός του 2017 δημοπρατήθηκε και εντός του πρώτου τριμήνου του 2018 θα ξεκινήσει η κατασκευή της υποθαλάσσιας οδικής σύνδεσης της Σαλαμίνας.
Άλλες δύο «πληγές» που κληρονομήσαμε και επουλώνουμε είναι ο οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία, που δημοπρατείται τον Γενάρη, και Άκτιο-Λευκάδα, στο πρώτο τρίμηνο του ίδιου έτους.
Εντός του πρώτου διμήνου του 2018 δημοπρατείται η παράκαμψη της Χαλκίδας. Ετοιμάζουμε τον φάκελο για την κατασκευή των πρόδρομων εργασιών και των επεκτάσεων της Αττικής Οδού και, βέβαια, του Προαστιακού Σιδηρόδρομου μέχρι το Λαύριο.
Τέλος, εγκρίθηκε ένα πρόγραμμα οδικής ασφάλειας σε όλη τη χώρα συνολικού προϋπολογισμού 500 εκατομμυρίων και το πρώτο έργο που θα δημοπρατηθεί οδικής ασφάλειας είναι στην Κρήτη, προϋπολογισμού 25 εκατομμυρίων.
· Σιδηροδρομικά έργα
Το 2017 είχαμε πει ότι συνεχίζουμε την υλοποίηση έργων προϋπολογισμού 832 εκατομμυρίων, που είναι απαραίτητα. Τι κάναμε;
Ολοκληρώνουμε τη νέα διπλή ηλεκτροδοτούμενη σιδηροδρομική γραμμή Τιθορέα-Λιανοκλάδι-Δομοκός. Το τμήμα Τιθορέα-Λιανοκλάδι δίνεται τον Ιανουάριο 2018, το τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός τον Ιούνιο 2018 και Θεσσαλονίκη-Ειδομένη, για να είναι όλη η γραμμή έτοιμη, τον Απρίλιο του 2018.
Ολοκληρώθηκε ο Σταθμός Λαρίσης και η κατασκευή του ηλεκτροκινούμενου τμήματος Σταθμός Λαρίσης-Πειραιάς στη σιδηροδρομική γραμμή Πειραιάς-Τιθορέα και τίθεται σε λειτουργία στις 15 Ιανουαρίου 2018. Έντεκα χρόνια είχατε τον κεντρικό σταθμό της χώρας «χύμα», ατέλειωτο.
Θα συνδεθεί επιτέλους το λιμάνι του Πειραιά με το αεροδρόμιο. Ολοκληρώνουμε εντός του 2018 την κατασκευή του σιδηροδρομικού τμήματος Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος. Είναι σήμερα στο 72%. Ήταν πέρυσι στο 60%.
Υπεγράφη σύμβαση, όπως είχαμε πει πριν από έναν χρόνο, για την κατασκευή στο τμήμα Ψαθόπυργος-Μποζαΐτικα στην Πάτρα.
Δημοσιεύτηκε η προκήρυξη της υπογειοποίησης των Σεπολίων και μέχρι τον Φεβρουάριο του 2018 προκηρύσσονται νέα σιδηροδρομικά έργα προϋπολογισμού 250 εκατομμυρίων ευρώ. Συγκεκριμένα, το Κιάτο-Ροδοδάφνη, το Λάρισα-Βόλος, το Παλαιοφάρσαλα-Καλαμπάκα.
Επίσης, έχουμε και το μνημόνιο με τη Βουλγαρία -που μας κοροϊδεύατε όταν λέγαμε για την «σιδηροδρομική Εγνατία»- για τη σύνδεση των τριών λιμανιών της Βορείου Ελλάδας με του Εύξεινου Πόντου, έργο που -μετά τις πρωτοβουλίες του Πρωθυπουργού- στηρίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο Πρόεδρος Γιούνκερ, και θέλει και η Ρουμανία να ενταχθεί.
Είναι στο Ελεγκτικό Συνέδριο ο διαγωνισμός για το Θριάσιο, ολοκληρώνεται και, προφανώς, υπάρχει και η συνέχεια για το υπόλοιπο κομμάτι του Θριασίου, που είναι χίλια εξακόσια στρέμματα.
· Μετρό Θεσσαλονίκης και Αθήνας
Γραμμή Μετρό Θεσσαλονίκης.Το Μάρτιο 2017, όπως είχαμε πει, ολοκληρώθηκαν τα έργα πολιτικού μηχανικού και συνεχίζουμε. Το 2019 ολοκληρώνεται και η επέκταση για Καλαμαριά και το βασικό έργο, ένα άλλο έργο «ανέκδοτο» της Νέας Δημοκρατίας. Το 2020 παραδίδεται στους πολίτες της Θεσσαλονίκης επιτέλους για χρήση.
Και το 2018 ξεκινούν οι πρόδρομες εργασίες των νέων σταθμών για τη Δυτική Θεσσαλονίκη.
Προχωρούν τα έργα στο τμήμα Χαϊδάρι-Πειραιάς. Μέσα στο 2019 παραδίδονται οι τρεις πρώτοι σταθμοί για χρήση. Ο μετροπόντικας έφτασε στον Πειραιά. Το είδε ο Πειραιάς. Και προφανώς βγήκε ο διαγωνισμός, όπως είχαμε πει, στις 10 Αυγούστου 2017 για τη Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας και πολλά άλλα.
· Υποδομών αεροδρομίων και άγονες γραμμές
Έγινε ο διαγωνισμός και ολοκληρώνεται στο Καστέλι, για να πούμε για κανένα αεροδρόμιο. Έγινε, όπως ξέρετε, δωρεάν της Πάρου και δωρεάν ο εκσυγχρονισμός του υπάρχοντος αεροδρομίου του Ηρακλείου. Τόσα χρόνια δεν είχαμε δει να γίνεται κάτι δωρεάν, με μηδέν ευρώ.
Η εξοικονόμηση από τις άγονες γραμμές που σπαταλούσατε για να κάνετε δώρο σε δικούς σας επιχειρηματίες ήταν 196 εκατομμύρια την τετραετία και έφτασαν με το διαγωνισμό που κάναμε στα 42 εκατομμύρια.
Η εξοικονόμηση από την πρώτη χρονιά δεν πηγαίνει στο χρέος, κύριοι της Νέας Δημοκρατίας, πηγαίνει σε διαγωνισμό που θα βγάλουμε μέσα στο 2018 για να πάρουμε δύο ελικόπτερα, ώστε οι κάτοικοι των ακριτικών νησιών να μην αισθάνονται απομονωμένοι, να μπορούμε να κάνουμε αεροδιακομιδές και να κάνουμε και μεταφορά με όποιες καιρικές συνθήκες υπάρχουν.

 

Με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα