Σάββατο, 23 Ιανουαρίου, 2021

Ειδικά Σχολεία στα Χανιά: Ανοικτά αλλά με ασφάλεια

» Τεστ κορωνοϊού και μέτρα προστασίας ζητούν διευθυντές

Ως μία απόφαση λογική και εν πολλοίς επιβεβλημένη που όμως δεν συνοδεύτηκε από τα αναγκαία μέτρα προστασίας από τον κορωνοϊό, χαρακτηρίζουν τη συνέχιση της λειτουργίας των μονάδων ειδικής αγωγής, διευθυντές τριών σχολείων των Χανίων στους οποίους απευθύνθηκαν τα “Χ.ν.”.

Και οι τρεις αποδίδουν την απόφαση αυτή σε δύο βασικούς λόγους: Πρώτον, στην πίεση που ασκήθηκε από τους συλλόγους γονέων και δεύτερον στο γεγονός ότι στην ειδική αγωγή, η τηλεκπαίδευση είναι από δύσκολο έως αδύνατον να εφαρμοστεί. Ωστόσο, ζητούν περισσότερα μέτρα προστασίας από την Πολιτεία, καθώς όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν, μόλις την περασμένη Τετάρτη οι εκπαιδευτικοί των ειδικών σχολείων υπεβλήθησαν σε τεστ κορωνοϊού, μετά από δύο μήνες διαρκών αιτημάτων από την διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης! Ευτυχώς όπως μας λένε, όλα τα τεστ ήταν αρνητικά στον κορωνοϊό αλλά δεδομένου ότι η πανδημία είναι σε φάση έξαρσης, η επανάληψή τους ανά τακτά χρονικά διαστήματα, κρίνεται επιβεβλημένη.

Ανοικτά σχολεία με αξιοπρέπεια

«Για ‘μενα ναι, πρέπει να είναι ανοικτά τα σχολεία μας, διότι οι οικογένειες δεν μπορούν να παρέχουν στα παιδιά τις αναγκαίες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις. Την περασμένη άνοιξη, προσπαθήσαμε να συμμετέχουμε στην τηλεκπαίδευση μέσω viber και είδαμε πως είναι σε μεγάλο βαθμό αδύνατον.» μας εξηγεί η κα Μαρία Πρινιανάκη, διευθύντρια στο 1ο Ειδικό Σχολείο, και συνεχίζει: «Οπότε ναι, θα πρέπει να είναι ανοικτά αλλά με αξιοπρέπεια και με ποιότητα». Όπως εξηγεί, αυτό προϋποθέτει, συχνά covid τεστ σε όλο το προσωπικό «γιατί τα μέτρα που ισχύουν δεν μπορούν να τηρηθούν στην ειδική αγωγή έτσι όπως τα έχουμε στο μυαλό μας. Τα παιδιά μας θέλουν σωματική καθοδήγηση για όλες τις εκπαιδευτικές παρεμβάσεις. Πιάνουμε τα χεράκια τους για να κινηθούν, να περπατήσουν, να γράψουν, να φάνε» συνεχίζει, γι’ αυτό και υπάρχει ανάγκη για καθαριότητα και απολυμάνσεις χώρων, για γάντια και επιπλέον προϊόντα καθαρισμού. «Η κοινότητα της ειδικής αγωγής στα Χανιά αυτή τη στιγμή αριθμεί περίπου 600 μελή, υπολογίζοντας μαζί και τις οικογένειες, τα οποία διασυνδέονται μεταξύ τους» εξηγεί.

Ήδη από την αρχή της πανδημίας, όπως επισημαίνει, τα παιδιά έχουν σταματήσει όλες τις εκπαιδευτικές δράσεις εκτός σχολείου που γίνονταν σε καθημερινή βάση, στο πλαίσιο της κοινωνικοποίησης και της ενίσχυσης της λειτουργικότητάς τους. «Ήδη λοιπόν, τα παιδιά είναι εγκλωβισμένα στο σχολείο τονίζει και επισημαίνει πως «για παραμείνει η ειδική αγωγή αγωγή έπρεπε η πολιτεία να την στηρίξει».Στη διάρκεια της συνομιλίας μας, αναφέρεται αρκετές φορές στην υποστήριξη από την διεύθυνση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Χανίων και προσωπικά στην προϊσταμένη κα Ψαρουδάκη και στον υπεύθυνο covid, κ. Αγγελάκη.

 

Στο 4ο podcast της σειράς, επισκεπτόμαστε την παλιά πόλη των Χανίων, για να ανακαλύψουμε το πιο μεγάλο, το πιο εντυπωσιακό αλλά και παραγνωρισμένο μνημείο της. Τις βυζαντινές και βενετσιάνικες οχυρώσεις.

 

 

«Αδύνατον να τηρηθούν μέτρα»

«Είχαμε χάσει τον ύπνο μας μέχρι προχθές που κάναμε τεστ και ήμασταν όλοι αρνητικοί. Εμείς ανησυχούμε και για τα παιδιά, πολλά από τα οποία έχουν κάποια υποκείμενα νοσήματα που τα κατατάσσουν σε ομάδα υψηλού κινδύνου και για εμάς, καθώς όλοι έχουμε κάποιον στο περιβάλλον μας που ανήκει στις ευπαθείς ομάδες.» τονίζει από την πλευρά της η κα Έλενα Γεωργιαννάκη, διευθύντρια στο 3ο Ειδικό Σχολείο (αυτιστικών).

«Τα επαναλαμβανόμενα τεστ θα έπρεπε να είναι αυτονόητα, Σε εμάς τα μέτρα είναι δεδομένο ότι είναι αδύνατον να τηρηθούν. ‘Εχουμε την αίσθηση πως η απόφαση να παραμείνουν ανοικτά τα ειδικά σχολεία πάρθηκε με γνώμονα το πιθανό πολιτικό κόστος από τις (δίκαιες) αντιδράσεις των γονέων» αναφέρει και συνεχίζει: «Με τα δικά μας παιδιά η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να λειτουργήσει ούτε κατ’ επίφαση. Ήταν κάτι που το προσπαθήσαμε την περασμένη άνοιξη αλλά τα παιδιά δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν σε αυτό».

Όπως μας εξηγεί, στα Χανιά, «τα ειδικά σχολεία είναι μία ομάδα» καθώς πολλοί εκπαιδευτικοί μοιράζονται στα σχολεία ενώ η μεταφορά των μαθητών είναι κοινή με το ΚΤΕΛ. «Ουσιαστικά μιλάμε για έναν κοινό πληθυσμό και ένα πιθανό κρούσμα χτυπάει καμπανάκι σε όλα τα ειδικά σχολεία των Χανίων, δεν είναι δυνατόν να κλείσει ένα μόνο τμήμα» τονίζει. « Γι’ αυτό ζητάμε τεστ. Εμείς θέλουμε σχολεία ανοικτά αλλά να νιώθουμε ασφαλείς και τα παιδιά και εμείς».

Ακόμη, διαπιστώνει πως σε πολλές περιπτώσεις «δεν έχουν καλυφθεί οι άδειες ειδικού σκοπού που έχουν δοθεί σε γονείς εκπαιδευτικούς κι αυτό για την ειδική αγωγή είναι «κόκκινος συναγερμός» καθώς μιλάμε για παιδιά που θέλουν εξατομικευμένη εκπαίδευση,

Τραυματική εμπειρία τα κρούσματα

«Εμείς είχαμε την τραυματική εμπειρία να είμαστε το 1ο σχολείο που έκλεισε με κρούσμα κορωνοϊού. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν τηρούνταν τα μέτρα. Κάθε άλλο!» μας λέει ο κ. Δημήτρης Χαμηλάκης, διευθυντής στο ειδικό σχολείο του Κέντρου Αποκατάστασης Παιδιών και Νέων Κρήτης. «Αυτό ήταν ένα σοκ για εμάς. Καταφέραμε και το διαχειριστήκαμε χάρη στην συμπαράσταση του προϊσταμένου δημόσιας υγείας, Δημήτρη Νικολακάκη και των συνεργατών του αλλά και της διευθύντριας πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, Πόπης Ψαρουδάκη που μας υποστήριξαν σε επιστημονικό και σε ανθρώπινο επίπεδο.

Το σχολείο επαναλειτουργεί από την περασμένη Παρασκευή αφού έγιναν οι αναγκαίες απολυμάνσεις και υπό τις -ακόμα αυστηρότητες- οδηγίες της νέας Εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας για υποχρεωτική χρήση μάσκας και από τα παιδιά. «Αυτή τη στιγμή και τα 32 παιδιά μας φορούν μάσκα!» μας λέει ο κ. Χαμηλάκης

«Έχουμε την αίσθηση ότι η συνέχιση της λειτουργίας των ειδικών σχολείων έγινε επειδή αφενός εισακούστηκαν τα αιτήματα των συλλόγων γονέων, οι οποίοι είναι «πονεμένοι και κουρασμένοι» -και φυσικά τους καταλαβαίνουμε, τα παιδιά τους είναι και δικά μας παιδιά- και αφετέρου επειδή η τηλεκπαίδευση στην ειδική αγωγή είναι πολύ δύσκολη, σχεδόν αδύνατη. Εμείς επειδή έχουμε σχετικά ελαφριές περιπτώσεις, για το διάστημα που ήμασταν κλειστά το προσπαθήσαμε κυρίως με ασύγχρονη αλλά και με σύγχρονη, στα πρότυπα του περασμένου Μαρτίου και σε συνεργασία με τους γονείς αλλά είναι μια διαδικασία πρακτικά ανεφάρμοστη για την πλειοψηφία των μονάδων ειδικής αγωγής» καταλήγει. Όπως επισημαίνει, επειδή οι μαθητές των ειδικών σχολείων πολλές φορές ανήκουν οι ίδιοι σε ευπαθείς ομάδες, η λήψη μέτρων για την διασφάλιση της υγείας τους είναι επιβεβλημένη για να συνεχιστεί η λειτουργία τους.

 

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Σχόλια

Συνεργασίες

Διαδρομές

Podcasts

Επιστολές

Χρήσιμα

Μόνιμες στήλες