Κυριακή, 6 Δεκεμβρίου, 2020

Αύξηση επισκεπτών αλλά όχι τζίρου

Εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες επέλεξαν και φέτος τα Χανιά για τις διακοπές τους, ωστόσο, σύμφωνα με τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της εστίασης η αύξηση των αφίξεων δεν μεταφράζεται σε αύξηση του τζίρου.

Mάλιστα, σύμφωνα με τον Σύλλογο Επιχειρηματιών Εστίασης Ν. Χανίων, το πρώτο εξάμηνο του 2016 η κίνηση κατέγραψε πτωτική πορεία σε ποσοστό 20-25%, ενώ στην αρχή του δεύτερου εξαμήνου η κατάσταση δείχνει να εξομαλύνεται με τον τζίρο να αγγίζει τα περυσινά επίπεδα.

Πώς όμως εξηγείται γεγονός ότι ενώ καταγράφεται αύξηση των αφίξεων κατά 9-10%, ο τζίρος των καταστημάτων εστίασης είναι μικρότερος ή στην καλύτερη περίπτωση παραμένει ίδιος με πέρυσι;
«Αυτό δεν οφείλεται -όπως πολλοί πιστεύουν- στο all-inclusive το οποίο καταγράφει μάλιστα μείωση το 2016 και από 55% της αγοράς που κατείχε πέρυσι έπεσε στο 50%. Η μεγαλύτερη ζημιά έχει γίνει τόσο στην εστίαση όσο και στα ξενοδοχεία από τα σπίτια που νοικιάζονται και στα οποία οι άνθρωποι που μένουν συνήθως μαγειρεύουν οι ίδιοι. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2014 το συγκεκριμένο site είχε 100 σπίτια και τώρα έχει 1.500», επισημαίνει η αντιπρόεδρος του Συλλόγου Επιχειρηματιών Εστίασης Ν. Χανίων Άννα Σαματά.
Συνεχίζοντας τόνισε ότι παρά τα “λουκέτα”, παρατηρείται μια αύξηση του αριθμού των νέων επιχειρήσεων εστίασης που ανοίγουν στα Χανιά -υπολογίζονται σε 100 με 150 περίπου τον χρόνο- με συνέπεια ο τζίρος να μοιράζεται σε περισσότερες επιχειρήσεις.
«Πέρα από αυτό βέβαια, θα πρέπει να μην ξεχνάμε ότι δεν είμαστε οι μόνοι που έχουμε κρίση. Κρίση έχουν και οι τουρίστες, ενώ λόγω της γενικότερης κατάστασης τόσο με το προσφυγικό, όσο και με τα γεγονότα στην Τουρκία οι πλούσιοι τουρίστες – πελάτες επιλέγουν χώρες που αισθάνονται μεγαλύτερη ασφάλεια», τόνισε η κα Σαματά και πρόσθεσε ότι αυτό έχει σαν συνέπεια στην Ελλάδα και την Κρήτη να έχουν έρθει επισκέπτες οικονομικά ασθενέστεροι με μειωμένη καταναλωτική δύναμη.
«Επίσης, θα πρέπει να λάβει κανείς υπόψη του κι άλλους παράγοντες. Για παράδειγμα ότι τα capital control και το δημοψήφισμα επηρέασαν αρνητικά το brand name Ελλάδα, ότι λόγω των τρομοκρατικών χτυπημάτων σε αεροδρόμια πολλοί Ευρωπαίοι αποφεύγουν πλέον να ταξιδεύουν αεροπορικώς και επιλέγουν να κινηθούν με αυτοκίνητο σε κοντινές περιοχές, ότι εδώ και 2 χρόνια δεν υπάρχει τουριστική διαφημιστική καμπάνια στο εξωτερικό από την Πολιτεία και βέβαια το ότι έγινε μεγάλη ζημιά με τα προβλήματα με τη βίζα ειδικά σε ό,τι αφορά τη ρωσική αγορά», επεσήμανε καταλήγοντας η κα Σαματά τονίζοντας πάντως πως σε κάθε περίπτωση η Κρήτη εξακολουθεί να βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση -από άποψη κίνησης- σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα.

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Σχόλια

Συνεργασίες

Διαδρομές

Podcasts

Επιστολές

Χρήσιμα

Μόνιμες στήλες