Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024

?Κυνηγητό? στους? τζαμπατζήδες

Αθήνα
Πρωτοβουλία για την αντιμετώπιση των ´τζαμπατζήδων´ σε διόδια και αστικές συγκοινωνίες, προανήγγειλε χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Δ. Ρέππας
´Δεν κουνάμε ποτέ το δάχτυλό μας στους εργαζόμενους αλλά ταυτόχρονα απαιτούμε να μην δείχνουν την γροθιά τους στην ελληνική κοινωνία. Είναι ώρα κοινής ευθύνης´.
Αυτό τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής τονίζοντας παράλληλα ότι «δείχνει συνδικαλιστική δύναμη και όχι αδυναμία, όταν κάποιος παίρνει μια στάση που μπορεί να μην είναι δημοφιλής αλλά διασφαλίζει και υπηρετεί το γενικότερο κοινωνικό συμφέρον».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μίλησε ακόμα «για δυσάρεστες αλλά αναγκαίες και χρήσιμες αποφάσεις» και επεσήμανε ότι «πρέπει να γίνονται σεβαστές οι αποφάσεις της Δικαιοσύνης».
«Ασφαλώς και έχουν δικαιώματα οι εργαζόμενοι και πρέπει να γίνονται σεβαστά. Πρέπει, όμως, ταυτόχρονα να έχουμε όλοι μέτρο ευθύνης γιατί ούτε η δημαγωγία ή η αλαζονεία ούτε ο αυταρχισμός μπορούν να οδηγήσουνε σε λύσεις. Πράγματι όλοι κάτι χάνουμε -κάποιοι λιγότερο, κάποιοι περισσότερο. Ολοι κάτι χάνουμε για να κερδίσει τελικά η χαμένη Ελλάδα», υπογράμμισε χαρακτηριστικά, κατά τη συζήτηση του ν/σ για την αναδιάρθρωση και εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας,
Ταυτόχρονα, ο κ Ρέππας προανήγγειλε πρωτοβουλία της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση όσων αρνούνται να πληρώσουν τόσο τα εισιτήρια όσο και τα διόδια, ενώ επιτέθηκε με καυστικότητα στους «τζαμπατζήδες», η στάση των οποίων, όπως είπε, «είναι αντικοινωνική και συνιστά δολιοφθορά καθώς υπονομεύουν τόσο τη βιωσιμότητα των αστικών συγκοινωνιών όσο και τις θέσεις των εργαζομένων».
Ο υπουργός Υποδομών διαβεβαίωσε για μια ακόμα φορά ότι «διατηρείται και διασφαλίζεται ο δημόσιος χαρακτήρας των αστικών συγκοινωνιών και περιφρουρούνται οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων», ενώ σημείωσε ότι λόγω συγχώνευσης των οργανισμών από πέντε σε δύο, είναι αναγκαία η μεταφορά του προσωπικού για λόγους καλύτερης οργάνωσης και λειτουργίας των συγκοινωνιών.
Απέρριψε, εξάλλου, τις αιτιάσεις ότι δεν έγινε διάλογος πριν την κατάθεση του ν/σ τονίζοντας ότι το «μόνο που δεν μπορεί να κατηγορηθεί αυτή η κυβέρνηση είναι ότι δεν διαβουλεύεται».
«Εγινε διάλογος και κλήθηκαν όλοι οι φορείς να εκφράσουν τις απόψεις τους. Αυτή η διαβούλευση όμως έχει ένα χρονικό ορίζοντα. Δεν δικαιολογείται, λοιπόν, η στάση εργαζομένων που οδηγούνται σε απεργιακές κινητοποιήσεις. Προφανώς δεν θα ήθελαν κάποιοι να αναλάβει πρωτοβουλία η κυβέρνηση αλλά να συζητάμε για πολύ καιρό. Η κυβέρνηση, όμως, είναι αυτή που αυτό που εξήγγειλε το κάνει πράξη. Παίρνουμε αυτή την πρωτοβουλία γιατί αν δεν αντιμετωπιστούν οι παθογένειες και δεν εξορθολογιστούν τα ελλείμματα θα υπονομευτεί η βιωσιμότητά τους και άρα και οι θέσεις εργασίας», κατέληξε ο κ. Ρέππας.
Εκκληση στους εργαζόμενους να «επαναξιολογήσουν τη στάση τους και να σεβαστούν τις αποφάσεις των δικαστηρίων», απηύθυνε από την πλευρά του και ο Κυριάκος Μητσοτάκης εκ μέρους της ΝΔ.

Βούγιας: ´Δεν τίθεται θέμα επίταξης´

Την εκτίμηση ότι οι κινητοποιήσεις στα μέσα μεταφοράς θα τελειώσουν όταν ψηφιστεί ο νόμος έκανε ο υφυπουργός Σπύρος Βούγιας, ο οποίος, μιλώντας στον ραδιοσταθμό «ΑΘΗΝΑ 9,84», απέκλεισε το ενδεχόμενο επίταξης των απεργών.
«Οχι, νομίζω πως είμαστε κοντά στο να τελειώσει αυτή η ιστορία, χωρίς να θιγούν βασικά εργασιακά δικαιώματα, οι θέσεις, κυρίως, εργασίας μέσα ένα περιβάλλον εργασιακό, που – όπως ξέρετε- δέχεται πολύ μεγάλες πιέσεις, κυρίως στον ιδιωτικό τομέα… Αυτό (σ.σ. το ενδεχόμενο της επίταξης) θα μπορούσε να το σκεφτεί κανείς, αν είχε ένα πολύ μεγάλο κενό διάστημα και δεν μπορούσε να νομοθετήσει. Νομίζω πως είμαστε στην Επιτροπή, συζητούμε σήμερα με τους φορείς των εργαζομένων. Νομίζω πως είναι πολύ μακριά και η σκέψη αυτή πολύ έξω από τη λογική του Υπουργείου, σήμερα. Σκοπός μας είναι να νομοθετήσουμε όσο γίνεται πιο σύντομα…».
Υποστήριξε, ακόμη, ότι ουσιαστικά όλα όσα ζητούν οι εργαζόμενοι, εκτός από το θέμα των συλλογικών συμβάσεων, καλύπτονται από το νομοσχέδιο.
«Δεν χάνεται καμία θέση εργασίας. Δεν ζήτησαν κάτι πολύ διαφορετικό το οποίο θα μπορούσε να αλλάξει, εκτός από το οι δύο φορείς -από τους πέντε που έχουν σήμερα- να γίνουν ένας. Δηλαδή, κάτι πιο προχωρημένο και κάτι που είναι πιο μπροστά. Αυτό έγινε, επίσης, αποδεκτό ότι θα μελετηθεί αμέσως μετά. Πάντως, δεν μπορεί να απεργεί κανείς γιατί πέντε μικρές κατακερματισμένες εταιρείες κάνοντας και οικονομία γίνονται δύο και οργανώνονται καλύτερα. Οι συμβάσεις εργασίας που ήταν ένα επίμαχο ζήτημα, προφανώς θα τροποποιηθούν, γιατί αφού ήταν πέντε διαφορετικές συμβάσεις με πέντε μικρές εταιρείες, θα γίνουν δύο διαφορετικές συμβάσεις, που θα κρατήσουν όμως τους βασικούς μισθούς και τα βασικά επιδόματα. Δεν θα αλλάξουν, δηλαδή, το σημερινό status των βασικών αποδοχών. Θα κόψουν, βεβαίως, τις δευτερεύουσες απολαβές, που ανέβαζαν τους μισθούς πάρα πολύ ψηλά», συμπλήρωσε.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα