Πέμπτη, 19 Μαΐου, 2022

Στον? κόκορα το κυκλοφοριακό

Το πρόβλημα της κυκλοφορίας, με την αδυναμία αυτοκινήτων να παρκάρουν και πεζών να κυκλοφορήσουν, έχει ενταθεί στα Χανιά. Σιγά την διαπίστωση, θα πείτε. Τα έχουμε πει, όλοι. Τα ξανάπε προχθές ο δημοτικός σύμβουλος κ. Μάρκος Βεκρής που με επίκαιρη ερώτησή του στο Δ.Σ. και σε συνέντευξη Tύπου? «επικαιροποίησε» την μη χρηματοδότηση της κυκλοφοριακής μελέτης και μιας σειράς άλλων μελετών και κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που θα ανακουφίσουν το κυκλοφοριακό μας.
??Οκτώ χρόνια συζητάμε για την κυκλοφοριακή μελέτη, την ολοκλήρωση και την εφαρμογή της, μαζί με τις άλλες αναγκαίες μελέτες που έπρεπε να έχουν προηγηθεί ή τουλάχιστον προχωρήσει. Αλλά ήδη, εν έτει 2010, είμαστε σε χειρότερη θέση απ? αυτήν του 2003. Τόσο σε ό,τι αφορά στην κυκλοφοριακή ασφυξία όσο και στην μη χρηματοδότηση της κυκλοφοριακής μελέτης και μη προώθησης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου -ρυθμιστικού και άλλων μελετών που απαιτούνται και είναι αναγκαίες για την ΣΥΝΟΛΙΚΗ εφαρμογή της.
Δεσμεύσεις
??Είμαστε σε χειρότερη θέση διότι, και η κίνηση φυσιολογικά έχει αυξηθεί και -δυστυχώς- η δημοτική αρχή δεν τήρησε, πρώτον και κύριον, την προγραμματική της δέσμευση για «εξασφάλιση της χρηματοδότησης και εφαρμογής της κυκλοφοριακής μελέτης στο σύνολό της και την εκπόνηση των υπολοίπων συμπληρωματικών μελετών και την εφαρμογή τους? για την εφαρμογή της μελέτης των ποδηλατοδρόμων» κ.λπ.
??Παρένθεση για να… ευ-θυμίσουμε: Το 2001, επί Τζανακάκη, ολοκληρώθηκε και συζητήθηκε στο Δ.Σ. Χανίων η πρώτη φάση της κυκλοφοριακής μελέτης. Ο νυν δήμαρχος, αντιπολίτευση τότε, στην παρέμβασή του, μεταξύ άλλων ζήτησε από τον κ. Τζανακάκη να κάνει άμεσα αίτημα στον τότε υπουργό ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. του ΠΑΣΟΚ, να εγκρίνει την χρηματοδότηση?υλοποίησής της, προκαταβολικά, ΠΡΙΝ ακόμα ολοκληρωθεί, με το σκεπτικό να κερδίσουμε χρόνο και να υλοποιηθεί η κυκλοφοριακή μελέτη αμέσως μετά την ολοκλήρωσή της!
Ακόμα? πεζοδρομούνται!
??Η Β? φάση της κυκλοφοριακής μελέτης όμως, ενώ αναμενόταν να παρουσιαστεί την άνοιξη του 2003 (είχε αναλάβει η νυν δημοτική αρχή), άργησε να ξαναπαρουσιαστεί στο δημοτικό συμβούλιο (2004) και στην συνέχεια άργησε να εγκριθεί- τέλος του 2005 (υποψιάζεστε γιατί;)
??Επειδή όμως το 2006 ήταν έτος δημοτικών εκλογών, και τίποτα δεν είχε γίνει για το κυκλοφοριακό, σε συνέντευξη Τύπου (9-3-06) η δημοτική αρχή, αν και επέμενε για ΣΥΝΟΛΙΚΗ εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης, ανακοίνωσε ότι «προχωράμε» στην δημιουργία πεζόδρομων στις οδούς Κτιστάκη, Χιωτάκη, Μιχελιδάκη, Αρχοντάκη, Κορωναίου και Κορκίδη και ?προς το παρόν όχι και στην Τζανανάκη και Παπανδρέου, που είχε αποφασίσει κατά πλειοψηφία, το Δ.Σ. Το μόνο που υλοποιήθηκε ήταν οι προεκλογικές εργολαβίες «προετοιμασίας» των πιο πάνω δρόμων, οι οποίοι ΦΥΣΙΚΑ ακόμα δεν έχουν πεζοδρομηθεί! (Λέτε να τις (ξανα)πεζοδρομήσουν και φέτος, προεκλογικά 😉
Στον… κόκορα
??Εκτός από την αναποτελεσματικότητα πολιτικής παρέμβασης η δημοτική αρχή, δεν προέβη -τουλάχιστον- σε κάποιες απαραίτητες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, δεν δημιούργησε δημοτικά παρκινγκ που πρότειναν ακόμα και απλοί πολίτες εγγράφως και προς τον δήμο και δια του Τύπου. Π.χ., ο κ. Γ. Σπυριδάκης και πολλοί άλλοι πρότειναν μονοδρομήσεις και ρυθμίσεις στα φανάρια χωρίς κόστος, ενώ οι σύλλογοι καταστηματαρχών, οι κύριοι Παγιαυλάς, Αθανασάκης και άλλοι καθώς και η παρούσα στήλη, έγραψαν για την ανάγκη δημιουργίας παρκινγκ στη Δυτική τάφρο.
??Κάτι που έθεσε και ο κ. Μ. Βεκρής προχθές στο Δ.Σ. ζητώντας από τον δήμαρχο Χανίων να πάρει θέση. Και το τεκμηρίωσε λέγοντας -μεταξύ άλλων- ότι για την Παλιά Πόλη ο δήμος Χανίων δεν έχει εδώ και 8 χρόνια κυκλοφοριακή μελέτη -κάτι που ζητά και ο Εμπορικός σύλλογος και η Εφορεία Κλασικών αρχαιοτήτων από χρόνια και ότι η δημιουργία παρκινγκ στην Δυτική τάφρο είναι ο μοναδικός χώρος που έχει απομείνει. Και αυτό μπορεί να γίνει με σεβασμό στο μνημείο όπως γίνεται και σε άλλες πόλεις και νησιά της Ελλάδας και βέβαια στο εξωτερικό.
??Ακόμα, η δημοτική αρχή δεν εφάρμοσε την μελέτη ποδηλατοδρόμων, ούτε τις προτάσεις για σωστή αστυνόμευση (από την πολυπληθή δημοτική αστυνομία), σε βαφτισμένους ελεύθερους χώρους που είναι κατειλημμένοι από τραπεζοκαθίσματα και αυτοκίνητα, ώστε να διευκολύνεται η κυκλοφορία των πεζών και ΑμΕΑ.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

“Άφαντο” το κρητικό μέλι από τα ξενοδοχεία

Εκτός των ξενοδοχείων παραμένει το τοπικό μέλι, ένα θέμα που απασχολεί έντονα τους μελισσοκόμους. Είναι χαρακτηριστικό πως οι ποσότητες που διακινούνται στην τουριστική ζώνη...

Ορατότης… μηδέν εξαιτίας της ομίχλης στα Χανιά! (φωτ. & video)

Πυκνή ομίχλη έχει καλύψει το πρωί της Τετάρτης τα Χανιά με αποτέλεσμα η ορατότητα να είναι σημαντικά περιορισμένη όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες. Αυτή είναι...

Βιολογικές φράουλες στα Χανιά

Mια θέση στις προτιμήσεις και στο τραπέζι του καταναλωτή διεκδικεί η xανιώτικη υπαίθρια βιολογική φράουλα που παρά τις δυσκολίες συνεχίζει να παράγεται τα τελευταία...

1978: Απατεώνας συνελήφθη στα Χανιά – Εμφανιζόταν σαν γαμπρός

44 χρόνια πριν και στα Χανιά είχε προκαλέσει “σούσουρο” η σύλληψη ενός άντρα ο οποίος παρουσιαζόταν ως… γαμπρός αν και έγγαμος με παιδιά! Αναφέρει το...

“Στοπ” σε προκαταλήψεις και ανισότητες από μαθητές στο 2ο Γενικό Λύκειο Χανίων

Την αγκάλιασαν με τη συμπεριφορά τους, τη στήριξαν με τη φιλία τους, την έκαναν μέλος της τάξης τους. Το παράδειγμα των μαθητών του Α3...

Πόσο… ισόβια είναι τα ισόβια;

Όταν ακούμε για «ποινή ισόβιας κάθειρξης» θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι πρόκειται επί της ουσίας για ποινή κάθειρξης 16 ετών που είναι και η...

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Σχόλια

Συνεργασίες

Διαδρομές

Podcasts

Επιστολές

Χρήσιμα