Μουσείο Τυπογραφείας

Βιβλία

booksb237102Τοκορόρο
Γιάννης Μόσχος
Εκδότης: Τόπος
Μαϊάμι, παραμονή Πρωτοχρονιάς 1961. Λίγες ώρες πριν ο Τζον Φ. Κένεντι αναλάβει την Προεδρία των ΗΠΑ, μέσα σε ένα κλίμα διαφθοράς και εξάρτησης της αστυνομίας από τη μαφία, ο αρχηγός του Τμήματος Ανθρωποκτονιών Τέρι Φρίμαν ενημερώνεται για τη δολοφονία του Μπαντ Στόουν, μικροεγκληματία και στελέχους της Κου Κλουξ Κλαν. Η ειδεχθής φύση του εγκλήματος -το θύμα μεταμορφώνεται με άγριο τρόπο σε κλόουν- ωθεί τον Φρίμαν να αναθέσει την υπόθεση στον πλέον αμφιλεγόμενο αλλά αποτελεσματικό επιθεωρητή Τσαντ Ληρόι και τον βοηθό του Κερτ. Σύντομα ακολουθούν παρόμοιες δολοφονίες. Τα στοιχεία οδηγούν στους παίκτες μιας παρτίδας πόκερ, μέχρι να καταλήξουν στον άνθρωπο φάντασμα με το όνομα Στίνγκερ, ενορχηστρωτή μιας επικείμενης επιχείρησης εισβολής στην Κούβα.
Τέξας 1948. Στη βεράντα του σπιτιού του, ο Μπομπ ο Νεροχύτης, ρεμάλι της περιοχής, ετοιμάζεται να φάει τη ρεβιθόσουπά του, αναπολώντας τις μέρες της δόξας και της αλητείας του, όταν περιπλανιόταν στο Τέξας, την εποχή της ποτοαπαγόρευσης, όταν έγινε επιστάτης στις φυτείες βαμβακιών, όταν τον παράτησαν η γυναίκα και ο γιος του…
1938. Ένα κακοποιημένο αγόρι το σκάει από τις βαμβακάδες του Τέξας, διασχίζει την κόλαση του αμερικανικού Νότου και καταλήγει στο ηλιόλουστο Μαϊάμι. Μέχρι πού μπορεί να φτάσει ένας άνθρωπος για να ελευθερωθεί από τις αναμνήσεις του;

b236774Η Σέιομπο πέρασε από εκεί κάτω
László Krasznahorkai
Μετάφραση: Μανουέλα Μπέρκι
Εκδότης: Πόλις
Από το Κιότο στη Βενετία, από το Παρίσι στην Αθήνα, και ακόμη περνώντας από τη Γρανάδα και τη Γενεύη, ο Λάσλο Κρασναχορκάι μάς παρασύρει σε ένα γοητευτικό ταξίδι μέσα από δεκαεπτά αφηγήσεις, που αποτελούν παραλλαγές και στοχασμούς γύρω από την τέχνη και τη δημιουργία, αλλά και την αναζήτηση του ιερού.
Με τη βοήθεια ενός τουρίστα, που χάνεται στα δαιδαλώδη δρομάκια της Βενετίας και ανακαλύπτει θαμπωμένος ένα άγνωστο έργο της Σχολής του Σαν Ρόκο, ενός ηθοποιού του θεάτρου Νο, ο οποίος ενσαρκώνει τη θεά Σέιομπο, ενός φύλακα του Μουσείου του Λούβρου, που τον συνδέει ένας σχεδόν ερωτικός δεσμός με την Αφροδίτη της Μήλου, ή, ακόμα, ενός αρχιτέκτονα παθιασμένου με τη μουσική μπαρόκ, ο οποίος με αδέξιο τρόπο προσπαθεί να μεταδώσει τον ενθουσιασμό του σε κάποιους γέροντες χωρικούς, ο συγγραφέας μάς κάνει να μοιραστούμε μαζί του τη δύναμη της καλλιτεχνικής εμπειρίας σε όλη την πολυπλοκότητά της.

b236880Germania
Harald Gilbers
Μετάφραση: Βασίλης Τσαλής
Εκδότης: Μεταίχμιο
Το τρίτο μέρος της τριλογίας Germania με πρωταγωνιστή τον επιθεωρητή Οπενχάιμερ.
Βερολίνο, τέλη Απριλίου 1945: Ο επιθεωρητής Οπενχάιμερ και η γυναίκα του η Λίζα περνούν τις τελευταίες μέρες του Γ΄ Ράιχ σε ένα κρησφύγετο που ανήκει σ’ έναν απατεώνα, τον Σντι. Όμως καταφέρνουν να χωριστούν καθώς ο Οπενχάιμερ αναζητά έναν από τους οφειλέτες του Εντι και βρίσκεται στο επίκεντρο μιας διεθνούς συνωμοσίας.

b236841Τα τάπερ της Αλίκης
Ελενα Ακρίτα
Εκδότης: Διόπτρα
“Τα τάπερ της Αλίκης” είναι μια αθηναϊκή τοιχογραφία της εικοσαετίας 1980-2000. Τρεις γενιές γυναικών ζουν, ονειρεύονται και διεκδικούν: Η Κοραλία, είκοσι χρόνια καθαρίστρια στη ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜ. Η κόρη της Ελένη, πωλήτρια στο ΜΙΝΙΟΝ, που κάνει κι επιδείξεις τάπερ σε σπίτια κυριών. Και το “εξώγαμο” κοριτσάκι της, η Αλικούλα, που πήρε το όνομα της νονάς της Αλίκης Βουγιουκλάκη. Η μικρή μέσα στα πολύχρωμα τάπερ της μαμάς κρύβει παιχνίδια, πασχαλίτσες για τα μαλλιά, στρασάκια, Μπάρμπι, επιθυμίες, ελπίδες κι όνειρα. Όταν η Αλίκη μεγαλώνει, κλείνει ερμητικά μέσα στα τάπερ όλα όσα αισθάνεται. Αγάπη, οργή, πόνο, έρωτα, γέλιο και κλάμα. Μέχρι που η ζωή της θα απαιτήσει να ανοίξει τα αεροστεγή καπάκια και ν’ αφήσει τα συναισθήματά της ελεύθερα. “Τα τάπερ της Αλίκης” είναι ένα γκράφιτι στους τοίχους των πολυκατοικιών της Κυψέλης, των μπορντέλων της Φυλής, των θεατρικών σκηνών, των παλιών καταστημάτων και των ρετιρέ με τις στρωμένες τσόχες για κουμκάν.

Maria Orfanoudaki

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.