Μουσείο Τυπογραφείας

To 4ο Γυμνάσιο Χανίων στη Σουηδία

Στo πλαίσιo του προγράμματος Erasmus +

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η τελευταία κινητικότητα για το πρόγραμμα Erasmus + με τίτλο ΜASTER « Μεταγνωστικές Δράσεις και Στρατηγικές για τη Διδασκαλία και για την μαθησιακή Αποτελεσματικότητά», που υλοποιεί από το 2017 το 4ο Γυμνάσιο Χανίων. Το ταξίδι πραγματοποιήθηκε  από τις 18 ως τις 25 Μαΐου 2019 στο σχολείο Fässbergskolan, που βρίσκεται στην πόλη Μολνταλ, 6 χλμ από την πόλη Γκέτεμποργκ της Σουηδίας.
Τους 4 μαθητές από την Γ’ Γυμνασίου που συμμετείχαν, συνόδεψαν η υπεύθυνη του προγράμματος κ. Ειρήνη Μπατάκη και η καθηγήτρια κ. Έλενα Σούστα. Οι μαθητές φιλοξενήθηκαν σε οικογένειες μαθητών του σουηδικού σχολείου, έκαναν καινούριες φιλίες και απέκτησαν μαζί τους αξέχαστες εμπειρίες. Η μαθητική κινητικότητα χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα, στο οποίο συμμετέχουν επίσης σχολεία από την Ισπανία, την Φιλανδία και την Δανία.
Πιο συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες μαθητές είχαν την ευκαιρία να εμπλακούν ενεργά στις δραστηριότητες του σουηδικού σχολείου, οι οποίες εστίασαν σε 2 άξονες: α. στον επαγγελματικό προσανατολισμό των μαθητών και β. στην ουσιαστική ευαισθητοποίηση τους απέναντι σε καίρια περιβαλλοντικά ζητήματα.
Ο πρώτος άξονας περιλάμβανε την δράση «εργασίες του μέλλοντος» (Future Jobs), όπου οι μαθητές όλων των χωρών δημιούργησαν μια αγγελία εργασίας για μια δουλειά που δεν έχει υπάρξει ακόμη(!), έμαθαν να γράφουν το βιογραφικό τους και να δίνουν συνέντευξη εργασίας. Επίσης έγιναν και οι ίδιοι εργοδότες μαθαίνοντας πως να αξιολογούν και να προσλαμβάνουν το ανθρώπινο δυναμικό της φανταστικής εταιρίας τους.
Στον άξονα του περιβάλλοντος, πραγματοποιήθηκε προσομοίωση συνεδρίασης του ΟΗΕ με θέμα την κλιματική αλλαγή. Κάθε συμμετέχουσα χώρα αναλάμβανε την εκπροσώπηση μιας άλλης χώρας (στην δική μας περίπτωση της Βραζιλίας), αφού πρώτα είχε προηγηθεί έρευνα από τους μαθητές μας ως προς τα πιο επείγοντα περιβαλλοντικά προβλήματα που αυτή αντιμετωπίζει. Οι μαθητές μας μέσα από τη δράση αυτή έμαθαν να ερευνούν, να εκπροσωπούν μια χώρα, εκφωνώντας λόγο σε ένα μεγάλο πολυεθνικό ακροατήριο και να συμμετέχουν ενεργά στην συγγραφή ενός ψηφίσματος για την προστασία του περιβάλλοντος.
Το πρόγραμμα της επίσκεψης περιλάμβανε και άλλες βιωματικές δράσεις σε σχέση με την φύση και  τον άνθρωπο. Οι μαθητές συμμετείχαν σε πορεία προσανατολισμού στο δάσος της περιοχής του Mölndal, επισκέφτηκαν το Μουσείο Παγκόσμιου Πολιτισμού της πόλης Γκέτεμποργκ, όπου προσέγγισαν θέματα  κοινωνικής, περιβαλλοντικής και οικονομικής βιωσιμότητας του πλανήτη μας και επισκέφτηκαν το πάρκο Slottsskogen, με πολλά είδη φυτών και ζώων από τις σκανδιναβικές περιοχές.
Η πιο σημαντική εμπειρία τους όμως ήταν η ίδια η επαφή, οι σχέσεις και οι νέοι φίλοι που απέκτησαν, ξεπερνώντας τα γλωσσικά και πολιτισμικά εμπόδια και βιώνοντας στην πράξη τι σημαίνει η αποδοχή και η κατανόηση ενός διαφορετικού πολιτισμού. Παρακάτω παραθέτουμε αποσπάσματα από τις ίδιες τις περιγραφές των μαθητών μας.

Η εμπειρία μου από αυτό το ταξίδι ήταν καταπληκτική. Γυρνάω με άπειρες αναμνήσεις, έχοντας γνωρίσει νέους και τόσο διαφορετικούς μεταξύ τους πολιτισμούς, τοπία και γενικότερα ανθρώπους!
(Μυρσίνη Σπάρταλη, Γ1)

Αυτό που μου κέντρισε περισσότερο το ενδιαφέρον από το πολύ ωραίο ταξίδι μας, ήταν το μεγάλο σουηδικό σχολείο. Υπήρχαν τεράστιες και αμέτρητες αίθουσες δραστηριοτήτων και μια μεγάλη αυλή με τραμπολίνα. Επίσης θα μου μείνει αξέχαστη η φιλοξενία από την οικογένεια της κοπέλας, η οποία με καλωσόρισε με πολλή χαρά και διάθεση. Θα θυμάμαι όλους τους μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα και κάναμε παρέα για όλη μου τη ζωή.
(Μαρία Λιονάκη, Γ2)

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.