Μουσείο Τυπογραφείας

Θα δεσμευτούν οι υποψήφιοι δήμαρχοι και οι σύμβουλοι για την Περιφέρεια;

27 BASILOΚυρίαρχο θέμα συζήτησης είναι το κυνήγι του σταυρού εξαιτίας των περισσότερων μνηστήρων.
Βέβαια ένα σοβαρό μέρος των ψηφοφόρων έχει “τάξει” το σταυρό του σε συγγενείς, φίλους, συγγενείς φίλων κ.λπ.
Τι θα κάνουν οι άλλοι ψηφοφόροι;
Αυτοί που έτυχε να μην έχουν κανένα δικό τους σε ψηφοδέλτια;
Τι θα κάνουν οι ψαγμένοι;
Όπως μια κυρία που δεν είναι γέννημα θρέμμα της πόλης η οποία με ρώτησε …
«Ποιος θα κάνει κάτι περισσότερο για τα παιδιά μας;».
Της απάντησα ότι δεν γνωρίζω, αν υπάρχουν σχετικά προγράμματα και χρήματα.
Είναι φανερό ότι αρκετοί θα ψηφίσουν με βάση τα προγράμματα που αφορούν την προστασία των δικαιωμάτων των παιδιών και των εφήβων μας.
«Παιδιά και έφηβοι έχουν δικαίωμα να ζουν, να εκπαιδεύονται και να ψυχαγωγούνται σε χώρους ασφαλείς, να νοιώθουν ότι τα υπολογίζουμε, ενδιαφερόμαστε και φροντίζουμε για την πρόοδο τους».
Στο σημερινό σημείωμα αναφέρομαι σε ερωτήματα που έχουν τεθεί από τις στήλες της εφημερίδας και δεν έχουν απαντηθεί από όσο γνωρίζω.
Τα παρακάτω ερωτήματα αναζητούν δεσμεύσεις και χρήματα:

Α. Θα αντέξουν οι μαθητές μας τους θορύβους;
Το σχετικό σημείωμα μου δημοσιεύτηκε την 1η Μαΐου:
1. Έχετε αναρωτηθεί αν υπάρχει σχέση ανάμεσα στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές που κατοικούν σε τουριστικές περιοχές με την κατάσταση αγρυπνίας που τους επιβάλλεται;
2. Αν υποπτεύεστε ότι η απάντηση στο ερώτημα 1 είναι θετική, υπάρχει βούληση να προστατευθούν οι μελλοντικοί πολίτες;
3. Αν υιοθετείτε τους προβληματισμούς του Ελληνικού Ινστιτούτου Ακουστικής υπάρχει βούληση να πιέσετε, εκ μέρους μας, τα αρμόδια υπουργεία;
4. Κι επειδή τα Υπουργεία μας δεν φημίζονται για την ταχύτητα στις ενέργειες τους, όπως καταγγέλλει το Ινστιτούτο Ακουστικής, θα αναλάβετε την ηχομόνωση των Σχολείων που γειτνιάζουν με πηγές θορύβου;
5. Κι επειδή η ενημέρωση των πολιτών είναι μισή πρόληψη ποιοι τοπικοί φορείς θα αναλάβουν να κάνουν το Νομό μας παράδεισο ησυχίας;

Β. Tι αυλή θέλουμε στο σχολείο μας;
Το σχετικό σημείωμά μου δημοσιεύτηκε την 17η Απριλίου:
1. Να δεσμευτούν ώστε οι αυλές των σχολείων μας να γίνουν “αυλές συμπερίληψης”.
2. Να προβλεφθούν κονδύλια στον επόμενο προϋπολογισμό του Δήμου για σταδιακές παρεμβάσεις στις αυλές των σχολείων.
3. Να αναζητηθούν οι πρωτοπόρες αρχιτεκτόνισσες που ήδη εργάζονται για τη σύνταξη ενός σχετικού κανονισμού.
4. Να ζητήσουν τις γνώμες των παιδιών προφορικά και ανώνυμα, ενώ βρίσκονται στην αυλή.
5. Να ζητήσουν τις γνώμες των συλλόγων γονέων και των εκπαιδευτικών.
6. Να επιδιώξουν συνεργασία με την Αρχιτεκτονική μας Σχολή.
7. Να ανοίγουν τις αυλές συμπερίληψης των Σχολείων μας τις  περιόδους των διακοπών.

Γ. Θα βάλετε φωτοβολταϊκά στα σχολεία του Νομού μας;
Το ερώτημα έθεσε ο φίλεργος εκπαιδευτικός Φώτης Ποντικάκης, υπεύθυνος του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βάμου.
Το επαναφέρω γιατί είναι απόλυτα σχετικό και αποτυπώνει ευαισθησία και αίσθημα ευθύνης.
Αντιγράφω από το άρθρο του κ. Φώτη Ποντικάκη στα Χ.Ν. την 9η Μαΐου στο οποίο δεν είδαμε απάντηση.
«Το στοιχειώδες που θα έπρεπε να κάνουν οι υποψήφιοι σε αυτές τις εκλογές είναι να παρουσιάσουν τις προτάσεις και το σχέδιό τους για την Κλιματική Αλλαγή, για την απεξάρτηση από τον άνθρακα και το πετρέλαιο, για τη στροφή στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας προς όφελος των πολιτών.
Κι ο καλύτερος τρόπος να το κάνουν αυτό είναι να απαντήσουν στα ερωτήματα:
1. -Είναι διατεθειμένοι να δράσουν ώστε, αντί να πληρώνουμε το κόστος του ρεύματος για τις ανάγκες των σχολείων, να έχουμε έσοδα για τις ανάγκες των σχολείων, τοποθετώντας φωτοβολταϊκά στις στέγες των σχολείων, όπως υπάρχει εδώ στα Χανιά το ζωντανό παράδειγμα σε σχολείο στις Βρύσες;
2. -Σε πόσα σχολεία δεσμεύονται να τοποθετηθούν φωτοβολταϊκά κάθε χρόνο της θητείας τους και σε πόσα μέχρι το τέλος της τετραετίας;

Δ. Πόσα Κέντρα Παιδικής Δημιουργίας-Παιδικές Βιβλιοθήκες θα δημιουργήσετε;
Οι Παιδικές Βιβλιοθήκες και τα Κέντρα Παιδικής Δημιουργίας είναι κέντρα εγγραμματισμού με 10ετίες προσφοράς στις νέες γενιές.
Η ανάγκη να δημιουργηθούν νέα σε γειτονιές υποβαθμισμένες έχει καταγραφεί εδώ και 2 δεκαετίες.
Επειδή τα παιδιά και οι έφηβοι δεν ασκούν πίεση, το θέμα πάει στις καλένδες σε κάθε θητεία.

Ε. Πώς θα ενισχυθεί το αίσθημα ασφάλειας όλων των μαθητών;
Επανειλημμένα γονείς που αγωνιούν για τα παιδιά έχουν αναφερθεί:
1. Στην απουσία διαγραμμίσεων στους δρόμους.
2. Στη μη ύπαρξη φωτεινών σηματοδοτών σε κρίσιμες διασταυρώσεις κοντά σε σχολεία.
3. Στην απουσία προληπτικών μέτρων φύλαξης- καμερών ασφαλείας- των Σχολείων.
4. Σε παιδικές χαρές και πάρκα με προβλήματα συντήρησης.
5. Σε δρόμους κακοφωτισμένους.

Συμπερασματικά
Ενέργειες σχετικά με τα παραπάνω 20 ερωτήματα γίνονται, χωρίς να φαίνεται ότι υπάρχει ένα στρατηγικό σχέδιο το οποίο παρακολουθείται από ένα υπεύθυνο αιρετό.

Πρόταση
Επειδή για την κοινωνία μας η προστασία και η φροντίδα των παιδιών οφείλει να είναι ΝΟΜΟΣ… να δεσμευτούν οι υποψήφιοι δήμαρχοι ότι θα ορίσουν  ΕΝΑ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟ υπεύθυνο για τα παραπάνω 20 θέματα τον οποίο θα στηρίζουν με κάθε τρόπο όλοι (και οι σύμβουλοι της Περιφέρειας).

Τα βιβλία του ‘Μαθαίνω εύκολα’, ‘Θυμάμαι εύκολα’, ‘Γνωστική ανάπτυξη’ διατίθενται από τα βιβλιοπωλεία ΚΥΒΟΣ και LIBRAIRIE.

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.