Μουσείο Τυπογραφείας

Στο Σέλινο ο μεγαλύτερος ποδηλατόδρομος της Κρήτης

Ο μεγαλύτερος ποδηλατόδρομος στον νομό Χανίων και από τους μεγαλύτερους στην Κρήτη κατασκευάζεται στο Σέλινο, στον δρόμο που συνδέει την Παλαιόχωρα με τη Κουντούρα.

Στο πλαίσιο του έργου αναβάθμισης της δημοτικής οδού Παλαιόχωρας – Κουντούρας προβλέπεται η διαμόρφωση πεζοδρομίου μικτής χρήσης πλάτους μέχρι 4 μέτρα και μήκους 4.466 μέτρα.
Αυτές τις ημέρες το έργο έχει αρχίσει να φαίνεται , παρότι οι μετακινούμενοι προς και από την Κουντούρα έχουν να αντιμετωπίσουν πολύ σκόνη και αρκετά χιλιόμετρα χωματόδρομου λόγω των εν εξέλιξη εργασιών.
«Η σχεδίαση του έργου ξεκίνησε το 2015 και εγκρίθηκε δύο χρόνια αργότερα με προϋπολογισμό 6.475.000 (3.431.000 με την έκπτωση) και χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Η υλοποίηση του προχωράει και είμαστε σίγουρο πως η ολοκλήρωση του θα μας αποζημιώσεις όλους. Είναι ένα σημαντικό έργο για το Δήμο μας γιατί θα δώσει ώθηση και στον τουριστικό και στον αγροτικό τομέα (για τη μεταφορά των κηπευτικών προϊόντων της Κουντούρας που αντιπροσωπεύουν το 50% της παραγωγής των Χανίων)» δηλώνει στα “Χ.Ν.”ο αντιδήμαρχος Καντάνου-Σελίνου κ. Μιχάλης Μπικάκης.
Αναφορικά με την ταλαιπωρία των κατοίκων και των επισκεπτών ο κ. Μπικάκης σημειώνει πως «ζητάμε την υπομονή και την κατανόηση των δημοτών και των επισκεπτών μας για την οποιαδήποτε ταλαιπωρία πιστεύοντας πως το τελικό αποτέλεσμα θα μας αποζημιώσεις όλους».
Στα πλαίσια του έργου πέρα από την ασφαλτόστρωση, προβλέπονται σοβαρές εργασίες προστασίας του δρόμου από βροχοπτώσεις, εγκατάσταση του δικτύου συλλογής και μεταφοράς λυμάτων (αποχετευτικό δίκτυο) προς το χώρο του βιολογικού καθαρισμού της Κουντούρας και κατασκευή ποδηλατόδρομου.
Για τη διαδρομή του πεζόδρομου-ποδηλατόδρομου προβλέπεται η τοποθέτηση βιομηχανικού δαπέδου αποχρώσεως μπλε-γκρι σε αρμονία με το φυσικό περιβάλλον, δάπεδο με συνθετικούς λίθους απορρόφησης/ απόδοσης ηλιακού φωτός, χυτό βοτσαλωτό δάπεδο βιομηχανικού τύπου, τσιμεντόπλακες όδευσης τυφλών ΑμΕΑ, ενώ επίσης και ειδικός φωτισμός.
Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο του έργου προβλέπεται και παρέμβαση στη θέση “Ψηλός Βόλακας”. Το συγκεκριμένο σημείο είναι επικίνδυνη η διέλευση λόγω πτώσης βράχων και πετρών. Στο συγκεκριμένο σημείο προβλέπονται εργασίες απομάκρυνσης των επικίνδυνων προς πτώση βράχων και η τοποθέτηση φράχτη ώστε να αποφεύγονται οι καταπτώσεις.
Σύμφωνα με τα τεχνικά στοιχεία του έργου «η κυκλοφορία στον υφιστάμενο δρόμο είναι επιβαρυμένη λόγω της κίνησης επιβατικών οχημάτων στις παραλίες της περιοχής, αλλά και μεγάλων οχημάτων μεταφοράς οπωροκηπευτικών από τα θερμοκήπια.
Εκτιμάται ότι την καλοκαιρινή σεζόν κινούνται περίπου 1000 επιβατικά οχήματα ημερησίως και 50 βαρέου τύπου οχήματα. Τη χειμερινή σεζόν, οι ροές είναι 650 επιβατικά οχήματα/ημέρα και 80 βαρέου τύπου οχήματα (κυρίως φορτηγά μεταφοράς οπωροκηπευτικών) / ημέρα.
Επίσης, σε περίπτωση που προχωρήσει ο σχεδιασμός του Νότιου Οδικού Άξονα Κρήτης, και συνδεθεί η Κουντούρα με την Κίσσαμο, τότε ο κυκλοφοριακός φόρτος του τμήματος Παλαιόχωρα – Κουντούρα αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά, κυρίως λόγω της γρήγορης πρόσβασης προς την περιοχή του Λαφονησίου, η οποία αποτελεί πόλο έλξης χιλιάδων τουριστών σε καθημερινή βάση.

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.