Μουσείο Τυπογραφείας

Προετοιμασία εξόδου…

Οι έξεις που αποκτήσαμε -λόγω κανόνων και κινήτρων- αυτή την περίοδο προάγουν την αυτογνωσία και τη σταθερότητα του χαρακτήρα μας
Ερμηνεία Αριστοτελικής θέσης

Μια φράση που σημαίνει τόσα διαφορετικά για τον κάθε μας. Είναι προετοιμασία εξόδου από ένα μνημόνιο; από το στρατόπεδο μας; Για τσάρκα; Ή μήπως προετοιμασία για άθληση;
Τα ΜΜΕ μας προετοιμάζουν και μας προδιαθέτουν εδώ και μέρες -και θα συνεχίσουν- για την έξοδο μας. Ούτε πολιορκημένοι του Μεσολογγίου να είμαστε. Είναι βέβαιο ότι η καραντίνα θα μας μείνει αξέχαστη και ότι εμείς, οι εξοδούχοι, οφείλουμε να είμαστε κατάλληλα προετοιμασμένοι.
Στο σημείωμα παραθέτω αποτελέσματα ερευνών χρήσιμα ελπίζω για νεόκοπους δρομείς, ασθενείς που αναρρώνουν από τον ιό και πρώην εθισμένους καταναλωτές.

Αξίζει να αθλούμαστε;
Μια διαχρονική και διαγενεακή τρέλα είναι να αρχίζουμε την άθληση στα 40 μας, τζόκινγκ, ρακέτες στην παραλία, γύρους στο στάδιο Χανίων.
Ολα τα κάναμε. Πόσο κρατάει αυτή η μόδα; Για τους περισσότερους 5-10 χρόνια. Μετά τίποτα.
Για να μην έχομε τύψεις, εμείς που εγκαταλείψαμε τα σπορ νωρίς ερευνητές στο Πανεπιστήμιο της Αϊόβα διαπίστωσαν τα εξής:
Ας υποθέσουμε ότι ένας 44χρόνος ή μια 44χρόνη άρχισε να γυμνάζεται τρέχοντας -για 2 ώρες την ημέρα- και κράτησε αυτή την καλή συνήθεια μέχρι τα 80 θα έχει περάσει 0.43 χρόνια τρέχοντας.
Συγκεκριμένα αυτός ο χρόνος αντιστοιχεί σε λίγο πάνω από 5 μήνες.
Το κέρδος αυτού του ατόμου θα είναι 2.8 χρόνια επιπλέον ζωής.
Με άλλα λόγια για κάθε ώρα τρεξίματος υπάρχει το -θεωρητικό- όφελος 7 ωρών στο προσδόκιμο ζωής του αθλούμενου.
Αυτοί οι ερευνητές δεν υπολόγισαν αν ένας φανατικός δρομέας θα κερδίσει κάτι παραπάνωσε προσδόκιμο ζωής.
Αλλοι ερευνητές μας πληροφορούν ότι η καμπύλη των ωφελειών επιπεδώνεται στο μεν τρέξιμο στα 50 λεπτά, ενώ στο περπάτημα στα 100 λεπτά άθλησης.

Ναι, αξίζει…
Η απάντηση στο ερώτημα της προηγούμενης παραγράφου είναι καταφατική. Αρκεί να μη το παρατραβάμε. Να βάλουμε ένα όριο, όπως έβαλαν 6 εκατομμύρια άτομα που συμμετέχουν σε μια αθλητική εκδήλωση κάθε Σάββατο πρωί σε 20 χώρες.
Τι κάνουν; Η εκδήλωση τους ονομάζεται τρέξιμο στο πάρκο -parkrun- και δεν είναι τρέξιμο.
Κάθε άτομο μπορεί να αθληθεί με ό,τι τρόπο επιθυμεί, τρέξιμο, τζόκινγκ ή περπάτημα αρκεί να καλύψει 5 χιλιόμετρα σε όσο χρόνο θέλει. Είναι τόσο δημοφιλής αυτή η αθλητική δραστηριότητα που συνιστάται από γιατρούς στη Μεγάλη Βρετανία σύμφωνα με το περιοδικό New Scientist.
Αν ενδιαφέρεστε, κατάλληλη απόσταση για τρέξιμο ή περπάτημα μήκους 5 περίπου χιλιομέτρων στα Χανιά είναι από το θέατρο Βλησίδη μέχρι την παραλία της Νέας Χώρας. Είναι η πλέον δημοφιλής διαδρομή στην καραντίνα, την προτίμησαν πολλοί νεοφώτιστοι περιπατητές.
Σχετικά με τα ατυχήματα κατά τη διάρκεια του τρεξίματος του γενικού πληθυσμού υπολογίστηκε ότι περισσότερο επιρρεπείς είναι οι ατζαμήδες δρομείς -ας πούμε αυτής της περιόδου. Ερευνητές υπολόγισαν ότι γίνονται 18 τραυματισμοί ανά 1000 ώρες άσκησης και ότι την παθαίνουν αυτοί που είχαν ξανατραυματιστεί.

Μετά-κορvωνοϊκό σύνδρομο κόπωσης
Οι ιοί προκαλούν στους ασθενείς που ανάρρωσαν ένα χρόνιο σύνδρομο κόπωσης μας λένε ερευνητές του πανεπιστημίου Τορόντο μαζί με συνοδά συμπτώματα, όπως πόνοι στους μυς, αϋπνίες, κατάθλιψη και ευαισθησία στο φως. Αυτά προκάλεσαν οι ιοί της προηγούμενης δεκαετίας κι είναι άγνωστο πως θα συμπεριφερθεί ο νέος ιός.
Ο επικεφαλής της έρευνας (2011) στο Τορόντο πιστεύει ότι ο κορωνοϊός θα προκαλέσει παρόμοια συμπτώματα σε ασθενείς που ανάρρωσαν.
Ας μην παραξενευτούμε αν, λίγο πριν την έξοδο μας, μάθουμε για τέτοιες περιπτώσεις.

Θα υπέρ-καταναλώσουμε;
Οι απόψεις για υπέρ-κατανάλωση τον ερχόμενο μήνα διίστανται.
Οσοι προβλέπουν σε υπερκατανάλωση, μάλλον προσβλέπουν σε αυτό-εκπληρούμενη προφητεία που θα αυξήσει τα έσοδα τους.
Σε αντίθεση άλλοι πιστεύουν ότι η παράταση της καραντίνας οδηγεί σε δημιουργία έξεων αρετής. Σύμφωνα με τον Αριστοτέλη η αρετή του χαρακτήρα είναι μια κατάσταση έξης που προκύπτει από την επανάληψη παρόμοιων δραστηριοτήτων.
Γινόμαστε, υποστηρίζει ο Αριστοτέλης, εγκρατείς κάνοντας πράξεις εγκράτειας και θαρραλέοι κάνοντας θαρραλέες πράξεις.
Κι επειδή η κάθε έξη γίνεται δεύτερη φύση στον άνθρωπο αν συνεχιστεί λίγο ακόμη ο περιορισμός μας πολλά θα αλλάξουν στις συμπεριφορές του σύγχρονου Έλληνα.
Φυσικά -και σύμφωνα με τον Αριστοτέλη- όσο μικρότεροι είμαστε όταν αποκτούμε καλές έξεις τόσο καλύτεροι άνθρωποι θα γίνουμε.

Αισιόδοξα μηνύματα καπεταναίων
Αντί για συμπεράσματα, παραθέτω μερικά από τα αισιόδοξα Πασχαλινά μηνύματα που αντάλλαξαν φέτος 40 παλιοί καπετάνιοι – συμμαθητές – απόφοιτοι της Σχολής της Ύδρας, χαρακτηριστικά του ατσάλινου χαρακτήρα τους:

• «Αγάντα, τυφώνας είναι θα περάσει»
• «Φανταστείτε ότι κάνουμε ένα μπάρκο με Liberty (αργοκίνητα πλοία που ναυπηγήθηκαν κατά χιλιάδες στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο) για να κάνουμε το γύρο του κόσμου χωρίς να βγούμε σε κανένα λιμάνι».
• ‘Βράχοι στο ακροθαλάσσι της ζωής.’
• «Εμείς είμαστε συνηθισμένοι από τα βαπόρια και σε κακουχίες και σε στερήσεις τις άγιες μέρες… μακριά από τα αγαπημένα μας πρόσωπα».
• «Αγάντα, η μπόρα θα περάσει…».
• «Της φυλακής τα σίδερα είναι για τους λεβέντες!
Καλή λευτεριά σε όλους μας!».
• «Κρατηθείτε “όρθιοι” αυτές τις δύσκολες εποχές, υπάρχουν καλύτερες μέρες μπροστά μας!».

Τα βιβλία του “Μαθαίνω εύκολα”, “Θυμάμαι εύκολα”, “Γνωστική ανάπτυξη” διατίθενται από τα βιβλιοπωλεία ΚΥΒΟΣ και LIBRAIRIE.

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.