Μουσείο Τυπογραφείας

Μένουμε μέσα και…

Αγαντάρουμε ο ένας τον άλλο.
Λευκαδίτικο ιδίωμα

Χάσαμε την αίσθηση του χρόνου στην καραντίνα. Πάει ο χρόνος του πολιτισμού μας, πολτοποιήθηκε. Είναι Σαββατόβραδο – ξημέρωμα Κυριακής και δεν ακούμε σούζες, ούτε τετ-ά-κε στην πλατεία, χάθηκαν κι οι σειρήνες…

Ευκαιρία να ανακαλύψουμε άλλους κώδικες συμπεριφοράς, να αγαντάρουμε τους εδικούς και τους άλλους. Όπως μπορεί ο καθένας.
Ευκαιρία να δυναμώσουν τα παιδιά τις αδύνατές τους δεξιότητες και να ενισχύσουν τις δυνατές τους.
Ευκαιρία να παρατηρήσουμε τα παιδιά και να τα βοηθήσουμε ψυχολογικά να αντιμετωπίσουν την καραντίνα.
Αυτά θα σχολιάσουμε στο σημερινό σημείωμα.

Μικρές νοικοκυρές
Χωρίς να παραλείπουν την καθημερινή τους ενημέρωση μαγειρεύουν και μαθαίνουν. Δασκάλες τους μαμάδες, γιαγιάδες και ενίοτε παππούδες. Είναι κάτι άξιοι παππούδες τύφλα να έχουν οι σεφ.
Τι μαγειρεύουν τα παιδιά; Κέικ, πρωινά, όσπρια, φτιάχνουν μπεσαμέλ… Και βέβαια συγυρίζουν και νοικοκυρεύουν το δωμάτιο τους.
Δεν τολμάς να πατήσεις, τρόπος του λέγειν, από την πάστρα.
Κάνουν και εκκαθαρίσεις ό,τι άχρηστο είχε μαζευτεί από τον Σεπτέμβρη πάει στην ανακύκλωση.
Άξιες, αξίζουν ένα μπράβο κάθε βράδυ.

Οι διαβαστεροί
Αυτά τα παιδιά συνεχίζουν τα μαθήματα σαν να μην έκλεισαν τα σχολεία. Μαθαίνω πως στα ονομαστά ιδιωτικά σχολεία της Αθήνας τα μαθήματα γίνονται κανονικά μέσα από εξελιγμένες πλατφόρμες του διαδικτύου.
Το ανησυχητικό είναι ότι κάποιοι φίτουλες το απολαμβάνουν.
Λένε «Καλύτερα μάθημα από το σπίτι, παρά να πηγαίνουμε σχολείο». Να το προσέξουμε αυτό, ποικιλοτρόπως.
Και βέβαια τα ιδιαίτερα μαθήματα δεν σταμάτησαν. Συνεχίζονται κανονικά σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα.
Οι προβλεπτικοί έχουν στήσει το χρονικό σχεδιάγραμμα των επαναλήψεων τους για τις εξετάσεις που θα γίνουν το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου. Τουλάχιστον οι ξενόγλωσσες εξετάσεις.
Μαθαίνω επίσης ότι η πλειοψηφία των Χανιωτών μαθητών μελετούν ό,τι τους ανατεθεί και μάλιστα με ιδιαίτερο ζήλο.
Εύγε στα παιδιά, να συνεχίσουν έτσι.

Σκυλίσιες ασκήσεις
Ευτυχώς που υπάρχουν οι σκύλοι, ακόμη και τα μη κιναισθητικά παιδιά πάνε βόλτα το σκύλο τους. Οχι μόνο μια-δύο φορές την ημέρα, περισσότερες. Φαίνεται ότι υπάρχει δόση αλήθειας στις χιουμοριστικές εικόνες που κυκλοφορούν στα κοινωνικά δίκτυα με κουρασμένα σκυλιά.
Και δεν υπάρχει ιδιαίτερη μνεία στο Χάρτη των Δικαιωμάτων τους. Πόση βόλτα δικαιούται ένα σκυλί; Πού υπάρχει υπερβολή;
Προχθές με τον δυνατό αέρα μια ευειδής κυρία έκανε βόλτα το σκύλο της στην παραλία του Κουμ Καπί.
Τι το περίεργο θα πείτε;
Ο αέρας ήταν τόσο δυνατός που ανέμιζε όχι μόνο τα μαλλιά της κυρίας αλλά και τα αυτιά του σκύλου της.
Μου μετέφεραν την εξής σκηνή από την περιοχή του ΣΟΔΥ.
Ενα νεαρό κορίτσι πάει καθημερινά βόλτα τον θηριώδη σκύλο της μαζί με μια γάτα της γειτονιάς.
Γάτα και σκύλος έγιναν πρώτοι φίλοι ξεκινάνε και επιστρέφουν μαζί όσο μεγάλη κι αν είναι η βόλτα τους. Η γάτα τρέχει μπροστά, κοντοστέκεται, μόλις την πλησιάσουν τρέχει πάλι.
Θαυμαστό θέαμα για τους έγκλειστους.
Κι όσα παιδιά δεν έχουν σκύλο κάνουν ασκήσεις, σταθερό ποδήλατο, γυμναστική, πατίνι, τροχό μέσα στο σπίτι…
Να τα αφήνουμε, το έχουν ανάγκη.

Ο φαταούλας του ελεύθερου χρόνου
Διαδίκτυο, μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ταινίες είναι αγαπημένες ασχολίες. Τα παιδιά επισκέπτονται τα πάντα, συνομιλούν τζάμπα με τις ελεύθερες πλατφόρμες και κουτσομπολεύουν.
Τα blog σπάνε ρεκόρ επισκεπτών.
Μουσεία και σοβαροί οργανισμοί προσφέρουν μυριάδες ντοκιμαντέρ, στο u-tube κάθε ένα που βλέπουν μπαίνει στο οπλοστάσιο τους.
Είναι ένα βήμα προς την κοινωνία του εγγραμματισμού και των αισθημάτων. Μοναδική ευκαιρία να ξεκόψουνε από τον υλισμό.
Οσοι έφηβοι μπορούν, ας παρακολουθούν τα μεγάλα δίκτυα ΜΜΕ που εκπέμπουν σε ξένες γλώσσες. Τα οφέλη τους αμέτρητα.
Κάνουν κι άλλα πράγματα τα πολυάσχολα Χανιωτάκια, ζωγραφίζουν, κάνουν κατασκευές, λύνουν sudoku, παίζουν επιτραπέζια παιχνίδια, φτιάχνουν πάζλ, παίζουν με lego, μαθαίνουν καλλιγραφία…

Ποιοι διαβάζουν εξωσχολικά;
Λίγα παιδιά διαβάζουν εξωσχολικά βιβλία τώρα στην καραντίνα. Πέραση έχουν αυτά με αστυνομική πλοκή, μυστηρίου και Χάρρυ Πότερ.
Γιατί δεν διαβάζουν;
Κάποια δεν ενδιαφέρονται, δεν έχουν κίνητρο ή την οικονομική άνεση, είτε δεν τα βρίσκουν.
Το μόνο λάθος μέτρο της καραντίνας είναι το κλείσιμο βιβλιοθηκών και βιβλιοπωλείων.
Αν η υπουργός Παιδείας θέλει να κάνει ένα σωστό βήμα για να προωθήσει την φιλαναγνωσία στα Ελληνόπουλα, να επιτρέψει το άνοιγμα τους μερικές ώρες την ημέρα μόνο για δανεισμό και αγορά βιβλίων αντίστοιχα.
Οι ηλεκτρονικές αγορές στα βιβλία είναι περιορισμένης εμβέλειας και αποτελεσματικότητας.
Το πιο σοβαρό μέτρο θα είναι η κατάργηση του ΦΠΑ στα βιβλία.
Μηδενικός ΦΠΑ, όπως είναι σε κράτη του εξωτερικού.
Ελπίζω να τα σκεφθούν. Ποτέ δεν είναι αργά.

Συμπερασματικά
• Η κρίση μπορεί να μας ωφελήσει όλους παιδιά, έφηβους, ενηλίκους και ώριμους πολίτες.
• Πώς θα ωφεληθεί ο καθένας μας είναι στο χέρι του και στις ενέργειες των δικών του.
• Ευκαιρία να κερδίσουμε σε αισθήματα, όσο περισσότερο επενδύσουμε στη γενναιοδωρία, τόσο πιο κερδοφόροι θα είμαστε.
• Προβλεπτικά παιδιά και έφηβοι βρήκαν το δρόμο τους, ήδη σχεδιάζουν σε βάθος 2 μηνών.
• Ο σεβασμός του συνόλου στους κανόνες και στο Δίκαιο βάζει στέρεα θεμέλια.
• Και τέλος, επειδή η συμπόνια καλλιεργείται, τώρα είναι η εποχή της σποράς.

Τα βιβλία του “Μαθαίνω εύκολα”, “Θυμάμαι εύκολα”, “Γνωστική ανάπτυξη” διατίθενται από τα βιβλιοπωλεία ΚΥΒΟΣ και LIBRAIRIE.

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.