Μουσείο Τυπογραφείας

Λιλιπούτειοι βιοκαλλιεργητές

Τρία χρόνια φτιάχνουν “κόμποστ”, φυτεύουν τα φυτά τους, τα καλλιεργούν, δοκιμάζουν τους καρπούς τους, οι μικροί βιοκαλλιεργητές του 13ου Δ.Σ. Χανίων έφτασαν στην τελευταία τάξη του σχολείου τους και συνεχίζουν να δημιουργούν.

  • Οι μικροί βιοκαλλιεργητές της Στ' τάξης με τους εκπαιδευτικούς τους
  • Στην ετοιμασία του κόμποστ.
  • Κάθε κήπος θέλει  και ένα καλό σκάψιμο.
  • Στο φυτώριο.
  • Φράουλες στον κήπο, φράουλες και στις γλάστρες.

Τα παιδιά φαίνεται να έχουν πάρει πολύ σοβαρά την …αποστολή τους. Το αντιλαμβανόμαστε από τον τρόπο που μιλούν για τα φυτά τους, από τη θέληση τους να βοηθήσουν στο σκάψιμο, από τις ερωτήσεις και τις απορίες τους.
Εμπνευστής των παιδιών ο δάσκαλος Κώστας Τραγούδας που εξηγεί πως «βασιζόμαστε στη λογική της αειφορίας. Σκοπός μας να μειώσουμε τα σκουπίδια (κάνουμε ανακύκλωση και κομποστοποίηση) αλλά και να καλλιεργήσουμε σωστά με βιολογικές μεθόδους φτιάχνοντας ένα καλύτερο περιβάλλον στην αυλή του σχολείου μας». Τα παιδιά όλο το χρόνο φτιάχνουν “κόμποστ” μαζεύοντας φλούδες και πράσινα απορρίμματα σε μεγάλους κάδους στην αυλή του σχολείου, το ρίχνουν στον κήπο τους , ενώ έχουν δημιουργήσει και ένα φυτώριο μέσα στην τάξη τους που λειτουργεί ως ένα μικρό θερμοκήπιο.
Στον κήπο τους κυριαρχεί η φράουλα αφού οι καρποί της έχουν μεγάλη κατανάλωση ανάμεσα στους μαθητές αλλά και τοματίνια, καρπούζια, πεπόνια, μελιτζάνες, πιπεριές, κρεμμύδια κα.
«Τα παιδιά δεν έχουν ανάγκη να έλθουν πιο κοντά στη φύση. Αυτό που κάνουν είναι στη φύση τους, να σκαλίσουν, να σκάψουν στο χώμα. Αν όλη η αυλή μας ήταν χώμα θα ήταν πιο ευτυχισμένα. Είναι νομοτέλεια για τον άνθρωπο η επαφή με τη γη, τη θάλασσα» τονίζει η εκπαιδευτικός Γεωργία Μοχλάκη.

ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ
Τι λένε όμως οι ίδιοι οι μαθητές;
Η Αθηνά Ξεπαπαδάκη σημειώνει για την παραγωγή του “κόμποστ” πως «βάζουμε σε ένα κάδο φλούδες και άλλα υπολείμματα, αναπτύσσονται μικροοργανισμοί και από αυτά φτιάχνεται το κόμποστ», ενώ ο Σταύρος Αγγελάκης συμπληρώνει πως «πολλά πράγματα που μαθαίνουμε εδώ τα εφαρμόζουμε και στους κήπους του σπιτιού μας. Ενώ και από τους δικούς μας πχ. από τον παππού μου , παίρνουμε ιδέες που της μετέφερα στον κήπο του σχολείου». Πολλά παιδιά γνώρισαν πράγματα για τα οποία δεν είχαν ιδέα όπως ο Γιάννης Κορωνάκης. «Μέχρι να ασχοληθώ με τον κήπο δεν ήξερα τίποτα για το “κόμποστ” πως παράγεται και πως μπορείς να το χρησιμοποιήσεις» λέει χαρακτηριστικά, ενώ η Ευαγγελία Κορόζη αναφέρει πως έμαθε πως γίνεται το σωστό πότισμα ώστε το νερό να φτάσει στις ρίζες του φυτού. «Έχουμε μάθει ότι με το να μην χρησιμοποιούμε λιπάσματα αλλά “κόμποστ” παράγουμε υγιεινά φρούτα όπως φράουλες που μπορούμε να τις φάμε κατευθείαν» υπογραμμίζει ο Γιώργος Καλιοντζάκης, ενώ ο Δημήτρης Γκεσούλης αναφέρει ότι «ξεκινήσαμε πριν από τρία χρόνια και από τότε φυτεύουμε κάθε χρόνο».
Τέλος ο Θεοφάνης Κριάρης μας ενημερώνει πως τα παιδιά ετοιμάζουν πληροφοριακές πινακίδες που θα τις τοποθετήσουν στο πάρκο δίπλα τους ώστε ο κόσμος να σέβεται το πράσινο που υπάρχει εκεί.
Οι μαθητές μικροί βιοκαλλιεργητές είναι οι: Στ. Αγγελάκης, Α. Αρχαγγελάκης, Η. Βουλουδάκη, Δ. Γκεσούλης, Γ. Καλιοντζάκης, Ε. Κορόζη, Σ. Κορωνάκη, Ι. Κορωνάκης, Κ. Κουτσοδόντης, Θ. Κριάρης, Γ. Λυμπινάκης, Μ. Μακρέα, Ανδρέας- Αλεξάνδρος Μπλανάρου, Φ. Μπουζάι, Α. Ξεπαπαδάκη, Α. Ξυφαντάρακη, Ι. Παπαδόπουλος, Αννα- Μαρία Παπαδοπούλου, Ε. Παπουτσάκη, Φ. Προεστάκης, Α, Σαρρή, Ι. Χαραλαμπάκης και οι δάσκαλοι Γεωργία Μοχλάκη, Κώστας Τραγούδας, Εύα Αποστολάκη.

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.