Μουσείο Τυπογραφείας

Και με τη διάβρωση στην Κακιά Στροφή, τι γίνεται; Το ντουσουντίσαμε;

Εκτακτη και κατεπείγουσα συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Χανίων θα πραγματοποιηθεί σήμερα Πέμπτη 4-6-20.
Μοναδικό θέμα ημερήσιας διάταξης «Απαγόρευση κυκλοφορίας και στάθμευσης τμήματος της Π.Ε.Ο. ΧΑΝΙΩΝ – ΚΙΣΣΑΜΟΥ (τμήμα από το ρέμα του Κάτω Σταλού της Κοινότητας Σταλού έως την Οδό Αμπελά της Κοινότητας Αγίας Μαρίνας) για τις ανάγκες του έργου: “Αποκατάσταση ασφαλτικών τομών και οδοστρωμάτων εργασιών συνεργείων ΔΕΥΑΧ έτους 2019-2020”.

• Ωραία! Αναμφίβολα αναγκαία η ασφαλτόστρωση του δρόμου. Αλλά δεν υπάρχει και ένα πρόβλημα στη διαδρομή αυτή; Η διάβρωση
• Το πρόβλημα έγκειται στη διάβρωση της ακτής στο σημείο της Κακιάς στροφής στο Σταλό, (φωτ.)
• Το θέμα είχε έλθει στη δημοσιότητα το χειμώνα μετά από φωτογραφίες συμπολιτών που δημοσιεύτηκαν σε όλα τα τοπικά ΜΜΕ.
• Ο Ραν ταν πλαν μάλιστα θυμάται ότι στις 22 Ιανουαρίου 2020 είχε ερωτηθεί γι’ αυτό ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων κ. Νίκος Καλογερής.
• Είχε πει, λοιπόν, τότε, ότι  «αυτό είναι ένα πρόβλημα που αφορά όλη την Κρήτη. Όπου η θάλασσα έχει φτάσει να χτυπάει το κρηπίδωμα των δρόμων υπάρχει πρόβλημα …Αυτό το πρόβλημα το έχουμε και στο Καλαμάκι και στο Κουμ Καπί. Όπου η θάλασσα, λοιπόν, χτυπάει το κρηπίδωμα, υποσκάπτει και δεν είναι εύκολο να αντιμετωπιστεί, γιατί πρέπει να πας σε θεμελίωση πολύ μεγάλου βάθους για να το αντιμετωπίσεις ριζικά ή το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να μειώσεις τον κυματισμό με έργα μέσα στη θάλασσα, το οποίο δεν είναι και τόσο εύκολο οικονομικά, ούτε και περιβαλλοντικά αποδεκτό. Θα δούμε τι θα κάνουμε στο συγκεκριμένο θέμα. Εχουν γίνει πολλές παρεμβάσεις στο συγκεκριμένο σημείο. Εχουν γίνει τοιχία επί τοιχίων κατά διαστήματα…» Οι μελέτες
• Επίσης, ο κ. Καλογερής αναφέρθηκε τότε στη μελέτη που ξεκίνησε ο καθηγητής Κώστας Συνολάκης και ολοκληρώθηκε από το ΕΛΚΕΘΕ, όπως είπε, σημειώνοντας ότι «πρόκειται για μια μελέτη που εστιάζεται κυρίως στην απώλεια της παραλίας. Δηλαδή εστιάστηκε στην απώλεια αμμωδών παραλιακών εκτάσεων που έχουν πολύ μεγάλες οικονομικές και κατά συνέπεια κοινωνικές συνέπειες κ.λπ., για τα ξενοδοχεία, για τον τουρισμό. Δεν εστιάστηκε τόσο στα φαινόμενα διάβρωσης, αλλά όταν λέει ότι ο κύριος τρόπος αντιμετώπισης αυτού του προβλήματος είναι η ήπια αναπλήρωση, αφορά ακριβώς αυτές τις παραλίες. Με ήπια αναπλήρωση δεν λύνουμε το θέμα στην Κακιά Στροφή για παράδειγμα…». Απορίες Υπάρχουν, το λοιπόν, ερωτήματα και απορίες.

Όπως:
• 1. Καλά η ασφαλτόστρωση. Αλλά με την διάβρωση της ακτής που έχει υποσκάψει τον δρόμο στην Κακιά στροφή στο Σταλό, τί γίνεται;
• 2. Εφόσον ο δρόμος αυτός είναι στην Παλιά Εθνική Οδό (μέσα στα διοικητικά όρια του δήμου Χανίων) και εφόσον ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων είχε μιλήσει για συνολικό σχέδιο μελετών για τη διάβρωση και στα Χανιά, εφόσον για το συγκεκριμένο σημείο είχε πει ότι «θα δούμε πως θα το αντιμετωπίσουμε», δεν εμπλέκεται και η Περιφέρεια;
• 3. Αρα. Υπάρχει συνεννόηση με την Περιφέρεια ; Αγνοείται ηθελημένα… συμφωνημένα; Πώς;
• 4. Γιατί δεν είχε έρθει σε κανονικό Δημοτικό συμβούλιο το θέμα αλλά έρχεται δυο μέρες πριν την έναρξη των εργασιών (αρχίζουν μεθαύριο 6 Ιουνίου) σε ένα επείγον και έκτακτο συμβούλιο όπου δεν προβλέπεται συζήτηση;
• 5. Δεν είναι “περίεργο” ότι οι δημοτικοί σύμβουλοι θα δουν ή θα ακούσουν την εισήγηση αλλά δεν έχουν τη δυνατότητα να ρωτήσουν και να τοποθετηθούν στο σημερινό έκτακτο δημοτικό συμβούλιο Χανίων; Μόνο να ψηφίσουν δια περιφοράς;

• Τι κάνουμε τώρα, δηλαδή; Το… κουκουλώνουμε με μια ασφαλτόστρωση άρον άρον ώστε να μην γκρινιάζουν επιχειρηματίες και κάτοικοι και κρύβουμε κάτω από το… “χαλί” της ασφάλτου τη διάβρωση;
• Και τι επιπτώσεις μπορεί να έχει αυτό ακόμα και μέσα στο καλοκαίρι με ένα μεγάλο κυματισμό;

Το ντουσουντίσαμε;

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.